İçeriğe Yönlendir

Volkswagen Polo 1.2 70 Ps Trendline 29.900,00


Göktuğ TÜZÜNER

Recommended Posts

Necat Ertan

Uzun dönem turbo dizel kullanmayanlar bence özellikle bu turbo konusunda çok ön yargılılar, kulaktan dolma bilgiye sahipler. 2008 yılında aldığımız Ford Focus Titanium Tdci hala kardeşim tarafından kullanılmakta ve 90000 km.yi geçmiş durumda. Turbo ile ilgili en ufak bir şikayetimiz, masrafımız olmadı. Keza forumdan Sefa arkadaşımızın bilo su çok daha fazla km. yapmış durumda. Turbo ile ilgili şikayeti vaki değil diye biliyorum. Bakımları aksatılmayan tdci motor sıkıntı yaratmaz bence. Forumdaki üyelerin kullandıkları araçları üzerinde hassas olduklarını, kendi sağlıklarından ziyade araçlarınla ilgilendiklerini düşünüyorum. Velhasıl kelam bilinçli bir kitleyiz.

Ayrıca ben focusta dizel motoru, 100 - 115 ps lik benzinli motorlara göre; yüksek torku, ara hızlanmalarının başarısı, rampada olan performansı içinde seçtim ;) Focus II kasada bence tdci motor alternatifsizdi ;) Bir de bu açıdan bakmak gerekir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Uzun dönem turbo dizel kullanmayanlar bence özellikle bu turbo konusunda çok ön yargılılar, kulaktan dolma bilgiye sahipler. 2008 yılında aldığımız Ford Focus Titanium Tdci hala kardeşim tarafından kullanılmakta ve 90000 km.yi geçmiş durumda. Turbo ile ilgili en ufak bir şikayetimiz, masrafımız olmadı. Keza forumdan Sefa arkadaşımızın bilo su çok daha fazla km. yapmış durumda. Turbo ile ilgili şikayeti vaki değil diye biliyorum. Bakımları aksatılmayan tdci motor sıkıntı yaratmaz bence. Forumdaki üyelerin kullandıkları araçları üzerinde hassas olduklarını, kendi sağlıklarından ziyade araçlarınla ilgilendiklerini düşünüyorum. Velhasıl kelam bilinçli bir kitleyiz.

Ayrıca ben focusta dizel motoru, 100 - 115 ps lik benzinli motorlara göre; yüksek torku, ara hızlanmalarının başarısı, rampada olan performansı içinde seçtim ;) Focus II kasada bence tdci motor alternatifsizdi ;) Bir de bu açıdan bakmak gerekir.

Sefa beyinki chipli üstelik, bakımlı dizel banamısın demez, dizel motor sağlam yapısı sebebiylede benzinliden daha uzun ömürlüdür, yeterki bakımı aksatmayın, zaten en fazla 100-150 tl. tutar :D

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Beyler turbo konusunu sadece bizim forum araçlarına indirgemeyin.Piyasaya genel olarak bakın.100 bin km üzeri turbo dizel araç alırken acaba turbo ne durumda demeden alabilir misiniz..Alırız diyorsanız ben daha bu konuya tek satır yazmayacağım.Turbo tamiri yapanların önündeki kuyruk buradan istanbul'a yol olur..

Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Beyler turbo konusunu sadece bizim forum araçlarına indirgemeyin.Piyasaya genel olarak bakın.100 bin km üzeri turbo dizel araç alırken acaba turbo ne durumda demeden alabilir misiniz..Alırız diyorsanız ben daha bu konuya tek satır yazmayacağım.Turbo tamiri yapanların önündeki kuyruk buradan istanbul'a yol olur..

O piyasadaki 2.el 100.000 km yi geçmiş araçların km.leri keşke orijinal olsa, bakım geçmişi takip edilebilse.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Beyler turbo konusunu sadece bizim forum araçlarına indirgemeyin.Piyasaya genel olarak bakın.100 bin km üzeri turbo dizel araç alırken acaba turbo ne durumda demeden alabilir misiniz..Alırız diyorsanız ben daha bu konuya tek satır yazmayacağım.Turbo tamiri yapanların önündeki kuyruk buradan istanbul'a yol olur..

Ayhan o kuyruk kullanmayı bilemeyenlerin kuyruğudur, merak etme yakında TSİ lerinde kuyruğu oluşur, hele biraz zaman geçsin, turbo riski benzin-dizel ayrımaz, dizel her şekilde normal kullanan biri için ekonomiktir, tamiri pahalı olsa bile.

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

.Ticaretten anlayan bir insan gidip de dizel araç almaz.Siz ticari araç olupta benzinli olan araç gördünüz mü? Dizel araç yüksek tork sahibi olduğu için ticarette kullanılır.Bu dünyanın her yerinde böyledir.

gibi şeyler söylenmiş :) burada bunun gibi yazılan bir çok öneri kendinden o kadar emin ki... Bende aynı kendimden eminlikle gayet ticari olarak şöyle söyleyebilirim ki sınır 13-15 bin km dir... 13-15 binin ne kadar altında kalırsanız o kadar benzinliyi mantıklı kılarsınız, ne kadar üzerine çıkarsanız o kadar da dizel farz olur... 13 bin yapıyorum ama dizel aldım mı diyorsunuz, kullanım maliyetlerinde kar/zarar anlamında çok fazla şey değişmez...

Aracı doğru seçin, 15 bin yada üzeri ise dizelden korkmayın... :)

Bende Polo var 1.2 TDI Bluemotion, sıfır aldık, 2011 Temmuz başı gibi yol yapmaya başladı şu an 25 bin km de, ticari düşününce aynı şartlarda bana benzinli araç önerenin alnını karışlarım :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Sonuçta şöle birşey de var ticaret yapan dizelde alsa benzin de alsa karda gider gösterebiliyor:)Ya son tüketici emekli öğrenci ne yapsın:)Lpg li dizel cıktı mı :)

Kusura bakmayın ama sandığınız kadar kolay değil; ayda 3-4 bin km yol yapıp soğuk satış yapan ve sipariş toplayan plasiyerin altına benzinli bir araç verip sipariş toplatırsanız benzin faturalarını gider değil ne gösterirseniz gösterin o iş para kazanmak amacından sapar...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Bmt polo her gün kafamı kurcalıyor da benim, çok cezbedici tüketim değerleri. :)

Şahsi fikrim; senin TSI Jetta'dan sonra binilecek araba değil... mülayim mülayim gidersin sonra :)

Bluemotion'da şehirdışı fabrika verisini 4,0 Litre/100 Km kabul et öyle boz niyetini bozacaksan, sonra hayal kırıklığı olmasın...

Aynen Abdüssamed...

Ben verilerimi bilimsel olarak ortaya koydum. Bırak 13.000'i hesaba göre 7500 km bile kurtarır... 7500-8000 üstü veya 10.000 km civarı net kar ettirir... (5 yıllık kullanımda)

Dileyen arkadaş 3 yıllık kullanımı da hesaplayabilir...

Dediklerimin hatalı olduğunu ve dizel almak için yıllık 30.000 km gerektiğini bir arkadaş hesabı ile ispat etsin... Hala bekliyorum...

Başka bi arkadaşın dediği gibi dizel-benzinli arasındaki fiyat farkının 60 aylık finansman maliyetini ihmal etmişsiniz hesabınızda :)

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
(düzenlendi)
Kredi kullanıldığı takdirde 5000 TL 5 yılda 7500 TL olsun...

Özür olsun bu cümleyi atlamışım :)

Sıkıntı orada zaten. :) Şimdilik benzinle devam, dizele geçersem 1.6 tdi golf var gözümde.

Şehiriçi 9-10 litrenin altında kalacağımdan bi emin olsam, direkt 140-150 beygir üzeri bi yeni nesil benzinli düşünüyorum ama bu kadar ekonomik kullanabileceğime pek ihtimal veremiyorum işin aslı...

Bu arada Golf yeni kasanın arefesindeyken sıfır alınmaz, ikinci eldede satanlar cumhuriyet altını satıyor mübarek, çok para istiyorlar...

tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

İhmal etmedim diye düşünüyorum. 5000 TL farkın 5 yıl sonunda maliyetiyle beraber 7500 TL'ye ulaşacağını yazdım.

Alper şurada hesap hatası yapıyorsun.Benzinli ve dizel araç fiyat farkı olarak alıcıya maliyetiyle 7.500 tl yük bindiğini söylüyorsun.Bırak faizi falan filan biz bunu düz 5 bin kabul edelim.Ben diyorum ki bu 5 bini peşinen veriyorum dizel araç alıyorum.Peki bana konfor,performans, yada bunlar gibi kriterleri hiç saymıyorum.Bana tasarruf olarak ne sağlıyor bu araç? Bizim amacımız maliyet karşılaştırması.Yoksa dizel şöyle gider böyle gider bize bir şey katmayacak.Senin hesabına göre bu dizel araç kendini 5 yıl sonra amorti ediyor..İyi de 5 yıl sonra kendini amorti eden bir şeye 5 bin lira fazladan neden vereyim ki?Ben hala bunun cevabını alamadım..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Bana hala 30.000 km meselesini matematiksel olarak açık açık ispatlamadınız... Bekliyorum tezinizin doğrulamasını...

30bin fazla olabilir , ama herkesin de dizel alması mantıklı değil. Kısa mesafe kullan var, soğukta araç kullanan var. vs Ayrıca herkes bizim gibi dikkatli kullanmıyor, ikinci elde tercih etmem. Sıfır olursa olur.

Yorum bağlantısı
Göktuğ TÜZÜNER
(düzenlendi)

170 beygirden sonra mı? ;)

İhmal etmedim diye düşünüyorum. 5000 TL farkın 5 yıl sonunda maliyetiyle beraber 7500 TL'ye ulaşacağını yazdım.

Sizin kastettiğiniz finansman maliyeti nedir?

170 beygirden sonra mı? ;)

İhmal etmedim diye düşünüyorum. 5000 TL farkın 5 yıl sonunda maliyetiyle beraber 7500 TL'ye ulaşacağını yazdım.

Sizin kastettiğiniz finansman maliyeti nedir?

Eline sağlık çok güzel bi hesap olmuş. Sadece 2-3 husus sanki gözden kaçmış gibime geldi. Aynı hesabı bende yaptığım için söylüyorum. Opel Corsa benzinli ve dizel araç için servisi aradım 30 bin lik bakım için fiyat aldım. aradaki fark 175 tl. Servisler dizel arabanın işçiliğini daha fazla alıyorlar. Malzeme olarak maliyette bir fark olmasada 175 tl fazla dizel aracın bakımı. Aldığımız arabada sıfır olduğundan garanti sorunu yaşamamak için mecburen servise gitmek gerekecek.

İkinci bir hususta yılda 15 bin km kullanıldığında 5 yılda 75 bin ediyor. Benzinliye oranla dizel aracın ekstra bir de Turbo masrafı oluyor.

Birde 5 yıl sonra banka kredisi ile alınan aracın 5 bin tl lik farkı 8 bin tl oluyor. yani 60 ayda 3 bin tl faiz ödeniyor. Bankadan bankaya değişir ama ben iş bankasının sıfır otomobil kredisi hesap makinesi ile hesapladım.

Ben sahibinden com da birçok araca baktım km, model ve hasar durumu ile kıyaslama yapmaya çalıştım. 5 yıl önceye gittim ve 2008 model dizel ve benzinli corsaları karşılaştırdım. düşük km corsa bulmakta gerçekten zorlandım. bulduklarımın ise benzinli corsalarla fiyat olarak ya başa baş tı yada en fazla bin tl fiyatı fazla idi.

insanlar ikinci el dizel araba alırken masraf çıkarmasından korkuyorlar. Az Km yapmış araçların ise km si ile oynanmış şüphesi uyanıyor.

Dediğiniz gibi gerçekten tartışmaya açık bir konu. Birazda tercih meselesi diye düşünüyorum. 15 BİN KM ŞART ALTI KURTARMAZ

tarihinde Göktuğ TÜZÜNER tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Tamamen kullanıma bağlı, az basınca da gittiği için ekonomik kullanım mümkün, basınca da hem gidiyor hem de yakıyor haliyle. Yukarıda da yazmıştım, benim tüketimim burada.

Ben de öyle düşünüyorum...

Sendeki 1.9 tdi golfün tüketimi nasıldı abi bu arada? Merak ettim.

Golfle ilgili tüketim bilgileride yer alan detaylı bi inceleme yazısı yazmıştım, hatta sabit başlık yapılmıştı ama sonradan yazı kayboldu nereye gittiyse... moderatörlere buradan sesleniyorum, kayboluyor... kaybolmayan sakız istiyoruz... :)

1,9 TDI dada tüketimden gayet memnundum Yavuz... tamamen ekonomi odaklı kullanmaya kalktığımda 3,8-4,0 litre civarı minimum tüketim yakalamıştım yanlış hatırlamıyorsam, çok özenmeden şehirdışında 5 litre civarında geziniliyor ve performans açısından da gayet ideal bir araçtı... Kendine gitmiyor bu araç dedirtmiyordu....

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Arabayı nomal kullanan birisi 1 senede amorti eder, yıllık kullanımın 5000 km gibiyse zaten araba almana gerek yok, yada çok basit bir araba al geç, zaten kulanmıyorsun, gidipte 40.000 tl. lik araba almak mantıksız, ayda 500 km. yapıyorsam kesin dizel alırdım, alırkende fiyat farkı 1000 tl. olanlardan seçerdim, fiesta gibilerini yani :)

Eline sağlık çok güzel bi hesap olmuş. Sadece 2-3 husus sanki gözden kaçmış gibime geldi. Aynı hesabı bende yaptığım için söylüyorum. Opel Corsa benzinli ve dizel araç için servisi aradım 30 bin lik bakım için fiyat aldım. aradaki fark 175 tl. Servisler dizel arabanın işçiliğini daha fazla alıyorlar. Malzeme olarak maliyette bir fark olmasada 175 tl fazla dizel aracın bakımı. Aldığımız arabada sıfır olduğundan garanti sorunu yaşamamak için mecburen servise gitmek gerekecek.

İkinci bir hususta yılda 15 bin km kullanıldığında 5 yılda 75 bin ediyor. Benzinliye oranla dizel aracın ekstra bir de Turbo masrafı oluyor.

Birde 5 yıl sonra banka kredisi ile alınan aracın 5 bin tl lik farkı 8 bin tl oluyor. yani 60 ayda 3 bin tl faiz ödeniyor. Bankadan bankaya değişir ama ben iş bankasının sıfır otomobil kredisi hesap makinesi ile hesapladım.

Ben sahibinden com da birçok araca baktım km, model ve hasar durumu ile kıyaslama yapmaya çalıştım. 5 yıl önceye gittim ve 2008 model dizel ve benzinli corsaları karşılaştırdım. düşük km corsa bulmakta gerçekten zorlandım. bulduklarımın ise benzinli corsalarla fiyat olarak ya başa baş tı yada en fazla bin tl fiyatı fazla idi.

insanlar ikinci el dizel araba alırken masraf çıkarmasından korkuyorlar. Az Km yapmış araçların ise km si ile oynanmış şüphesi uyanıyor.

Dediğiniz gibi gerçekten tartışmaya açık bir konu. Birazda tercih meselesi diye düşünüyorum. 15 BİN KM ŞART ALTI KURTARMAZ

Şunu yazma artık, 5 yılda turbo masrafı çıkaran adam kullanmayı bilmiyordur yada araba sorunludur bakım düzgün olmamıştır, bu araba TSİ de olsa sonuç aynı olur, düzgün kullanan birinde 5 yıl dizel için hikayedir, turbo sorunsuz 250.000 km gitmeli, 30.000 km ler dizel için sanki bisiklete biniyormuşum gibi geliyor, o derece yani, hem 5 yılda 10 tane turbo parası ayırırım ben.

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
(düzenlendi)

Arabayı nomal kullanan birisi 1 senede amorti eder, yıllık kullanımın 5000 km gibiyse zaten araba almana gerek yok, yada çok basit bir araba al geç, zaten kulanmıyorsun, gidipte 40.000 tl. lik araba almak mantıksız, ayda 500 km. yapıyorsam kesin dizel alırdım, alırkende fiyat farkı 1000 tl. olanlardan seçerdim, fiesta gibilerini yani :)

Şunu yazma artık, 5 yılda turbo masrafı çıkaran adam kullanmayı bilmiyordur yada araba sorunludur bakım düzgün olmamıştır, bu araba TSİ de olsa sonuç aynı olur, düzgün kullanan birinde 5 yıl dizel için hikayedir, turbo sorunsuz 250.000 km gitmeli, 30.000 km ler dizel için sanki bisiklete biniyormuşum gibi geliyor, o derece yani, hem 5 yılda 10 tane turbo parası ayırırım ben.

Yılda 5000 km yol katedince arabaya ihtiyaç yok, ama yılda 6000 Km yol katedince kesin dizel mi alırdınız? yılda 1000 (bin) Km baya önemli desenize...

Dizel ile 6 ayda bir turbo parası tasarruf etmenizde dikkate değer doğrusu....

Enteresan... :)

tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Göktuğ TÜZÜNER

Arabayı nomal kullanan birisi 1 senede amorti eder, yıllık kullanımın 5000 km gibiyse zaten araba almana gerek yok, yada çok basit bir araba al geç, zaten kulanmıyorsun, gidipte 40.000 tl. lik araba almak mantıksız, ayda 500 km. yapıyorsam kesin dizel alırdım, alırkende fiyat farkı 1000 tl. olanlardan seçerdim, fiesta gibilerini yani :)

Şunu yazma artık, 5 yılda turbo masrafı çıkaran adam kullanmayı bilmiyordur yada araba sorunludur bakım düzgün olmamıştır, bu araba TSİ de olsa sonuç aynı olur, düzgün kullanan birinde 5 yıl dizel için hikayedir, turbo sorunsuz 250.000 km gitmeli, 30.000 km ler dizel için sanki bisiklete biniyormuşum gibi geliyor, o derece yani, hem 5 yılda 10 tane turbo parası ayırırım ben.

Yani bir tek turbomu yazıyor orda? Okumamışlar herhalde hala 30 bincilerin cevabını bekleyenler varsa onlara yazdım :) en aşağı 15 bin km şart.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Niye şart? 1000 tl. farklısını aldınmı benzinliye bakmazsın bile, 15.000 km yapansa hiç bakmasın,5000 tl. farklı dizel alan, 2 senede farkı kapar zaten.

Asıl sıkıntı en başta bu parayı boşa verdiğinizi düşünmeniz, arabayı 2 senede bir değişen ve az kullanan için dizel gereksiz, hoş birde 2 senede bir değişen adam zaten paralı adamdır, maliyet düşünmez, bizim gibiler yada kendim için konuşayım 7-10 sene arası araba değişmem, gereği yok, bu sürede zaten yeni araba için yeterli stoğu ve karı yapmış olurum :)

Dieseel Forever anlayacağın.. (Tesla gibi full elektrikliler gelmezse tabii)

Yorum bağlantısı
Göktuğ TÜZÜNER

Aslında amaç şu bizim gibi kararsız kalan ve forumlarda araştırma yapan insanların belli bir fikre kendilerini yakın hissetmeleri. Buna göre tercihlerini şekillendirebilirler. Buradaki tartışmanın amacıda bu olmalı zaten.

Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Sarf malzemesi olarak dizel aracın bakımında pahalı olan tek parça yakıt filtresidir. Oda genelde 2 serviste bir değiştirilir. Benzinli araçta servis her bakımda bujileri değiştirir üstelik. Mesela bugün servisteydim. Benzinli 1.2 Corsanın 15.000 km bakımı, dizelden pahalıydı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Periyodik bakımlar öyle. Forumda eski dizelcilerin( ikinci el almış olanlar genelde) epey masraf yaptıklarını görüyoruz .

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

1000 lira? :rolleyes:

fiesta trend 1.4i ile fiesta 1.4 tdci arasındaki fiyat farkı :)

Trend 1.4i 96PS A/T 5K 36.275tl.

Trend 1.4TDCi 70PS 5K37.790tl. pazarlıkla olan farkta rahatça kapanır.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Ayhan

Amacım bir şeylerde iddialaşmak değil ama sen bu mesajı yazacak mantıkta olduktan sonra ben sana ne yazsam boş... Ortak bir noktaya gelemeyiz. Herkesin fikri kendine kalsın... Sağlıcakla...

Ben zaten iddialaşmıyorum.Sadece kendimce mantıklı olan bir şeyler yazıyorum.Gerçekten bu dediğimin aksi bir durum varsa,dizel araç alırken cebimden +3-5 bin tl fazladan çıkmayacaksa veya bunun 3-5 yıl amorti süresi olmayacaksa bizde bilelim.Ona göre hareket edelim.

Senin kendi hesabında durum açık zaten. 5 bin fazla ver ve 5 yıl bekle diyorsun..Bu karlı bir işse zaten daha başka bir şey demeye gerek kalmıyor...

fiesta trend 1.4i ile fiesta 1.4 tdci arasındaki fiyat farkı :)

Trend 1.4i 96PS A/T 5K 36.275tl.

Trend 1.4TDCi 70PS 5K37.790tl. pazarlıkla olan farkta rahatça kapanır.

Abi iyi ki bu fiyatları bulmuşsun.Yoksa yazacak başka bir şeyin olmayacakmış bu konuya..Bana bu şekilde başka markalardan 2-3 tane daha rakam versene..Dizel benzinli farkları 7-8 bin liraya çıkan modellere de bir baksana..Hep tek taraflı bakıyorsunuz..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Sonuçta tercih meselesi, arabayı sadece günlük 3-5 km kullanıyorsanız benzinli avantajlı, krediyle alacaksam fark umrumda olmaz benim, alan kafasına göre alsın ne diyim, yıllık 10.000 km nin üstünde kullanıp 4 ün 5 in hesabını yapacaksanız paranız var demektir, dizel zaten gereksiz, alın benzinli o farkı yakıta kredi öder gibi verin.

edit: ufak bir hata olmuş.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Göktuğ TÜZÜNER

Sonuçta tercih meselesi, arabayı sadece günlük 3-5 km kullanmıyorsanız benzinli avantajlı, krediyle alacaksam fark umrumda olmaz benim, alan kafasına göre alsın ne diyim, yıllık 10.000 km nin üstünde kullanıp 4 ün 5 in hesabını yapacaksanız paranız var demektir, dizel zaten gereksiz, alın benzinli o farkı yakıta kredi öder gibi verin.

Konuya noktayı koydun valla abi :D :D

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...