Kaan Fakılı 12 Mart 2012 Paylaş 12 Mart 2012 Öncelikle herkese merhaba arkadaşlar. Bir süredir yaşadığım problemleri anlatacağım ve eğer benimle aynı problemleri yaşayan varsa tecrübelerinden yararlanmak isteyeceğim. Aracım 2001 Focus Ambiante HP , 113 binde. Uzun bir süredir (tüp takıldıktan bir süre sonra, yani 1 senedir falan) aracım rölantide iken rölanti birden düşüp tekrar çıkıyordu. Sonra bu soruna bir de rölanti düştüğünde ve sağa sola dönüşlerde, vites değişikliklerinde stop etme hadisesi eklendi. Birkaç tane usta gezdim. Onlardan aldığım cevaplar şöyleydi: 1. Birkaç tane usta gaz ayarından olduğunu söyledi. Tüpü taktırdığım yere gittim, o da gazla ilgili bir problemin olmadığını söyledi. Aracın benzindeyken stop etmemesinin normal olduğubu, çünkü benzinin oktanının daha kuvvetli olduğunu söyledi. 2. Rölanti regülatörünün değişmesi gerektiğini söyleyen usta oldu. 3. Gezinti yatağının ve krank sensörünün değişmesi gerektiğini söyleyen ustalar oldu. Bir tanesi de Ankara'da ford servisindeki ustaydı. Aracı life kaldırdı ve kartelanın yanına bir levye dayadı. Buradaki boşluğun çok olduğunu, gezinti yatağını değiştirmek gerektiğini söyledi. Gezinti yatağını ve krank sensörünü değiştirdim. Stop etme sorunu azalmakla birlikte net olarak çözülmedi. 4. Motor kulaklarında problem olduğunu söyleyen usta oldu. Neticede çaresiz kaldım arkadaşlar. Bu şekilde binmek istemiyorum. Araçtan gerçekten soğudum. Yaptırmak istiyorum ama adam gibi bir servis bulamıyorum. Ford servisindeki arkadaş özelde bir yere yönlendirdi. Özel servis gezinti yatağını değiştirince kesinlikle stop etme sorununun çözüleceğini söylemişti ki çözülmedi. O adam bana güven vermiyor. Arabanın motorundan şakır şakır ses geliyor. Bilye sesi geliyor. Triger 80 binde değişti. Anlam veremiyorum. Bir çözüm önerin. Derman olun. Ya da adam gibi adam bir usta önerin lütfen. Saygı ve sevgilerimle. Yorum bağlantısı
Özgür Temiz 13 Mart 2012 Paylaş 13 Mart 2012 yağ soğutma hortumu kurum yapmış veya patlamış olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Görkem Özdemir 13 Mart 2012 Paylaş 13 Mart 2012 03 1.6 Darkline kullanıcısıyım sizinkine yakın bir problem yaşadım ve çözüm olarak rolanti sensörü ve boğaz kelebeğini balata spreyi ve benzin yardımıyla temizledik rolanti daha düzenli artık.Bi deneyin derim. Yorum bağlantısı
Kaan Fakılı 13 Mart 2012 Yazar Paylaş 13 Mart 2012 03 1.6 Darkline kullanıcısıyım sizinkine yakın bir problem yaşadım ve çözüm olarak rolanti sensörü ve boğaz kelebeğini balata spreyi ve benzin yardımıyla temizledik rolanti daha düzenli artık.Bi deneyin derim. Her ikisi de temizlendi, özel spreyle temizlemişti usta ancak çözüm olmadı. Benzinde yapmıyor ise lpg dendir. Benzinde çok çok az yapıyor. LPG ustası, benzinde yapmamasının nedenini benzinin oktanının yüksek olduğunu, haliyle kolay kolay stop etmeyeceğini söylüyor. Yorum bağlantısı
Ali Toprak 13 Mart 2012 Paylaş 13 Mart 2012 Şkırtı pek hayra alamet değil.Pistonlara baktırın derim ben bu gün o şakırtı yüzünden piston değiştirdim geçmiş olsun. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 13 Mart 2012 Paylaş 13 Mart 2012 Rolanti düşmesi ile sağa sola dönüşlerde stop etme hadisesi farklı şeyler... Sağa sola dönüşlerde stop etmeye Krank pozisyon sensörü sebep olur. Krank gezinti yatağı sorunu zaten kroniktir o araçta, boşluk oluşmuşsa bir an önce değiştirilmelidir. Aksi takdirde kranga zarar verirsiniz.. Rolanti dalgalanmasında aslında olan şudur.. Rolanti düşer ve motor stop etme eğilimine girer.. Bunun anlayan ecu stop etmeyi önlemek için devri yükseltir.. Bu sürekli tekrar eder... Bir çok sebep olabilir.. Bu model bir araçta ilk akla gelen, emme manifoltu civarındaki tüm hortumlardır.. Çatlayanlar büzüşenler yumuşayanlar değişmelidir.. Bu horumlara bağlı subaplar kontrol edilmelidir.. Gaz kelebeği rolanti valfi ve ateşleme sistemi kontrol edilmelidir.. Lpg kalibrasyonu gözden geçirilmelidir.. Yorum bağlantısı
Kaan Fakılı 14 Mart 2012 Yazar Paylaş 14 Mart 2012 Arabayı LPG ustasına götürdüğümde bilgisayara bağlıyor, gaz ayarını kontrol edip gönderiyor. Kalibrasyon dediğiniz detaylı bir işlem midir? Bugün yaklaşık 50 KM boyunca benzinde denedim, rölanti dalgalanmasını yapıyor, ancak stop etmiyor. Gezinti yatağını değiştirdim zaten. Krank sensörü ile birlikte. Dönüşlerde stop etmiyor artık. Yorum bağlantısı
Recep Mura 14 Mart 2012 Paylaş 14 Mart 2012 Aynı sorun bende de var 3 aydır 4000 km dir böyle benim başıma bakımdan hemen sonra geldi bu sorunla ilgili konu açtım ama hala çözüm bulamadım şu ana kadar 4 farklı ustaya gittim yetkili servis dahil herbiri farklı şeylerden bahsetti yarın bir diğerine gideceğim bakalım o ne diyecek inanın ustayım diye geçinen ama parça markalarını bilmeyen insanlar var gereksiz masraf açmaktan öteye gidemiyorlar hayırlısı ben henüz çözüm bulamadım siz bulursanız paylaşırsanız sevinirim Allah yardımcımız olsun... Yorum bağlantısı
Kaan Fakılı 14 Mart 2012 Yazar Paylaş 14 Mart 2012 Aynı sorun bende de var 3 aydır 4000 km dir böyle benim başıma bakımdan hemen sonra geldi bu sorunla ilgili konu açtım ama hala çözüm bulamadım şu ana kadar 4 farklı ustaya gittim yetkili servis dahil herbiri farklı şeylerden bahsetti yarın bir diğerine gideceğim bakalım o ne diyecek inanın ustayım diye geçinen ama parça markalarını bilmeyen insanlar var gereksiz masraf açmaktan öteye gidemiyorlar hayırlısı ben henüz çözüm bulamadım siz bulursanız paylaşırsanız sevinirim Allah yardımcımız olsun... Problem zaten adam gibi bir ustada. Adama trigere bir bak diyorum, ona da başka zaman bakarız diyor. Kaç tane usta gezdim bilmiyorum. Her biri dediğiniz gibi farklı bir şeyden bahsediyor. Rölanti problemi için kimisi kompresor zayıf diyor, kimisi klimadan diyor, kimisi buji kabloları, buji ve bobinden diyor. Ben de sizin takipçinizim Recep Bey. Çözümleri buraya yazarız. Yorum bağlantısı
Mehmet Saat 14 Mart 2012 Paylaş 14 Mart 2012 Problem zaten adam gibi bir ustada. Adama trigere bir bak diyorum, ona da başka zaman bakarız diyor. Kaç tane usta gezdim bilmiyorum. Her biri dediğiniz gibi farklı bir şeyden bahsediyor. Rölanti problemi için kimisi kompresor zayıf diyor, kimisi klimadan diyor, kimisi buji kabloları, buji ve bobinden diyor. Ben de sizin takipçinizim Recep Bey. Çözümleri buraya yazarız. ankarada maltepede bulunan tur oto, ford yetkili servisine giderseniz çözüm bulabilirler belki.... benim rolanti sorunumu orada düzeltmişlerdi... Yorum bağlantısı
Kaan Fakılı 14 Mart 2012 Yazar Paylaş 14 Mart 2012 ankarada maltepede bulunan tur oto, ford yetkili servisine giderseniz çözüm bulabilirler belki.... benim rolanti sorunumu orada düzeltmişlerdi... Peki sizin sorununuzu nasıl giderdiler? Yorum bağlantısı
Recep Mura 14 Mart 2012 Paylaş 14 Mart 2012 Problem zaten adam gibi bir ustada. Adama trigere bir bak diyorum, ona da başka zaman bakarız diyor. Kaç tane usta gezdim bilmiyorum. Her biri dediğiniz gibi farklı bir şeyden bahsediyor. Rölanti problemi için kimisi kompresor zayıf diyor, kimisi klimadan diyor, kimisi buji kabloları, buji ve bobinden diyor. Ben de sizin takipçinizim Recep Bey. Çözümleri buraya yazarız. Aynen öyle problem ustada gerçekten ustaya bende henüz rastlamadım, ilk ustam zaten bu probleme sebep olan usta çünkü bakım için sapasağlam teslim ettiğim araçtan bakımdan hemen sonraki gün bu problemi çıkarttı yine ona defarlarca gittim çözemedi ikinci olarak yetkili servise gittim adamların umurunda değil, hiç müdanaleri yok yalnızca cihaza bağlamışlar hego sensör hatası vermiş problemin kaynağı bu mudur kesin dedim bilmiyoruz garanti veremiyoruz dediler içimden yazıklar olsun dedim sende böyle söylersen dışardaki özel ustalar, servisler ne yapsın birde yetkili servissin birdaha yolum düşerse ciddi ciddi şikayette bulunacağım ogün aceleme geldi konuya da hakim değildim şimdi araştırdım ne kadar ilgisiz ve alakasız olduklarını daha iyi farkettim. Diğer bir usta ben yetkilis erviste hego sensör hatası var dediler deyince o yoldan gitti bazı parçaları denedi sonuç alamadı hata bulamadı ya sensör bunu da yetkili servis bilir dedi yada sübaplarda ayarsızlık olabilir bakmak lazım dedi...Ona da sonra söküp bakmamız lazım dedi...ve hiçbir problemi çözemediğ halde işçilik ve gereksiz yere yeni değiştiğini belirtmeme rağmen bjileri değiştirdiler ve 25+50 TL boşa para aldı.. Diğer bir usta özel ford servisi ve elinde IDS cihazı olan özellikle bu yüzden ona gittim bilg.la aracı kontrol etti yazılım güncellemesi vb. var mı vb. diye ancak hiçbir hata vb. yok dedi sonra buji akım vb.leri ölçtü bir ikisinin akımı düşük dedi ve sübapların değişmesi gerekir eğer araca bineneceksen yenileyelim daha iyi olur dedi... Hemen yakınında yarın tekrar gitmeyi düşündüğüm yine özel ford servisi teste çıktı durumu anlattam kesinlikle sübaplardan olmaz sübaplardan olsa araç tekler dedi senin araçta en ufak tekleme yok aracı zorluyorum en ufak sıkıntı yok çekişi güzel dolayısıyla sübaplardan olması imkansız geniş bir zamanda teker teker parçaları kontrol edip deneyerek bulmamız lazım dedi yarın bir aksilik olmazsa ona göstermeyi düşünüyorum bakalım o ne diyecek inş. kolay bir çözüm buluruz aynen çok sevdiğim aracımdan bende bu basit sıkıntıdan dolayı soğudum...Benim maceram kısaca bu çözüm bulursam hemen ilk elden paylaşacağım... Yorum bağlantısı
Mehmet Saat 14 Mart 2012 Paylaş 14 Mart 2012 ben rolanti sorununu 6 gideremedim.. gittiğim herkes değişik şeyler söyledi... servis yeniden yazılım yüklemesi yapıldı dedi... ben inatla sorunun düzelmeyeceğini söylesemde test sürüşü yaptık dalgalanma olmadı... 1-2 aydır da dalgalanma olmadı.. sorunlar tam olarak aynımıdır bilmem... Yorum bağlantısı
Recep Mura 14 Mart 2012 Paylaş 14 Mart 2012 ben rolanti sorununu 6 gideremedim.. gittiğim herkes değişik şeyler söyledi... servis yeniden yazılım yüklemesi yapıldı dedi... ben inatla sorunun düzelmeyeceğini söylesemde test sürüşü yaptık dalgalanma olmadı... 1-2 aydır da dalgalanma olmadı.. sorunlar tam olarak aynımıdır bilmem... Yani sorununuz hala devam ediyor öyle mi? Yetkili servis bana da hego sensör hatası verdi hatayı sildik şu an düzeldi mi dedim evet dediler çıktım daha yola çıkmadan baktım yine rölanti oynuyor biraz gideyim dedim baktım aynı hemen döndüm bu sefer değişecek dediler yetkili servisler bile maalesef işini ciddiye almıyorlar yazık ama para almaya gelince hemen herşeyden alacağını alıyorlar... Yorum bağlantısı
Mehmet Saat 14 Mart 2012 Paylaş 14 Mart 2012 sorunum devam etmiyor.. servise gittiğimden sonra birdaha dalgalanma yapmadı.... ben ne zaman yapacak diye sabırsızlıkla bekliyorum Yorum bağlantısı
Recep Mura 14 Mart 2012 Paylaş 14 Mart 2012 sorunum devam etmiyor.. servise gittiğimden sonra birdaha dalgalanma yapmadı.... ben ne zaman yapacak diye sabırsızlıkla bekliyorum Geçmiş olsun inş. yapmaz bende aynı hissedeceğim gibi düzelse de çünkü o kadar çok hayal kırıklığı yaşadım ki her defasında ilk başta düzelmiş gibi geliyor ama sonra bir de bakıyorum alakası yok yarın usta tamam bundan düzeldi dese de sizin demeniz gibi bu sefer yine ha yaptı yapacak diye geçecek uzun bir süre çünkü iyice işledi beynime bu problem... Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan 15 Mart 2012 Paylaş 15 Mart 2012 Yaklaşık 5-6 yıldır ford kullanıcısıyım 4 yıl ESCORT kullandım .Yenile Focus aldım.Arkadaşlar görüyorum ki bu ford araçlar hala rolanti ve hararet sorununu çözememiş durumda inanın abartmıyorum hani belki bazılarınız kızacak bile bana ama 13 yıl 97 toyota ya bindik .220 bin km yol yaptık .İnanın focus forumda okudugum hiçbir arızayı yaşamadım kronik diye bir arıza yok zaten .Hatta ilk 10 yıl bakımlar hariç arıza bile yapmadı.Ha şu var saglamlık hissi yok .Fren mesafesi kötü.ama inanılmaz sorunsuz bir araçtı.Kesinlikle şunu net söyleyim şurda 20 günfür focus kullanıyorum ama çok hoşuma gittiginide söyleyemecegim.Hele şurada sizin sıkıntılarınızı okudukça nerdeyse focus almakla hata yaptıgımı düşünmeye başladım.Allah sonumuzu hayır etsin Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Mart 2012 Paylaş 15 Mart 2012 Rölanti veya hararret sorunu, dışardan müdahele veya yanlış onarım olmadıkça, kronik bir sorun değildir Ford da. Şu anda yakın çevremizde 94/95 Escort / 91 Fiesta / 96 Mondeo var mesela, hiçbirinde sorun yok. Yorum bağlantısı
Recep Mura 15 Mart 2012 Paylaş 15 Mart 2012 Bugün son olarak gittiğim usta da aracı inceledi kontrol etti cihazlar hata vermiyor hortumlar vb.lerde hata bulunamadı ateşleme sistemi de daha önce kontrol edilmişti dolayısıyla usta son olarak %80 oranında Gaz kelebeğinden şüpheleniyor ama eminde olamıyor sağlam bir tane bulup deneyip bakmamız lazım diyor... Yorum bağlantısı
Kaan Fakılı 15 Mart 2012 Yazar Paylaş 15 Mart 2012 İnşallah öyledir de bir çözüm bulmuş oluruz en azından. Ben de forumda araştırmıştım, stop etme sorunu için, devir 1000'in altındayken frenle debriyaja basın demişti. Böylelikle stop etme en aza iner demişti. Dediğini uyguluyorum ve gerçekten de araç daha az stop ediyor. Yorum bağlantısı
Recep Mura 16 Mart 2012 Paylaş 16 Mart 2012 Zaten frenlemeyi yaparken mutlaka debriyaja da basarım zaten stop etmeler ani frenlemelerde oluyor bazen aracı direkt boşa aldığımda da oluyor yani bir standardı yok bazen neredeyse hiç stop etmiyor bazen ise sürekli en ufak kasis geçişlerinde fren yaptığımda ışıklarda vb. stop ediyor inş. çözüm buluruz en kısa zamanda hem yoruldum hem sıkıldım hemde araçtan soğudum ciddi ciddi satmayı bile düşünüyorum halbuki daha tavan barı yan barları krom aksesurlar taktıracaktım... Yorum bağlantısı
Kaan Fakılı 17 Mart 2012 Yazar Paylaş 17 Mart 2012 Bugün ses beni rahatsız edince İvedik'e gittim. Gezinti yatağını değiştiren ustaya. V kayışını söktü ve klimanın bağlı olduğu bilyelere baktı. Şıkır şıkır gelen ses klimanın bilyesinden geliyormuş. Bilye bozulmuş. Bilyeyi değiştirdi. Ancak klimanın kompresorüne baktı ve klimayı kompresörünü alıp klimacıya gittik, önünde dişli gibi bir şey var. Orası kilitlenmiş. Komple kompresörün değişmesi gerekiyormuş. Çıkmaya 350 civarında orijinale de 750 civarında dedi. Ben de aynen taktırdım. Bir süre klima kullanmayacağım. Trigere baktı. Sente atlamış sanırım. Onu düzeltti. Sanayiden eve kadar stop etmedi. Bakalım tekrar edecek mi. Gelişmeleri yazarım. Yorum bağlantısı
Recep Mura 17 Mart 2012 Paylaş 17 Mart 2012 Hadi bakalım hayırlısı siz çözüme yaklaştınız bende iyimser bir hava yok, triger yeni mi takılmıştı benim trigeri ilk sahibi değiştirmiş değişmesine daha var...Durup duruken sente atlar mı acaba? Yorum bağlantısı
Kaan Fakılı 17 Mart 2012 Yazar Paylaş 17 Mart 2012 Yok, triger değişeli 30 bin kim civarında olmuş. Bizimkiler trigeri ford'dan pek de anlamayan birisine değiştirtmişler. Ben o yüzden şüphelenmiştim. Ama zamanla düzgün olsa bile sente atlatıp atlatamayacağını bilemiyorum. Sormadım da. Bakalım, birazdan tekrar bir yerlere gideceğim. O zaman belli olur stop edip etmeyeceği. İnşallah etmez de tek sorunum rölanti kalır. Her şeyden öte 750 TL'lik klima arızası var. Ben gelişmeleri buradan aktarırım. Yorum bağlantısı
Recommended Posts