Yücel Aydoğan 8 Mart 2012 Paylaş 8 Mart 2012 Arkadaşlar kusura bakmayın ben de bir huy vardır aldıgım ürün ne olursa olsun herşeyini sonuna kadar ögrenmek isterim. Benim araçta ki motorun üzerinde ZETEC-S yazıyor bu isyah kapak takılmayan modellerinden .Çünki kapakları monte edecek bir yer yok.Resimlerde ve videolarda dikkatimi çeken bir unsur var .Benim aracın hava filitresi girişin maf sensörü yok hortumun devamında kelebek bogazına baglandıgı noktada bir sensör var. 1-Birde kapak takılabilen modellerde zetec-se yazıyor bu iki motor arasında ne gibi bir farklılık var . 2- Beygir ve tork farkı varmı yakıt farkı varmı . 3-Bu motor seçeneginde sorun oldugu için mi for bu motor yapısını degiştirmiş. 4-Bizim motorda maf sensörü kelebek bogazının dibindeyken .Neden diger motorda ve diger ford araçlarda hava filitresinin hemen girişinde duruyor. 5-İki motor arasındaki farklılık nedir . Yorum bağlantısı
Engin Ünal 8 Mart 2012 Paylaş 8 Mart 2012 (düzenlendi) Benimkinde hiç bir şey yazmıyor 2005 F1 8 Mart 2012 tarihinde Engin Ünal tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Serkan Önder 8 Mart 2012 Paylaş 8 Mart 2012 1-? 2-? 3-sürekli gelişen teknolojiden motorlarda nasibini almakta bu motorun kötü olduğunu göstermez doch-zetec-zetec.s-zetec.se-duratec bu motorlar aynı alt yapıyı paylaşıyor 4-maf sensörü kelebek boğazının orada olmaz motor ya işlem görmüştür yada bu başka bir sensördür motor kısmını resmi varsa daha iyi yardımcı olunabilir 5-? Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 8 Mart 2012 Paylaş 8 Mart 2012 özünde hepsi aynı motor, ufak farklar vardır. Yorum bağlantısı
Guest Hasan Ekici 8 Mart 2012 Paylaş 8 Mart 2012 Zetec-s ile Zetec-se arasında supapların farklı olduğunu duymuştum.Lpg'nin yaygınlaşmasından dolayı zetec-se supapları biraz geliştirilmiş. Makyajlı kasa olan zetec-se motorların üzerinde bişey yazmaz. Yorum bağlantısı
Mehmet Can Çimir 8 Mart 2012 Paylaş 8 Mart 2012 Bildiğim kadarıyla 1.6 litre motorlar zetec-se, 1.8 ve 2.0 litre motorlar zetec-e olarak geçiyor. teknik olarak, silindir hacmi ve sıkıştırma oranları dışında pek farkı yok. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Mart 2012 Paylaş 8 Mart 2012 beygirler/torklar aynıdır, emisyonlar, sürtünmeler farklıdır. S ve sonrsında ki SE de, ana kol yatak civarında mekanik parça değişimi vardır, daha az sürtünme için tasarlanmıştır diye 1 cümle vardı o kadar. Servis bülteninde bu yazardı ama kim hatırlar bilemem. Eskisinde de sorun vs. yoktu, hatta bence en iyi motoru, mondeo daki, ateşleme modülü dışarıda olan EECV beyinli 136 Ps i idi, sonrakilerde emisyon düşsün diye, girmedikleri hal kalmadı. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 8 Mart 2012 Paylaş 8 Mart 2012 1.25 zetec motoru nasıldır Çağlar Abi, kronik sorunlar açısından. 82 beygire çıkarılan yeni modelde ne gibi faklılıklar olabilir? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Mart 2012 Paylaş 8 Mart 2012 82 betgire çıkartılnaı bilmem de, 1.25 de sorunsuzdur, bakımı doğru yapıldıkça, susuz kalmadıkça Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 8 Mart 2012 Paylaş 8 Mart 2012 Teşekkürler. Sorunsuzluk nedeniyle belki de aynı motorla devam ediyorlar. Benim hoşuma gidiyor, epey yumuşak ve sessiz. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 9 Mart 2012 Paylaş 9 Mart 2012 (düzenlendi) 1-Birde kapak takılabilen modellerde zetec-se yazıyor bu iki motor arasında ne gibi bir farklılık var . Fark bizim anlayabileceğimiz şekilde değil. 2- Beygir ve tork farkı varmı yakıt farkı varmı . hayır yok. 3-Bu motor seçeneginde sorun oldugu için mi for bu motor yapısını degiştirmiş. Aksine bazı ustalar eski motorların daha iyi olduğunu söylüyor 4-Bizim motorda maf sensörü kelebek bogazının dibindeyken .Neden diger motorda ve diger ford araçlarda hava filitresinin hemen girişinde duruyor Sizde MAF sensörü değil MAP sensörü var konum olarak orada durması gerekiyor. 5-İki motor arasındaki farklılık nedir . Birinde SE birinde S yazıyor Birinde maf diğerinde map var bir de kapak farkı.. 9 Mart 2012 tarihinde Ayhan Onaran tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan 9 Mart 2012 Yazar Paylaş 9 Mart 2012 Diger arkadaşlarada verdikleri cevaptan dolayı teşükkür ederim. Ayhan bey istedegim cevapları verdi sagolsun.Tabi bunla beraber başka sorularda ortaya çıktı.Map ve maf arasındaki farklılık nedir Birde bu iki otoru birbirinden ayıran ikişey yazlımları imiş .zetec-s euro3 standarlarında zetec-se euro4 standartlarında yapılmış emisyon degerleri farklıymış.Anladııgm kadarı ile zetech-s de tek lamda sensörü ve map kullanılmış zetech-se de ise çift lamda ve maf kullanılmış . MAF: Hava kütle ölçme sensörü olarak biliyorum .Motora giren havayı hesaplayarak yakıt hava ayarını yapmaya yarıyor . MAP : ? Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 9 Mart 2012 Paylaş 9 Mart 2012 Map emme manifoltunda ki basıncı ölçer.Bu yüzden de konumu farklıdır. Emisyon değerlerinin bizim için bir farkı yok. SE lerde tek lamda(oksijen sensörü) S lerde çift sensör vardır.Kat iptalinde SE ler motor arıza ışığı yakmazken S motorlarda sensörü kandırmak daha zordur.Sensörün birisi aldanır ama diğeri arıza lambası yakar. Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan 9 Mart 2012 Yazar Paylaş 9 Mart 2012 Desene Ayhan abi lpg taktırsak direk arıza lambasını yakacak.Abi bu motorların ikisininde yakıt tüketimi aynımıdır yoksa map yerine maf kullanıldıgı için SE ler daha mı az yakar.Ama S olan motorlar daha deparlı oldugu söyleniyor ne kadar dogru bilmiyorum Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 9 Mart 2012 Paylaş 9 Mart 2012 2008 1.25 Duratec 60/82 hp (Fiesta Mk6) Valve gear - DOHC, Mechanical Tappets / Belt drive Valves per cylinder - 4 Camshaft drive - Belt Crankshaft - Spheroidal Engine management - PCM Fuel injection - Port fuel injection Ignition - 4-tower Coil Emission controls - PCM Emission level - Euro4 Lubrication system capacity with/without filter (L) - 3.8/ 3.5 Cooling system capacity, incl. heater (5.5) Fuel type, grade - Petrol, 95/98 RON Sanırım subaplar otomatik ayarlı değil. Yorum bağlantısı
Cafer Akyıldız 10 Mart 2012 Paylaş 10 Mart 2012 (düzenlendi) 2000 model ambiante gp.. bu şimdi maf lı map lımı anlamadım lpg taktırdım arıza ışığın yanmadı hafa filteresi girişinde sensör var.. 10 Mart 2012 tarihinde Cafer Akyıldız tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Haydar Bakırcı-2 10 Mart 2012 Paylaş 10 Mart 2012 yanmaması normal çünkü aynı motor bendede var landirenzo lpg sistemim var arzı ışı falan yanmadı tek sorunum yalancı hararetti onuda hallettim güzel bir motor bence zetec-s ler Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan 10 Mart 2012 Yazar Paylaş 10 Mart 2012 Benim motor ZETEC-S ama plastik kapasız modeli.Ayrıca bizdekilerde Maf degil MAP var 2001 ambiaante GP almanya monttaj.yarın resim çekip koymaya çalışırım forumda görmüştüm aynısından Yorum bağlantısı
Haydar Bakırcı-2 10 Mart 2012 Paylaş 10 Mart 2012 benim araçta da aynı kapak var benimkide 2000 model almanya köln çıkışlı Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan 11 Mart 2012 Yazar Paylaş 11 Mart 2012 Demekki 2001 olanlarda farklılıklar var .Dün sanayide aracın altına baktım.Ayhan abinin dedigi gibi 2 tane oksijen sensörü var.Ustama sordum arasında fark yok bun MAP onda MAF var güç ve yakıt tüketimi aynı dedi performansından ben memnunum .Neyse sorunsuz çalışsın fark eden bir durum yok . Yorum bağlantısı
Cafer Akyıldız 12 Mart 2012 Paylaş 12 Mart 2012 benim araçta da aynı kapak var benimkide 2000 model almanya köln çıkışlı Bu Almanya çıkışlı olduğunu nerden okuyorsunuz ben dikkat etmemiştim... Yorum bağlantısı
Savaş Kolay 12 Mart 2012 Paylaş 12 Mart 2012 Bu Almanya çıkışlı olduğunu nerden okuyorsunuz ben dikkat etmemiştim... Bir yerde yazmaz bildiğim kadarı ile, benim motorda aynı 2000 SW GP, aracı alırken avrupa montaj olduğunu belirrtiler Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan 13 Mart 2012 Yazar Paylaş 13 Mart 2012 Aracı şase numara sıda anlaşılıyor .Şase numarasını girdiginiz zaman Benim aracım GERMANY olarak çıkıyor.Zaten aracı kaput altında bulunan sarı bir metal kart var ondada almanca yazılar var.Zetec-s hepsi ayı işte ha kapak vear ha yok fark eden birşey yok Yorum bağlantısı
Haydar Bakırcı-2 13 Mart 2012 Paylaş 13 Mart 2012 evet şase sorgulamasından nerden çıktığı belli olıyor Yorum bağlantısı
Recommended Posts