İçeriğe Yönlendir

Lütfen Destek: Hafif Ticari Araç Hız Limitleri Hakkında


B. İnanç Kutlu

Recommended Posts

Mehmet Göktürk

Hasta yetiştirmeye çalışırken kaza yapıp hastayı öldüren çoktur. Buna ambulansler bile dahil.

Yorum bağlantısı
Ümit Atmaca

O şekilde bir durum gelişmişse hastanın ölüm riski varsa 150 de yetmez 250 de.Ben bunu demeye çalışıyorum..Böyle bir durumda zaten hız sınırları ister istemez aşılacaktır.Trafikte flaşörleri yakıp yol almak bile yasak.Hani sanıyoruz ya dörtlüleri yakınca her şey serbest yok öyle bir durum..

Evet haklısınız, bir şey diyemem ama sonuçta ambulans için de geçerli bir durum bu, o da ne kadar hızlı gitse yetmez. Hoş ambulansta tıbbi donanımlar var, o ayrı ama ben o can havlindeyken durupta ambulansın gelmesini mi bekleyeceğim ki, bizim ülkemizde ambulans neredeyse yarım saat sonra geliyor. Kaldı ki yollar kar nedeniyle berbat durumda. Yani ben istisnai durumlardan söz ediyorum Ayhan Bey.

Yorum bağlantısı
B. İnanç Kutlu

Arkadaşlar sizlerinde desteğiyle aşağıdaki yazı metni ortaya çıktı. Bu yazıyı gerekli iletişim bilgilerimle birlikte Cumhurbaşkanlığı, Başbakanlık ve Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'na mail olarak gönderdim. Gelecek olan cevaplara göre gerek her gün cumhurbaşkanı ve/veya diğer ilgililere aynı maili göndermeye devam edeceğim. Gerekirse tüm bakanlara çıktı alıp birer tane kargo yapacağım. Gerekirse işim gereği görüyebildiğim bazı bakanlara dosya halinde sunacağım.

Gerekli görürsem sosyal paylaşım sitelerinde bile birer sayfa açıp bu konuyu gündeme getirmeye çalışacağım. "Olmaz, yapmazlar" diyerek eli kolu bağlı oturmaktan iyidir. En azından ben üzerime düşen görevi yerine getirmiş, rahat ve huşu içinde olurum...

Bir virgül dahi olsa, katkı yapan, omuz verenlere teşekkür ederim.

"Sayın ............

Ford Connect marka/model araç sahibiyim. Aracım ruhsatında "hususi kamyonet" olarak gözükmesine rağmen, ben ve benim gibi binlerce kişi bu tür araçları genişliği, sağlamlığı ve güvenirliği nedeniyle Aile aracı olarak tercih etmekte ve kullanmaktadır.



Malumunuz, ülkemizde son yıllarda otoyollarda ciddi iyileşmeler olmuş, bu nedenle hız limitlerinde değişiklik dahi yapılmıştır.


Biz Ford Connect, Renault Kangoo, Fiat Fiorino, Citroen Berlingo vb. araçları resmiyette hususi kamyonet olarak geçen ama Aile arabası olarak kullananların (Ticari olarak kullanmıyoruz, yük taşımıyoruz) sorunu, araçlarımız için belirlenmiş olan düşük hız limitleridir.



Araç ruhsatlarında hususi kamyonet yazması münasebetiyle yerleşim yerlerinde 50 km/saat, yerleşim yeri dışında (gidiş-geliş tek şeritli yollarda) 80 km/saat, duble yollarda 85 km/saat ve otoyolda ise 95 km/saat olarak hız limiti sınırlamamız vardır.



Kullanmış olduğumuz araçlarımız son yıllarda teknolojik gelişmelere paralel olarak güvenlik deyince ilk akla gelen ABS, EBD, ESP, ASR, SRS (Hava Yastığı) gibi sistemlere sahip ve çok daha güvenli iken, otoyolda hız limitimiz 95 km/saat ile sınırlandırılmış, ancak güvenlik ve teknolojik olarak bahse konu olan araçlarının emsali dahi olamayacak ölçüde ve kayda değer hiç bir güvenlik sistemi bulunmayan çok düşük modelli Murat 124, Doğan, Şahin, Kartal, Serçe, Brodway, Flash, Uno, Lada vb. marka/model araçlar içinse 110 km/saat olarak belirlenmiştir!



Yine bir başka örnek daha verecek olursak, yerleşim yeri dışında, duble yollarda 55 kişi taşıyan otobüsler dahi 90 km/saat ile gidebilirken, bizim araçlarımız 85 km/saat hız ile sınırlandırılmıştır.

Yukarıda bahse konu olan yerleşim yeri dışı, duble yol ve otoyoldaki hız sınırı mağduriyetimizin giderilmesi hususunda, ilgili kanun, tüzük ve yönetmenliklerin yeniden gözden geçirilmesi ve düzenlenmesi için;


Gereğini müsaadelerinize arz ederim."

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ümit Atmaca
(düzenlendi)

"Olmaz, yapmazlar" diyerek eli kolu bağlı oturmaktan iyidir. En azından ben üzerime düşen görevi yerine getirmiş, rahat ve huşu içinde olurum...

Bir virgül dahi olsa, katkı yapan, omuz verenlere teşekkür ederim.

Kesinlikle katılıyorum size, eli kolu bağlı oturmaktan çok daha iyidir. Ön yargıyla yaklaşmamak gerekir, çabalamadan hiç bir şey olmaz. Ben de üzerime düşeni yapacağım.

Ayrıca oluşturulan dilekçede "Sayın" terimi kullanmak yerine, direkt olarak göndereceğimiz kurumun adını yazsak daha iyi olmaz mı? Mesela;

"Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'na" gibi... Sizce de bu şekilde daha iyi olmaz mı?

tarihinde Ümit Atmaca tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

İşte Fren Mesafeleri:

1.Jetta: 41.14mt

2. Transporter: 45,90mt.

3. Caddy: 47,56 mt.

4. Amarok: 49.90 mt.

Kaynak:http://www.fordclubt...__fromsearch__1 :)

Adem bey 2012 model C serisi Mercedes'ten daha erken durabilen ticari aracım var. Fren mesafesi kıstas olmamalı..

Olmaz bu iş uğraşmayın. Kullandığınız hafif ticari/kamyonet türündeki araclar frenleme veya denge olarak nekadar yeterli. Hız sınırının yükseltilmesi trafikte diğer otomobiller için risk oluşturur. Fazla yolcu ve-veya yük taşınacağını düşünürsek hız sınırı yükseltilmemeli.

Otomabil'e 5 kişi ve bagaj dolusu yük ile 400 kilolara rahat ulaşılıyor ve benim diyen otomobil'de o konmuda iken zınk diye duramaz, rahat viraja giremez. Kaldiki bir çok otomobil tam kapasite ile seyir halinde iken şeridinde sabit gidemiyor, kayık gibi geziyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ümit Atmaca

Kesinlikle katılıyorum Servet Abi. Çok haklısın.

Yorum bağlantısı
Adem Cengiz

Adem bey 2012 model C serisi Mercedes'ten daha erken durabilen ticari aracım var. Fren mesafesi kıstas olmamalı..

Otomabil'e 5 kişi ve bagaj dolusu yük ile 400 kilolara rahat ulaşılıyor ve benim diyen otomobil'de o konmuda iken zınk diye duramaz, rahat viraja giremez. Kaldiki bir çok otomobil tam kapasite ile seyir halinde iken şeridinde sabit gidemiyor, kayık gibi geziyor.

Servet Abi Kangoolara karışmıyorlar diye biliyorum :D

Tabii araba kadar pilotaj da önemli...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Levent Eksen

Bu noktada bir açıklık getirecek olursak;

Son yıllarda otomobilerdeki artan güvenlik sistemlerine paralel olarak, benzer çizgide aynı artış hafif ticarilerede yansımış durumda.. Bence yanlış algıladığımız, karıştırdığımız bir noktada şu;

Hız sınırı 120 km/s ye çıktı diyelim, arkası makaslı, fren mesafesi atıyorum 60 metre ve üzeri, aerodinamiği olmayan yolda dengesiz gidiyor dediğiniz ticarilerin çoğu zaten bu hızlara çabuk çıkamıyor/bu hızda sabit seyredemiyor(hararet sorunu, motor problemleri vs.) Nedir bunlar, genel olarak; H100, L300, eski Transitler, eski Kia kamyonetler, Bmcler, vs. vs.. Bu tip ticarilerin geneli eski teknoloji, yani ortalama 2000 model yılı öncesi hatta çok daha eski üretim tekniğine sahip araçlar.. Ben size bu saydığımız araçlardan çok daha vahim durumda olan ve hız sınırı 120 olan bir yığın binek araç sayabilirim, sizce bu araçların yollarımızda yarattığı tehlike ticarilerderden daha mı az? 120 ve üzeri süratlerde 5 metre takip mesafesiyle size yapışık gelen bir araç düşünün, eski ticarilerin %95'i bunu yapamaz zaten, son teknolojik yeniliklere ve güvenlik önlemlerine sahip yeni jenerasyon bir ticariyse korkmayın, önünüze bişey çıkarsa o sizden daha önce durur :) (örnek bkz. VW Transporter Güvenlik Ekipmanları)http://ticariarac.vw.com.tr/modeller/transporter/transporter_guvenlik.aspx?model=all

Peki arkanızdaki Şahin, Doğan, Samara, Uno, Broadway, Flash, Favorit, Murat 124, Taunus vs.. vs.. ise?

E adamın 120 km/s ye(hatta +%10= 132 km/s) hakkı var değil mi.. Kızmayın.. Duramasada, üzerinizede çıksa, sizin malınıza canınıza kastetsede, devlet ona o sürate çıkma hakkı vermiş deyip geçer miyiz acaba?

Özetle; bir sürücü kullandığı aracın özelliklerinden bihaberse, kullandığı/sahip olduğu araçla nerde nasıl viraj alınacağını, kaç km süratle nerde nasıl duracağını bilmiyorsa, aracın ruhsatında ne yazarsa yazsın, bence o sürücü öküzdür :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Elmayla armutu, yeni araçla eski aracı kıyaslamayın. Ticari araç yavaş gidecek. Adamlar biliyor ki koyuyor.

Yorum bağlantısı
Levent Eksen

Ben bu yazdığım araçların çoğunu kullandım, hemde uzun kilometreler boyunca, artık ticariler eski ticariler değil.. O biliyor dediğiniz adamların neyi ne kadar bildiğinin farkında mısınız? Evet belki uç bir örnek ama, mesajımda verdiğim linke bir göz atın, forumca sahip olduğumuz 'Binek' araçların kaçında var bu güvenlik önlemleri?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bazı araçlardaki esp vs. sistemleri, artık mecburiyetten konmakta, yani bu sistemler olmasa, ufacık bir hata ile girilen virajda geldiği yöne ters dönme olmasın diye, bayağı irileşen ve obez hale gelen taşıtlarda, artık sadece mekanik iyileştirme ile yolda durulamadığı için, bu neyi beraberinde getiriyor: elektronik yardımcının da sınırına gelindiğinde, schumacherin babası gelse o taşıtı yolda tutamazssınız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Levent Eksen
(düzenlendi)

Burda bir yanlış anlamayı düzeltelim, ben hız sınırının artırılması taraftarı değilim.. 120 km/s'yle gitmek isteyen gidip Doblo Panorama alabilir, veya vergisini ödeyerek kamyonet sınıfından çıkabilir.. Bu camlı koltuklularda mümkün, ama kapalı kasa panelvanlar için durum böyle, yapacak bişey yok..

Şikayetçi arkadaşların bir nebzede olsa haklı oldukları yerler var, bahsi geçen fark 10 km/s.. En azından bunu tartışmaya açma hakları var.. Olmaz deyip geçmek işin en kolayı..

tarihinde Levent Eksen tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Mesela ticarı araçlarda ABS konusu..

Bazı otomobillerde ABS paket olarak sunuluyorken Fiorino'nun en boşunda standarttı. Neden ? Çünkü ticari araç olduğu için sürücü yüklü aracın frenlerine alışıyor ve boşkende aynı kuvvetle fren yaptığında arka tekerlekler kilitlenip savrulma ve kazalara sebep oluyordu. ABS'de bu problem yok.

Yeni çıkan bazı ticari modellerin test araçlarını kullandım. Test sürüşünde olduğumuz için 200km/hıza yaklaştığımız oldu. Virajlarda vs her türlü koşulda denedik. Birçok otomobilden çok daha dengeli ve iyi yol tutanlar var. Şaşırdığım bile oldu. Fakat ticarı sınıf içinde olan ve ticarı olarak kullanılan araçların nekadar güvenlide olsa yavaş gitmesi gerek. İçinde değerli malzemeler taşınabilir ve düşük hızlarda risk daha azdır. Ticarı olmayıp hususi olanlar vergilerini ödeyip normal bir şekilde kullanabilirler.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Ticari yavaş gitsin güvenli değil diyenler, Polo, Pejo 206 veya Palio'nun ticari ile hususi olanı arasında ne fark var ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Levent Eksen

Sadece binek kullanacaklar için dip not;

6 Yaşındaki Binek ruhsatlı Doblo 1.3 Multijet'in yıllık vergisi 335 lira, kamyonet ruhsatlı olanın 1.043 lira.. :) İkiside aynı araç, hemde birebir aynı.. Tek fark ruhsatları.. Şimdi kabaca bir hesap yapsak, ikisindende sıfır km bir araç alsak, 6 yılda 4.000 liraya yakın vergi farkı olacak.. Artı ticari ruhsatlı olan her yıl muayeneye girecek..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Sadece binek kullanacaklar için dip not;

6 Yaşındaki Binek ruhsatlı Doblo 1.3 Multijet'in yıllık vergisi 335 lira, kamyonet ruhsatlı olanın 1.043 lira..

Rakamlar ters olmasın ? Hususi vergisi yüksektir ticariden..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Rakamlar ters olmasın ? Hususi vergisi yüksektir ticariden..

Motor 1.3 ise ticari yüksektir...

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Ticari yavaş gitsin güvenli değil diyenler, Polo, Pejo 206 veya Palio'nun ticari ile hususi olanı arasında ne fark var ?

Biri insan taşıyor, diğeride fabrika için çok kıymetli bir malzeme taşıyor olabilir. İşte bu kısım karışık. Hangisi daha önemli.

Ticari araçta alkollü yakalandığınızda hapis cezası var ama normal araçta yoktu ... Hususi bir aracın alkollü kullanılması daha azmı tehlikeli ?

Düzenlenmesi gereken çok kanun var. Bu işi gerçekten iyi bilen, iyi analiz edip mantıklı kararlar alacak bir grup ile bazı kanınlar yeniden düzenlenmesi gerek.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Doblo 1500kg üstü ise, evet doğru oluyor hesap, otomobil ise 480 TL ödüyor, kamyonet ise1043TL :s bunu hiç düşünmemiştik

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...