İçeriğe Yönlendir

Seyir Halinde Beklenmedik Anda Stop Ediyor (Focus Il-2008 Tdci)


Durmuş Özdemir
Çözüme git Durmuş Özdemir tarafından,

Recommended Posts

Durmuş Özdemir
(düzenlendi)

herkese merhabalar;

Benim sorunum yaklaşık 20 gündür devam eden ancak bir türlü çözülemeyen problem. Yardımlarınızı önerilerinizi bekliyorum. Mesleğim gereği Erzincandayım ve buradaki ustaların çözüm üretememesi beni mahvetti. Kaç gündür uğraşıyorlar durum aynı.

3 ay önce satın aldığım 2008 TDCI aracımla 7000km sorunsuz yol yaptım. Araç şuan 109.000km de, 95.000km ' ye kadar tüm bakımları serviste yapılmış.

Yaklaşık 20 gün önce yolda giderken stop etti, daha sonra marşa bastım çalıştı, 5km gittim bir daha stop etti. 3.kez de çalıştı ancak bir daha çalışmadı. Özel servis çağırdım, bilgisayara bağladı. Öncelikle mazot filitresini ve hava filitresini değişti. Yakıt basınç müşürü arızalı dedi. Parçayı sipariş ettik geldi, taktık. Tamam abi arabayı denedik alabilirsin dedi. Tam evin önüne geliyordum ki aynı arızayı bir kez daha yaptı. Yolda kaldım.

Özel Servisi bir daha çağırdım, depoyu boşalttılar, söktüler, temizlediler, diğer müşürleri kontrol etmişler, tamam dediler. 80km yol yapıp denemişler, bana teslim ettiler. 20 km gittim gitmedim yine aynı. Yolda kaldım...

Erzincan Yetkili servise kendim götürdüm, yakıt basınç müşünün karşısındaki yakıt galerisi ile birlikte değişmesi lazım dediler. Eski müşürü gönderdim. Sıfır orjinal Yakıt galerisi ile birlikte yeni basınç müşürüde geldi. taktılar, yukarıdaki seneryonun aynısı. Takan kişiler yanlış anlaşılmasın özel servis. Sorunu özel serviste tespit etmişti ancak acaba farklı bir sorun varmı diye yetkili servise gittim onlarda aynı şekilde diyince yetkili servis fiyatta 1500 TL isteyince anlaşamadığımız için önceki yere gidip orda taktırdım.

Özel Servis toplamda 190 km yol yapmış hata vermeyince beni aradılar, eminmisiniz dedim, tamam abi dediler. Sonra 40 km kadar aralıklı yol yaptım(market, iş yeri, vb. dolandım kontak aç kapa yaparak) 40 km sonunda bir daha aynı arıza.

Araçtan soğudum, form sitenizde arama yaptım ancak bu şekilde süregelen bir hataya rastlamadım.

Bugün oto-elektirikçisi müşürlere gelen kablolarıı soketleri falan kontrol edecek.

Önerileriniz nelerdir? Pompadan olabilir mi?

Seyir halinde beklenmedik anda stop edip çalışırsa 2 kez daha çalışıyor sonra asla çalışmıyor, müşür arızasına düşüyor, müşür değiştikten sonrada aynı açıklama gereği duydum, başlıktan stop edip çalışıyor anlaşılmasın, 2 kez çalışırsa çalışıyor sonra hiç çalışmıyor, yolda bırakıyor.

tarihinde Mehmet Özyürek tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sabri Güngör

Arkadaşım günaydın, araç cihaza bağlandığında hata kod'u kaç yazıyor ??

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Durmuş Özdemir

Üstadım günaydın,

Hata Kodu WURTH bilgisayarda , P0698

açıklaması ise sensör Referans Devresi Düşük Voltajı

diyormuş

Yorum bağlantısı
Sabri Güngör

Durmuş kardeşim söylediğin arıza IDS ile bakılsaydı vereceği arıza EGR -mazot basınç müşürü- CKP tesisat diye yazacaktı, yapılacak işlem EGR değişecek motor içi Sigorta kutusunda güç rolesi var değişecek problem bitecek :good1:

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Durmuş Özdemir

Üstadım çözüm önerin için teşekkür ederim. Az önce arıcıma bakan servise Erzincan Acil-24 aktardım. Kendi aralarında görüşüyorlar, siz eğer durumdan eminseniz ben harfi harfine yukarıda belirttiğiniz değişimleri yaptıracağım. Kesin yap diyorsan şuanda yaptıracağım.

Yorum bağlantısı
Durmuş Özdemir

Sabri Ustam internetten sizin Ustaeller ford servisi ve cep numarasını aldım, Erzincandaki servise verdim, sizi telefonla arıyacaklar birazdan.

Yorum bağlantısı
Erdi Sağlam

benimde buna benzer bir problemim olmuştu.ama sorun farklı arızalardı .yinede kafa karıştırmak istemem sonucu burda yazarsanız iyi olur.

Yorum bağlantısı
Durmuş Özdemir

Şuanda servis Sabri ustanın dediği parçaları almaya gitmiş, inşaallah çözüm olur. İnanın bu güne kadar 800TL civarı (Parçalar+işçilik)yaptığım masraf var ortada çözüm yoktu. İnşaallah çözülürse çok sevinicem. Sabri ustaya da Erzincandan Tulum peyniri göndericem :)

Geçmiş olsun

sağolun,

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bizim Fatih, Erzincan takısını duyunca dedi ki: gidip yapasım geldi :ohooh: yakınlarda, triger kayışı değişimi yapıldı mı? veya kışın zincir takıldı mı? sağ tekerleğin oradan içeri bakınca gözüken krank pozisyon sensörüne kablosuna da baktırın

Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger

Geçmiş olsun.

Şu Erzincan tulumunu sıcak pidenin arasına süreceksin, off off... Kahvaltı da yaptım halbuki :D

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tahir İlter

+1 anlamadım hocam?

+1 Forumda katılıyorum anlamına gelir bir önceki iletiye katılıyorum anlamındadır.

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

Geçmiş olsun.

Şu Erzincan tulumunu sıcak pidenin arasına süreceksin, off off... Kahvaltı da yaptım halbuki :D

Altında tereyağı olmadan o tulum peyniri hem yetim hem de öksüz kalır..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erdi Sağlam

Bizim Fatih, Erzincan takısını duyunca dedi ki: gidip yapasım geldi :ohooh: yakınlarda, triger kayışı değişimi yapıldı mı? veya kışın zincir takıldı mı? sağ tekerleğin oradan içeri bakınca gözüken krank pozisyon sensörüne kablosuna da baktırın

benımde problemimde telefonla aradığımız ford servisinde çalışan arkadaş krank sensörü ve ucundaki soketi sölemişti.

Yorum bağlantısı
Durmuş Özdemir
Bizim Fatih, Erzincan takısını duyunca dedi ki: gidip yapasım geldi :ohooh: yakınlarda, triger kayışı değişimi yapıldı mı? veya kışın zincir takıldı mı? sağ tekerleğin oradan içeri bakınca gözüken krank pozisyon sensörüne kablosuna da baktırın

Triger kayışı 90 binde değişmiş, yani ben almadan önce ve 7000km yapmadan önce, zincir takılmadı, krank pozisyon sensörünün kablosuna baktırıcam, teşekkürler

benımde problemimde telefonla aradığımız ford servisinde çalışan arkadaş krank sensörü ve ucundaki soketi sölemişti.

Sizin problemde araç sonradan çalışıyormuydu, yoksa aynı problemmiydi, krank sensöründen sonra sorun düzeldimi?

Genel durum şu şekilde özel servis röleyi değişmiş, birde hava girişinin olduğu yerdeki (neresi tam bilmiyorum adınıda bilmiyorum şuan için) sokette boşta ucu çıkık bir kablo bulmuş onu kesmişler, testte şuan bakalım hata verecekmi? Çünkü düşünün 200 km yol gidiliyor hata vermiyor birden ansızın veriyor dolayısıyla direk bişey söylemem şuan mümkün değil

"Katılıyorum" demektir.

öğreniyorum form kültürüm yoktu şuana kadar, kusura bakmayın

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

öğreniyorum form kültürüm yoktu şuana kadar, kusura bakmayın

Estafurullah, bilmemek değil, öğrenmemek ayıptır :flowers:

Yorum bağlantısı
Akif Özkan
Egr pahalıdır Usta, iptal edilse yetmez mi ?

Aynen bunu demiştim.Servis arızalıyken iptal edilmez demişti.470tl

Yorum bağlantısı
Durmuş Özdemir

benımde problemimde telefonla aradığımız ford servisinde çalışan arkadaş krank sensörü ve ucundaki soketi sölemişti.

Erdi bey sizin durum krank sensöründen yada soketinden sonra düzelmişmiydi, ayda çözüm neydi?

Yorum bağlantısı
Sabri Güngör

Üstadım çözüm önerin için teşekkür ederim. Az önce arıcıma bakan servise Erzincan Acil-24 aktardım. Kendi aralarında görüşüyorlar, siz eğer durumdan eminseniz ben harfi harfine yukarıda belirttiğiniz değişimleri yaptıracağım. Kesin yap diyorsan şuanda yaptıracağım.

Servisle görüştüm, hata kodu bize bu parçaları değiştirmemizi söylüyor :)

Egr pahalıdır Usta, iptal edilse yetmez mi ?

Abi parçayı iptal etmen bir şey değiştirmiyor parçanın içinden beyine kısa devre veriyor beyinde kendini korumaya alıp aracı stop ettiriyor :)

Aynen bunu demiştim.Servis arızalıyken iptal edilmez demişti.470tl

Kardeş bu fiyatları nasıl verebiliyorsunuz bilmiyorum, çünkü EGR tek tip değil, şaşırıyorum :shok:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu

Sabri ustam nerede biz oradayızzzzz. Valla maçta yaptığım tezahüratlar geldi aklıma... :D

Yorum bağlantısı
Durmuş Özdemir

Servisle görüştüm, hata kodu bize bu parçaları değiştirmemizi söylüyor :)

Ustacım servisteki arkadaş sanada bahsettiğini belirtti, soketteki boş duran kabloyu çıkarmış, ucuda sokette kısa devre yapmasın diye iyice kesmiş ayrıca röleyi değişmiş. Benim anlamadığım 2008 model araçta motora daha önce dokunulmamış boşta kablonun ne işi var? Yani sizce bu durum normal mi? Birde RÖLE ve EGR ikisi ayrı ayrı denenmesi gereken bir durum mu? birinden birinde hata var şeklinde mi yaklaşıcaz acaba.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...