İçeriğe Yönlendir

Manuel Vites Focusu Olanlar Lütfen Dikkat.


Onur Urhan

Recommended Posts

Ayhan Şentürk

Şuna mutlaka bakınız: (bu da gavur işi)

Bu adar detaylı ben de bilmiyordum. Video iyi oldu. İngilizcesinde dediğine göre yağ önemli oluyor bu halkalar için.

http://www.youtube.com/watch?v=HlLHtnEVAi8

Yağlama önemli. Videoda gördüğümüz sarı parça(senkromeç) vites koluna yaptığımız baskı ile kavrama yapar ve iki dişlinin hızlarını sabitler. Bu sayede vites geçişine imkan sağlar. Kavrama yapabilmesi için konik bir yüzeye sahiptir. Sürtünme ve kavrama söz konusu olduğu için yağlama son derece önemli.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Mehmet Bey gırç sesi duymuyorum ancak senkromenç sorunuysa şanzumanın inmesi gereklimidir pahalı bir işlemmidir? korktum vallaha :(

videolar gerçekten çok etkiliyici ve bilgilendirici tşkler.

Parça pahalı değildir ama işçilik çoktur.. Şanzıman iner ve içi açılır...

Yorum bağlantısı
Salih Arslan2

yetkili serviste orjinal yağ ile değiştirildi ve daha yeni kontrol ettik şanzuman yağı eksik değil

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)

Şanzıman sökme takma ile ilgili servisten fiyat alın. Saat üçretiyle çalıştıkları için dışarıdan daha uygun olabilir.

Mehmet Bey gırç sesi duymuyorum ancak senkromenç sorunuysa şanzumanın inmesi gereklimidir pahalı bir işlemmidir? korktum vallaha :(

videolar gerçekten çok etkiliyici ve bilgilendirici tşkler.

Senkromeç aşındıysa ve kavrama yapıp dişli hızlarını sabitliyemiyorsa vites geçişlerinde iki dişli arasında hız farkı oluşacağından gırç diye bir ses gelir.

tarihinde Ayhan Şentürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Salih Arslan2

senkromeç lerin normal sertliği demişti ustam elletme şanzımanın iyi senin filan dedi bende elletmedim hiç.

acaba diyorum farklı ve kaliteli şanzıman yağı koysakmı daha ucuza gelir tabi eğer sorunum çözülürse

Yorum bağlantısı
Salih Arslan2
(düzenlendi)

http://shop.wurth.co...i-katkisi-125ml

würth şanzıman katkı maddesi.

tahriş edilmiş yüzeyleri düzeltir.

ses emisyonunu giderir.

vites şanzımanını üst düzeyde termik ve mekanik olarak korur.

yağ eskimesi geçirir ve korozyona karşı korur.

şanzımanın ses yapmasi durumunda.

vites değiştirmenin zorlaşması durumunda.

koruyucu önlem olarak her şanzıman yağı değiştirmede ve her şanzıman tamiratında.

mineral ve sentetik bazlı şanzıman yağları için uygundur.

bu katkı hakkında bilgisi olan ve kullanan varmı?

tarihinde Salih Arslan2 tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban
(düzenlendi)

yetkili serviste orjinal yağ ile değiştirildi ve daha yeni kontrol ettik şanzuman yağı eksik değil

Hangi marka ve sınıf yağ koydular acaba?

tarihinde Abdurrahman Balaban tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

bazı araçlarda arabanın altını vurunca (kol baglantısı) ya da motor takozları oynayınca vites zor geçer. Bu ihtimal var mıdır?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Salih Arslan2

Hangi marka ve sınıf yağ koydular acaba?

markayı bilemicem ancak servis formunda şu yazıyor

WSD M2C200 C1 N YAĞ:ŞANZIMAN (IBS) 2.0 LT

artı olarak, orjinal şanzıman yağına kesinlikle katkı maddesi koyulmaması gerekir deniliyor. acaba yukarıdaki würth marka katkı maddesini 90 bindeki şanzımanıma katıp denesemmi diye düşünüyorum

bazı araçlarda arabanın altını vurunca (kol baglantısı) ya da motor takozları oynayınca vites zor geçer. Bu ihtimal var mıdır?

bu ihtimal benden onceki sahibinde kesinlikle vardır diye düşünüyorum ama motor ve şanzıman takozlarını konrol ettirdik sağlam

Yorum bağlantısı
Avni Turna

bu konu hakkında beni yönlendirecek fikir verebilecek olan başka arkadaşlar varsa sevinirim. artı olarak ustaya gösterdiğimde en az 20-30 km yol yaptığımdan arızayı göremediği için normal dedi ama cidden çok sert vites geçişlerim var adeta at arabası kullanıyorum

bende de benzer bir sorun vardı 2009 hb tdci aracımda vites gegişleri biraz sertti; 3m genel yağlayıcı aldım baya fark etti ama mekanik bir sorun olmadığından etkili oldu yoksa etkilmeyebilirdi.ürün şu

;http://www.hepsiburada.com/Liste/3m-genel-amacli-yaglayici-400-ml-20149/productDetails.aspx?productId=otcsa20149&categoryId=20035757&SKU=OTCSA20149

hatta siteye yorum bile yazdım:)

Yorum bağlantısı
  • 3 yıl sonra...
Ahmet Nalbantoğlu

75W-90 yağ siparişi verdim, değiştiriyorum. Bakalım o kadar farkedecekmi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

75W-90 yağ siparişi verdim, değiştiriyorum. Bakalım o kadar farkedecekmi.

Sonucu takipteyim
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Benim 120 bin deki araçta vites sıkıntısı yok ama daha rahat çalışacaksa yenileyelim bizde :)

Yorum bağlantısı
Ahmet Nalbantoğlu
(düzenlendi)

Sonucu takipteyim

 

Yağı bugün değiştirdim. 2 litre aldı. 1 litre arttı. 75W-90 Tam sentetik. 

 

Vites geçişlerinde hafif rahatlama ve stabilite söz konusu oldu. Eski süngerimsilik gitti, daha akıcı oldu sanki. Çok çok büyük bir fark söz konusu değil. Ancak çıkan yağ çok kararmıştı. Değiştirmekle iyi yapmışsın dedi yağı gören herkes.

 

Direksiyon hidroliği ve şanzıman yağı için ömürlük diyorlar, hiçbir madde yağ ömürlük değildir. Yağlar kapalı kutusunda depoda bekleseler bile bir süre sonra özelliklerini kaybederler. Ki sürekli dişliler arasında sıcağa-soğuğa maruz kalan yağ bir süre sonra elbet olması gereken değerlerinden uzaklaşacaktır. Bu yüzden değiştirmekte fayda var. Aracım 2008 model. 7 yaşında ve 91bin KM'de. Değiştirmem iyi oldu. Zaman/kullanım ömrü açısından bir referans olabilir.

 

Eski yağın durumu:

 

cTiHyqs.jpg?1

tarihinde Ahmet Nalbantoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Yağı bugün değiştirdim. 2 litre aldı. 1 litre arttı. 75W-90 Tam sentetik.

Vites geçişlerinde hafif rahatlama ve stabilite söz konusu oldu. Eski süngerimsilik gitti, daha akıcı oldu sanki. Çok çok büyük bir fark söz konusu değil. Ancak çıkan yağ çok kararmıştı. Değiştirmekle iyi yapmışsın dedi yağı gören herkes.

Direksiyon hidroliği ve şanzıman yağı için ömürlük diyorlar, hiçbir madde yağ ömürlük değildir. Yağlar kapalı kutusunda depoda bekleseler bile bir süre sonra özelliklerini kaybederler. Ki sürekli dişliler arasında sıcağa-soğuğa maruz kalan yağ bir süre sonra elbet olması gereken değerlerinden uzaklaşacaktır. Bu yüzden değiştirmekte fayda var. Aracım 2008 model. 7 yaşında ve 91bin KM'de. Değiştirmem iyi oldu. Zaman/kullanım ömrü açısından bir referans olabilir.

Eski yağın durumu:

cTiHyqs.jpg?1

Teşekkür ederim benim aracım da 2007 115000 km de çarşamba bakıma gidicem direksiyon yağı ile bunu da degistireyim. Ömürlük yağa ben de inanmıyorum bu arada
Yorum bağlantısı
  • 6 ay sonra...
Abdulkadir Cin

merakla beklediğim bir konu bu Çağlar Bey bilgilendirme için tşkler.

benim aracımda 2 nci vitese zor geçiyor, bi çok yere gösterdim herkes normal dedi..

biraz yol gidince şöyle 5-10 dk sonra yağlanır yumuşar dediler ama ben en az 30-40 km gidince yumuşuyor vites.

soğuk havadan dediler sıcak havalardada aynı sorun var?

şanzuman yağı değişti hala aynı :( ve bu 2nci vitese zor geçme yüzünden aracı seri kullanamıyorum ne yapmalıyım nasıl düzeltebilirim bu sorunu?

aynı sorun benim focusta da var. yağını tazeledim. yok olmadı. hele kışın çile oluyor. ama uğultu falan yok. sadece zor geçiyor. sıkışık trafikte sinir bozucu oluyor.

Yorum bağlantısı
Abdulkadir Cin

Yağı bugün değiştirdim. 2 litre aldı. 1 litre arttı. 75W-90 Tam sentetik. 

 

Vites geçişlerinde hafif rahatlama ve stabilite söz konusu oldu. Eski süngerimsilik gitti, daha akıcı oldu sanki. Çok çok büyük bir fark söz konusu değil. Ancak çıkan yağ çok kararmıştı. Değiştirmekle iyi yapmışsın dedi yağı gören herkes.

 

Direksiyon hidroliği ve şanzıman yağı için ömürlük diyorlar, hiçbir madde yağ ömürlük değildir. Yağlar kapalı kutusunda depoda bekleseler bile bir süre sonra özelliklerini kaybederler. Ki sürekli dişliler arasında sıcağa-soğuğa maruz kalan yağ bir süre sonra elbet olması gereken değerlerinden uzaklaşacaktır. Bu yüzden değiştirmekte fayda var. Aracım 2008 model. 7 yaşında ve 91bin KM'de. Değiştirmem iyi oldu. Zaman/kullanım ömrü açısından bir referans olabilir.

 

Eski yağın durumu:

 

cTiHyqs.jpg?1

her 75w 90 aynı değil. mobilin 75w 90 shc yağını almıştım. meğer ağır tonajlı diferansiyel yağıymış. litresi 50 tl idi. sonra castrol 75w 90 multivehicle vitesleri rahatlattı. ama 2. vitese geçmedeki zorluğa çözüm bulamadım ayrı mesele

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...