İçeriğe Yönlendir

Arabamın Camları Buğu Yapıyor,Ne Yapmalıyım?


Serkan Ataman

Recommended Posts

Tahir Öztan

polenleri yeni değiştirdim ama çözümü bulamadım bir türlü yeni takılan cam ile ilgili olabilir mi acaba..

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

alt kısımda bir yerden hava alıyor olabilir mi?Silikonu eksik sıkılmış ve boşluk olan bir kısım?

tarihinde Bahadır Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Fizikte buna yoğuşma denilebiliyor, araç içindeki havada bulunan nem en soğuk yüzey olan cama doğuru hareket ediyor ve orada bilirkiyor, öncelik ile araç içindeki nemi yok etmenizi gerekiyor, güneşli bir günde camları aralık bırakarak araç içini kurutunuz, polen filtrenizi değiştiriniz ve mümkünse kışın kauçuk paspas kullanınız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

İyi günler aracım 2009 focus trend.Aracımın ön camı devamlı buğu halinde.ön cama ısı verince gidiyor belli bir süre daha sonra tekrar başlıyor.sebebi ne olabilir ya da nasıl bir çözüm bulabiliriz.

 

NOT:Aracın ön camını bir hafta önce kaskodan değiştirdim.Tabiiki orjinalini vermediler.

 

Konunuzu birleştirdim.

Yorum bağlantısı
Emrah Akdoğan

aracı temizliğevermiştim 2 hafta önce, ön cam ii duruyordu güneşe bir çıktım silikon sildikleri bezle silmişler cam leş gibi. sabunlu süngerle sildim camsille sildim hala bir miktar var... napayım arkadaşlar nasıl arıtırım ?

Yorum bağlantısı
Cumali Serkan DÖNER

eski aracımda vardı bu sorun bagajın fitili eskimişti bi yerden içeriye su sızıyordu.su giren yeri tespit ettim ve bi güzel temizleyip silikonladım bi kaç günde güneşde bırakıp kurutunca buharlanma sorunum kalmadı

Yorum bağlantısı
Erkan Gün

Buğu problemi olan araçlarda cam filmi uygulaması olan daha mı çok? UV filreleme yüzünden camın iç yüzeyi daha soğuk kalıp buğulanmayı arttırıyor olabilir mi? 

Yorum bağlantısı

Serkan Ataman'ın sorunu devam ediyor herhalde. Valla bu konuyla ilgili olarak araba içerisinde nemi alması için  Türk kahvesi bulundurma önerisi olan bile var. Araçta açık vaziyette bir fincan kahve bulundurun. Söylediklerinize bakılırsa pozitif bilimler aracınızın buğu problemini gideremedi :)

 

Klima kullanımı ve buğu oluşumuyla ilgili 2-3 değişik araçta denenmiş sabit tecrübem var. Klima kullanarak (a/c on konumunda) buğu giderme işlemine başlanırsa o yolculuk bitene kadar klima on konumunda kalması gerekiyor ve kısır döngü başlıyor. Klimayı kapatayım derseniz bir süre sonra eskisinden de hızlı şekilde buğu oluşmaya başlıyor. Ara, ara da olsa mutlaka klima açılarak buğu giderme işlemi yapılması gerekiyor. Bu yüzden baştan önlemler alınarak klima açma işlemine hiç başlanmamalı.

 

Arabaya yeni bindikten sonra, hele de bir önceki buğu giderme işlemi de klima ile yapıldıysa, fan açıldığı anda, sistemdeki havanın beklemekten yoğunlaşması nedeniyle, hava kanallarından cama adeta buhar oluşturucu hava püskürtülüyor ve camlar hızla buhar oluyor.

 

Kışın buhardan korunmak, yazın da nemli ortamda sayıları hızla artacak olan bakterilerin üremesini engellemek, ve fanı açmamızla bu bakterileri hızla ciğerlerimize çekmemek için, yazın veya kışın araç durdurulmadan önce mutlaka 3-5 dakika önce a/c off konumuna alınmalı. Örneğin yazın eve gelmeden 5 dakika önce ban a/c off yapıyorum. Üstelik bu sayede araç içi yavaş yavaş ısınacağından, an, sıcaklık değişimine de maruz kalınmamış oluyor.

 

Tüm klima sisteminin sağlığı açısından yazın ve kışın 10-15 günde bir, hangi sıcaklık olursa olsun a/c on konumunda klima çalıştırılmalıdır.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...

bu ürün gerçekten işe yarıyormu acaba?

birde aracın neresine koymalıyız bu ürünü etkili olması açısından?

Ürün işe yarıyor, araçtaki nemi alıyor ancak kısa süreliğine kullanılacak bir ürün. Sürekli nem oluşumu oluyorsa önce nemin kaynağını yok etmeli, sonra bu ürün ile nemi sıfıra indirmeli. Uygun olan heryerine konabilir. Ben askısızları kullanıyorum ve koltukların altına koyuyorum. Askılı olanlar koltuk başlıklarına yada tutacaklara asılabilir. Kullandığım süre zarfında sabahlar araç camlarının iç kısımlarında buhar oluşmadı.

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
  • 4 yıl sonra...
Fırat Ocakdan

Arkadaşlar merhaba, konunun üzerinden çok vakit geçmiş ama ben yine de başka birilerinin de benim gibi araştırdığını düşünerek deneyimlerimi yazmak isterim:
Focus 1 aracım bir süredir camda yağlı bir buğu meydana getiriyordu. Aracı alalı 2 ay oldu. Aldığımdan beri forumları da takip ederek yaptıklarım:
1-Öncelikle buğu önleyici kullandım (tavsiye etmiyorum). 
2-Sonra ustama götürdüm petek olabilir ama su eksiltmiyorsa petek değildir dedi. Cam parlatıcı veya yağlı bezle silinmiş olabilir bir süre camı sürekli temizle dedi. Bu arada peteğin değişmesi ihtimaline karşın torpidoyu sökmeden yapabilir misin dedim. Yaparım dedi.
3-Forumda çok övülen No Name servise gittim. Petek değişecek dedi. Torpido sökülecek dedi. Torpido sökülmeden olmuyor mu dedim. Olmaz dedi. (Torpidoyu söktürmek benim için son çareydi ve hiç istemiyordum)
4-Radyatör/petek tıkayıcı kullandım bir işe yaramadı.
-> bu sırada envayi çeşit temizlik malzemesi kullandım. Sadece bir süre işe yaradılar.
5- 2numaralı seçeneğe geri döndüm. Ustama gittim her şeyi yaptım olmuyor başka çarem kalmadı sök bakalım şu peteğe dedim. Torpidoyu sökmeden peteği söktü. Çıkardığında evet petek patlak değildi ama peteğe kola gibi şeker gibi bir şey dökülmüş cam havalandırma deliklerinden ve petek ısındıkça yapışkan bir buğu olarak önce ön camlara sonra diğer camlara doğru yayılmış.

Sonuç olarak arkadaşlar bu işle aralıksız 2 ay uğraştım. Cam yapışkan veya yağlı bir buğu yapıyorsa sebebi kesinlikle petektir. Bu gerek benim başıma gelen gibi istisna bir örnek olsun gerekse antifriz olsun. Tek yapmanız gereken aracınızın torpidosu sökülmeden bu işlem yapılabiliyor mu bunu öğrenmek.

Bir de gördüğüm başı sıkışan foruma yazmış ama kimse bulduğu çözümü yazmamış.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Fırat Ocakdan

Ek olarak bu işle uğraşırken araçta taban halısı altında ıslanma tespit etmiştim. Bu sebepten ıslanmayı da araştırdım. Bakalitten polen filtre kutusundan içeri su aldığı okudum benim arabanın. Bakaliti söktüm polen filtre kutusunu içten etrafını bir güzel silikonladım. Bunu yapmışken polen filtresini de değiştirdim. Sonra siyah cam silikonuyla bakaliti de cama yapıştırdım. halıyı ve altındaki keçeyi de biraz kendim kuruttum baktım olmuyor verdim bir detaylı temizlik yapan oto kuaföre hem temizlettirdim hem de rica ettim o ahtapot denen aletle keçeyi de kurutması için, bu da böyle çözüldü. En son bu akşam baktım en ufak ıslaklık yok. 

Çözümler böyle

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Fırat Ocakdan yazdı:

Bir de gördüğüm başı sıkışan foruma yazmış ama kimse bulduğu çözümü yazmamış.

Yok o kadar degildir 🤗

Biraz bakinmak lazim.

 

 

IMG_20200305_004602.jpg

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...