Erkan Çopur 12 Şubat 2012 Paylaş 12 Şubat 2012 arkadası kıramadım,5 40 yag koydum bugün bi sıkıntı olurmu sizce 5 30 ile 5 40 arasında fazla bi fark yok ama yada ben yanlısmı biliyorum. Yorum bağlantısı
Erkan Çopur 12 Şubat 2012 Yazar Paylaş 12 Şubat 2012 mondeo 1998 2000 motor yagın markası elf abi 5 40 Yorum bağlantısı
Guest Levent Akgöz 12 Şubat 2012 Paylaş 12 Şubat 2012 Dizel turbolu araçlar kullanıyor diye biliyorum. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 13 Şubat 2012 Paylaş 13 Şubat 2012 Hatır gönül işiyle bir daha ki sefere 10W 40 falan koydurmayın Yorum bağlantısı
Erkan Çopur 13 Şubat 2012 Yazar Paylaş 13 Şubat 2012 istanbul abi. Mehmet Özyürek yazdı: Hangi ildesiniz.. ? abi sence sıkıntılımı ?istanbuldayım. Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 5 Eylül 2016 Paylaş 5 Eylül 2016 Hazır konusu varken sorayım, arkadaşın 1.3 cdti astra h aracı için kitapçıkta 5/30 veya 5/40 uygun diyor ama arasındaki fark nedir? Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 5 Eylül 2016 Paylaş 5 Eylül 2016 5w 40 motor sıcakken daha kalın, yani sıcakta yanmaya daha dayanıklı, yağ eksiltmiyorsa 5w30 koyardım. 1 Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 6 Eylül 2016 Paylaş 6 Eylül 2016 Köksal Yılmaz yazdı: Hazır konusu varken sorayım, arkadaşın 1.3 cdti astra h aracı için kitapçıkta 5/30 veya 5/40 uygun diyor ama arasındaki fark nedir?Köksal iklim ile alakalı. 5w40 yağ sıcak iklimlerde daha iyi viskozite ve tutunma sağlıyor. Ülkemiz hava koşullarını örnek alırsak yaz aylarında 40 dereceleri bulan çok ilimiz var. Bende 5w40 kullanmaya başladım. 2 Yorum bağlantısı
Murat Altay1 6 Eylül 2016 Paylaş 6 Eylül 2016 Köksal Yılmaz yazdı: Hazır konusu varken sorayım, arkadaşın 1.3 cdti astra h aracı için kitapçıkta 5/30 veya 5/40 uygun diyor ama arasındaki fark nedir?Corsa 1.3 cdti aracima once mobil 5 40 koydum ses azalmisti cekis iyiydiTriger seti degisimce 5.30w gm orjinal yag koydum ses daha azaldi sanki ama cekis ayni bilginize 1 Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner 6 Eylül 2016 Paylaş 6 Eylül 2016 İ.Göksel Yaman yazdı: Köksal iklim ile alakalı. 5w40 yağ sıcak iklimlerde daha iyi viskozite ve tutunma sağlıyor. Ülkemiz hava koşullarını örnek alırsak yaz aylarında 40 dereceleri bulan çok ilimiz var. Bende 5w40 kullanmaya başladım. Bu bilgi yanlış maalesef. Yaz ve kış aylarında motorunuzun sıcaklığı değişiyor mu ? Sıcaklık sabittir. İdeal yağ sıcaklığı 80-115 dereceler arasındadır. Sadece soğuk motorun ilk çalışmasında W harfinden önceki değer dış hava sıcaklığına göre viskoziteyi belirler. W den sonraki değerler 100 derece sıcaklıktaki akışkanlığı gösterir. 30 numara yağ yerine 40 numara yağ koyduğunuz takdirde akışkanlık düşük olacağı için yağlama mutlak surette bozulur ve aşınma başlar. Araç üreticilerinin seçmiş olduğu yağlama değerlerine dikkat etmeniz yerinde olur. 3 Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 6 Eylül 2016 Paylaş 6 Eylül 2016 Cemal Cangöner yazdı: Bu bilgi yanlış maalesef. Yaz ve kış aylarında motorunuzun sıcaklığı değişiyor mu ? Sıcaklık sabittir. İdeal yağ sıcaklığı 80-115 dereceler arasındadır. Sadece soğuk motorun ilk çalışmasında W harfinden önceki değer dış hava sıcaklığına göre viskoziteyi belirler. W den sonraki değerler 100 derece sıcaklıktaki akışkanlığı gösterir. 30 numara yağ yerine 40 numara yağ koyduğunuz takdirde akışkanlık düşük olacağı için yağlama mutlak surette bozulur ve aşınma başlar. Araç üreticilerinin seçmiş olduğu yağlama değerlerine dikkat etmeniz yerinde olur. Cemal abi kılavuzda 5/30 da var 5/40 da var, ayrımı neye göre yapacağız? Araç İstanbulda kullanılıyor. Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner 6 Eylül 2016 Paylaş 6 Eylül 2016 Köksal Yılmaz yazdı: Cemal abi kılavuzda 5/30 da var 5/40 da var, ayrımı neye göre yapacağız? Araç İstanbulda kullanılıyor. Aracın İstanbul - Erzurum veya Adana'da kullanılmasının önemi yok. Kılavuzda yazan düşük viskoziteli yağı kullandığınız takdirde sürtünme daha az olacağı için yakıt ekonomisi sağlarsınız. Aşınma da daha düşük olur. Önceki mesajımda da dediğim gibi W den önceki değer dış hava sıcaklığına göre önemli. 5W yağları -30 derece sıcaklıklarda dahi kullanabilirsiniz. 5W30 yağın viskozitesi 12,5 iken 5W40 yağın viskozitesi 16,3 (akmaya karşı gösterdiği direnç) Yeni teknolojiyle üretilen motorlarda silindir-piston arası boşlukların daha da düşük olması nedeniyle çok daha ince yağlar kullanılmaktadır. (0W20 - 5W20 gibi) 2 Yorum bağlantısı
Gürçay Hüseyin 6 Eylül 2016 Paylaş 6 Eylül 2016 13 viskotize'ye ulasan 5w40 yaglar var. Ornegin Ravenol, Motul ve Yacco marka yaglar. Mobil, Castrol vs. komersiyal yaglar tam sentetik olmadigi icin ( hydrocrack ) bu tur yaglarda dediginiz asinma olayi meydana gelme olasigi vardir. Sent from my SM-N915FY using Tapatalk 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 6 Eylül 2016 Paylaş 6 Eylül 2016 Birden fazla yağ tavsiye ediyorsa iklime göre seçilir. 1 Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 6 Eylül 2016 Paylaş 6 Eylül 2016 Cemal Cangöner yazdı: Aracın İstanbul - Erzurum veya Adana'da kullanılmasının önemi yok. Kılavuzda yazan düşük viskoziteli yağı kullandığınız takdirde sürtünme daha az olacağı için yakıt ekonomisi sağlarsınız. Aşınma da daha düşük olur. Önceki mesajımda da dediğim gibi W den önceki değer dış hava sıcaklığına göre önemli. 5W yağları -30 derece sıcaklıklarda dahi kullanabilirsiniz. 5W30 yağın viskozitesi 12,5 iken 5W40 yağın viskozitesi 16,3 (akmaya karşı gösterdiği direnç) Yeni teknolojiyle üretilen motorlarda silindir-piston arası boşlukların daha da düşük olması nedeniyle çok daha ince yağlar kullanılmaktadır. (0W20 - 5W20 gibi) Sanırım ben tam olarak anlatamadım size Yağın SAE standardında viskozitesi verilirken kullanılan iki değer vardır. Örneğin 10w40’da 10w winter, yani kış değeri, yani soğuk değeridir. 40 ise sıcak değeridir. Yağların sıcaklık performanslarını kıyaslarken bu rakamları kıyaslayabilirsiniz. Örneğin 0w40 bir yağ 10w40 bir yağa göre soğukta çok daha iyi yağlama sağlarken sıcakta da 10w40 ile aşağı yukarı aynı yağlamayı sağlayabiliyor demektir. Aynı şekilde 10w40 ile 10w60 kıyaslanırsa soğuk motorda her ikisi de 10w değerine sahipken, yani benzer yağlama sağlayacakken, sıcak motorda 10w60 60 sıcak değerinden ötürü çok daha yüksek sıcaklıklara dayanacak ve yağlama performansını sürdürecektir. Tabi ki SAE viskozite kodu tek başına her şeyin göstergesi değildir. Aynı SAE koduna sahip yağlar arasında yağlama farkları olabilir. Ama SAE viskozite endekslerinden genel olarak fikir sahibi olunabilir. Firmanın önerisi konusuna gelecek olursak, 2009 yıllarına kadar ford 10w30 yağ koyarken 2010'dan sonra 5w30 olarak bülten yayınladı. Ve ayrıca 5w40'da bir çok üretici firma tarafından iklim koşullarına göre performansın daha iyi olması için önerilir. Soruyorum aynı motorda Volvo neden servislerinde 0w-30 kullanıyor ? 1 Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner 8 Eylül 2016 Paylaş 8 Eylül 2016 İ.Göksel Yaman yazdı: Sanırım ben tam olarak anlatamadım size Yağın SAE standardında viskozitesi verilirken kullanılan iki değer vardır. Örneğin 10w40’da 10w winter, yani kış değeri, yani soğuk değeridir. 40 ise sıcak değeridir. Yağların sıcaklık performanslarını kıyaslarken bu rakamları kıyaslayabilirsiniz. Örneğin 0w40 bir yağ 10w40 bir yağa göre soğukta çok daha iyi yağlama sağlarken sıcakta da 10w40 ile aşağı yukarı aynı yağlamayı sağlayabiliyor demektir. Aynı şekilde 10w40 ile 10w60 kıyaslanırsa soğuk motorda her ikisi de 10w değerine sahipken, yani benzer yağlama sağlayacakken, sıcak motorda 10w60 60 sıcak değerinden ötürü çok daha yüksek sıcaklıklara dayanacak ve yağlama performansını sürdürecektir. Tabi ki SAE viskozite kodu tek başına her şeyin göstergesi değildir. Aynı SAE koduna sahip yağlar arasında yağlama farkları olabilir. Ama SAE viskozite endekslerinden genel olarak fikir sahibi olunabilir. Firmanın önerisi konusuna gelecek olursak, 2009 yıllarına kadar ford 10w30 yağ koyarken 2010'dan sonra 5w30 olarak bülten yayınladı. Ve ayrıca 5w40'da bir çok üretici firma tarafından iklim koşullarına göre performansın daha iyi olması için önerilir. Soruyorum aynı motorda Volvo neden servislerinde 0w-30 kullanıyor ? W den önceki değerler iklim koşulları açısından önem taşıyor. Bunu ben de yazdım zaten. Ancak W den sonraki değerler sıcaklığa dayanımını göstermez. Yağların sıcaklığa dayanımı aynıdır. Hepsi 230- 240 derecelerde yanar. Yine tekrar edeyim yaz ve kış aylarında motor sıcaklığı aynıdır. Bu nedenle yaz aylarında 40 yerine 60 numara yağ kullanılacak diye bir görüş yanlıştır. 1 1 Yorum bağlantısı
Mahir Seyhan 7 Eylül 2021 Paylaş 7 Eylül 2021 Arkadaşlar merhaba. 2013 model Fiat Linea 1.3 Multijet aracım için 5/30 mu kullanmak daha iyi, 5/40 mı? Yer Bodrum/Milas.... Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay 7 Eylül 2021 Paylaş 7 Eylül 2021 Mahir Seyhan yazdı: Arkadaşlar merhaba. 2013 model Fiat Linea 1.3 Multijet aracım için 5/30 mu kullanmak daha iyi, 5/40 mı? Yer Bodrum/Milas.... Genişlet 5/30 uygundur. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 7 Eylül 2021 Paylaş 7 Eylül 2021 5w40 sıcakken 5w30 dan daha kalındır. 5w40 daha kalın olduğu için eksilmeye daha dayanıklı olabilir. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 7 Eylül 2021 Paylaş 7 Eylül 2021 İlk rakam yağın soğukta ne kadar akışkan olacağı ikinci rakam sıcakta ne kadar katı olacağını belirler..Daha farklı olarak soğuk memleket için ilk rakam ne kadar düşük o kadar iyi, ikinci rakam yağın akma kıvamı. Büyük veya endüstriyel içten yanmalı motorlar için bu rakamın yüksek olması iyi. Yorum bağlantısı
Murat Sahın 7 Eylül 2021 Paylaş 7 Eylül 2021 Mahir Seyhan yazdı: Arkadaşlar merhaba. 2013 model Fiat Linea 1.3 Multijet aracım için 5/30 mu kullanmak daha iyi, 5/40 mı? Yer Bodrum/Milas.... Genişlet Aracınıza uygun yağ 5w30'dur. Euro 4 motorlarda çok yüksek km'lerde 5w40 kullananlar var, ama turbo için yeterli yağlama sağlamıyor, zamanla turbo bozuluyor. Euro 5 motorlarda zaten 5w30'dan başka yağ tavsiyesi verilmez. Yorum bağlantısı
Mahir Seyhan 14 Eylül 2021 Paylaş 14 Eylül 2021 Murat Sahın yazdı: Aracınıza uygun yağ 5w30'dur. Euro 4 motorlarda çok yüksek km'lerde 5w40 kullananlar var, ama turbo için yeterli yağlama sağlamıyor, zamanla turbo bozuluyor. Euro 5 motorlarda zaten 5w30'dan başka yağ tavsiyesi verilmez. Genişlet Çok teşekkür ederim. Yurdaer Elay yazdı: 5/30 uygundur. Genişlet Çok teşekkürler. Yorum bağlantısı
Recommended Posts