Ufuk Deniz 13 Şubat 2012 Paylaş 13 Şubat 2012 Merhaba, Ford S-max için performans yazılımları ile ilgili araştırma yapıyorum.Araştırmalarımın sonucunda gelmiş olduğum noktada , direkt yazılım powerbox tan daha iyi gibi,power box larda yakıt tasarrufu pek mümkün değil ama direkt yazılım hem perfor -mans açısından hemde yakıt tasarrufu açısından mantıklı görünüyor.Şu an superchips'e kara vermiş durumdayım. Tecrü- besi olan arkadaşların yorumlarını ve yardımlarını bekliyorum. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Şubat 2012 Paylaş 14 Şubat 2012 Yazılım ile güç alınırsa, tüketim azalamaz derim, zaten güç isteyen tüketime odaklanmamalı, şu an kaç km de? öncesinde güzel bir CC + emme manifoldu kurum temizliği de gerekir de, rakamlar yükseleceği için kimse dile getirmez, müşteri kaçmasın diye. Yorum bağlantısı
Ufuk Deniz 15 Şubat 2012 Yazar Paylaş 15 Şubat 2012 Bugün bir arkadaşım ile beraber Oto sanayide superchip bayiliği olan Atatürk bir yerde yaptırdık.arkadaşım Auris'i için power box aldı,Bende yazılım ile performans arttırımı yaptırdım.Sonuç muhteşem:) 4.vites ivmelenmesi 2.vites gibi çok eğlenceliymiş.Tabi sürekli gazlamaktan yakıt tüketimine bakamadım.Yarın normal kullanıma geri dönüp ne kadar ortalama bakacağım.günde ortalama 100 km yapıyorum şehir içinde. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 15 Şubat 2012 Paylaş 15 Şubat 2012 Bu işi hakkıyla yapan ve yaptıran herkes yakıt tüketiminde bir düşüş olmadığını/olamayacağını bilir söyler. Performansa odaklanın derim bu saatten sonra. Yol bilgisayarınızın söylediği değerlere de pek aldanmayıp tüketimi kendiniz ölçün derim. Yorum bağlantısı
Ufuk Deniz 16 Şubat 2012 Yazar Paylaş 16 Şubat 2012 Tekrar Merhaba, Bugün anladımki aynı devirlerde kullandığın sürece pek birşey değişmiyor ama daha düşük devirlerde konforlu bir kullanım sağlıyor ve o devirlerde vites değiştirirsen daha az yakıyor.2.viteste 1000 d/d itibaren zorlanmadan devam edebiliyor(ben böyle kullanmayacağım) performanstan beklediğimi aldım,artık çok dik olmayan yokuşlarda bile her viteste oldukça etkileyici bir performansa sahip oldu.Bugün bostancıdan çağlayana gidip geldim,yolda kendisinin geçilmesinden hoşlanmayan bir kaç arkadaşla performans denemesi yaptım.Eminim şu anda google'dan s-max'in teknik verilerine bakıyorlardır:) Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 16 Şubat 2012 Paylaş 16 Şubat 2012 Yol bilgisayarı verilerine pek güvenmeyin yakıtı kendiniz ölçün 1 Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27 18 Şubat 2012 Paylaş 18 Şubat 2012 Genel kanaat ve tecrübe yakıtın azalmadığı yönünde. Hem arpadan kısıp hem attan alamazsınız. Hayırlısı. Yorum bağlantısı
Talip Eren 19 Şubat 2012 Paylaş 19 Şubat 2012 Performans yazılımında mantık esasında üst limitlerinizi artırmaktır.Mesela maximum torkunuz 2500 d/dak da 200 n/m,yazılımla bu tork 2500 devirde 250 ye yükseltildi(turbo basıncı arttırıldı,enjektörler açıldı vs.hava ve yakıt artmadan ekstra güç alınamaz),sizin eski torkunuz dolayısıyla 2000 devirlerde yakalanır duruma geldi.Eğer siz maximum torku kullanacam derseniz yakıtınız artacaktır,2500 yerine 2000 devirde vites yükseltirseniz yakıtta ve performansda bir değişiklik olmayacaktır,ha size verilen ayrıcalık nedir,isterseniz daha fazlası elinizdedir.Artık gaz pedalına daha az basmayı alışkanlık haline getirmelisiniz ki zaten o durumda motora eskiden giren hava mikarı giriyor,belkide daha fazlası.Yani sonuçta herşey sağ ayağa bakıyor,burada tek avantajınız dediğim gibi isterseniz daha fazlası artık elinizde. 1 Yorum bağlantısı
Ufuk Deniz 23 Şubat 2012 Yazar Paylaş 23 Şubat 2012 Şu an çok deponun sonuna kadar agresif kullanırsam 750km,normal kullanımda 960km (bir depo komple yumuşacık kullanarak ve maximum 120km hız)gidiyorum. Bu arabanın bundan sonrası sanırım oldukça tehlikeli,Limitlerde gezdiğimi hissediyorum.18 jant almam gerekiyor ama lastikler yeni,lastikler eskiyene kadar 17 jantla devam.Belki hava filtresi alabilirim.Ne dersiniz Üstadlar? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Haziran 2012 Paylaş 1 Haziran 2012 235/45/18 fabrikasyon lastikli S-max kullandım, hiç bir yerde tedirgin olmadım yol tutuşunda 1 Yorum bağlantısı
Ufuk Deniz 10 Eylül 2013 Yazar Paylaş 10 Eylül 2013 Eveet 24-02-2012 den bu yana performans yazılımında kesinleşen sonuçlarımı paylaşayım(ilgilenler için) Şehir içi normal kullanımda 120 yi geçmemek şartıyla 6.0 lt/100 km 1050 km/depo,şehir dışı 4.7 lt /100km 1390/depo/310 tl Ağustosta 1/4 depo ile istanbul( pendik-yalova üzerinden) izmir karşıyaka 420 km Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 10 Eylül 2013 Paylaş 10 Eylül 2013 Aracınızın dyno çıktısını görebilir miyiz Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 10 Eylül 2013 Paylaş 10 Eylül 2013 "Şehir içi normal kullanımda 120 yi geçmemek şartıyla" diyorsanız sizin kastettiğiniz ş.içi sanırım tem oluyor. Bence buna şehir içi demek çokta doğru olmuyor. Ama uzun yol değeriniz o ebattaki araç için gayet güzel Yazılımdan sonra kesinlikle yakıt tüketimi düşmüyor. Normal kullanımda aynı basarsanız fazla yakıyor. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 10 Eylül 2013 Paylaş 10 Eylül 2013 "Şehir içi normal kullanımda 120 yi geçmemek şartıyla" diyorsanız sizin kastettiğiniz ş.içi sanırım tem oluyor. Bence buna şehir içi demek çokta doğru olmuyor. Ama uzun yol değeriniz o ebattaki araç için gayet güzel Yazılımdan sonra kesinlikle yakıt tüketimi düşmüyor. Normal kullanımda aynı basarsanız fazla yakıyor. Alt devir güçlendiği için bir büyük vites ile daha düşük devirde gidilir, buda ekonomi getiriyor abi manuel de cvt yi bilemem Saygılar Yorum bağlantısı
Ufuk Deniz 11 Eylül 2013 Yazar Paylaş 11 Eylül 2013 Fatih Bey, Ben arabamı uzun zamandır aynı şekilde kullanıyorum.işim gereği günde 100-200 km yapıyorum ortalama. Benim bir performans tuning dükkanım yok veya insanları bir yere doğru yönlendirmeyede çalışmıyorum ,üstelik ojinal liği bozan herşeye karşıyımdır genelde.bu performans yazılımı işi az yakabilme ihtimallerinden yola çıktığım bir deneme idi. 1.5 yılı aşkın bir süredir bu şekilde kullanıyorum ve gerçek sonuçları ilgilenen arkadaşlara aktarmaya çalışıyorum.benim elde ettiğim sonuçlar arabamın kataloglarında bile yok.Ayrıca TEM de ortalama 120 ile gidince zaten şehir dışı yakıt tüketimine dahil etmek lazım,bu kadar detaylı anlatmadan herkesin anlayabileceğini düşünmüştüm.Elbette 30 km dur kalk şeklinde giderseniz bahsettiğim değerlerden farklı sonuçlara ulaşılır ama en çok yaıt ivmelenme esnasında tüketiliyor,hızlı bir kalkış yerine yumuşak kalkışla bir iki km daha fazla gidilebilir,sürekli düşük vites ve yüksek devirlerde araba kullanan arkadaşlar ne demek istediğimi hiç anlayamayacaklardır. Performanstan önce şehir içi (trafik+otoyol) kışın 8-8.5 lt, sıcak havalarda 7.5-8 lt , performanstan sonra kışın 7-7.5lt yaz aylarında 6-6.5lt. İlk başlarda yazılımın ortalama gösterdiği değerlerin yazılımsal bir numara olduğu ihtimalinide düşünerek 10 larca test yaptım.o günden bu güne 60.000 km yaptım ve ödediğim paranınen az 5 katı cebimde kaldı. Bu da benim için oldukça iyi bir değer.Umarım faydalı olmuştur. Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 11 Eylül 2013 Paylaş 11 Eylül 2013 (düzenlendi) Ben ekonomi yaptığını tesbit edemedim . Ama araba eskisinden çok farklı vede zevkli oldu. Siz yaptı diyorsanız yapmıştır onada itirazım yok. Belki otomatik viteste fark olmuyordur onada yorum yapamam açıkçası. Bana göre şehir içi pendik ten Kadıköy e E5 üzerinden özelliklede yoğun zamanda gidip gelmektir. Açık yoldaki tüketim değerlerini verdiğimiz zaman Anadolu da trafiği yoğun olmayan forumdaki insanlar kafayı yiyorlar ben niye çok yakıyorum diye, bütün mesele bu... 11 Eylül 2013 tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts