Ayhan Şentürk 20 Mart 2012 Paylaş 20 Mart 2012 Şuna mutlaka bakınız: (bu da gavur işi) Bu adar detaylı ben de bilmiyordum. Video iyi oldu. İngilizcesinde dediğine göre yağ önemli oluyor bu halkalar için. http://www.youtube.com/watch?v=HlLHtnEVAi8 Yağlama önemli. Videoda gördüğümüz sarı parça(senkromeç) vites koluna yaptığımız baskı ile kavrama yapar ve iki dişlinin hızlarını sabitler. Bu sayede vites geçişine imkan sağlar. Kavrama yapabilmesi için konik bir yüzeye sahiptir. Sürtünme ve kavrama söz konusu olduğu için yağlama son derece önemli. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Mart 2012 Paylaş 20 Mart 2012 Mehmet Bey gırç sesi duymuyorum ancak senkromenç sorunuysa şanzumanın inmesi gereklimidir pahalı bir işlemmidir? korktum vallaha videolar gerçekten çok etkiliyici ve bilgilendirici tşkler. Parça pahalı değildir ama işçilik çoktur.. Şanzıman iner ve içi açılır... Yorum bağlantısı
Salih Arslan2 20 Mart 2012 Paylaş 20 Mart 2012 yetkili serviste orjinal yağ ile değiştirildi ve daha yeni kontrol ettik şanzuman yağı eksik değil Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 20 Mart 2012 Paylaş 20 Mart 2012 Şanzıman kucakta..(şu gavur ne alem!) Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 20 Mart 2012 Paylaş 20 Mart 2012 (düzenlendi) Şanzıman sökme takma ile ilgili servisten fiyat alın. Saat üçretiyle çalıştıkları için dışarıdan daha uygun olabilir. Mehmet Bey gırç sesi duymuyorum ancak senkromenç sorunuysa şanzumanın inmesi gereklimidir pahalı bir işlemmidir? korktum vallaha videolar gerçekten çok etkiliyici ve bilgilendirici tşkler. Senkromeç aşındıysa ve kavrama yapıp dişli hızlarını sabitliyemiyorsa vites geçişlerinde iki dişli arasında hız farkı oluşacağından gırç diye bir ses gelir. 20 Mart 2012 tarihinde Ayhan Şentürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Salih Arslan2 20 Mart 2012 Paylaş 20 Mart 2012 senkromeç lerin normal sertliği demişti ustam elletme şanzımanın iyi senin filan dedi bende elletmedim hiç. acaba diyorum farklı ve kaliteli şanzıman yağı koysakmı daha ucuza gelir tabi eğer sorunum çözülürse Yorum bağlantısı
Salih Arslan2 20 Mart 2012 Paylaş 20 Mart 2012 (düzenlendi) http://shop.wurth.co...i-katkisi-125ml würth şanzıman katkı maddesi. tahriş edilmiş yüzeyleri düzeltir. ses emisyonunu giderir. vites şanzımanını üst düzeyde termik ve mekanik olarak korur. yağ eskimesi geçirir ve korozyona karşı korur. şanzımanın ses yapmasi durumunda. vites değiştirmenin zorlaşması durumunda. koruyucu önlem olarak her şanzıman yağı değiştirmede ve her şanzıman tamiratında. mineral ve sentetik bazlı şanzıman yağları için uygundur. bu katkı hakkında bilgisi olan ve kullanan varmı? 20 Mart 2012 tarihinde Salih Arslan2 tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 20 Mart 2012 Paylaş 20 Mart 2012 (düzenlendi) yetkili serviste orjinal yağ ile değiştirildi ve daha yeni kontrol ettik şanzuman yağı eksik değil Hangi marka ve sınıf yağ koydular acaba? 20 Mart 2012 tarihinde Abdurrahman Balaban tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 20 Mart 2012 Paylaş 20 Mart 2012 bazı araçlarda arabanın altını vurunca (kol baglantısı) ya da motor takozları oynayınca vites zor geçer. Bu ihtimal var mıdır? 1 Yorum bağlantısı
Salih Arslan2 20 Mart 2012 Paylaş 20 Mart 2012 Hangi marka ve sınıf yağ koydular acaba? markayı bilemicem ancak servis formunda şu yazıyor WSD M2C200 C1 N YAĞ:ŞANZIMAN (IBS) 2.0 LT artı olarak, orjinal şanzıman yağına kesinlikle katkı maddesi koyulmaması gerekir deniliyor. acaba yukarıdaki würth marka katkı maddesini 90 bindeki şanzımanıma katıp denesemmi diye düşünüyorum bazı araçlarda arabanın altını vurunca (kol baglantısı) ya da motor takozları oynayınca vites zor geçer. Bu ihtimal var mıdır? bu ihtimal benden onceki sahibinde kesinlikle vardır diye düşünüyorum ama motor ve şanzıman takozlarını konrol ettirdik sağlam Yorum bağlantısı
Avni Turna 26 Mart 2012 Paylaş 26 Mart 2012 bu konu hakkında beni yönlendirecek fikir verebilecek olan başka arkadaşlar varsa sevinirim. artı olarak ustaya gösterdiğimde en az 20-30 km yol yaptığımdan arızayı göremediği için normal dedi ama cidden çok sert vites geçişlerim var adeta at arabası kullanıyorum bende de benzer bir sorun vardı 2009 hb tdci aracımda vites gegişleri biraz sertti; 3m genel yağlayıcı aldım baya fark etti ama mekanik bir sorun olmadığından etkili oldu yoksa etkilmeyebilirdi.ürün şu ;http://www.hepsiburada.com/Liste/3m-genel-amacli-yaglayici-400-ml-20149/productDetails.aspx?productId=otcsa20149&categoryId=20035757&SKU=OTCSA20149 hatta siteye yorum bile yazdım:) Yorum bağlantısı
Ahmet Nalbantoğlu 20 Temmuz 2015 Paylaş 20 Temmuz 2015 75W-90 yağ siparişi verdim, değiştiriyorum. Bakalım o kadar farkedecekmi. 1 Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 20 Temmuz 2015 Paylaş 20 Temmuz 2015 75W-90 yağ siparişi verdim, değiştiriyorum. Bakalım o kadar farkedecekmi.Sonucu takipteyim Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 20 Temmuz 2015 Paylaş 20 Temmuz 2015 Benim 120 bin deki araçta vites sıkıntısı yok ama daha rahat çalışacaksa yenileyelim bizde Yorum bağlantısı
Ahmet Nalbantoğlu 27 Temmuz 2015 Paylaş 27 Temmuz 2015 (düzenlendi) Sonucu takipteyim Yağı bugün değiştirdim. 2 litre aldı. 1 litre arttı. 75W-90 Tam sentetik. Vites geçişlerinde hafif rahatlama ve stabilite söz konusu oldu. Eski süngerimsilik gitti, daha akıcı oldu sanki. Çok çok büyük bir fark söz konusu değil. Ancak çıkan yağ çok kararmıştı. Değiştirmekle iyi yapmışsın dedi yağı gören herkes. Direksiyon hidroliği ve şanzıman yağı için ömürlük diyorlar, hiçbir madde yağ ömürlük değildir. Yağlar kapalı kutusunda depoda bekleseler bile bir süre sonra özelliklerini kaybederler. Ki sürekli dişliler arasında sıcağa-soğuğa maruz kalan yağ bir süre sonra elbet olması gereken değerlerinden uzaklaşacaktır. Bu yüzden değiştirmekte fayda var. Aracım 2008 model. 7 yaşında ve 91bin KM'de. Değiştirmem iyi oldu. Zaman/kullanım ömrü açısından bir referans olabilir. Eski yağın durumu: 27 Temmuz 2015 tarihinde Ahmet Nalbantoğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 27 Temmuz 2015 Paylaş 27 Temmuz 2015 Yağı bugün değiştirdim. 2 litre aldı. 1 litre arttı. 75W-90 Tam sentetik. Vites geçişlerinde hafif rahatlama ve stabilite söz konusu oldu. Eski süngerimsilik gitti, daha akıcı oldu sanki. Çok çok büyük bir fark söz konusu değil. Ancak çıkan yağ çok kararmıştı. Değiştirmekle iyi yapmışsın dedi yağı gören herkes. Direksiyon hidroliği ve şanzıman yağı için ömürlük diyorlar, hiçbir madde yağ ömürlük değildir. Yağlar kapalı kutusunda depoda bekleseler bile bir süre sonra özelliklerini kaybederler. Ki sürekli dişliler arasında sıcağa-soğuğa maruz kalan yağ bir süre sonra elbet olması gereken değerlerinden uzaklaşacaktır. Bu yüzden değiştirmekte fayda var. Aracım 2008 model. 7 yaşında ve 91bin KM'de. Değiştirmem iyi oldu. Zaman/kullanım ömrü açısından bir referans olabilir. Eski yağın durumu: Teşekkür ederim benim aracım da 2007 115000 km de çarşamba bakıma gidicem direksiyon yağı ile bunu da degistireyim. Ömürlük yağa ben de inanmıyorum bu arada Yorum bağlantısı
Abdulkadir Cin 6 Şubat 2016 Paylaş 6 Şubat 2016 merakla beklediğim bir konu bu Çağlar Bey bilgilendirme için tşkler. benim aracımda 2 nci vitese zor geçiyor, bi çok yere gösterdim herkes normal dedi.. biraz yol gidince şöyle 5-10 dk sonra yağlanır yumuşar dediler ama ben en az 30-40 km gidince yumuşuyor vites. soğuk havadan dediler sıcak havalardada aynı sorun var? şanzuman yağı değişti hala aynı ve bu 2nci vitese zor geçme yüzünden aracı seri kullanamıyorum ne yapmalıyım nasıl düzeltebilirim bu sorunu? aynı sorun benim focusta da var. yağını tazeledim. yok olmadı. hele kışın çile oluyor. ama uğultu falan yok. sadece zor geçiyor. sıkışık trafikte sinir bozucu oluyor. Yorum bağlantısı
Abdulkadir Cin 6 Şubat 2016 Paylaş 6 Şubat 2016 Yağı bugün değiştirdim. 2 litre aldı. 1 litre arttı. 75W-90 Tam sentetik. Vites geçişlerinde hafif rahatlama ve stabilite söz konusu oldu. Eski süngerimsilik gitti, daha akıcı oldu sanki. Çok çok büyük bir fark söz konusu değil. Ancak çıkan yağ çok kararmıştı. Değiştirmekle iyi yapmışsın dedi yağı gören herkes. Direksiyon hidroliği ve şanzıman yağı için ömürlük diyorlar, hiçbir madde yağ ömürlük değildir. Yağlar kapalı kutusunda depoda bekleseler bile bir süre sonra özelliklerini kaybederler. Ki sürekli dişliler arasında sıcağa-soğuğa maruz kalan yağ bir süre sonra elbet olması gereken değerlerinden uzaklaşacaktır. Bu yüzden değiştirmekte fayda var. Aracım 2008 model. 7 yaşında ve 91bin KM'de. Değiştirmem iyi oldu. Zaman/kullanım ömrü açısından bir referans olabilir. Eski yağın durumu: her 75w 90 aynı değil. mobilin 75w 90 shc yağını almıştım. meğer ağır tonajlı diferansiyel yağıymış. litresi 50 tl idi. sonra castrol 75w 90 multivehicle vitesleri rahatlattı. ama 2. vitese geçmedeki zorluğa çözüm bulamadım ayrı mesele 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts