Serkan Aktay 30 Ocak 2012 Paylaş 30 Ocak 2012 2011 honda civic aracımın ısıtma sistemini autoda kullanmak istediğimde, ve kalöriferi kapatıp tekrar açtığımda klima devreye giriyor ki sanıyorum kış aylarında klima kullanmamın pek anlamı yok. sadece yakıt tüketimini arttırıyor. acaba klimaya giden kabloya içeriden bir düğme koydursam ve klimayı kapatsam onunla, bu durumda sistemi auto poziyonunda kullanıp içeriyi istediğim sıcaklıkta tutabilir miyim? yoksa araç arıza göstergesi yakar mı? bu sorun focusta da vardı. unutmassam kışın her açtığımda klimayı kapatıyordum. Yorum bağlantısı
Serkan Aktay 30 Ocak 2012 Yazar Paylaş 30 Ocak 2012 Bu bir sorun değil ki. Hatta bir özellik. Forumda bununla ilgili çok fikir geliyor. Ben olsam, böyle birşey için, 2011 model arabanın tesisatına dokunmazdım. Ayrıca, bunu yapmanın bu kadar basit olacağını da sanmam. Dijital kontrollü bir cihazı, araya bir anahtar takarak yönlendirmeye kalkışırsanız, zararı bile olabilir. Cihaz klimayı açmak isteyecek, ama klima açılmayacak falan filan. tamam işte klima açılmasın:) bende bunu istiyorum. autoda ankarada kullanınca klimayı açıyor ve ortalama tüketimin 10 lt. klimayı kapatıp ayarladığım sıcaklıkta kullaınca ortalamam 8.5 lt ( benzinli hemde ). klimaya giden bir kablo vardır diye düşündüm. ona bir düğme takıp iptal edeyim. en azından kışın. hava -5 derece bile olsa klimayı açıyor. açmasın istemiyorum Yorum bağlantısı
O.Yücel Çetin 30 Ocak 2012 Paylaş 30 Ocak 2012 (düzenlendi) Bence deneme başarısız olacaktır. Klima için çalışan otomatik mod tuşu kalorifer için çalışmayacaktır. Düzenleme; Belki çalışabilir. Açıkçası kararsız kaldım. 30 Ocak 2012 tarihinde Osman Yücel Çetin tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Talip Eren 30 Ocak 2012 Paylaş 30 Ocak 2012 Klima kompresörünün fişi yokmu üzerinde,onu bir çıkartıp deneyin.Kompresör devreye girmesin yani.sorun yoksa aynı kabloya anahtar koyun,kontrol ünitesi klimayı çalıştırsın veya çalıştığını sansın,kompresör devreye girmedikten sonra motora yük binmez. Tabi bunlar tahmin,denemek lazım. Yorum bağlantısı
Akan Belen 30 Ocak 2012 Paylaş 30 Ocak 2012 Bu bir sorun değil ki. Hatta bir özellik. Forumda bununla ilgili çok fikir geliyor. Ben olsam, böyle birşey için, 2011 model arabanın tesisatına dokunmazdım. Ayrıca, bunu yapmanın bu kadar basit olacağını da sanmam. Dijital kontrollü bir cihazı, araya bir anahtar takarak yönlendirmeye kalkışırsanız, zararı bile olabilir. Cihaz klimayı açmak isteyecek, ama klima açılmayacak falan filan. En başından sonuna kadar katılıyorum Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel 30 Ocak 2012 Paylaş 30 Ocak 2012 Bu bir sorun değil ki. Hatta bir özellik. Forumda bununla ilgili çok fikir geliyor. Ben olsam, böyle birşey için, 2011 model arabanın tesisatına dokunmazdım. Ayrıca, bunu yapmanın bu kadar basit olacağını da sanmam. Dijital kontrollü bir cihazı, araya bir anahtar takarak yönlendirmeye kalkışırsanız, zararı bile olabilir. Cihaz klimayı açmak isteyecek, ama klima açılmayacak falan filan. sonuna kadar katılıyorum 1.5 lt benzin için aracın elektrik tesisatıyla oynamayın allah göstermesin yanlış bir iş geri dönülmez sonuçlara yol açabilir Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar 30 Ocak 2012 Paylaş 30 Ocak 2012 klimanın açılış amacı içerideki nemi alarak camın buhulanmasını engellemektir hava yönlendirme düğmesini cama getirmeyin açmaz mesela ben focusda hem ayağa hem cama olan seçimi yapıyorum açmıyor ama direk cama verirsem kendiliğinden açılıyor sorunun çözüm yolu budur. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 30 Ocak 2012 Paylaş 30 Ocak 2012 Bu bir sorun değil ki. Hatta bir özellik. Forumda bununla ilgili çok fikir geliyor. Ben olsam, böyle birşey için, 2011 model arabanın tesisatına dokunmazdım. Ayrıca, bunu yapmanın bu kadar basit olacağını da sanmam. Dijital kontrollü bir cihazı, araya bir anahtar takarak yönlendirmeye kalkışırsanız, zararı bile olabilir. Cihaz klimayı açmak isteyecek, ama klima açılmayacak falan filan. Ahmet'e katılıyorum. Klima açık olmuş kapalı olmuş birşey farketmiyor. Ben hiç oynamıyorum. Bende de sürekli A/C açık. Ancak motor ısındıktan sonra soğuk hava üflediğini görmedim.Bahtiyar Kılcı kardeşimizin dediği yöntem bence bu iş için çözüm olabilir. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 30 Ocak 2012 Paylaş 30 Ocak 2012 klimanın açılış amacı içerideki nemi alarak camın buhulanmasını engellemektir hava yönlendirme düğmesini cama getirmeyin açmaz mesela ben focusda hem ayağa hem cama olan seçimi yapıyorum açmıyor ama direk cama verirsem kendiliğinden açılıyor Evet bu şekilde denediniz mi? Yorum bağlantısı
İbrahim Akkaya 30 Ocak 2012 Paylaş 30 Ocak 2012 Farz edelim düğmeyle isteğinizi yaptınız. Bu seferde içerisi nemlenip camlar buğulanınca klimayı açmak için o düğmeye basmanız gerekir. Yani bence istemediğinizde kapatmak için basacağınız orjinal a/c off tuşu daha işlevsel olmalı. Sisteme verebileceğiniz olumsuzlukları hiç hesaba katmasak dahi. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 30 Ocak 2012 Paylaş 30 Ocak 2012 4 derecenin altında sizin araçta klima çalışıyor mu ? 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 30 Ocak 2012 Paylaş 30 Ocak 2012 Honda'yı bilmiyorum, focusta otomatik konumunda klima kapatılabiliyor.. Yönlendirme sadece cama çevrildiğinde kapatılamıyor. Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik 30 Ocak 2012 Paylaş 30 Ocak 2012 tamam işte klima açılmasın:) bende bunu istiyorum. autoda ankarada kullanınca klimayı açıyor ve ortalama tüketimin 10 lt. klimayı kapatıp ayarladığım sıcaklıkta kullaınca ortalamam 8.5 lt ( benzinli hemde ). klimaya giden bir kablo vardır diye düşündüm. ona bir düğme takıp iptal edeyim. en azından kışın. hava -5 derece bile olsa klimayı açıyor. açmasın istemiyorum Tesiatı bozacağına manuel kullan. Yorum bağlantısı
Misafir 30 Ocak 2012 Paylaş 30 Ocak 2012 Bunu düğmeden zaten yapabilirsiniz. Ama illaki ben kaput altından yapacam derseniz; Kaputu açtığınızda en önde alternatörü göürsünüz ordaki ilk soketi çekin olsun bitsin.(açtığınızda size doğru olan soket) Siz o soketi takana kadarda klima çalışmaz. Ama ben araya düğme koyacam derseniz ; klima kasnağı, kompresör, mıknatıs Ve elektrik tesisatının garantisini gözden çıkarın. Sadece kompresör ; 1630 tl. Yorum bağlantısı
Serkan Aktay 30 Ocak 2012 Yazar Paylaş 30 Ocak 2012 Ahmet'e katılıyorum. Klima açık olmuş kapalı olmuş birşey farketmiyor. Ben hiç oynamıyorum. Bende de sürekli A/C açık. Ancak motor ısındıktan sonra soğuk hava üflediğini görmedim.Bahtiyar Kılcı kardeşimizin dediği yöntem bence bu iş için çözüm olabilir. Saygılarımla. klima soğuk üflemiyor kışın, ama araca 100 km e ortalama 1.5 lt benzin fazladan tükettiriyor. Honda'yı bilmiyorum, focusta otomatik konumunda klima kapatılabiliyor.. Yönlendirme sadece cama çevrildiğinde kapatılamıyor. honda autoda klima kapanmıyor, ancak manuel istediğiniz derecede kullanıp klimayı iptal edebiliyorsunuz. klima sadece nemi alıyor kışın. ama klimanın açık olması yada olmaması nem konusunda çok fazla birşey farkettirmiyor. hava sürkilasyonunu dışardan aldığınızda zaten hiç nem olmuyor. havalandırmayı cama yönlendirdiğimde klima otomatik olarak devreye giriyor ama müdahele edip iptal edebiliyorsunuz klimayı. yani sadece ön cama yönlendirilmiş klimasız kullanabiliyorsunuz. Farz edelim düğmeyle isteğinizi yaptınız. Bu seferde içerisi nemlenip camlar buğulanınca klimayı açmak için o düğmeye basmanız gerekir. Yani bence istemediğinizde kapatmak için basacağınız orjinal a/c off tuşu daha işlevsel olmalı. Sisteme verebileceğiniz olumsuzlukları hiç hesaba katmasak dahi. hava sirkilasyonunu dışardan aldığımda nemle ilgili klima kapalı bile olsa bir şikayetim olmuyor. hani dedim bir düğme olsa içerde kışa girerken kapasam yaza girerken açsam 4 derecenin altında sizin araçta klima çalışıyor mu ? hemde nasıl. -5 derecede çalışıyor kendileri. 4 derece de neki sonuna kadar katılıyorum 1.5 lt benzin için aracın elektrik tesisatıyla oynamayın allah göstermesin yanlış bir iş geri dönülmez sonuçlara yol açabilir kışın 100 km de yakılabilecek olan 1.5 lt benzin, o kış için 10.000 km de 150 lt benzine tekabül ediyor. buda 4.4 tl/lt x 150 =660 tl yapıyor. hani buda fikrimin gelmesine neden oldu belki minicik bir düğme bu işi çözer diye Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 30 Ocak 2012 Paylaş 30 Ocak 2012 klima soğuk üflemiyor kışın, ama araca 100 km e ortalama 1.5 lt benzin fazladan tükettiriyor. honda autoda klima kapanmıyor, ancak manuel istediğiniz derecede kullanıp klimayı iptal edebiliyorsunuz. klima sadece nemi alıyor kışın. ama klimanın açık olması yada olmaması nem konusunda çok fazla birşey farkettirmiyor. hava sürkilasyonunu dışardan aldığınızda zaten hiç nem olmuyor. havalandırmayı cama yönlendirdiğimde klima otomatik olarak devreye giriyor ama müdahele edip iptal edebiliyorsunuz klimayı. yani sadece ön cama yönlendirilmiş klimasız kullanabiliyorsunuz. hava sirkilasyonunu dışardan aldığımda nemle ilgili klima kapalı bile olsa bir şikayetim olmuyor. hani dedim bir düğme olsa içerde kışa girerken kapasam yaza girerken açsam hemde nasıl. -5 derecede çalışıyor kendileri. 4 derece de neki kışın 100 km de yakılabilecek olan 1.5 lt benzin, o kış için 10.000 km de 150 lt benzine tekabül ediyor. buda 4.4 tl/lt x 150 =660 tl yapıyor. hani buda fikrimin gelmesine neden oldu belki minicik bir düğme bu işi çözer diye 4 derecenin altında klima evaparatörünün çatlama riski olduğundan vw lerde çalışmıyor. Ford da bu şekilde diye biliyorum, honda da neden çalışıyor acaba riskli bir durum Yorum bağlantısı
İbrahim Akkaya 30 Ocak 2012 Paylaş 30 Ocak 2012 Civicte durum ne bilmiyorum. Ama Jazzda klimayı auto çalıştırdıktan sonra a/c off yaparsam, kontak açıp kapatmadan etkilenmiyor. Akşam nasıl bıraktıysam sabah o şekilde buluyorum. Bu yarı auto oluyor sanırım. Klima kağatıldımı bir kez yeniden a/c on yapıncaya veya sistemi tamamen kapatıp açıncaya kadar bıraktığım şekilde kalıyor. Dereceyide serbestce değiştirebiliyorum. Bodrum sonuçta kışında oldukça sıcak olabiliyor. Sadece dereceyi düşürürek içeriye sıcak hava üflemesini engelleyebiliyorum. Klimada kapalı olmaya devam ediyor. Ama ben hem kompresörün sağlığı için hemde buğu çözmek için ara ara klimayı açmayı tercih ediyorum. Yorum bağlantısı
Recommended Posts