İçeriğe Yönlendir

Sizce En Kaliteli Akaryakıt İstasyonu ?


Mustafa Ergüden

Recommended Posts

M.Fatih Yüce
(düzenlendi)

Yakıtta istasyon önemlidir, marka hikaye hepsi aynı çünkü...Türkiyenin 1.ci avrupanın 3.cü en büyük istasyonu maslak Mehmetçik vakfı Opettir. Türkiyenin 2.ci Avrupanında 5.ci büyüğü tem yoludaki Mehmetçik vakfı opet (kartal çıkışından sonra karşılıklı 2 istasyon.) Ben her zaman bunlardan alırım hiçbir sorun ile karşılaşmazsınız....

tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Ben shell gtl aldım bir kere, arabam traktör gibi çalışmaya başladı tekrar opete döndüm..Acaba istasyon mu kötüydü?

Yorum bağlantısı
Ümit Atmaca

Benim aracımda da özellikle kalkışlarda duman atma sorunu var; aynadan baktığımda kara duman bulutunu rahatça görebiliyorum. Aynı araçtan akrabamda da var, kendisi FullSave kullanıyor devamlı, onun aracında zerre kadar duman sorunu yok, özellikle kalkışında dikkat ettim hiç yok. Benim aracımdaki problem ne olabilir? Servise götürdüğümde motorun hangi aksamlarına baktırmalıyım? İyice canımı sıkmaya başladı, önerilerinizi merakla bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Melih Akatmacı

Ben Türk Petrol ofisinden alıyorum. Fakat bende de kalkışta duman problemi gözüküyor. Gerçi aracı ikinci el aldım ve aldığımda bu problem vardı. Şimdi azalmaya başladı bu problemin çözümünü bilen varsa ve açıklarsa sevinirim. Birde bu duman problemi eski sahibinin birkaç defa dandik akaryakıt almasıyla ilgili olabilir mi ve çözümü nedir ?

Yorum bağlantısı
Kaya Yasak

Ben eski aracımda ( Skoda Fabia Sedan 1.4TDI ) en son Full'ün yakını kullanıyordum, çok memnundum. Şimdi ise sanırım garanti konusunda sıkıntı olmaması için Opet'ten yakıt almanızı öneririz diyecekler onun için büyük bir olasılıkla opetten almaya başlıycam.

Yorum bağlantısı
Onder Yildiz

fuel save kullanınca arac agırlasıyor tepkıler gecıkıyor Vpower ıse daha serı tepkıler serılesıyor devır daha altta daha fazla tork elde edılıyor sadece kullanım esnasın da rahantıde gıderken 1 vıtesde hafıfden sırkeleme baslıyor Nasıl benzınle kullandıgın arabaya tup baglagtın ca araba bır garıp olur gaza bas kes yapınca motor kut kut vurur bunun gıbı ben ce vPower

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ömer TÜRK

Arkadaşlar ağırlık shell anlaşılan...

Ben BP yi denememiştim. bir de depoyu fulleyerek onu deneyeyim bakalım km ve çekişte fark var mı?

Yorum bağlantısı
Hayrettin Bahadir

Ucuz olduğu için KADOİL alıyorum. Şimdiye kadar bir problem olmadı ama her an olacakmış gibi tedirginim.. :unsure2:

Yorum bağlantısı
Kaya Yasak

Evet arkadaşlar, aracımı teslim yakında fotoğraflarını paylaşırım. Aracımı teslim alalı 10 gün oldu. yakıt olarak Opet kullanıyorum. YGS için.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Hayırlı olsuun :)

Ygs ye takılıp kalma, garanti ile ilgisi olmadığı gibi o güvence, kanıtlayabilirsen tüm firmalarda vardır, önemli olan sağlam istasyon bulmaktır.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Kaya Yasak

Hayırlı olsuun :)

Ygs ye takılıp kalma, garanti ile ilgisi olmadığı gibi o güvence, kanıtlayabilirsen tüm firmalarda vardır, önemli olan sağlam istasyon bulmaktır.

Teşekkür ederim :)

YGS konusu için doğru diyorsunuz, kanıt önemli. Full'de garanti kartı vardı. onu kullanıyordum ve sürekli kart okutuyordum fakat onlarda işin ucunu açık bırakmak için kilometre bilgisi almıyorlar. Arada başka istasyondan almışındıra getirebilirler. Opet'te ( babamın oğlu değil, keşke babamın oğlu opet'in sahibi olsaydı :) ) kilometre bilgisi alınıyor. birde iksininde sahibi KOÇ. öyle takılıyoruz işte. ama benim bilmediğim ve sizlerin bildiği birşey varsa o zaman ayrı :)

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Km ye bakma, son 10 depoya bakıyorlardı, en ufak tutarsızlıkta kıvırıyorlar, yani bir gün bastın hep seri kullandın çok yaktın, km de az oldu, al sana kıvırmak için bahane, çok yaktın demezler, tersi durumdada az yaktın demezler, yani tutarsa paçayı kurtarırsın :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kaya Yasak

Km ye bakma, son 10 depoya bakıyorlardı, en ufak tutarsızlıkta kıvırıyorlar, yani bir gün bastın hep seri kullandın çok yaktın, km de az oldu, al sana kıvırmak için bahane, çok yaktın demezler, tersi durumdada az yaktın demezler, yani tutarsa paçayı kurtarırsın :)

Vallaha bu piyasada herkesten herşey beklenir. yaparlar.

Yorum bağlantısı
Onur Urhan
(düzenlendi)

Yaklaşık 3.5 yıldır dizel focus kullanıyorum. bu güne kadar 70 bin km yaptım. çoğunluğu opet fullforce eurodizel olmak üzere shell v power, bp ultimate, shell gtl, petrol ofisi v max, shell fullsave, opet ecoforce (yeni çıktı) kullandım. hepsini karışım olmasın diye 20 km lik mazot kalınca aldım denedim. aralarında inanın topluiğne başı kadar fark görebilseydim fiyatı ne olursa olsun onunla devam edecektim ama fark yok bence. her firmanın katkılı ve katkısız olduğunu iddia ettiği iki ürünü var. katkılı denen katkısızsa litre başı 10 krş aldatılıyoruz. Bununla ilgili ciddiş üphelerim oluştu.

Alanyada bir petrol şirketinin 3 opet, 1 adet petrol ofisi, bir adet total, bir adet lukoil istasyonu var. Bu istasyonların tamamına tek araçla, dorseli büyük bir tanker ile, yakıt geliyor. sırayla yakıtı istasyonlara bırakıyor. Yani pratikte hiçbirinin birbirinden farkı yok şirketin pompacılarının söyledikleri bu. Abi sen cebine neresi uygunsa ordan al hepsi antalyadaki tüpraş dolum tesislerinden geliyor diyorlar. ben de opete devam dedim artık bi fullforce alıyorum bir ecoforce hayırlısı...

tarihinde Onur Urhan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Hepsini aynı tankerle nasıl veriyor, tankerin her gözüne ayrı firmaların yakıtını almalı, yoksa direk rafineriden dolduramaz.

Yorum bağlantısı
Onur Urhan

Hepsini aynı tankerle nasıl veriyor, tankerin her gözüne ayrı firmaların yakıtını almalı, yoksa direk rafineriden dolduramaz.

Tankeri birçok kez söylediğim istasyonlara boşatım yaparken bizzat gördüm ve bunun için pompacılara sordum. Ben de sizin gibi olmaz böyle dedim. ama oluyormuş işte. dikkatimi çeken de şu oldu tankerde sadece firmanın adı ...... petrol yazıyor beyaz renkli bir tanker. yani hiçbir şirketin logosu reklamı yazısı vs. yok.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Fusion aracım 190 binde. Shell kullanıyoruz. 100 bine felan kadar opet kullandık mecburen. Sık sık GTL alıyorum. Motor daha sessiz çalışıyor gibi geliyor(1.6 tdci 90hp). GTL nin spesifikasyonunda kükürt sıfır. Duyduğumuz kadarı ile hidrojen krank yöntemi ile benzin ya da doğalgazdan yapılıyor sanıyorum. normal rafineri dizeli değil. O yüzden kükürt yok. 0 ppm.

doğalgazdanmış: http://www.shell.com.tr/home/content/tur/products_services/on_the_road/fuels/shell_vpower_diesel_gtl/

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Allah Allah, tamam bizede aynı nakliyat firmalarından geliyor, isim falan yok, ama shell yakıtı, bunların kendi dolum yerleri var, tek fark içine koydukları katkı, bir yerden gelen yakıtı opet,shell vs. gibi istasyonlara dökersen olmazi, hani marker kontrolü vardı, şikayet ettinmi farklı firma yakıtı diye istasyonu kaparlar. sen o şirketin istasyonlarını şikayet et bakalım ne oluyor, böyle olmamalı, rafineriden herhangi bir firmadan almadıktan sonra katkısız saf yakıt vermiyorlar diye biliyorum, bence

bunda vardır bir numara.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Rafineriden aynı kamyon ile gelse bile aynı tanka boşalmamalı. Rafineride her markanın ayrı toplama tankı var kocaman.

Bugün Tüpraş izmit'teydim bu arada.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Fusion aracım 190 binde. Shell kullanıyoruz. 100 bine felan kadar opet kullandık mecburen. Sık sık GTL alıyorum. Motor daha sessiz çalışıyor gibi geliyor(1.6 tdci 90hp). GTL nin spesifikasyonunda kükürt sıfır. Duyduğumuz kadarı ile hidrojen krank yöntemi ile benzin ya da doğalgazdan yapılıyor sanıyorum. normal rafineri dizeli değil. O yüzden kükürt yok. 0 ppm.

doğalgazdanmış: http://www.shell.com...wer_diesel_gtl/

İmkansız, imal yöntemi doğru ama olay farklı, üretilen o madde oranını tam bilememekle beraber, çok az miktarda 10ppm motorine katılıyor, yani saf değil, yani kükürt var, zaten o yakıt saf olsa hem rafineri yetiştiremez (tek yerde üretiliyor diye biliyorum) hemde çok yüksek bir setan değerine sahipmiş, bırak bizim dizelleri euro 20 motor olsa da yakamaz, patlatırız motoru :) bu sebeble GTL biraz reklam kokuyor.

Ne demiş bak "Yeni Shell V-Power Diesel +GTL Teknolojisi, Gazdan Yakıta (Gas to Liquids) adı verilen

özel bir katkı içerir. Shell tarafından geliştirilen ve doğalgazdan sentetize edilerek üretilen bu yakıt çok özel bir saflığa sahiptir."

v-pwer+gtl yani azıcık katılıyor.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Ali Hocam öğrendim bak yapılıyor, miktar konusu maliyet meselesi muhtemelen evet karışıktır.

GTL bak GAS TO LIQUID demekmiş. Normal dizelle aynı özelliklere sahipmiş kullanılabilirlik olarak . safmış. ve 1920 lerde almanlar bulmuş.

--

US - Carbon Sciences has put forward plans plans to produce samples of diesel fuel in an end-to-end process demonstration.

Carbon Sciences' breakthrough catalyst technology transforms natural gas and carbon dioxide into a synthesis gas (syngas), which can then be transformed into gasoline and other fuels using conventional Fischer-Tropsch ("FT") gas-to-liquids ("GTL") technology. Of the various methods used to produce syngas from natural gas, dry reforming using carbon dioxide is the most desired approach, due to lower projected capital and operating costs. However, there is no commercial catalyst robust enough to sustain dry reforming reactions on an industrial scale. The Carbon Sciences technical team has solved this problem.

Carbon Sciences' novel catalyst is very robust and has been proven to work continuously at high conversion efficiency during more than 2,000 hours of laboratory testing and 600 hours of commercial testing even without regeneration. Based on these results, the company's management believes its catalyst is the most robust catalyst available today for dry forming of methane.

Byron Elton, Carbon Sciences' CEO, said: "After achieving very positive commercial test results for our catalyst, we are moving ahead aggressively to accelerate the production of larger quantities of the catalyst, as well as completing the technical and economic analyses in preparation for discussions with strategic partners. Working with the GTL experts at our engineering firm, Emerging Fuels Technology, we also plan to demonstrate an end-to-end process that will produce samples of diesel fuel that can be used by existing diesel vehicles."

"Our diesel fuel will have the same characteristics as conventional petroleum based diesel fuel," continued Mr Elton.

"However, our fuel will burn cleaner than conventional petroleum based diesel fuel simply because it is molecularly manufactured from natural gas and carbon dioxide, without the contaminants found in petroleum based diesel. Making samples of clean burning diesel is just one of the ways we intend to demonstrate our breakthrough technology."

The Fischer-Tropsch gas-to-liquids process, developed in Germany in the 1920s, has been a promising vay to produce liquid transportation fuels without using petroleum. However, the lack of a low cost method to make syngas has been the biggest challenge to unlocking the mass scale potential of FT technology. Carbon Sciences' robust dry reforming technology, which uses carbon dioxide as part of the feed and does not require the use of a capital-intensive air separation unit, has the potential to successfully enable FT technology and change the course of the transportation fuels industry.

Mr Elton added: "We believe that it is within the grasp of the U.S. to achieve energy security. The solution is to combine the country's abundant supply of natural gas with our breakthrough technology to produce low cost syngas to make vast quantities of transportation fuels using mature FT technology. This disruptive combination can change our energy landscape forever - seamlessly, securely and sustainably.

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...