Misafir 24 Şubat 2012 Paylaş 24 Şubat 2012 Hidrolik itici değil ise bu dediklerim yapılır. Hidrolik itici Kimisi yağlı iticide der eğer mk2 mondeo veya escorttaki sistemse SUBAP AYARI OLMAZ. Eğer şakırtı varsa araçta o zaman iticelerde sorun var ve değişmesi gerekir. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 24 Şubat 2012 Yazar Paylaş 24 Şubat 2012 Hidrolik itici değil ise bu dediklerim yapılır. Hidrolik itici Kimisi yağlı iticide der eğer mk2 mondeo veya escorttaki sistemse SUBAP AYARI OLMAZ. Eğer şakırtı varsa araçta o zaman iticelerde sorun var ve değişmesi gerekir. İşte bende bunu merak ediyorum. Bizim araçlar üstten eksantrikli ve şimliymiş. Bu kesinleşti. Gerisini siz getirin Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 24 Şubat 2012 Paylaş 24 Şubat 2012 Bence , iş şim bozulmasına gelene kadar, emme manifold klapelerinde de sorun olabilir? Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 24 Şubat 2012 Yazar Paylaş 24 Şubat 2012 Bence , iş şim bozulmasına gelene kadar, emme manifold klapelerinde de sorun olabilir? Onu bilmiyorum abi. Yorum bağlantısı
Sabri Güngör 25 Şubat 2012 Paylaş 25 Şubat 2012 Subap kapağınında hafif yağ sızdırıyordu. Conta değiştirmek için söktürdüm. Çok pahalı bir işlem değil 75 Tl gibi bir para verdim işçilik dahil. Sabri ustam servise git serviste yaparlarmı diyorsun abi? İzmir otokoç'ta yapıyorlar çünkü ellerinde şim var sizin bulunduğunuz yerdeki serviste şim varsa yaparlar Yorum bağlantısı
Misafir 25 Şubat 2012 Paylaş 25 Şubat 2012 Mk3'ler şimlimi Bundan emin olan varmı ? Hidrolik itici değilmi? Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 25 Şubat 2012 Yazar Paylaş 25 Şubat 2012 (düzenlendi) Konuya şöyle maydanoz olayım. Sibop mu subap mı? Yoksa supap mı? Hatta maydanoz mu maydonoz mu? :) TDK supap diyor :) İzmir otokoç'ta yapıyorlar çünkü ellerinde şim var sizin bulunduğunuz yerdeki serviste şim varsa yaparlar Abi bilmiyorum. Sormam lazımda ortalama bir fiyat verebilirmisin abi. Mk3'ler şimlimi Bundan emin olan varmı ? Hidrolik itici değilmi? MK3 şimliymiş. 25 Şubat 2012 tarihinde Mehmet Kaya tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sabri Güngör 25 Şubat 2012 Paylaş 25 Şubat 2012 TDK supap diyor :) Abi bilmiyorum. Sormam lazımda ortalama bir fiyat verebilirmisin abi. MK3 şimliymiş. Bu işi biz yapmadığımız için bilgim yok ancak İzmir Otokoç'u ararsan 02324989000 müşteri temsilcisi Apdullah Beyden bilgi alabilirsin Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 25 Şubat 2012 Yazar Paylaş 25 Şubat 2012 Bu işi biz yapmadığımız için bilgim yok ancak İzmir Otokoç'u ararsan 02324989000 müşteri temsilcisi Apdullah Beyden bilgi alabilirsin Teşekkür ederim Sabri ustam.İsminizi vermemde bir sakınca varmı? Yorum bağlantısı
Misafir 25 Şubat 2012 Paylaş 25 Şubat 2012 Dokundurtmamak en iyisi gibi Mehmet Bey. Motora ekstra bir zarar vermedikten sonra ses yapmasının çok sakıncası yok. Doğrusu bizim araçların supap ayarı olduğunu düşünmüyordum. Bunlar eski teknoloji motorlarda, distribütörlü, rolantisi elle ayarlanabilen, ECU'su olmayan araçlarda olan ayarlardı. Yoksa bizim motor yarı modern mi? Triger kayışı yerine zincir kullanan ömürlük ama supap ayarı isteyen bir motorumuz var demek ki(!) Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Misafir 25 Şubat 2012 Paylaş 25 Şubat 2012 Ben hala bunlar hidrolik itici diyorum. Mk2 de hidrolik itici yapıpta mk3'e şim yapmazlar. Şimliler tofaşta kaldı uno tipo şahin doğan Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 25 Şubat 2012 Paylaş 25 Şubat 2012 Konuya şöyle maydanoz olayım. Sibop mu subap mı? Yoksa supap mı? Hatta maydanoz mu maydonoz mu? :) Ben de maydanoz olayım, . 1.25 fiesta motorları nasıl, hidrolik iticili mi ? Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 25 Şubat 2012 Yazar Paylaş 25 Şubat 2012 Dokundurtmamak en iyisi gibi Mehmet Bey. Motora ekstra bir zarar vermedikten sonra ses yapmasının çok sakıncası yok. Doğrusu bizim araçların supap ayarı olduğunu düşünmüyordum. Bunlar eski teknoloji motorlarda, distribütörlü, rolantisi elle ayarlanabilen, ECU'su olmayan araçlarda olan ayarlardı. Yoksa bizim motor yarı modern mi? Triger kayışı yerine zincir kullanan ömürlük ama supap ayarı isteyen bir motorumuz var demek ki(!) Saygılarımla. Evren Bey sesi hatırlıyorsunuz değilmi. Ondan biraz fazla. Bilmiyorum bakalım 23-24 nisanda Ankara'ya gelme ihtimalim var olmazsa orda bakarız. Kesinlikle şimli... Teşekkürler Hasan Hocam. Ben hala bunlar hidrolik itici diyorum. Mk2 de hidrolik itici yapıpta mk3'e şim yapmazlar. Şimliler tofaşta kaldı uno tipo şahin doğan Hakan bey şu ana kadar herkes şimli diyor. Üstadların hepsi şimli diyor ama. Yorum bağlantısı
Burak Yenersoy 26 Şubat 2012 Paylaş 26 Şubat 2012 Konuyu kadük çıkarmak istemem, lakin MK3 sibop ayarları hidrolik, yani çakı seti ile yapılmasına gerek yok.. Umarım haklı çıkarım, arkadaşımda o eski yönteme tabi olmaz. Ama bilenler cevap versin öncelikle, benimki sadece tahmin... Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir 6 Mart 2012 Paylaş 6 Mart 2012 (düzenlendi) ayarı aslında yok. şimle ayar yapıyorlar ancak sağlıklı değil. esas ayar , subap tapetlerinin kalınlıkları değiştiriliyor.yani tapet gereken ayara göre farklı kalınlıkta seçilip takılıyor. ekli fotoda seçim tablosunu ve subap parçalarını görebilirsiniz. 6 Mart 2012 tarihinde Tunç Tunçdemir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 6 Mart 2012 Paylaş 6 Mart 2012 Mk3 mondeo kılavuzunda zetec motor kılavuzlarında görmediğimiz bir şey görüyorum... Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak 6 Mart 2012 Paylaş 6 Mart 2012 (düzenlendi) Bu ses benim arabamda ve neresdeyse cogu duratec de var. Burada genel kani iticilerin ses yaptigi ve sebebininde iticilerde birikmis yag kalintilari oldugu. Bunun icin motora seafoam diye bir katki maddesi ekleyip 50-60 km dusuk devirlerde surdukten sonra yag degisimi yaptim ve ses azaldi ama gitmedi. 6 Mart 2012 tarihinde Mehmet Taner Kadak tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 6 Mart 2012 Paylaş 6 Mart 2012 Mk3 mondeo kılavuzunda zetec motor kılavuzlarında görmediğimiz bir şey görüyorum... Ayarlı demek. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 6 Mart 2012 Paylaş 6 Mart 2012 "Unfortunately, there was a design flaw with the new 1.8 and 2.0 L petrol units with the butterfly valves in the inlet manifold, which could cause severe engine damage when they failed. The plastic components of the butterfly valves wear out too quickly and when loose enough can result in them falling apart and releasing metal and plastic parts into the engine cylinders, potentially causing severe engine damage (How to Diagnose) The part was uprated by Ford in late 2002 to early 2003 and this prevented the problem from occurring in later engines.[13]" http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Mondeo#cite_note-12 http://www.robertjenkins.co.uk/mondeo/index.php Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak 6 Mart 2012 Paylaş 6 Mart 2012 Haydaa simdi manifoldu sokmek farz oldu Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 6 Mart 2012 Yazar Paylaş 6 Mart 2012 Bu ses benim arabamda ve neresdeyse cogu duratec de var. Burada genel kani iticilerin ses yaptigi ve sebebininde iticilerde birikmis yag kalintilari oldugu. Bunun icin motora seafoam diye bir katki maddesi ekleyip 50-60 km dusuk devirlerde surdukten sonra yag degisimi yaptim ve ses azaldi ama gitmedi. Bunu demekte fayda var. "Unfortunately, there was a design flaw with the new 1.8 and 2.0 L petrol units with the butterfly valves in the inlet manifold, which could cause severe engine damage when they failed. The plastic components of the butterfly valves wear out too quickly and when loose enough can result in them falling apart and releasing metal and plastic parts into the engine cylinders, potentially causing severe engine damage (How to Diagnose) The part was uprated by Ford in late 2002 to early 2003 and this prevented the problem from occurring in later engines.[13]" http://en.wikipedia....eo#cite_note-12 http://www.robertjen...ondeo/index.php Sesin bundanmı kaynaklanıp kaynaklanmadığını anlamak için emme manifoltunun kablosu söküp çalışmasını engellediler ses devam etti. Yani bundan olmadığı kanısına vardılar. Ama bu işle burda değil Ankara'da ilgileneceğim gibi duruyor. Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir 7 Mart 2012 Paylaş 7 Mart 2012 Mk3 mondeo kılavuzunda zetec motor kılavuzlarında görmediğimiz bir şey görüyorum... Doğrudur , bu veri zetec de yok. Duratec de var ancak şimle ayarlanması doğru değil, onun yerine tapetlerin boşluğa göre yenilenmesini öngörüyorlar. Ancak bizde şimle ayar yapanlar var, hatta gözümle bile gördüm. Ancak ne verim alıyorlardır bilmiyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 7 Mart 2012 Yazar Paylaş 7 Mart 2012 Doğrudur , bu veri zetec de yok. Duratec de var ancak şimle ayarlanması doğru değil, onun yerine tapetlerin boşluğa göre yenilenmesini öngörüyorlar. Ancak bizde şimle ayar yapanlar var, hatta gözümle bile gördüm. Ancak ne verim alıyorlardır bilmiyorum. Peki tapetlerin boşluğunu almak için üstkapakmı sökülecek. Sibop kapağını sökmekle bu işlem yapılamazmı? Yorum bağlantısı
Misafir 22 Ekim 2012 Paylaş 22 Ekim 2012 Yani mk3 şimli ? Peki mk2 ? Hidrolik iticimi?,Şimlimi? Yorum bağlantısı
Recommended Posts