İçeriğe Yönlendir

Audi A6 - Quattro Mu, Fiyasko Mu?


Rıdvan Ergün

Recommended Posts

Rıdvan Ergün
10 saat önce, Servet Aydın yazdı:

Buyurun
 

Kırmızı olsun 5 lira fazla olsun diye boşuna dememişler :D:D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
13 saat önce, Servet Aydın yazdı:

Buyurun
 

 

Subarı 4x4 mü ?

Evet ise nerede :)

Yorum bağlantısı
Osman Bilgin

bu konuda bir çok video bulabilirsiniz, testler aynı şartlar da (jant, lastik, zemin, sürücü ve sürüş tekniği vb.) profesyonel olarak test edilmesi gerekir ki aydınlanalım yoksa direk markalar yada fan grupların yaptığı testler ne kadar doğru olur...

bunlar da x drive yi ön plana çıkaran videolar..

ama dediğim gibi ne kadar tarafsız tartışılır, quatroda ki ESP lerin kapalı olduğunu düşünürsek bir de... 

bu konuda Ruslar biraz tarafsız gibi testler yapıyor yukarıda da paylaşılmış ama bu tartışmalar son bulmaz, yıllardır bmw mi mersedes mi diye süren bu tip tartışmalar şu anda x drive mi quatro mu diye devam ederken, subaruyu da unutmamak lazım diye bir ses gelir ardından porşe de ki sistem hiç bir araba da yok diye bir ses daha gelir, bu böyle devam eder eder eder... 

ben de quatro hayranıyım  kar küreme makinesi gibi kullan.. bu konuda bir çok videolar mevcut.. son olarak şunu belirteyim, uzun zaman a6 3,0 q kullanan biri sonrası da s320 4matic kullanmaya başlıyor, yaptığımız sohbette adam resmen a6 yı arıyordu, "kar, çamur gibi konular da a6 üstünlüğünden bahsetmeye gerek yok lakin aynı virajlara a6 ile daha rahat giriyordum" diyordu..binek arabaya geçtiğimde nasipse quatro ile ilgili daha açıklayıcı bilgiler veririmm :=)

Yorum bağlantısı
Fazlı Özdemir

Rıdvan Bey, araç testi yapan bi sürü işletme açıldı computest vs. adı altında. Oralarda da yapabilirsiniz bu testi bence. Quatro olmayan A6 arkadan itiş mi?o ilk testteki öyleydi ben Audi'lerin hepsini önden çekiş zannederdim.

Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün
13 dakika önce, Fazlı Özdemir yazdı:

Rıdvan Bey, araç testi yapan bi sürü işletme açıldı computest vs. adı altında. Oralarda da yapabilirsiniz bu testi bence. Quatro olmayan A6 arkadan itiş mi?o ilk testteki öyleydi ben Audi'lerin hepsini önden çekiş zannederdim.

Quattro olmayanlar önden çekişli.

Computest gibi yerlerde tambur var. Fakat bu testlerde kullanılanlar tambur değil, boş makara sistemi.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
 
Subarı 4x4 mü ?
Evet ise nerede [emoji4]

Direksiyon dönük, kafası karışıyor diyeceğim ama virajda ne yapacak o zaman sorusu aklıma geliyor.
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
  • 2 hafta sonra...
Ali Yasir Bilici

Quattro yu kullanan bilir nasıl bir sistem olduğunu,rakipleri Xdrive ve 4Matic i kullanıp kıyas yapın biraz aracın limitlerini zorlayın hangisinin daha iyi olup olmadığını anlarsınız,A1 A3 Q3 sürekli Quattro değil bu videoların çoğu reklam amaçlı dikkat ederseniz..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
On 20.03.2017 at 02:02, Osman Bilgin yazdı:

 

 

Qashqai aşar burayı... Bu arabalar nasıl aşamıyor anlamıyorum.. 

Bu sebeple inanmıyorum.. 

Mantık hepsinde aynı.. Patinaj yapan tekere fren yap gücü diğer tekere aktar.. 

 

Fren yaptığını bariz şekilde görebilirsiniz.. 

 

 

Çok oynayınca balata da kokuyor zaten :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tahir Ak
  Qashqai aşar burayı... Bu arabalar nasıl aşamıyor anlamıyorum..  Bu sebeple inanmıyorum..  Mantık hepsinde aynı.. Patinaj yapan tekere fren yap gücü diğer tekere aktar..    Fren yaptığını bariz şekilde görebilirsiniz.. 

 

 

Çok oynayınca balata da kokuyor zaten [emoji4]

yavaş aşsın. 3 teker rolleri şu anda aşan sistemleri yazıyorum subaru simetrik awdsuzuki 2015 sonrası +diff lock

Toyota sadece a trc olan modeller

BMW sadece x drive serisi

wag grubu edl olan tüm versiyonlar. (ama tam emin değilim edl versiyon bakmak lazım)

audi edl olan seriler

Ford bilmiyorum yeni modellere kadar aşacağını sanmıyorum

Mercedes hangi seriler bilmiyorum

Honda galiba yok.

lexus sadece a trc olan modeller

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
12 dakika önce, Tahir Ak yazdı:

yavaş aşsın. 3 teker rolleri şu anda aşan sistemleri yazıyorum subaru simetrik awd

suzuki 2015 sonrası +diff lock

Toyota sadece a trc olan modeller

BMW sadece x drive serisi

wag grubu edl olan tüm versiyonlar.

audi edl olan seriler

Ford bilmiyorum yeni modellere kadar aşacağını sanmıyorum

Mercedes hangi seriler bilmiyorum

Honda galiba yok.

lexus sadece a trc olan modeller

 

Tamam yavaş aşsın, kabul ediyorum da.. :D

Yarısını da bilememişsiniz Tahir Bey 

 

Sizce, bu araçlar bu videolarda gösterildiği kadar başarısız mı ? 

Aynı testi audi yaparsa X drive çakılıp kalıyor.. 

Bmw yaparsa Quattro çakılıp kalıyor.. 

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Elektronik veya mekanik kilit olan tüm araçlar aşar, dip hile şu, önceden arabayı 20 saniye zorlayınca arka aktarma havlu atıyor, sonra roller üzerine çıkıp test ediliyor. Bu tip videolar hile hurda dolu

Yorum bağlantısı
Ali Yasir Bilici

Dediğim gibi Quattro Xdrive ve 4Matic i kullanıp,limitlerine çıkıp denemeden hangisinin iyi olduğunu anlamak zor.Sürekli 525 Xdrive ve A5 Quattro kullanıyorum,Bursa da yaşayan bilir bu sene ki kar yağışını..A5 le çıktığım rampayı(ki yolun dibi buzluydu)525 çıkamadı. İkisi farklı sınıf evet ama Quattro nun rayda gidişi ve kardaki performansı ne Xdrive de var ne 4Matic de.Quattro nun da bir kötülüğü var,hiçbitürlü Xdrive gibi eğlenemiyorsunuz kaymadığı için.Şöyle de birşey var Audi Quattro olmayan araçlarını ön çeker yaptığı için Mercedes ve Bmw gibi premium hissini çok yansıtmıyor o gücü o dengeyi hissedemiyorsunuz bunun yüzünden Quattro almak gerekiyor.(Ki fiyat farkı da baya oluyor malesef)Allah herkesin gönlüne göre versin.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tahir Ak
  Tamam yavaş aşsın, kabul ediyorum da.. [emoji3] Yarısını da bilememişsiniz Tahir Bey 

 

Sizce, bu araçlar bu videolarda gösterildiği kadar başarısız mı ? 

Aynı testi audi yaparsa X drive çakılıp kalıyor.. 

Bmw yaparsa Quattro çakılıp kalıyor.. 

 

sevgili üstadım. araçlar beceriksiz değil. ama inanın roller testler araçların kapasitesi hakkında bilgi veriyor. videoda bakın. olay sadece dönen tekere fren yapmakla bitmiyor. subaru hariç araçların hepsi bir kez fren yapıp bırakıyor çünkü sezemiyor aracın hareketini.

Ama subaru ilerlediğini ya da ilerleyemediğini yazılımsal olarak sezip frenleme ye devamm ediyor hatta torku her tekere farklı dağıtıyor sadece fren değil olay.

hondayı nissan yabana atmam haddime değil. lakin rampada buzlu bir havada kalkış yapmaya çalışırken yanınızdaki subaru çoktan buzlu karlı rampayı aştığında işte o zaman altınizdaki araçtan soğuyorsunuz. ya da 500 binlik araç karda rampada beklerken subaru ile yanından yavaş yavaş geçmek hatta rampada durup tekrar kalkabilmek... düşünmesi bile güzel. keşke ulaşılabilir olsa da subaru jeep alsak [emoji6] [emoji41] [emoji594]

Not yanlış anlaşılmış olabilirim yavaş geçsin derken size karşı bir laf değildi nissanın bu konudaki beceriksizliği ifade etmek içindi. kırdıysam özür dilerim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Olay bir kere basıp bırakma değil.. Bu kadar basit olduğunu düşünmüyorum.. 

5 dakka askıda oynarsam balatalar kokuyor... 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Mazda açık ara önde 4x4 sisteminde. Land Rover'i saymıyorum adil olmaz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Yasir Bilici
5 dakika önce, Sefa Çelik yazdı:

 

Peki mazda, subaru, 4matic, quattro, x-drive, land rover, aklıma gelmeyen diğerleri vs... kullanıcı gözüyle iyiden kötüye sıralama yapılsa sonuç nasıl olur? 

Land Rover ve Jeep birinci sırada gelir kanaatimce yıllardır dağda bayırda dört çekerleriyle ünlüler,ondan sonra Quattro ve Subaru nun AWD si gelir.İkisi de ralli den ve binek araçlarından kendilerini kanıtlamış sistemler.Sonra Xdrive 4Matic gelir bana göre,Mazda nın 4 çeker sistemini bilmediğim için yorum yapamıyorum belki aralarında en iyisi o dur kullanmadan bilemeyiz..

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
 
Peki mazda, subaru, 4matic, quattro, x-drive, land rover, aklıma gelmeyen diğerleri vs... kullanıcı gözüyle iyiden kötüye sıralama yapılsa sonuç nasıl olur? 

Hyundai starex 4x4
Honda crv 4x4
Jeep liberty 4x4
Jeep grand voyager 4x4
Mazda cx3 4x4
Land Rover Freelander II

Kötüden iyiye kullandığım araçlar
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Osman Bilgin
53 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Mazda açık ara önde 4x4 sisteminde. Land Rover'i saymıyorum adil olmaz

 

Yorum bağlantısı
Osman Bilgin

hile hurda bilemem ama ben biraz meraklıyım bu videolara izlerim ara ara, denemek ayrı bir şey tabi öyle bir lüksüm yok..
sadece karlı zeminle kıyaslamak eksiklik olur, lastik faktörü ve aynı zemin faktörü eşitlemek gerekir.. arazi olayı zaten o çok farklı bir durum.
bende merak ediyorum tarafsız olarak birileri prof manasında 4 çekerleri sistem olarak test etseler de bizde fikir sahibi olsak da ne alacağımıza karar versek x dirve mı quatro mu yoksa subaru mu yada abartıp da land cruiser, range, cayanne :p 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

3.parti üreticiden almıyor mu bunlar sistemleri, buna göre üç aşağı beş yukarı aynıdır performansları

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Hyundai starex 4x4
Honda crv 4x4
Jeep liberty 4x4
Jeep grand voyager 4x4
Mazda cx3 4x4
Land Rover Freelander II

Kötüden iyiye kullandığım araçlar

Hemen çöp yapmışın Crv'yi.
İyi ki bi kaldın benim kapıda. :)
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Osman Bilgin
7 saat önce, Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Qashqai aşar burayı... Bu arabalar nasıl aşamıyor anlamıyorum.. 

Bu sebeple inanmıyorum.. 

Mantık hepsinde aynı.. Patinaj yapan tekere fren yap gücü diğer tekere aktar.. 

 

Fren yaptığını bariz şekilde görebilirsiniz.. 

 

 

Çok oynayınca balata da kokuyor zaten :)

aga, qashqai yi cip yapan asıl unsur senin ileri derece sürüş tekniğin;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Hemen çöp yapmışın Crv'yi.
İyi ki bi kaldın benim kapıda. [emoji4]

Hiç sorma, lastik tamam ama gerçekten kötü crv. Bir yanını havaya kaldır bitiyor işi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...