İçeriğe Yönlendir

Fiesta V - Yakıt Tüketimi


Tufan Efe

Recommended Posts

Süha Demirtaş

Orçun hata yaptın :) kimse inanmaz. zamanında bende 80km lik bir menzil ortalaması olarak 2.7lt yi koymuştum :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Güzel tüketim :good1: .Benim şu an İstanbul şehir içi ortalamam 4.8 (halis hocam bugün gördü ve şaşırdı :D ) .

Autocarda testi var, İ30 , gulyettaya, testte 1.5 lt fark atmış

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Ben de iddealıyım bir keresinde 3.67 yakaladım. Bir kısmı tafiksiz şehir içi olduğundan. Ama 3.5 yakalayabilme ihtimali kendimde görüyorum. Egr iptalinin faydası olmaz mı bilmem ama. Murat 4 kişi bu değerleri yakalaman zor. Sen 4.2-4.5 li değerler bence ancak yakalanır.

1.4 tdci da rekor denencekse araba boş olmalı. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Altındal

Ben de iddealıyım bir keresinde 3.67 yakaladım. Bir kısmı tafiksiz şehir içi olduğundan. Ama 3.5 yakalayabilme ihtimali kendimde görüyorum. Egr iptalinin faydası olmaz mı bilmem ama. Murat 4 kişi bu değerleri yakalaman zor. Sen 4.2-4.5 li değerler bence ancak yakalanır.

1.4 tdci da rekor denencekse araba boş olmalı. :)

sen tek kişi mi yakaladın bu değerleri mehmetali :unsure2: dediğin gibi araba dolu olunca çok zorlanıyor :(

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)

650 km yolu tam dolu bagaj ve 3 kişi 4 litre ortalama ile gelmiştim. Boş araba ile 3.5'lere rahat inilir. 1.6 tdci max torku 1750 devirde verdiği için dahada şanslı. Bizimkiler 2000 devirde veriyor. 5. vites 90'ın altına pek düşemiyoruz.

tarihinde Ayhan Şentürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Altındal

650 km yolu tam dolu bagaj ve 3 kişi 4 litre ortalama ile gelmiştim. Boş araba ile 3.5'lere rahat inilir. 1.6 tdci max torku 1750 devirde verdiği için dahada şanslı. Bizimkiler 2000 devirde veriyor. 5. vites 90'ın altına pek düşemiyoruz.

bu ortalama bile çok iyi ayhan, 3 kişi ve bagaj dolu muhteşem, ama bolunun yolları biraz dik ve virajlı, bu ortalamalar ancak düz yolda yakalanabilir diye düşünüyorum :)

Yorum bağlantısı
Uğraş Özyurt

Autocarda testi var, İ30 , gulyettaya, testte 1.5 lt fark atmış

İyi yapmış abi :bravo:

Yorum bağlantısı
Orçun İnce

Orçun hata yaptın :) kimse inanmaz. zamanında bende 80km lik bir menzil ortalaması olarak 2.7lt yi koymuştum :D

Abi bana başkası söylese bende inanmazdım o yüzden video çektim :) senin araba benden de ağır senin ki daha efsaneymiş ama :) 1750 devir - 5. vites - 78km hız'a falan denk geliyor muhteşem üçlü :D

Ben de iddealıyım bir keresinde 3.67 yakaladım. Bir kısmı tafiksiz şehir içi olduğundan. Ama 3.5 yakalayabilme ihtimali kendimde görüyorum. Egr iptalinin faydası olmaz mı bilmem ama. Murat 4 kişi bu değerleri yakalaman zor. Sen 4.2-4.5 li değerler bence ancak yakalanır.

1.4 tdci da rekor denencekse araba boş olmalı. :)

bizim 1.6ların size göre tek avantajı 1750 devirde gidiyor olmamız abi, senin değer 1.4tdci'ya göre çok iyi bence.

650 km yolu tam dolu bagaj ve 3 kişi 4 litre ortalama ile gelmiştim. Boş araba ile 3.5'lere rahat inilir. 1.6 tdci max torku 1750 devirde verdiği için dahada şanslı. Bizimkiler 2000 devirde veriyor. 5. vites 90'ın altına pek düşemiyoruz.

Ayhan yazılımla sizin araçların tork verdiği deviri aşağı çekme şansımız var değil mi ?

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)

Max tork daha düşük devirlere çekebilir evet ama 1.4 motorda torkun daha düşük devirlere çekilmesini kendim istemem. Bu bana motorda extra kurum oluşumu olarak geri döner. Çekeceksem çözüm yolu değişken geometrili turbo olmalı, yakıt akışı arttırılarak değil.

1750 devirde yakıt pompasının basıncı ve dolayısıyla püskürtme nasıl olur ?, yakıt akışını arttırdık diyelim, turbo bu devirde ne derecede hava akışı sağlayabilir şüpeli.. Motorda intercooler bile yok. Güç ve tork artışı için tüm sistemi yeniden gözcen geçirmek gerek..

tarihinde Ayhan Şentürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Orçun İnce

Max tork daha düşük devirlere çekebilir evet ama 1.4 motorda torkun daha düşük devirlere çekilmesini kendim istemem. Bu bana motorda extra kurum oluşumu olarak geri döner. Çekeceksem çözüm yolu değişken geometrili turbo olmalı, yakıt akışı arttırılarak değil.

1750 devirde yakıt pompasının basıncı ve dolayısıyla püskürtme nasıl olur ?, yakıt akışını arttırdık diyelim, turbo bu devirde ne derecede hava akışı sağlayabilir şüpeli.. Motorda intercooler bile yok. Güç ve tork artışı için tüm sistemi yeniden gözcen geçirmek gerek..

Mekanik olaylarda değişkenler çok fazla, haklısın. kesin ve net birşey söyleyebilmek için denemek ve yanılmak gerekiyor anladığım kadarıyla. 1.4 tdci'larda intercooler olmaması çok can sıkıcı bir durum, yaz aylarında turbo motora resmen 40C hava üflüyor. Ama yinede sağlam ve uzun ömürlü motorlar bizimkiler, çok ellenmedikçe tabi :)

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Mekanik olaylarda değişkenler çok fazla, haklısın. kesin ve net birşey söyleyebilmek için denemek ve yanılmak gerekiyor anladığım kadarıyla. 1.4 tdci'larda intercooler olmaması çok can sıkıcı bir durum, yaz aylarında turbo motora resmen 40C hava üflüyor. Ama yinede sağlam ve uzun ömürlü motorlar bizimkiler, çok ellenmedikçe tabi :)

40'C olsa süper.. Turbonun bir tarafından kızgın egsoz gazı geçiyor. 15-20 km kullandıktan sonra kaputu açıp turboyu elle ellemek imkansız. Ne kadar sıcak olduğunu hesap edin :)

Motora alınan havanın sıcaklığı belli, emme manifoldundaki sensörlerde bunu ölçüyor. Alınan hava içindeki oksijen miktarıda belli. İntercooler olmasada silindirlere alınan oksijen miktarına göre yakıt akışı ayarlanmıştır. İntercooler olsa bu motor fabrikasyon olarak 75-80 hp arasında ayarlanabilirdi. Torkuda 180-190 civarına çıkardı. Sürüşte çok zevkli olurdu.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Orçun İnce

40'C olsa süper.. Turbonun bir tarafından kızgın egsoz gazı geçiyor. 15-20 km kullandıktan sonra kaputu açıp turboyu elle ellemek imkansız. Ne kadar sıcak olduğunu hesap edin :)

Motora alınan havanın sıcaklığı belli, emme manifoldundaki sensörlerde bunu ölçüyor. Alınan hava içindeki oksijen miktarıda belli. İntercooler olmasada silindirlere alınan oksijen miktarına göre yakıt akışı ayarlanmıştır. İntercooler olsa bu motor fabrikasyon olarak 75-80 hp arasında ayarlanabilirdi. Torkuda 180-190 civarına çıkardı. Sürüşte çok zevkli olurdu.

Aslında oem bir intercooler taksa birileri de bizde bilgilensek :D

Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27

Gerçekten yok artık...

Mükemmel ötesi bir sonuç

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Aslında oem bir intercooler taksa birileri de bizde bilgilensek :D

Bir ara forumda epey muhabbeti dönmüştü. Kimse niyetine girip yapmadı. Arabada hazır yeride var. 1.6 tdci intercoolerı direk yerine takılıp turbo çıkışından intercoolera bir boru hattı ve intercoolerden emme manifolduna bir boru hattı ile iş bitecek.

Peugeot biper 1.4 dizellerde de bu motor var ve intercoolerlı. Turboyu biraz çevirip çıkışını aşağıya doğru bakacak şekilde ayarlamışlar. Boru hattında kolaylık sağlamış...

Yorum bağlantısı
Orçun İnce

Bir ara forumda epey muhabbeti dönmüştü. Kimse niyetine girip yapmadı. Arabada hazır yeride var. 1.6 tdci intercoolerı direk yerine takılıp turbo çıkışından intercoolera bir boru hattı ve intercoolerden emme manifolduna bir boru hattı ile iş bitecek.

Peugeot biper 1.4 dizellerde de bu motor var ve intercoolerlı. Turboyu biraz çevirip çıkışını aşağıya doğru bakacak şekilde ayarlamışlar. Boru hattında kolaylık sağlamış...

benim intercooler değişti serviste, 900Tl gibi bir ücreti vardı. motoru rahatlatacağı kesin bu tarz bir mod işlemine girilebilir bence..

Gerçekten yok artık...

Mükemmel ötesi bir sonuç

Saol Fatih hocam :)

Yorum bağlantısı
Hakkı Bedbaht

yol bilgisayarına inanmam güvenmem...her değer 0 gösterdı ve yaklaşık 50 km de böyle seyrettim en sonunda fullediğimde 36 litre yakıt aldım benm bildiğim depom 40 litrelik daha 4 litre yakıtım varmış...yol bilgisayarıyla yakıt hesaplamak doğru değil.antalyada fulluyorum menzil 650 km yazıyor, izmir de fulluyorum 850 den fazla yazıyor...

Yorum bağlantısı
Orçun İnce

yol bilgisayarına inanmam güvenmem...her değer 0 gösterdı ve yaklaşık 50 km de böyle seyrettim en sonunda fullediğimde 36 litre yakıt aldım benm bildiğim depom 40 litrelik daha 4 litre yakıtım varmış...yol bilgisayarıyla yakıt hesaplamak doğru değil.antalyada fulluyorum menzil 650 km yazıyor, izmir de fulluyorum 850 den fazla yazıyor...

o sizin dediğiniz range yani menzil, son gittiğiniz 80 yada 100km'ye göre ortalama yakıt hesaplayıp ona göre menzil veriyor. ortalama yakıta gelince 0.1 hata payıyla hep doğruyu gösteriyor. sizin araçlarda ortalama litre, ortalama hız, sıcaklık vs. göstermediğinden zaten göremezsiniz.

Yorum bağlantısı
Oğuzcan Yazar

inanılmaz bir yakıt değeri, tebrik ederim. Bu değerler sürekli yakalanır ise hybrid araçlara gerek kalmayacak :)

Yorum bağlantısı
Orçun İnce

inanılmaz bir yakıt değeri, tebrik ederim. Bu değerler sürekli yakalanır ise hybrid araçlara gerek kalmayacak :)

sürekli yakalamak çok zor Oğuzcan, yol açık olacak ve o gün sabırlı olacaksın. tek şansın bu :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzcan Yazar

sürekli yakalamak çok zor Oğuzcan, yol açık olacak ve o gün sabırlı olacaksın. tek şansın bu :)

Uygun koşullar gerçekleştiğinde bile yakalanması gerçekten zor bir değer :). Kendi aracım ile antalya ankara arasında, burdura kadar klima açık, araçta 2 kişi, bagaj ve arka koltuğun bir kısmı dolu iken 4lt civarında bir tüketim yakalayabiliyorum. Aracın bakımı da yakıt tüketiminde önemli bir etken diye düşünüyorum. Birkaç hafta sonra aracım ile ankara antalya arasında gidip geleceğim, dönüşte bakımı yapılmış olarak geleceğim, bakalım gerçekten de bakım tüketimi fark edilir şekilde etkileyecek mi :)

Yorum bağlantısı
Orçun İnce

Uygun koşullar gerçekleştiğinde bile yakalanması gerçekten zor bir değer :). Kendi aracım ile antalya ankara arasında, burdura kadar klima açık, araçta 2 kişi, bagaj ve arka koltuğun bir kısmı dolu iken 4lt civarında bir tüketim yakalayabiliyorum. Aracın bakımı da yakıt tüketiminde önemli bir etken diye düşünüyorum. Birkaç hafta sonra aracım ile ankara antalya arasında gidip geleceğim, dönüşte bakımı yapılmış olarak geleceğim, bakalım gerçekten de bakım tüketimi fark edilir şekilde etkileyecek mi :)

ben zaten 7-8binde bir bakıma giren biriyim, en geç 6 ayda bir araçta periyodik bakıma giriyor. o yüzden belkide genelde uçuk tüketim verilerim olmadı hiç. benim de yazın stajım var aydın'da. bakalım daha uzun yolda ne yakacağız :)

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

ben zaten 7-8binde bir bakıma giren biriyim, en geç 6 ayda bir araçta periyodik bakıma giriyor. o yüzden belkide genelde uçuk tüketim verilerim olmadı hiç. benim de yazın stajım var aydın'da. bakalım daha uzun yolda ne yakacağız :)

Bende bakımları kendim yapıyorum. Garaj müsait olduğu için yağ değişiminde yağın iyice süzülmesi için 1 saat öylece bırakıyorum. Yağ filitresi kapağını ve yağ filitresi kısmındaki kararmış pis yağı temizliyorum. Motora üstten extra 250-300 gr yağ döküp bir yarım saat daha bekliyorum ve içindeki kararmış yağın büyük bir kısmı çıkmış oluyor. Şuan motordaki yağ 1 aylık sıfır aranınki gibi açık renkli. Motor tertemiz çalışıyor.

Yorum bağlantısı
Orçun İnce

Bende bakımları kendim yapıyorum. Garaj müsait olduğu için yağ değişiminde yağın iyice süzülmesi için 1 saat öylece bırakıyorum. Yağ filitresi kapağını ve yağ filitresi kısmındaki kararmış pis yağı temizliyorum. Motora üstten extra 250-300 gr yağ döküp bir yarım saat daha bekliyorum ve içindeki kararmış yağın büyük bir kısmı çıkmış oluyor. Şuan motordaki yağ 1 aylık sıfır aranınki gibi açık renkli. Motor tertemiz çalışıyor.

Ayhan ben her 15.000'de bir karter'i söktürüyorum o işler için, içini görmeden temizlendiğine emin olamıyorum (obsesif davranış) :)

Yorum bağlantısı
Faruk Yılmaz

tebrikler bende 1.6 tdci kullanıyorum düz yolda tek başıma ortalamayı 2,8e düşürmüştüm 100 km civarı yol katetmiştim ama dayanamadım sonrasında tam gaz

yaptım sabır istiyo ve yol açık olmalı birde gözler sürekli yakıt tüketimine gidiyo o biraz tehlikeli aslında ama keyifli gerçekten

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...