İçeriğe Yönlendir

Audi A6 - Quattro Mu, Fiyasko Mu?


Rıdvan Ergün

Recommended Posts

Rıdvan Ergün
(düzenlendi)

Audi forumlarında gezerken aşağıdaki video üzerinde yoğun tartışmalara rastladım.

Audi'nin quattro sisteminin ön veya arka aksın tamamı aynı anda boşa düştüğünde işe yaramadığı

iddia ediliyor ve bu videoyla görüş destekleniyor. Fakat o forumun üyeleri arasında doğru dürüst quattro kullanıcısı bulunmadığı gibi, teknik olarak bu işi bileni de pek yok. O yüzden yorumlar "vay be artık kimse quattro almaz" veya "yok canım koskoca Audi, hiç öyle saçma şey olur mu", "Audi'nin sensörleri kapalı," "TCS düğmesine basılmıştır", "bu video fake" yorumlarından ileri gitmiyor.

Bu forumda quattro veya diğer 4X4 cinslerinden kullanan kaç kişi var bilmiyorum, ama üyelerin genel bilgi düzeyi, yorum kalitesi ve teknik bilgi sahibi olanların çokluğu sebebiyle buradakilerin de fikirlerini almak için videoyu koyuyorum.

#!

Benzer bir test de şurada var:

http://www.facebook.com/video/video....53771534666282 ...

tarihinde Murat Sağdaş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

sonuç normal, görünüm insanı düşündürüyor değil mi? Ama abartmamak lazımi yani Bmw X sistemi olmassa yolda kalacak demek değil, 90 model Niva o düzenekte yolda kalmaz mesela, 97 Explorer da.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Halil Gümüş

yok canım koskoca Audi, hiç öyle saçma şey olur mu? :D

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Rıdvan Bey,

1-WRC deki binek arçlar neden 4 teker ile yarışıyor?

2-Arazi araçlarının tamamı neden 4 çeker ?

3-Gerçek askeri araçların hapsi niye 4 çeker yapılmış? Aklıma ilk gelen bunlar oldu...

Ben video yu izlemedim çünkü bu internet i aynı Karacaoğlan'ın "tüfeng icad edildi mertlik bozuldu" cümlesindeki olay ın yeni versiyorun gibi görüyorum açıkçası.

Dünya'da yaşayan 7 milyar insan ve çok ama acaip çok farklı düşünme inanış şekilleri var. Ve bunlar günümüzde bir kamera ve bilgisayar yardımı ile youtube denen yerde yayınla çamur at izi kalsın...

Ben eskisinden daha çok kendi bildiklerimin doğruluğunu kabullenmeye başladım, insanların bilmiş cahilliğine şahit olmaya başladıkça...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Ada

Arka tekerler boşa düşse bile audi orada kalmaz.. Testte bir gariplik var bence..

Hatta en iyi örnekte şu :)

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Arka tekerler boşa düşse bile audi orada kalmaz.. Testte bir gariplik var bence..

Hatta en iyi örnekte şu :)

En gerçekçi ve doğruyu yansıtan bu test bence

Yorum bağlantısı
Zafer Ayvacı

Bence çalışma prensipleri farklı olduğundan testler böyle çıkıyor. Belki test ortamındaki düzenek Audi hassasiyetinde değildir, gerekli mukavemet oluşmuyordur.

Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün

Audi'nin kayak pistine tırmandığı video reklam için çekilmiş. Aslında makaralı çelik telden oluşan düzenek yardımıyla arabayı yukarı çekiyorlar.

Eğer uygun şekilde benzer rulo bulursam kendi aracımla bu testi mutlaka deneyeceğim.

4 tekerlekten çekiş sistemi için bu başarısızlık gerçekse, tam bir hayal kırıklığı olur.

Ne yani ön veya arka tekerleklerin ikisi birden patinaja düşünce, diğer taraftaki çekiş sistemi neden devreye girmiyor?

Yorum bağlantısı
Semih İzgi

Şaftta differansiyel varsa böyle olabilir. Bizim model araçlarımızda da bu prensip aktif olabiliyor. Bir açık değil bir modifiyedir bizim için ama yine de...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Audi'nin kayak pistine tırmandığı video reklam için çekilmiş. Aslında makaralı çelik telden oluşan düzenek yardımıyla arabayı yukarı çekiyorlar.

Eğer uygun şekilde benzer rulo bulursam kendi aracımla bu testi mutlaka deneyeceğim.

4 tekerlekten çekiş sistemi için bu başarısızlık gerçekse, tam bir hayal kırıklığı olur.

Ne yani ön veya arka tekerleklerin ikisi birden patinaja düşünce, diğer taraftaki çekiş sistemi neden devreye girmiyor?

O videoda,çelik telin en yukarıya kadar boşta olduğunu,konuşulanlardan,telin sadece güvenlik amaçlı olduğunu da görmüş olmanız lazım.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Fatih Ada

Audi'nin kayak pistine tırmandığı video reklam için çekilmiş. Aslında makaralı çelik telden oluşan düzenek yardımıyla arabayı yukarı çekiyorlar.

Eğer uygun şekilde benzer rulo bulursam kendi aracımla bu testi mutlaka deneyeceğim.

4 tekerlekten çekiş sistemi için bu başarısızlık gerçekse, tam bir hayal kırıklığı olur.

Ne yani ön veya arka tekerleklerin ikisi birden patinaja düşünce, diğer taraftaki çekiş sistemi neden devreye girmiyor?

Çelik tel,test bittiğinde araba aşağıya kaymadan yukarıda durabilsin diye kullanılmış bir güvenlik önlemi..

Sizin paylaştığınız tesette bence o araba 4 çeker modundan çıkarılmış..

Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün

O videoda,çelik telin en yukarıya kadar boşta olduğunu,konuşulanlardan,telin sadece güvenlik amaçlı olduğunu da görmüş olmanız lazım.

Reklam için çekilmiş videoya fazla itibar etmiyorum, ondan bu yorumu yaptım.

Diğer paylaştığım videolardaki sorunun cevabını merak ediyorum.

Bildiğim kadarıyla AUDİ modellerinde diferansiyel kilidini kapatma/açma seçeneği yok.

Şu videoda da tam tersi oluyor.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

audi ile bmw arasında bunun gibi bir rekabet yıllardır var. Üstteki videoda A8'in yazılımıyla oynanmış da olabilir. Çünkü quattro bu araçlarda elektronik kontrollü çalışan bir sistem. 4 çeker konusunda bence bmw,bu işin üstadı olan Audiye denk değildir. Nasıl ki Audi,sürüş keyfi konusunda BMW ye rakip değilse..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

ilk video'da neden arka tekerlek boşta dönerken ön tekerlere güç gidip aracı öne doğru itmiyor. Audi sadece arkadan çekermiş gibi hareketsiz? Benim önden çekerli c-max'im bile sağ teker patinaja düşerse tcs devreye girip engelliyorda bu araç bunu neden beceremiyor buda başka bir soru? 2.ci video çok daha gerçekçi olmuş.

Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27

Arka tekerler boşa düşse bile audi orada kalmaz.. Testte bir gariplik var bence..

Hatta en iyi örnekte şu :)

Bu videolar gereken cevabı vermiş bence...

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Bence quattro'nun yazılımı arka teker ne kadar güç iletirse ön de o kadar iletir diye programlı. Arka tam salınımda olduğu için ön yeterli gücü veremiyor. TCS kapatılmış gibi geldi bana. Gözümle görmem lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün
(düzenlendi)

arka tekerle boşta kaldığında çekiş neden öne aktarılmıyor? Ben bu işin mantığını kavrayamadım

4x4 sisteminin şöyle olması gerekmez mi?

tarihinde Rıdvan Ergün tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Ön arka arasında güç bölücü diferansiyel benzeri birşey varsa arka salınıma geçtiğinde (boşta döndüğünde) bu diferansiyel ayna kendi etrafında dönecektir. Böylece öne hiç güç gelmeyecektir.

Bunu engellemek için sadece frene dayalı çalışan TCS yardımcı olur yahut mekanik diferansiyel kilidi lazım ki o da iki araçta da yok. Bu durumda TCS iyi çalışan kurtarıyor. Bir başka sorun ise TCS çok kullanılırsa ısınıyor ve devre dışı bırakıyor kendini. Çünkü fren ile çalışıyor.

Demolarda pilotaj da önemli. Mesela ikinci videodaki BMW sürücüsü daha acemi ve aniden gaza basıp patinaja kaçırıyor.

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün

O videoda,çelik telin en yukarıya kadar boşta olduğunu,konuşulanlardan,telin sadece güvenlik amaçlı olduğunu da görmüş olmanız lazım.

Çelik tel,test bittiğinde araba aşağıya kaymadan yukarıda durabilsin diye kullanılmış bir güvenlik önlemi..

Sizin paylaştığınız tesette bence o araba 4 çeker modundan çıkarılmış..

O videonun çekimiyle ilgili şu videoyu izlerseniz, benim neyi kastettiğim daha iyi anlaşılmış olur

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Çekiş sistemi AWD değil ise ve yere tutunacak lastik yoksa iş zora giriyor.

Sattığım Chrysler Voyager awd idi. ( önden çekiyor, patinaja geçiyor, arka devreye giriyor, yine mi patinaj devam ediyor, arka kilitleniyor. ) Quattro'da bunu gibi çalışıyor. Yolda kalması çok zor.

Mevcut Honda %80 ön, %20 arka takrikli. Eğer ön kaymaya başlarsa ön arka eşitleniyor. Awd veya Quarttro gibi değil.

Audi ve Subaru sistemde birbirlerine yakınlar.

arka tekerle boşta kaldığında çekiş neden öne aktarılmıyor? Ben bu işin mantığını kavrayamadım 4x4 sisteminin şöyle olması gerekmez mi?

Rıdvan bey Audi'ni tekerlere dikkat edin yavaşlayıp hızlanıyor. Sürücü rölanti devrinde yapıyor testi ve büyük ihtimalle ayağı frende. Gaz verdiği anda araç yürüyecek.

Aynen dediğim gibi. Detaylı izleyin.

Honda'nın arkasıda bu sistemin aynısı

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Bu da xDrive teknik detay:

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...