İçeriğe Yönlendir

Dizel Araçlar Neden Benzinlilerden Pahalıdır?


Ömer Bastacıoğlu

Recommended Posts

Evren Erakçora

İmpreza kuvvetinde atmosferik yapsan acaba ne kadar yakar?

ben öğrenci iken bir süre dodge daytona (2.2 turbo) bir süre de Mitsubishi Galant Turbo (2.0 turbo ) kullandım. Dönemin eşdeğer araçları 3.0, 3.5 gibi motorlara sahipken bu araçlar 2.2 ya da 2.0 gibi değerlere sahipti. Mesela Mustang 5.0 motorla benzer sürüş performansı sağlıyordu ve harcaması da hatırladığım kadarı ile 13-15 MPG idi (otomatik). Daytona daha az yakıyordu.

2.2 daytona turbo 142 HP 0-100 8 saniye. 42 MPG harcama. (daha sonra 228 hp ye çıkarıldı sonraki modeli).

Alternatifi 3.0 V6 motordu ve daha çok yakıyordu daha sakin hantaldı.

2736953212_d797c36bfc.jpg

Müsrif amerikanyalılar :) Hocam fii tarihinden kalma v8 yakar tabi. :tongue:

Yorum bağlantısı
Ömer Bastacıoğlu

Eskiden Turbo Benzinli araç deyince,benzini su gibi içen araçlar akla gelirdi.Ama teknoloji o kadar gelişti ki yakıt tüketimleri oldukça düştü.Bir de küçük hacimli motorlarda turbo besleme kullanılmaya başlayınca verimlilik arttı,tüketim minimum düzeye indi.Tabii ki turbonun hakkı veriliyorsa başka :fiuw:

Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27

2008 model TSI lar var piyasada. 170k

http://www.sahibinde...-69166938/detay

Passat iyi araç sizinde dikkatinizden kaçmıyordur eminim. Araba ilanları verirken station wagon, hb veya sedanı karıştırıyoruz. Station passat ilanı gibi. Toyota da çok hata yapıyorlar. HB corolla arayın. Arabaların %80 i sedan. :D

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ömer Bastacıoğlu

Benzinli turbo araçlarla ilgili Auto Bild dergisinin yaptığı ve Auto show dergisinin yayınladığı karşılaştırmalı test sonuçlarına göre EcoBoost motorlu yeni Focus rakiplerinin arasında 2. olmuş:

MODEL HP - TORK 0-100km TEST TÜKETİMİ

1. VW Golf 1.4 TSI 160-240 8.1sn. 8.2 Litre

2. Focus Ecoboost 182-240 8.3sn. 7.6 Litre

3. BMW 118i (1.6) 170-250 7.6sn 7.9 Litre

4.Opel Astra Turbo 180-230 8.7sn. 7.9 Litre

5.RenaultMeganeTCe(2.0) 180-300 8.0sn. 9.0 Litre.

Focus,motor özelliklerinde ise 100 üzerinden 77 ile en yüksek puanı almış. (VW:73 puan,BMW:72 puan, Megane:69 puan,Astra:64 puan)

Yorum bağlantısı
Ömer Bastacıoğlu

Bir de BMW 525d Xdrive testi yapmışlar:

2.0 motor,4X4 aktarma ,218HP/450Nm., 0-100:7.1 sn. ,test tüketimi:8.0 litre.

Hem 2.0 litre motor,hem 4 çeker,hem de 8.0 litre/100 Km tüketim.Yeme de yanında yat gibi...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

zaten anca yatılarak kullanılırsa bunu yakacaktır, yoksa gazlamaaa gidenin eline düşerse, yanmış....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Bastacıoğlu

Şimdi dikkatimi çekti:525 xDrive'in Şanzımanı da 8 ileri otomatikmiş...

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
(düzenlendi)

Porsche bile dizel motorla yollara döküldüğüne göre vardır bir bildikleri kurcalamamak lazım fazla :)

Ayrıca Subaru gibi bir marka dizelde iş olmasa oturup dizel boxer yapar mı :D

tarihinde Yiğitcan Coşar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 4 yıl sonra...
Oğuz Varhan

Dizel az yakmaz (termodinamik ve bilimsel açıdan) dizelin yoğunluğu benzine göre fazla ve sahip olduğu carbon bağı çok olduğundan tam yakma asla olamaz nerdeyse benzine eşit tüketim söz konusudur. Ama maalesef otomobil firmaları ve devlet ülkemizde dizel aşkını havayı mahfetmesine rağmen desteklemektedirler. Benzin candır hiç kara duman atan benzinli araç gördünüz mü ?

Sessiz

Atak

Daha temiz

Audi dışında dizel spor araç üreten firma yoksa vardır bir bildikleri

Dizel sadece ticari amaçlı kullanılması gereken bir yakıt olmalıydı bence

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

dieselin verimi benzinden oldukça yüksek diyor fizik formülleri? duman görselde iyi değildir ancak nox ve karbon ayak izi daha azdır

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sercan Eskin

Dizel candır. Ne zaman rampaya tırmansam turbo dizele bir kez daha helal olsun diyorum :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

dieselin verimi benzinden oldukça yüksek diyor fizik formülleri? duman görselde iyi değildir ancak nox ve karbon ayak izi daha azdır

1 litredeki enerji kayıp olmadan tekere iletilse, 1200km civarı mesafeden bahsediliyor. Söyleyen şahış, 99 yılında commonrail sistemini anlatan ve bizimde ahanda delirdi dediğimiz bir kişi. Sen tanıyorsun

Yorum bağlantısı
Misafir

1 litredeki enerji kayıp olmadan tekere iletilse, 1200km civarı mesafeden bahsediliyor. Söyleyen şahış, 99 yılında commonrail sistemini anlatan ve bizimde ahanda delirdi dediğimiz bir kişi. Sen tanıyorsun

Bir depo ile 66.000 km yol. Muazzam..  :wub:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

vesile ile comonrail candır öncesi imalat şekli itibarı ile verimsizdi

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

1 litredeki enerji kayıp olmadan tekere iletilse, 1200km civarı mesafeden bahsediliyor. Söyleyen şahış, 99 yılında commonrail sistemini anlatan ve bizimde ahanda delirdi dediğimiz bir kişi. Sen tanıyorsun

kaynak var mı?  içten yanmalı motorun verimi %34 ne peki?

%15 ini kullanabiliyoruz diyor yazıda: %34 ün yarısı da tekerde şanzımanda gidiyormuş.

 

http://www.consumerenergycenter.org/transportation/consumer_tips/vehicle_energy_losses.html

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

kaynak var mı? içten yanmalı motorun verimi %34 ne peki?

%15 ini kullanabiliyoruz diyor yazıda: %34 ün yarısı da tekerde şanzımanda gidiyormuş.

http://www.consumerenergycenter.org/transportation/consumer_tips/vehicle_energy_losses.html

Kaynak eski patronum. Enerji konusunda biraz araştırma yapar, motorinin yanma odasında patlaması, açığa çıkan enerjinin tam verimli kullanımı, mekaniğin sürtünme kaybının minimuma inmesi gider böyle
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Kaynak eski patronum. Enerji konusunda biraz araştırma yapar, motorinin yanma odasında patlaması, açığa çıkan enerjinin tam verimli kullanımı, mekaniğin sürtünme kaybının minimuma inmesi gider böyle

 

motorun sapındaki verimi %35 dir.  gerisi mekanik kayıplardır. rölantide beklemeyi saymaz isen %20 tekere giden verimdir. böylece 5 litre yakan bir araç verim kaybı olmasa  %15 daha kurtarabilir.  Bir yakıtın yakılıp oluşan basınç ile birşeyler itilerek yapılan motorların teorik limiti bu. dolayısı ile pratik limit de bundan daha kötü olur.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

pistlerde 1 lt ile 1000km ler gidildi. kaynak medya

 

aküler doludur ya da oyuncak araba.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

motorun sapındaki verimi %35 dir. gerisi mekanik kayıplardır. rölantide beklemeyi saymaz isen %20 tekere giden verimdir. böylece 5 litre yakan bir araç verim kaybı olmasa %15 daha kurtarabilir. Bir yakıtın yakılıp oluşan basınç ile birşeyler itilerek yapılan motorların teorik limiti bu. dolayısı ile pratik limit de bundan daha kötü olur.

İçten yanmalı motor konu dışında idi her sohbette. Onca enerjiyi heba ettiği için
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

aküler doludur ya da oyuncak araba.

akü değil tdi.. vw yapmıştı sanırım

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

İçten yanmalı motor konu dışında idi her sohbette. Onca enerjiyi heba ettiği için

ha tamam. ama o zaman %35 i %100 yaparsan zaten en  fazla üç kat olur. yine 1200'ü bulmuyor.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Motorin litre içindeki verimi yaktığımız kadar biliyoruz ama

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...