Ali Cihangiroğlu 8 Mart 2012 Paylaş 8 Mart 2012 Birde arkadaşlar bence en büyük sıkıntılardan birisi de şu.Alper hesabı güzel yapmış ama bunu da gözden kaçırmış.Araç alırken 5 bin tl fazladan ödüyoruz.Bu bize 5 yıl dan sonra kar olarak dönüyor.Yani bana ilk 5 yıl bunun bir faydası yok...Yanlış mıyım? O zaman bana 5 yıllığına 5 bin lira versenize 5 yıl sonra size yine 5 bin olarak takdim ederim..Yani düşününce bana dizele 5 bin lira fark vermek mantıklı gelmiyor.Ticaretten anlayan bir insan gidip de dizel araç almaz.Siz ticari araç olupta benzinli olan araç gördünüz mü? Dizel araç yüksek tork sahibi olduğu için ticarette kullanılır.Bu dünyanın her yerinde böyledir.Ben yılda 10-15 bin km yol yapacağım diye dizel almam.Alana saygı duyarım ama yanlış yaptığı içinde üzülürüm.. Cepten peşin 5 bin fazla ver sonra da bekle ki 5 yıl sonra kar edeyim diye..Böyle bir hesap günümüzde yok.LPG de bile ne diyoruz 10 bin km geçmiyorsan gerek yok diyoruz çünkü LPG kitine verdiği parayı 3 yıl sonra amorti etmeye başlayacak.Yazık...Ancak 10 bin üzeri 1 yıl içinde amorti eder.1 yıl kabul edilebilir bir rakamdır ama 5 yıl çok fazla.. ben yılda 30.000 km civarı yaprım, o farkı 1 senede hatta daha kısa sürede kaparım. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 8 Mart 2012 Paylaş 8 Mart 2012 ben yılda 30.000 km civarı yaprım, o farkı 1 senede hatta daha kısa sürede kaparım. İşte abi dediğim şey bu..Eğer 1 yılda yapıyorsan zaten mesele yok.Ama 3-5 yılda oluyorsa bu iş dizele de gerek yok.Hesap kitap bunu gösteriyor.. Yorum bağlantısı
Göktuğ TÜZÜNER 8 Mart 2012 Yazar Paylaş 8 Mart 2012 ben yılda 30.000 km civarı yaprım, o farkı 1 senede hatta daha kısa sürede kaparım. Sen kardasın zaten abi. Bakım işçiliği de yok. Bizim iddia ettiğimiz konu dizel arabadan kesin kar etmek için mutlak suretle 15-20 bin km yi geçmek tir. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 8 Mart 2012 Paylaş 8 Mart 2012 (düzenlendi) İşte abi dediğim şey bu..Eğer 1 yılda yapıyorsan zaten mesele yok.Ama 3-5 yılda oluyorsa bu iş dizele de gerek yok.Hesap kitap bunu gösteriyor.. Hala yanlışsın kardeşim, şu 5000 tl. fark nerden geliyor. Trend 1.4i 96PS A/T 5K 36.275tl. titanyumsa 39 kaat Trend 1.4TDCi 70PS 5K 37.790tl. titanyumsa 40 kaat Hani fark, bu farkı hiç kullanmayan bile 6 ayda kapatır yahu Dizel anca günde 5-10 km yapıyorsa alınmaz, ki ben olsam yinede alırdım oda ayrı Not: dizelci 1 sene sonra yanında ıslık çalmayı bırak, sipsi çalsan amanın turbom demez, zaten 2 turbo alacak karı yapmıştır, ben 4 turbo kar ettim o ayrı 8 Mart 2012 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 8 Mart 2012 Paylaş 8 Mart 2012 Birde arkadaşlar bence en büyük sıkıntılardan birisi de şu.Alper hesabı güzel yapmış ama bunu da gözden kaçırmış.Araç alırken 5 bin tl fazladan ödüyoruz.Bu bize 5 yıl dan sonra kar olarak dönüyor.Yani bana ilk 5 yıl bunun bir faydası yok...Yanlış mıyım? O zaman bana 5 yıllığına 5 bin lira versenize 5 yıl sonra size yine 5 bin olarak takdim ederim..Yani düşününce bana dizele 5 bin lira fark vermek mantıklı gelmiyor.Ticaretten anlayan bir insan gidip de dizel araç almaz.Siz ticari araç olupta benzinli olan araç gördünüz mü? Dizel araç yüksek tork sahibi olduğu için ticarette kullanılır.Bu dünyanın her yerinde böyledir.Ben yılda 10-15 bin km yol yapacağım diye dizel almam.Alana saygı duyarım ama yanlış yaptığı içinde üzülürüm.. Cepten peşin 5 bin fazla ver sonra da bekle ki 5 yıl sonra kar edeyim diye..Böyle bir hesap günümüzde yok.LPG de bile ne diyoruz 10 bin km geçmiyorsan gerek yok diyoruz çünkü LPG kitine verdiği parayı 3 yıl sonra amorti etmeye başlayacak.Yazık...Ancak 10 bin üzeri 1 yıl içinde amorti eder.1 yıl kabul edilebilir bir rakamdır ama 5 yıl çok fazla.. Mantıklı. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 8 Mart 2012 Paylaş 8 Mart 2012 Dizelci olmayan arkadaşlar turbodan ne de korkuyorlar. Bende 2007 model var, dediğiniz gibi 5 yaşında, gayet sağlam... 1 Yorum bağlantısı
Hasan Tahsin Şipit 8 Mart 2012 Paylaş 8 Mart 2012 Fiestayı satsam benzinli hatta en boşu bile olsa poloyu alırdım. 1 Yorum bağlantısı
Göktuğ TÜZÜNER 8 Mart 2012 Yazar Paylaş 8 Mart 2012 Hala yanlışsın kardeşim, şu 5000 tl. fark nerden geliyor. Trend 1.4i 96PS A/T 5K 36.275tl. titanyumsa 39 kaat Trend 1.4TDCi 70PS 5K 37.790tl. titanyumsa 40 kaat Hani fark, bu farkı hiç kullanmayan bile 6 ayda kapatrı yahu Dizel anca günde 5-10 km yapıyorsa alınmaz, ki ben olsam yinede alırdım oda ayrı Not: dizelci 1 sene sonra yanında ıslık çalmayı bırak, sipsi çalsan amanın turbom demez, zaten 2 turbo alacak karı yapmıştır, ben 4 turbo kar ettim o ayrı Bende birkaç örnek aldım. Polo 1.2 70 PS Trendline 29.900,00 Polo 1.2 TDI 75 PS Trendline 38.200,00 Yeni Corsa 5 Kapı 1.2 i Twinport Essentia 30.132 Yeni Corsa 5 Kapı 1.3 CDTi Dizel ‐ 75 HP (Euro 5) Essentia 37.133 Ford da benzinli fiesta nın fiyatı yüksek Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 8 Mart 2012 Paylaş 8 Mart 2012 Fiestayı satsam benzinli hatta en boşu bile olsa poloyu alırdım. Neden? fiyatları aynı, donanım aynı sayılır, sadece trim az daha kaliteli diye- satarken bizdeki saçma şahin-doğan fiyatlandırma mantığına göre daha pahalı diye- yoksa daha kazık bakım maliyeti içinmi, hangisi? Yoksa aynı sağlamlıkta hatta daha iyi yol tutan fiesta mı alırdın? Bence sadece satarken ki 2. el değerini seçtin. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 8 Mart 2012 Paylaş 8 Mart 2012 Hala yanlışsın kardeşim, şu 5000 tl. fark nerden geliyor. Trend 1.4i 96PS A/T 5K 36.275tl. titanyumsa 39 kaat Trend 1.4TDCi 70PS 5K 37.790tl. titanyumsa 40 kaat Hani fark, bu farkı hiç kullanmayan bile 6 ayda kapatır yahu Dizel anca günde 5-10 km yapıyorsa alınmaz, ki ben olsam yinede alırdım oda ayrı Not: dizelci 1 sene sonra yanında ıslık çalmayı bırak, sipsi çalsan amanın turbom demez, zaten 2 turbo alacak karı yapmıştır, ben 4 turbo kar ettim o ayrı Alper'e sor abi farkı.Yıllardır hesap yapmış..dizel-benzinli en kötü 3 bin fark eder.Sen bu rakamları nereden buldun bilmiyorum Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 8 Mart 2012 Paylaş 8 Mart 2012 Bende birkaç örnek aldım. Polo 1.2 70 PS Trendline 29.900,00 Polo 1.2 TDI 75 PS Trendline 38.200,00 Yeni Corsa 5 Kapı 1.2 i Twinport Essentia 30.132 Yeni Corsa 5 Kapı 1.3 CDTi Dizel ‐ 75 HP (Euro 5) Essentia 37.133 Ford da benzinli fiesta nın fiyatı yüksek Dediğim gibi, opel ve vw la işim olmaz, evet ford pahalı ama corsa hem eskidi, hem tipsiz (göreceli) hemde güçsüz, fiesta daha iyi bir araba ayrıca... O opel fiyatlarının üstüne kazık bakım maliyetinide ekle yalnız Alper'e sor abi farkı.Yıllardır hesap yapmış..dizel-benzinli en kötü 3 bin fark eder.Sen bu rakamları nereden buldun bilmiyorum Kolay, burdan huldum http://www.ford.com.tr/otomobiller/fiesta/fiyat-listesi Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 8 Mart 2012 Paylaş 8 Mart 2012 (düzenlendi) Neden? fiyatları aynı, donanım aynı sayılır, sadece trim az daha kaliteli diye- satarken bizdeki saçma şahin-doğan fiyatlandırma mantığına göre daha pahalı diye- yoksa daha kazık bakım maliyeti içinmi, hangisi? Yoksa aynı sağlamlıkta hatta daha iyi yol tutan fiesta mı alırdın? Bence sadece satarken ki 2. el değerini seçtin. Fark yok abi. İkisi de çok iyi yol tutuyor. Ford'un yol tutuş özelliği artık kıstas özellik olmaktan çıktı. 8 Mart 2012 tarihinde Mert Metin Yelkan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 8 Mart 2012 Paylaş 8 Mart 2012 Aslında kısmen doğru, Fark yok abi. İkisi de çok iyi yol tutuyor. Ford'un yol tutuş özelliği artık kıstas özellik olmaktan çıktı. eskiden Ford baz alınırdı, şimdiyse çok az fark kaldı Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 8 Mart 2012 Paylaş 8 Mart 2012 İyi de ali abi dizel alacaksak sadece ford fiesta mı alacağız..Diğer araç markalarına ve ford modellerine baksana.Birde onların karşılaştırmasını yap elin değmişken Yorum bağlantısı
Hasan Tahsin Şipit 8 Mart 2012 Paylaş 8 Mart 2012 Neden? fiyatları aynı, donanım aynı sayılır, sadece trim az daha kaliteli diye- satarken bizdeki saçma şahin-doğan fiyatlandırma mantığına göre daha pahalı diye- yoksa daha kazık bakım maliyeti içinmi, hangisi? Yoksa aynı sağlamlıkta hatta daha iyi yol tutan fiesta mı alırdın? Bence sadece satarken ki 2. el değerini seçtin. Eniştemde bir alt kasası var. İçi çok ferah ve çok hoşuma gitti. Süspansiyonu da gayet güzel. Işıklandırma, döşeme vs. daha çekici geldi. Bu sebeplerden alırdım. Yol tutuşunda da bir coil yeter. Bomba gibi olurdu. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 8 Mart 2012 Paylaş 8 Mart 2012 Eniştemde bir alt kasası var. İçi çok ferah ve çok hoşuma gitti. Süspansiyonu da gayet güzel. Işıklandırma, döşeme vs. daha çekici geldi. Bu sebeplerden alırdım. Yol tutuşunda da bir coil yeter. Bomba gibi olurdu. Güzel araba hakkını yemem, yanlış anlaşılmasın, sonuçta teknik olarak aynı ayardalar, gerisi zevk, bana göre içi, gıcık teybi ve fazlaca ileri uzamış bu yüzden arkayı daraltmış konsol yüzünden fiesta dan daha güzel. Yalnız aynı coil i fiestayada takarsak .... Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 8 Mart 2012 Paylaş 8 Mart 2012 (düzenlendi) Ali abi, Yok abi cidden diyorum bak. 2009 Fiestamla girip 2007 Polomla giremediğim hiç bir viraj vs yok. Fiesta'da 15" jant 50 yanak 195 taban lastik ve takoz gibi süspansiyon, Polo da ise 14" jant 65 yanak 185 taban lastik ve yumuşak süspansiyonlara sahip olmasına rağmen. Az fark kaldı kısmı ise uzak doğu (hyundai, kia) araçları için geçerli. Yolda geziyorlar Ek olarak; LPG takılacaksa Güncel Kasa benzinli Fiesta'ya LPG'nin sıkıntılı olduğunu unutmamak lazım. Magnezyum alaşımlı sübap bilmemnesinden. 8 Mart 2012 tarihinde Mert Metin Yelkan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 8 Mart 2012 Paylaş 8 Mart 2012 İyi de ali abi dizel alacaksak sadece ford fiesta mı alacağız..Diğer araç markalarına ve ford modellerine baksana.Birde onların karşılaştırmasını yap elin değmişken Şimdi işim var kardeşim, şantiyedeyim, biryandan netcad le uğraş bir yandan fiyat araştırması, zor iş, anca arada yeni pedallarım nerde diye kargoya bakıyorum birde foruma balıyorum, yahu iş yapamaz oldum, nerde kalmıştım, bak işte koordinatlar karıştı Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 8 Mart 2012 Paylaş 8 Mart 2012 En iyisi turbo benzinli. 1.2 TSI İbiza Ya da gelirse 1.2 TSI Polo Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 8 Mart 2012 Paylaş 8 Mart 2012 Daha ne hesabı yapmam lazım bilmiyorum... Einstein der ki: Ön yargıları kırmak atomu parçalamaktan bile zordur." :) Bakınız ileti #98 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 8 Mart 2012 Paylaş 8 Mart 2012 (düzenlendi) Ali abi, Yok abi cidden diyorum bak. 2009 Fiestamla girip 2007 Polomla giremediğim hiç bir viraj vs yok. Fiesta'da 15" jant 50 yanak 195 taban lastik ve takoz gibi süspansiyon, Polo da ise 14" jant 65 yanak 185 taban lastik ve yumuşak süspansiyonlara sahip olmasına rağmen. Az fark kaldı kısmı ise uzak doğu (hyundai, kia) araçları için geçerli. Yolda geziyorlar Az farka fransızları (özellikle reno) katmayı unutma. Bu arada benim fiesta da 175-65-14 ler takılı, durum bendede aynı, sen 15" fiestayı güzel zorlayamamışsın, neyse sakın zorlama, o zaman farkı anlarsın ama anlamanı istemem. 1.2 TSI İbiza Ya da gelirse 1.2 TSI Polo Şu tsi çok sıktı, 1000cc ecoboost gelsinde konu değişsin, aslında şu mondi 2.0 240 hp ecooboost olacakki ah.. yerim ekonomisini 104 papel de çokmuş vallahi. 8 Mart 2012 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 8 Mart 2012 Paylaş 8 Mart 2012 Az farka fransızları (özellikle reno) katmayı unutma. Bu arada benim fiesta da 175-65-14 ler takılı, durum bendede aynı, sen 151 fiestayı güzel zorlayamamışsın, neyse sakın zorlama, o zaman farkı anlarsın ama anlamanı istemem. Zorladığım da, Adana Kozan Yolu ( Güney çıkışı ) Otoban çıkışında incirliğe bağlanan yolda bir viraj var orada spin attım, jant lastiği yandan kaldırım vurdum da durdum. Tarlaya uçuyordum Zorlamak bana 1 adet rot başına, balon yapmış lastiğe maal oldu Sınırımı bilirim artıkın Yorum bağlantısı
Hasan Tahsin Şipit 8 Mart 2012 Paylaş 8 Mart 2012 Yalnız aynı coil i fiestayada takarsak .... Sanırım yeterince iyi anlattım. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 8 Mart 2012 Paylaş 8 Mart 2012 Zorladığım da, Adana Kozan Yolu ( Güney çıkışı ) Otoban çıkışında incirliğe bağlanan yolda bir viraj var orada spin attım, jant lastiği yandan kaldırım vurdum da durdum. Tarlaya uçuyordum Zorlamak bana 1 adet rot başına, balon yapmış lastiğe maal oldu Sınırımı bilirim artıkın Amanın, geçmiş olsun, vazgeçtim aman zorlama, hepsi iyiler artık, teste gerek yok. Bu arada benzinli araba alıpta tüp taktırmaya gıcık oluyorum, bu yakıt fiyatlarıyla benzinli alıyorsan tüp müp takmayacaksın, paşa paşa bineceksin, derdin ekonomi ise gidip dizel alın, aynı ayarda bir benzinli bir dizel arabadan, dizel olan tüplünün tepesinden atlar, hız ise alsana hız, tork ta ayrı keyif üstelik, motor ömürünü yemesi, yok ayardı yok hararetti derdi de olmaz ayrıca... Sanırım yeterince iyi anlattım. Aboov süper anladım, coilli fiestanın poloya yaptıklarını çok net anlatmışsın 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts