Onur Urhan 18 Mart 2012 Paylaş 18 Mart 2012 Geçen yıldan beri ustam senin bu arabanın şanzıman yağını değiştirelim diyordu. (2008 tdci makyajlı) Fabrikanın koyduğu yağ hiç iyi bir yağ değil dedi . ATF yağı konuluyor, bu yağ hidrolik sistemler ve otomatik şanzımanlarda kullanılan bir yağ olduğunu söylemişti. Şu ana kadar tamir ettiğim şanzımanlarda arızaların sebebi hep bu yağdır dedi. Ayrıca bu yağ aracın kullanım kılavuzunda tavsiye edilen yağ da değilmiş. Fabrika niye tavsiye ettiği yağı koymaz anlamamıştım. Neyse Perşembe günü yağı değiştirdik. Fabrikanın koyduğu yağ, ısınmadan dolayı simsiyah olmuş baya yıpranmış durumdaydı. Yanmış motor yağını andırıyordu. Boşalttık bu yağı. Yerine tavsiye edilen 75W 90 değerlerindeki yağdan koyduk. Koyduğumuz yağ Petronas Tutela Transmission ZC 75 Synth (sentetik). Litrelik kutularda 3 kutu aldık tanesi 30 tl yağın yaklaşık 2.7 litresi kullanılıyor. Usta şimdi farkını göreceksin yağın diyordu bir yandan. Ben de içimden yağ yağdır diyordum. Çok fark olacağını zannetmiyordum. Buraya Dikkat. Direksiyona geçtiğimde vites geçişlerindeki farka inanamadım. O kadar yumuşamış anlatamam. Yaklaşık 4 yıldır kendime ve arabaya ettiğim işkenceye acıdım doğrusu. Bu işlem için niçin bu kadar beklemişim diyorum. Keşke ustam ilk söylediği gün değiştirseymişim. Eğer siz de benim gibi manuel dizel focusa fabrikanın koyduğu şanzıman yağıyla biniyorsanız, ilk iş yağınızı değiştiriniz aradaki farka gerçekten inanamayacaksınız... Yorum bağlantısı
Serdal Soysal 18 Mart 2012 Paylaş 18 Mart 2012 Ben değiştirdim fakat aşırı bir fark göremedim. Belkide konulan yağ aynı marka yağdı bilemiyorum. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Mart 2012 Paylaş 18 Mart 2012 Güleyim mi ağlayayım mı bilemedim 1. Fabrikanın, manuel şanzımana neden daha pahalı olan Atf yağını koymayı seçtiğini de çözebilmiş mi tamirciniz? 2. Yağ renginin değişmesinin anlamını da çözmüş mü acaba? 3. Aracınızı üreten Ford der ki: manuel şanzımana 75/90 yağ kyun, 75/80 değil. 75/80 bilgisini kimden almıştınız acaba? Vesile ile max. dolum kimtarı olarak da 2.3 lt. hatırlıyorum, 400ml fazla konmuş? 2 Yorum bağlantısı
Sonat Özmutaf 18 Mart 2012 Paylaş 18 Mart 2012 Acaba bu yağ f1 lerdede böyle sonuç veriyomu ?? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 18 Mart 2012 Paylaş 18 Mart 2012 Vesile ile derim ki... Her duyduğunuza inanmayın... 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Mart 2012 Paylaş 18 Mart 2012 http://www.mobiloil.com.tr/Turkey-Turkish-LCW/carengineoils_which-oil.aspx mobil in sitesine baktım, doğruladım: 75/90 ve max. 2.3 lt. veriyor. Zira 3. şişede, yarıdan fazla kalırdı diye hatırladım. Ayrıca bu şanzımanda arıza yapanı/söktüreni ben daha hiç duymadım Yorum bağlantısı
Onur Urhan 18 Mart 2012 Yazar Paylaş 18 Mart 2012 (düzenlendi) Çağlar beyin yorumundan sonra ustayı ve yağ bayisini aradım. Konulan yağın 75W 90 olduğunu öğrendim. Ben 75W 80 olarak hatırladığım için yanlış bir bilgilendirme olmuş özür diliyorum. konu başındaki yazıyı düzeltemedim. Moderatörler düzeltirse iyi olur. Yağın miktarı konusunda verdiğim litre değeri yaklaşıktır. 3 litre yağ pompaya boşaltıldıktan sonra şanzımana yeterli miktarda konuldu. Pompada kalan yağ göz kararı 350-400 ml civarında olduğu için 2.7 yazdım. Birebir miktar olarak ölçülmedi. Yani fazla yağ dolumu sözkonusu değil. Kullanıcı olarak değerlendirmem. Ciddi fark olduğu yönünde. Fabrika yağının yeniye oranla performansının kötü olduğu kesin. Bunun nedeni yağın atf olup olmaması mı yoksa konulan yağın sentetik olup olmaması mı bilemiyorum. 18 Mart 2012 tarihinde Onur Urhan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 18 Mart 2012 Paylaş 18 Mart 2012 Yağlama sadece vitesler kolay geçsin diye değil ki, dişlileri , şanzımanı uzun yıllar korumak için de aynı zamanda. 1 Yorum bağlantısı
Serkan Toker 18 Mart 2012 Paylaş 18 Mart 2012 Aracın ilk sahibi siz misiniz ve kaç km. de ? Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 18 Mart 2012 Paylaş 18 Mart 2012 Ben 2000 yılında sıfır km aldığım focus'u 10 yıl,240.000 km kullandım sadece 1 kez baskı balata değişti ve şanzımanla ilgili en ufak bir sıkıntı yaşamadım,yaşayanıda duymadım. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Mart 2012 Paylaş 18 Mart 2012 Manuel şanzımanların içindeki yağlar ömürlük olarak tabir edilir, yani bir şekilde dışarı akmadıkça değişim periyodu yoktur, 4-5 yıl sonunda ilk günki özelliğini koruyamaz bu ayrı konu, yen, yağ konduğunda özellikle soğuk günlerde vites geçişleri çok rahatlar, yağın rengi zaman içinde değişir, zira nano metal partikülleri yüzeyden uzaklaştırıp içine toplar, hatta içerde bir mıknatıs vardır, metal partiküller buna yapışıp kalır ki, dişlilere zarar vermesin. Atf: Automatic Transmission Fluid, adından da anlaşıldığı üzere otomatiklere konur ve pahalıdır, manuel şanzımana, fabrika bunu koymaz, diyelim ki koydu, 3 -4 vakta o şanzıman darma duman olur, en iyi ihtimal ile kırılır yolda bırakır. Vesile ile bazı ustalar vardır ki, bir konuya fena takılıp tüm müşterilerine aynı arızayı yapıştırılar, yöresel olarak görülebiliyor bu olay, Ford un manuel şanzımanları ciddi sağlamdır. 6 Yorum bağlantısı
Salih Arslan2 19 Mart 2012 Paylaş 19 Mart 2012 merakla beklediğim bir konu bu Çağlar Bey bilgilendirme için tşkler. benim aracımda 2 nci vitese zor geçiyor, bi çok yere gösterdim herkes normal dedi.. biraz yol gidince şöyle 5-10 dk sonra yağlanır yumuşar dediler ama ben en az 30-40 km gidince yumuşuyor vites. soğuk havadan dediler sıcak havalardada aynı sorun var? şanzuman yağı değişti hala aynı ve bu 2nci vitese zor geçme yüzünden aracı seri kullanamıyorum ne yapmalıyım nasıl düzeltebilirim bu sorunu? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Mart 2012 Paylaş 20 Mart 2012 Çift debriyaj yapınca kolay geçiyor mu, bekleyince kolay geçiyor mu.. ? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 20 Mart 2012 Paylaş 20 Mart 2012 Benim fusion 4 ten 3 e zor geçiyor, çift yapınca ya da hafif sallayıp yumuşatınca kolay geçiyor. Ya yağ ya da senkromeç diyorum. Yorum bağlantısı
Salih Arslan2 20 Mart 2012 Paylaş 20 Mart 2012 2nci vitese debriyajı sonuna kadar basarak değilde 2-3 cm yukarı vaziyette kolay geçtiğini farkettim bu ipucu olabilir sanırım yağ değişeli 6 ay oluyor yetkili serviste değişmişti ve ilk değiştiğinden beri aynı sertlik var malesef.. senkromenç lerde nasıl bir sorun olabilir pahalımıdır? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 20 Mart 2012 Paylaş 20 Mart 2012 2nci vitese debriyajı sonuna kadar basarak değilde 2-3 cm yukarı vaziyette kolay geçtiğini farkettim bu ipucu olabilir sanırım yağ değişeli 6 ay oluyor yetkili serviste değişmişti ve ilk değiştiğinden beri aynı sertlik var malesef.. senkromenç lerde nasıl bir sorun olabilir pahalımıdır? Hiç bilmediğim bir konu. Senkromeç yapı olarak bilezik basit ama tak sök işçilik ne kadar tutar bilemem. Yorum bağlantısı
Salih Arslan2 20 Mart 2012 Paylaş 20 Mart 2012 Benim fusion 4 ten 3 e zor geçiyor, çift yapınca ya da hafif sallayıp yumuşatınca kolay geçiyor. Ya yağ ya da senkromeç diyorum. sizin ve benim gibi vitesde sertlik sorunu yaşayanlar istanbul gibi bi yerde kısa zamanda kanser olur bence Yorum bağlantısı
Salih Arslan2 20 Mart 2012 Paylaş 20 Mart 2012 bu konu hakkında beni yönlendirecek fikir verebilecek olan başka arkadaşlar varsa sevinirim. artı olarak ustaya gösterdiğimde en az 20-30 km yol yaptığımdan arızayı göremediği için normal dedi ama cidden çok sert vites geçişlerim var adeta at arabası kullanıyorum Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 20 Mart 2012 Paylaş 20 Mart 2012 (düzenlendi) Şuna mutlaka bakınız: (bu da gavur işi) Bu adar detaylı ben de bilmiyordum. Video iyi oldu. İngilizcesinde dediğine göre yağ önemli oluyor bu halkalar için. http://www.youtube.com/watch?v=HlLHtnEVAi8 20 Mart 2012 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Mart 2012 Paylaş 20 Mart 2012 Senkromeç sorununda gırç sesi duymanız gerekir.. Yarım veya tam, iki kez basınca yada bekleyince kolay geçiyorsa senkromeç sorunudur.. Her zaman zor geçiyorsa ayar veya diğer sorunlardır.. Senkromeçin görevi dişlilere fren yaptırmaktır.. Bu sayede dişli değişimlerinde yani vites değişikliklerinde dişliler rahat hareket eder.. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 20 Mart 2012 Paylaş 20 Mart 2012 Bu da harika: http://www.youtube.com/watch?v=ftdgB93QOD8&feature=related Yorum bağlantısı
Salih Arslan2 20 Mart 2012 Paylaş 20 Mart 2012 Mehmet Bey gırç sesi duymuyorum ancak senkromenç sorunuysa şanzumanın inmesi gereklimidir pahalı bir işlemmidir? korktum vallaha videolar gerçekten çok etkiliyici ve bilgilendirici tşkler. Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik 20 Mart 2012 Paylaş 20 Mart 2012 bu konu hakkında beni yönlendirecek fikir verebilecek olan başka arkadaşlar varsa sevinirim. artı olarak ustaya gösterdiğimde en az 20-30 km yol yaptığımdan arızayı göremediği için normal dedi ama cidden çok sert vites geçişlerim var adeta at arabası kullanıyorum Arabaya binilecek Çağlar Bayur dergahında ziyaret edilecek Osman Usta ile bakılacak ve bir cevap verilecek. Budur. Yorum bağlantısı
Recommended Posts