Cihan Yaşar 25 Haziran 2013 Paylaş 25 Haziran 2013 tecrübe...çok derin bir kelime...ben henüz tecrübem konusunda iddialı değilim. 25 yıldan beri 300.000 km aştım ama, hala kendime çok güvenmem, gelişen teknolojiye ayak uydurmak mümkün değil. yalnız forumu tam taramadığınız belli, bu değerleri fiestaya yaktıran var forumda...focustdci2yakıttüketimi konusunu incelediniz mi? mayıs ayından itibaren konudaki mesajlarımı okursanız, benim o fiestaya ne yaktıracağımı kestirirsiniz. yavuz selim arkadaş anahtar kelimeyi söylemiş, vites değiştirme devri, hızdan ziyade sağ ayağınızı yönetmek... aynı araca, aynı devirde vites değiştirerek, aynı hızda, 4 litrede yaktırırsınız, 6 litrede yaktırırsınız, püf noktası gaza basma şiddeti ve gereksiz gaza frene basmamaktır. 2003 tdcı fıestada uygun vites degistırme devti kacolmali? Yorum bağlantısı
Cihan Yaşar 25 Haziran 2013 Paylaş 25 Haziran 2013 2003 tdci fıesta 6,1lıtre mazot 100km sehır ıcı normal mı?vites degistırm edevri 2000 Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 25 Haziran 2013 Paylaş 25 Haziran 2013 Fiesta 1.4 tdci ile uzun yolda en az 1000-1500 km mesafede ölçüm yapan var mı ? Klima sürekli açık devir 3200-4000 aralığında ne yakıyor. Kendi soruma kendim cevap vereyim. Kimse dediğim şartlarda ölçmemiş galiba. 2008 Fiesta van 1.4 tdci ile haziran ayında İzmir-Kırıkkale gidiş dönüş, 2 kişi, yüksüz bagaj, sürekli kima açık, 3200-4000 devir aralığında, 130-150 km arası sürat ile, 175/65/14 lastiklerle, ön lastik basınçları 32 psi, arka lastik basınçları 28 psi, %95 i şehirdışı 1.477 km de toplam 86 litre yaktım. En fazla yakacağı değer bu olsa gerek. Yorum bağlantısı
Cihan Yaşar 26 Haziran 2013 Paylaş 26 Haziran 2013 Kendi soruma kendim cevap vereyim. Kimse dediğim şartlarda ölçmemiş galiba. 2008 Fiesta van 1.4 tdci ile haziran ayında İzmir-Kırıkkale gidiş dönüş, 2 kişi, yüksüz bagaj, sürekli kima açık, 3200-4000 devir aralığında, 130-150 km arası sürat ile, 175/65/14 lastiklerle, ön lastik basınçları 32 psi, arka lastik basınçları 28 psi, %95 i şehirdışı 1.477 km de toplam 86 litre yaktım. En fazla yakacağı değer bu olsa gerek. yakıt dizel mi? yakıt dizel mi? tdci oldugunu gördum Yorum bağlantısı
Gökhan İzbudak 26 Haziran 2013 Paylaş 26 Haziran 2013 eee 130-150 sürat için bence cok ideal yakmış Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur 26 Haziran 2013 Paylaş 26 Haziran 2013 Bende istanbulda 6lt/100 ile dolaşıyorum şimdilik Yorum bağlantısı
Cihan Yaşar 27 Haziran 2013 Paylaş 27 Haziran 2013 Bende istanbulda 6lt/100 ile dolaşıyorum şimdilik kullandıgım yakıt opet. lastiklerim 185.65.14 kıslık.yazlık olsa daha az yakar belkı Yorum bağlantısı
Cihan Yaşar 28 Haziran 2013 Paylaş 28 Haziran 2013 Bende istanbulda 6lt/100 ile dolaşıyorum şimdilik vites degistirme .devriniz kactır? ben 2000 de degistiriyorum iyi midir? Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 28 Haziran 2013 Paylaş 28 Haziran 2013 Yanlış, 2500-3000 arası değişmeniz lazım, kurum yaptırıp motoru sıkıştırıyorsunuz. Yorum bağlantısı
Cihan Yaşar 28 Haziran 2013 Paylaş 28 Haziran 2013 Yanlış, 2500-3000 arası değişmeniz lazım, kurum yaptırıp motoru sıkıştırıyorsunuz. 1,4 tdcı fiestamda vites degistirme devri 2500 3000 arası demissiniz bu devir yakıtı azaltır mı? 2000 devirde kullanıyordum şehir ici 6,1 lt/100 km normal mıdır? Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 28 Haziran 2013 Paylaş 28 Haziran 2013 Yakıtta az bir fark olur, ama motor ömrü açısından ve sollamada hantal olmaması açısından önemli, 2000 tork un nerdeyse alt sınırı, bir üst vitese attığında motor devri en az 2000 de olmalı, sen 2000 de vitesi 3 ten 4 e alınca devir 1700 gibi birşey olur, araç az yakmaz boğulur ve geç tepki verir, çünki turbo yeterli basıncı tam veremez 2000 devir altında. Olay şu, vitesi 2500 devirde değiştin diyelim, bir üst vitese geçtiğinde devir minimum 2000 olmalı, altına düşersen daha yüksek devirde vites değiş. şehir içi yakıtında birazcık fazla gibi, trafiğe göre değişir ama ben İzmir de 6 yı bulmam bile... Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 28 Haziran 2013 Paylaş 28 Haziran 2013 Yakıtta az bir fark olur, ama motor ömrü açısından ve sollamada hantal olmaması açısından önemli, 2000 tork un nerdeyse alt sınırı, bir üst vitese attığında motor devri en az 2000 de olmalı, sen 2000 de vitesi 3 ten 4 e alınca devir 1700 gibi birşey olur, araç az yakmaz boğulur ve geç tepki verir, çünki turbo yeterli basıncı tam veremez 2000 devir altında. Olay şu, vitesi 2500 devirde değiştin diyelim, bir üst vitese geçtiğinde devir minimum 2000 olmalı, altına düşersen daha yüksek devirde vites değiş. şehir içi yakıtında birazcık fazla gibi, trafiğe göre değişir ama ben İzmir de 6 yı bulmam bile... Bulmazsın bulmazsın. Ben klima sürekli açık ve kesinlikle az yakacağım diye uğraşmadan 5,3-5,5 arası yakıyorum. Kassam belki daha az yakarım. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 28 Haziran 2013 Paylaş 28 Haziran 2013 Aynen, klimasız 4.75 o da maks Yorum bağlantısı
Mustafa Volkan Koca 28 Haziran 2013 Paylaş 28 Haziran 2013 vites degistirme .devriniz kactır? ben 2000 de degistiriyorum iyi midir? arada bir ekonomi için 2000 devirde değiştirebilirsiniz eğer hep öyle kullanırsanız kurum bağlar arabanız sağırlaşır en idali 2500de değiştirmek , 3000den sonra acayip yakmaya başlıyor Yorum bağlantısı
Cihan Yaşar 29 Haziran 2013 Paylaş 29 Haziran 2013 Yakıtta az bir fark olur, ama motor ömrü açısından ve sollamada hantal olmaması açısından önemli, 2000 tork un nerdeyse alt sınırı, bir üst vitese attığında motor devri en az 2000 de olmalı, sen 2000 de vitesi 3 ten 4 e alınca devir 1700 gibi birşey olur, araç az yakmaz boğulur ve geç tepki verir, çünki turbo yeterli basıncı tam veremez 2000 devir altında. Olay şu, vitesi 2500 devirde değiştin diyelim, bir üst vitese geçtiğinde devir minimum 2000 olmalı, altına düşersen daha yüksek devirde vites değiş. şehir içi yakıtında birazcık fazla gibi, trafiğe göre değişir ama ben İzmir de 6 yı bulmam bile... üst vitese 2500 devirde gecip normal seyire 2000 devirde gitmek ideal kullanmamıdr? Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 29 Haziran 2013 Paylaş 29 Haziran 2013 (düzenlendi) 2100 de gidersen daha iyi olur, 2000 tam turbonun tam güç vermeye başladığı devir, azıcık altına düşünce araba hantallaşır, sollamaya çıkınca gecikir, 2100 gibi devirde olursa hem anında tepki verir hemde motor sıkışmaz, kurum oluşumu azalır. 29 Haziran 2013 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Caglayan Celiker 29 Haziran 2013 Paylaş 29 Haziran 2013 2100 de gidersen daha iyi olur, 2000 tam turbonun tam güç vermeye başladığı devir, azıcık altına düşünce araba hantallaşır, sollamaya çıkınca gecikir, 2100 gibi devirde olursa hem anında tepki verir hemde motor sıkışmaz, kurum oluşumu azalır. ASM şanzumanda bazen manuel kullanarak vites değiştirme devirlerini kendim seçiyorum. bu şanzuman beyninde yazılım güncelleyerek bu duruma çözüm üretilebilirmi acaba. Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 29 Haziran 2013 Paylaş 29 Haziran 2013 neymiş, demek ki fiesta 3,5 yakabiliyormuş, sağol gökhancım. Yorum bağlantısı
Taner Gündüz 29 Haziran 2013 Paylaş 29 Haziran 2013 (düzenlendi) fiesta mk6 euro 4 motorda 3.5 yakan yoktur. kim nerede yakmış ben ortada birşey göremiyorum. yakanlar yukarıda 4.8 5 ,6.1 ) 29 Haziran 2013 tarihinde Taner Gündüz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 30 Haziran 2013 Paylaş 30 Haziran 2013 kim nerede yakmış ben ortada birşey göremiyorum. 46. mesajda açıkça yazılmış. Yorum bağlantısı
Ayhan Asil 30 Haziran 2013 Paylaş 30 Haziran 2013 benim eşşek kadar 109 beygir focus bile 90-100 gidersem 17 kuruş yakıyorsa(16 kuruşuda gördüm) fiesta niye 15 kuruş yakmasın, çok yüklü değilse, yolda çok iniş-çıkış yoksa, lastik havaları uygunsa yakar. kuruş konusuna ise katılıyorum, araçların tüketimlerinden bahsederken litre konuşulmalı, bir zam gelir konuştuğumuz kuruşlar yalan olur. Ruhan abi size aynen katılıyorum. Ben de 2005 focus Comf. Sedan ile Konya'ya gittim. Araçta 6 kişi olmamıza rağmen, Toplamda araç şehir içi ve dışı olmak üzere 162 krş yaktı, inanamadım Bir de K. Maraş - G. Antep tarafına gittim. yakıt değişmedi. Ancak klima çalıştırmadım. Hiçbir zaman 100 km.'yi de görmedim. Sürekli 85-90 kmh. ile kullandım. 1 Yorum bağlantısı
Cihan Yaşar 2 Temmuz 2013 Paylaş 2 Temmuz 2013 aracımda hala kar tipi 185 65 14 lastikler takılı.yakıt sarfiyatını hesapladım .6 lt/100km civarı şehir ici normal kullandım.Acaba yazlık lastık alsam tüketim dusermi.yılda 6veya 7bin km anca yaparım.bu mevcut kıslık lastıkleri kullansam lastıkler bitermi? Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 2 Temmuz 2013 Paylaş 2 Temmuz 2013 aracımda hala kar tipi 185 65 14 lastikler takılı.yakıt sarfiyatını hesapladım .6 lt/100km civarı şehir ici normal kullandım.Acaba yazlık lastık alsam tüketim dusermi.yılda 6veya 7bin km anca yaparım.bu mevcut kıslık lastıkleri kullansam lastıkler bitermi? Daha önce konu açılmış. Sizin konunuzu burayla birleştirdim. Buradan devam edelim. Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Bulent Ateş 3 Temmuz 2013 Paylaş 3 Temmuz 2013 Burada herkes mazottan bahsediyor ama daha öncede mesajımda yazmıştım.yeni deneme yapma fırsatım oldu 08 lpg fiesta,izmir-gümüldür-kuşadası yolu.85 lt lpg 960 km yol yapmışım.hesaplama kesinlikle nettir. Yorum bağlantısı
Recommended Posts