İçeriğe Yönlendir

Mk3 Mondeomuzu Neden Çok Sevdiğimizi Anlatalım..


Cem Utkan

Recommended Posts

Ali Özgen

Benim için önemli olan 2 güzel yanı;

İç mekan malzeme kalitesi; hiç bir yerinden ses gelmiyor, aşınma belirtisi yok, yumuşak malzeme kullanılmış, bence MkIV'den bile iyi.

Basınca gidiyor, basınca duruyor. Ne acaba gitmez mi ne de acaba durmaz mı endişesi yok. 6 yıllık araçta acaba yolda kalırmıyım diye hiç düşünmüyorum. Kontağı çevirdiğimde acaba çalışmaz mı diye bir kuşkum yok. Otomatik vites bozulur mu, zorlanır mı endişesi yok (malum VWciler özellikle de DSG kullanıcıları bu konuda pek dertlidir).

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Yenersoy

MK3 Deyip geçmeyin :))

Arabam 2007 model ghia otomatik vites Ford Mondeo.Arabamı neden seviyorum? İşte kısaca cevaplarım..

Aracım olan MK3 kasa MONDEO'm,

C-D segmentte ,yani orta üst sınıftaki bir araç olarak rakipleri genel olarak Volkswagen Passat, Peuget 407, Opel Vectra , Renault Laguna, Volvo S40, Hyundai Sonata olarak tanımlayabilirim. Aracımın artı ve eksilerini bu rakip kardeşleriyle kısaca karşılaştırma yapmak istiyorum. Sonuç olarak herkesin aracı kendisine en iyisi görünsede, görünmeyen gerçekleride ortaya koyarak dürüst ve matematik olarak özetlemek istiyorum.

MONDEO'nın rakiplerinden en büyük farkı, ikinci elde neredeyse (YARI FİYATA) ulaşılabilir olmasıdır. Bunu ilk defa duyan, otomobillerden az anlayan insanların ilk tepkisi komik oluyor :) Lakin nesi kötü ki yarı fiyata satılıyor sorusu geliyor hemen! Bir sebep olmalı, araba sorunlu bir model bile diyen olabiliyor :)

İşin en tatlı ve zevkli anı, hiçbir ağır yada sürekli hastalığı olmayan bu orta üst segment aracın, aksine rakip markalardaki kardeşlerinden bir çok konuda çok daha üstün olması.Bunu anlatmak istediğiniz arkadaşlarınızın mutlaka güncel ototmobil temel bilgisi olmasına dikkat edin, gerçek mühendisliği en azından kulak doluluğu ile bilen kişilerle tartışın, çünkü aksini söyleyenler genelde "Need for Speed" gibi oyunla hayatları geçmiş çocuk kadar bilgili adamlardır mutlaka.ÖNCELİKLE: MK3 Mondeo (2001 -2007 yıllarında üretilmiştir), Trend, GHİA, GHİA-X VE Titanyum paketleri ile satılmıştır. Donanımları değişmekle beraber hem benzinli (145 beygir) hemde dizel Tdci (130 beygir) her iki üretimdede otomatik vites opsiyonu vardır. Dizel versiyonun otomatik vitesi Tiptronik olarakta belirtebileceğim Manuel kullanımada müsade eden versiyondur.

Aracımızın diğer markalardaki rakiplerinden ARTILARI : Tüm kardeşlerinden daha üstün ve profesyonel yol tutuş karakteridir en başta! Yol tutuş konusunda BMW 5.20 daha yeni model araçları bile terletir her daim. Hele ESP opsiyonlu bir Mondeo alırsanız, inanın bileklerini büker der koşulda!!

Eğer Mk3 Mondeo'nuz benimki gibi otomatik benzinli bir model ise, asla ağır bakım masrafı ödemezsiniz!! Çünkü her otomobilde gereken EN AĞIR periodik bakım masrafı olan TRİGGER kayış-seti değişimi ve debriyaj baskı balata değişimi diye bir ödemeniz asla olmayacak. Çünkü aracımızın triggeri "zincirlidir",ömür boyu değişim istemez, hele otomatik ise baskı-balata değişimide gerekmiyor. 2 ADET EN AĞIR BAKIM masrafından kurtulmanızın ötesinde, rakip kardeşlerinin yarı fiyatına almanızda cabasıdır. Passat'ın kokpitinin üst dokusu biraz daha yumuşak ve kaliteli hissettirmesinden başka,Mondeo'nunki daha dayanıklı ve çok çok detaylı gözleriniz ve tecrübeniz yok ise farkını hissedemezsiniz. Passat ile aynı viraja aynı hızla girdiğinizde önden kayma yaparken, aynı viraja Mondeo ile girdiğinizde bu sorunu hissetmezsiniz. Hele (TAVSİYEM ESP'li alınız) devlet demir yolları sadece Mondeo için özel yol yapmış dersiniz :)) NOT:Fizik kurallarını ve aklı zorlamadan tabiki :))

PEJO 407 EN iyi yol tutan arkadaşlarındandır Mondeo'muzun. Ama yol takımları ve konforu, bozuk yolda içeri verdiği vuruntu sesleri özellikle insanı soğutur, hele eviniz yada işinizin yolu bozuk ise.Takımları çok narindir, ve periodik ve ağır bakım masrafları fazlacadır.

Genel olarak her modelle,her markayla kıyaslama yapamayacağım hem yer hem zaman olarak, birazda EKSİLERİ'ni yazayım kendi bilgilerimce.

Dizeller yüksek torklu ve keyifli modellerdir.Ama benzinli olanlar kadar sorunsuz ve dertsiz değillerdir.Zaten işin içine benzinlide olmayan TURBO ve dizel motor üniteleri girdiği an her parçada problem riski çıkıyor.Dertsiz bir TDCİ GÖRMEDİM HAYATIMDA!! aMA BU HER DİZEL motorlu aracın,marka ve model farketmez sorunlarıdır.

Benzinli, ESP'li, otomatik, Ghia yüklü donanımlı, ve benim gibi biraz yakıt fazla yaksın,ama dertsiz olsun diyorsanız, LPG dokundurmadan, keyif dolu sürüşler,üst sınıf bir otomobili rakiplerini çoğu konuda döven,ama YARI FİYATA kullanmanızı kesinlikle tavsiye ederim.

özellikle 2006 model sonrası, ikinci makyajlı haliyle hala herkese baktıran bir araçtır.Aynı paraya CLİO yada ALBEA alacağım diye hala tutturanlar varsa, onlarada akıl sağlığı ve sevgiler :))

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Cem Utkan

Konuyu dün açtığımda bu kadar ilgi göreceğini tahmin etmiyordum. Meğerse Mondeo sevgisi sahibi olsun olmasın herkesin gönlünde yatan bir tutku olduğunu anladım. Herkese çok selamlar, kazasız belasız günler dilerim :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Engin Karadayan

O arabayı Türkiye'de kullanmak çok zor. Kaza olduğu zaman, hele arkadan vurulursa, 3 hafta ila 2 ay arası serviste yatıyor maalesef. Yoksa mükemmeldi. Bagaja 7 adet 205/55/16 lastik, bi evin bütün halı ve perdeleri, bi imam, iki öğrenci çok rahat sığıyordu. (Sığdırdığımdan biliyorum :) )

Manda duruyor arkadaşta hala :biggrin:

Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt

Ahmet Bendeki otomatik olduğu için seninle aynı görüşte değilim. Opel bundan daha seriydi. Ancak ;

-Uzun yolda çok konforlu.

-Virajlarda çizgisinden sapmayan.

-İstediğim her özellik mevcut ( Anlık yakıt gösteren bir ekranın olmamasını saymazsak)

-Çok karizmatik.

-Güven Hissi veriyor.

-Geniş iç hacim.

-Motor sağlamlığı.

-Fazla arıza vermemesi(opel vectramdan sonra)

-Prestiji

Katılıyorum. Opel yorumları hariç :)

Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara

MK3 tasarım olarak çok güzel; TDCI ST versiyonu Türkiye'de yok. Olsa garajda yatırırdım, kesin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

MK3 tasarım olarak çok güzel; TDCI ST versiyonu Türkiye'de yok. Olsa garajda yatırırdım, kesin.

Bunun jantlarına hastayım...olsa Hamdi'ye takarım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Katılıyorum. Opel yorumları hariç :)

HAsan hocam abimde 70 bin km araç orjinal kendileri ilk el ve lpg siz yağ eksiltme var.Nedeni sıkıştırmaya gelmiyor :) Benim sanayide gördüklerimi görseniz :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt
(düzenlendi)

HAsan hocam abimde 70 bin km araç orjinal kendileri ilk el ve lpg siz yağ eksiltme var.Nedeni sıkıştırmaya gelmiyor :) Benim sanayide gördüklerimi görseniz :)

Aslında Opel kullanıcısı olarak sadece 1997 yılında 1 yıl kullandığım Vectra GLS ile tecrübelerim var. Süper araçtı. Ancak, kronik problemlerle boğuşmak zorunda kalan arkadaşlarım oldu. Birinin de aracını yaktığını hatırlarım. Bu nedenle fazla arıza vermemesi benim için soru işareti. Benim algım ortalamada Opel'in sorunlu olduğu yönünde. :)

tarihinde Hasan Aksüt tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

HAsan hocam abimde 70 bin km araç orjinal kendileri ilk el ve lpg siz yağ eksiltme var.Nedeni sıkıştırmaya gelmiyor :) Benim sanayide gördüklerimi görseniz :)

Ankara'dan bi vectra c kasa 2004 aldık babam'a arabayı bile görmedi Ben tmm dedim geldi aldı gitti.

3sene kullandı Alınca bi kayışları değişti başkada hiç arıza vermedi.

Opel genelde temiz binilirse güzel arabadır bence.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Ankara'dan bi vectra c kasa 2004 aldık babam'a arabayı bile görmedi Ben tmm dedim geldi aldı gitti.

3sene kullandı Alınca bi kayışları değişti başkada hiç arıza vermedi.

Opel genelde temiz binilirse güzel arabadır bence.

Babanız çok şanslıymış.Az önce Fatih ÖZTÜRK27 ile sanayideydik. Bu konuyu sorduk sanayideki ustalara.En sevdiğimiz araçlar 1. opel 2-pejo 3- vw dediler :) Bize en çok ekmek yedirenler dedi. Ford toyota honda hiç sevmediğimiz araçlar dedi :D

Ama ben vectra C kasayı çok seviyorum. Hatta abim satacak olursa mondiyi satıp onu alabilirim. ( Temiz olduğunu bildiğim için )

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Aslında Opel kullanıcısı olarak sadece 1997 yılında 1 yıl kullandığım Vectra GLS ile tecrübelerim var. Süper araçtı. Ancak, kronik problemlerle boğuşmak zorunda kalan arkadaşlarım oldu. Birinin de aracını yaktığını hatırlarım. Bu nedenle fazla arıza vermemesi benim için soru işareti. Benim algım ortalamada Opel'in sorunlu olduğu yönünde. :)

Bende de 97 gls vardı.Çok temizdi. Ama kronik arızası çok fazla olan bir araç.

1-direksiyon pompası

2-motor bölgesindeki elektrik kabloları gevrediği için sürekli kısa devre.

3-Çok sıkıştırmada yağ eksiltme.Üst kapak contası zayıf ve çürüme olayı.

4-Rolanti ayarlayıcı.

5-Boğaz kelebeğenin üzerindeki hortum sürekli yırtılıyordu.

6-Marş dinamosu ve şarj dinamosu ikiside sorunlu.

Bunlar genel sıkıntılar.

Ancak benim yaptırdıklarımın listesi dahada uzuyor.

Ama gidişine hayramdım.2. viteste 120 3.viteste 165km hızla gittiğim çok olurdu. Gidişine hayrandım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Yenersoy

Bende de 97 gls vardı.Çok temizdi. Ama kronik arızası çok fazla olan bir araç.

1-direksiyon pompası

2-motor bölgesindeki elektrik kabloları gevrediği için sürekli kısa devre.

3-Çok sıkıştırmada yağ eksiltme.Üst kapak contası zayıf ve çürüme olayı.

4-Rolanti ayarlayıcı.

5-Boğaz kelebeğenin üzerindeki hortum sürekli yırtılıyordu.

6-Marş dinamosu ve şarj dinamosu ikiside sorunlu.

Bunlar genel sıkıntılar.

Ancak benim yaptırdıklarımın listesi dahada uzuyor.

Ama gidişine hayramdım.2. viteste 120 3.viteste 165km hızla gittiğim çok olurdu. Gidişine hayrandım.

VECTRA 1998 CD OTOMATİK, Hala babamda, hala elimin altında. En büyük sorunlarının başında sürekli olarak "ARIZA" ışığı yakmasıdır. İlk defa buna şahit olan yeni kullanıcı hemen servise koşar. Bende defalarca koşmuştum :)) Öncelikle Ecotec yazan motor muhteşem verimlidir, uzun yolda benimki CD 1450 KG) İDİ, 4.9 litre yakıtla ve kasmadan harcama yapar. 0-100 km hızlanması (2000 modeller için geçerli sadece, vites oranları farklıdır) 8.5 saniyedir. Frontera arazi aracında kullanılan parçalar ile yapılmıştır.(yerli üretimlerde yoktur)

AMA en can sıkıcı özelliği, hava emiş, ve rölanti REGÜLATÖRÜ inadına inadına hep kirlenir ve bozulur. Masrafı yüksektir, sık sık oluncada bu problem sahibini bayıltır!!

Ben elimde anahtar takımı ve WD-40 sprey ile senede 2-3 kez bu sensör ve soketleri açıp temizlediğimi bilirim!!! Bazen iş görür,bazen ömrünü verdiği için tekrar servise... Lakin bu çok ama çok sık arıza veren Vectra 1998 CD 136 BG aracımız (babam kullanıyor) , inanın çok performanslı ve extra dercede uzun yol koşullarında ekonomiktir.. 5 litre ortalama şehir içi- şehir dışı kayıt ettim defalarca..

Ama konu tekrar MK3 MONDEO olunca, evet, çok daha fazla yakıyoruz, evet, çok daha ağırız.. Lakin çok daha fazla sağlam ve yere yapışmış gibi yol tutan, senede 3-5 kez arıza veren bir sensörü olmayan, adam gibi adam tarifine uyacak aracımız var. Mondeomu seviyorum izninizle :):)

Yorum bağlantısı
Uğur Çelik

Mondeo aşkı başkadır.

-Prestij

-Bence yakışıklı araba

Eh birazda az yaksa çok iyi olacak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

VECTRA 1998 CD OTOMATİK, Hala babamda, hala elimin altında. En büyük sorunlarının başında sürekli olarak "ARIZA" ışığı yakmasıdır. İlk defa buna şahit olan yeni kullanıcı hemen servise koşar. Bende defalarca koşmuştum :)) Öncelikle Ecotec yazan motor muhteşem verimlidir, uzun yolda benimki CD 1450 KG) İDİ, 4.9 litre yakıtla ve kasmadan harcama yapar. 0-100 km hızlanması (2000 modeller için geçerli sadece, vites oranları farklıdır) 8.5 saniyedir. Frontera arazi aracında kullanılan parçalar ile yapılmıştır.(yerli üretimlerde yoktur)

AMA en can sıkıcı özelliği, hava emiş, ve rölanti REGÜLATÖRÜ inadına inadına hep kirlenir ve bozulur. Masrafı yüksektir, sık sık oluncada bu problem sahibini bayıltır!!

Ben elimde anahtar takımı ve WD-40 sprey ile senede 2-3 kez bu sensör ve soketleri açıp temizlediğimi bilirim!!! Bazen iş görür,bazen ömrünü verdiği için tekrar servise... Lakin bu çok ama çok sık arıza veren Vectra 1998 CD 136 BG aracımız (babam kullanıyor) , inanın çok performanslı ve extra dercede uzun yol koşullarında ekonomiktir.. 5 litre ortalama şehir içi- şehir dışı kayıt ettim defalarca..

Ama konu tekrar MK3 MONDEO olunca, evet, çok daha fazla yakıyoruz, evet, çok daha ağırız.. Lakin çok daha fazla sağlam ve yere yapışmış gibi yol tutan, senede 3-5 kez arıza veren bir sensörü olmayan, adam gibi adam tarifine uyacak aracımız var. Mondeomu seviyorum izninizle :) :)

Yakıt olayı için ben uzun yolda en az yakıtı Ankara-Trabzon arasında yakaladım.95 km hız ortalamasıyla gittim. 7,7lt/100 km yakaladım. Genelde 8-8,5 lt lpg yakardı. Motor performansı gerçekten çok iyiysi.120 km hıza 2. viteste çok kısa mesafede ve kısa sürede ulaşırdım.Performansından hiç şikayetim yoktu ancak arızaları bıktırmıştı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yakup Kadri Kuşcu

Uzay kasa olarak adlandırılan Opel Vectra 1997_1999 araçlar için ustamızın yorumu şu idi "Alırsan akraba oluruz, sık sık gelip gidersin"

Ancak efsane kasa, özellikle 93_96 2.0 motor olan modelleri çok problemsiz. 60k kullandım. Çok memnundum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Burak Bey, bu bilgilerde bir hata var ama çözemedim. :unsure2:

Ya da ben anlamadım ne demek istediğinizi. :s

Ahmet bende yakıt değerlerinde bir hata olabileceğini düşünüyorum. Ama ben lpg de en düşük 7,5 lt yaktırdım. Ama benzinde kaç litre yakar bilmiyorum. Burak Bey anladığım kadarıyla benzin değerlerini yazmış.

Yakup Bey uzay kasalar 96-2002 arasında üretildi. Ancak 2001 -2002 modelleri makyajlı kasa olarak üretildi. Ancak bu kasalarda en sıkıntılı kasa 2.0 motorlu olanları. 1.6 lar daha sağlıklı.Usta çokdoğru söylemiş sanayicilerle çok iyi dost oluyorsun :)

Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt

Ancak efsane kasa, özellikle 93_96 2.0 motor olan modelleri çok problemsiz. 60k kullandım. Çok memnundum.

Benim kullandığım ve çok memnun kaldığım modeldir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Benim kullandığım ve çok memnun kaldığım modeldir.

96 model A kasada kırmızı motor 156 bg lik olan kapı yan çıtarında kırmızı şerit olanları. Onların gidişi ayrı bir güzel.Çok seri ve süratlı bir motora sahip bir araba.

Yorum bağlantısı
Yakup Kadri Kuşcu

96 model A kasada kırmızı motor 156 bg lik olan kapı yan çıtarında kırmızı şerit olanları. Onların gidişi ayrı bir güzel.Çok seri ve süratlı bir motora sahip bir araba.

Namı diğer "GT"

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Namı diğer "GT"

Aynen. Birde bunları 2001 makyajlı kasalardaki GT ler de ayrı bir güzel. F1 Şanzuman var üzerinde o aracın keyfi ayrı bir güzel.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Hakan Bey ve Ahmet nasıl üzdü mondeo sizi. Ben bunu anlamadım? :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Beni üzen Mondeo olmadı ki.

Arabayı aldığımdan beri bir şanssızlık var arabanın başında.

Kimi gelir camını kırar, kimi bir tarafını çizer, birisi gelir kapıya vurur, lpg taktırırım ustalar beceremez... falan filan işte.

Nazar değiyordur. Allah nazardan saklasın sizi. Beni üzdü deyince 30-40 bin km deki arabanın neyi olur dedim :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...