Evren Erakçora 18 Ocak 2012 Paylaş 18 Ocak 2012 İmpreza kuvvetinde atmosferik yapsan acaba ne kadar yakar? ben öğrenci iken bir süre dodge daytona (2.2 turbo) bir süre de Mitsubishi Galant Turbo (2.0 turbo ) kullandım. Dönemin eşdeğer araçları 3.0, 3.5 gibi motorlara sahipken bu araçlar 2.2 ya da 2.0 gibi değerlere sahipti. Mesela Mustang 5.0 motorla benzer sürüş performansı sağlıyordu ve harcaması da hatırladığım kadarı ile 13-15 MPG idi (otomatik). Daytona daha az yakıyordu. 2.2 daytona turbo 142 HP 0-100 8 saniye. 42 MPG harcama. (daha sonra 228 hp ye çıkarıldı sonraki modeli). Alternatifi 3.0 V6 motordu ve daha çok yakıyordu daha sakin hantaldı. Müsrif amerikanyalılar Hocam fii tarihinden kalma v8 yakar tabi. Yorum bağlantısı
Ömer Bastacıoğlu 18 Ocak 2012 Yazar Paylaş 18 Ocak 2012 Eskiden Turbo Benzinli araç deyince,benzini su gibi içen araçlar akla gelirdi.Ama teknoloji o kadar gelişti ki yakıt tüketimleri oldukça düştü.Bir de küçük hacimli motorlarda turbo besleme kullanılmaya başlayınca verimlilik arttı,tüketim minimum düzeye indi.Tabii ki turbonun hakkı veriliyorsa başka Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27 19 Ocak 2012 Paylaş 19 Ocak 2012 2008 model TSI lar var piyasada. 170k http://www.sahibinde...-69166938/detay Passat iyi araç sizinde dikkatinizden kaçmıyordur eminim. Araba ilanları verirken station wagon, hb veya sedanı karıştırıyoruz. Station passat ilanı gibi. Toyota da çok hata yapıyorlar. HB corolla arayın. Arabaların %80 i sedan. Yorum bağlantısı
Ömer Bastacıoğlu 30 Ocak 2012 Yazar Paylaş 30 Ocak 2012 Benzinli turbo araçlarla ilgili Auto Bild dergisinin yaptığı ve Auto show dergisinin yayınladığı karşılaştırmalı test sonuçlarına göre EcoBoost motorlu yeni Focus rakiplerinin arasında 2. olmuş: MODEL HP - TORK 0-100km TEST TÜKETİMİ 1. VW Golf 1.4 TSI 160-240 8.1sn. 8.2 Litre 2. Focus Ecoboost 182-240 8.3sn. 7.6 Litre 3. BMW 118i (1.6) 170-250 7.6sn 7.9 Litre 4.Opel Astra Turbo 180-230 8.7sn. 7.9 Litre 5.RenaultMeganeTCe(2.0) 180-300 8.0sn. 9.0 Litre. Focus,motor özelliklerinde ise 100 üzerinden 77 ile en yüksek puanı almış. (VW:73 puan,BMW:72 puan, Megane:69 puan,Astra:64 puan) Yorum bağlantısı
Ömer Bastacıoğlu 3 Şubat 2012 Yazar Paylaş 3 Şubat 2012 Bir de BMW 525d Xdrive testi yapmışlar: 2.0 motor,4X4 aktarma ,218HP/450Nm., 0-100:7.1 sn. ,test tüketimi:8.0 litre. Hem 2.0 litre motor,hem 4 çeker,hem de 8.0 litre/100 Km tüketim.Yeme de yanında yat gibi... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Şubat 2012 Paylaş 3 Şubat 2012 zaten anca yatılarak kullanılırsa bunu yakacaktır, yoksa gazlamaaa gidenin eline düşerse, yanmış.... 1 Yorum bağlantısı
Ömer Bastacıoğlu 3 Şubat 2012 Yazar Paylaş 3 Şubat 2012 Şimdi dikkatimi çekti:525 xDrive'in Şanzımanı da 8 ileri otomatikmiş... Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 3 Şubat 2012 Paylaş 3 Şubat 2012 (düzenlendi) Porsche bile dizel motorla yollara döküldüğüne göre vardır bir bildikleri kurcalamamak lazım fazla Ayrıca Subaru gibi bir marka dizelde iş olmasa oturup dizel boxer yapar mı 3 Şubat 2012 tarihinde Yiğitcan Coşar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Oğuz Varhan 9 Mart 2016 Paylaş 9 Mart 2016 Dizel az yakmaz (termodinamik ve bilimsel açıdan) dizelin yoğunluğu benzine göre fazla ve sahip olduğu carbon bağı çok olduğundan tam yakma asla olamaz nerdeyse benzine eşit tüketim söz konusudur. Ama maalesef otomobil firmaları ve devlet ülkemizde dizel aşkını havayı mahfetmesine rağmen desteklemektedirler. Benzin candır hiç kara duman atan benzinli araç gördünüz mü ? Sessiz Atak Daha temiz Audi dışında dizel spor araç üreten firma yoksa vardır bir bildikleri Dizel sadece ticari amaçlı kullanılması gereken bir yakıt olmalıydı bence 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Mart 2016 Paylaş 9 Mart 2016 dieselin verimi benzinden oldukça yüksek diyor fizik formülleri? duman görselde iyi değildir ancak nox ve karbon ayak izi daha azdır 1 Yorum bağlantısı
Sercan Eskin 9 Mart 2016 Paylaş 9 Mart 2016 Dizel candır. Ne zaman rampaya tırmansam turbo dizele bir kez daha helal olsun diyorum 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 9 Mart 2016 Paylaş 9 Mart 2016 dieselin verimi benzinden oldukça yüksek diyor fizik formülleri? duman görselde iyi değildir ancak nox ve karbon ayak izi daha azdır 1 litredeki enerji kayıp olmadan tekere iletilse, 1200km civarı mesafeden bahsediliyor. Söyleyen şahış, 99 yılında commonrail sistemini anlatan ve bizimde ahanda delirdi dediğimiz bir kişi. Sen tanıyorsun Yorum bağlantısı
Misafir 9 Mart 2016 Paylaş 9 Mart 2016 1 litredeki enerji kayıp olmadan tekere iletilse, 1200km civarı mesafeden bahsediliyor. Söyleyen şahış, 99 yılında commonrail sistemini anlatan ve bizimde ahanda delirdi dediğimiz bir kişi. Sen tanıyorsun Bir depo ile 66.000 km yol. Muazzam.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Mart 2016 Paylaş 9 Mart 2016 vesile ile comonrail candır öncesi imalat şekli itibarı ile verimsizdi 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 9 Mart 2016 Paylaş 9 Mart 2016 1 litredeki enerji kayıp olmadan tekere iletilse, 1200km civarı mesafeden bahsediliyor. Söyleyen şahış, 99 yılında commonrail sistemini anlatan ve bizimde ahanda delirdi dediğimiz bir kişi. Sen tanıyorsun kaynak var mı? içten yanmalı motorun verimi %34 ne peki? %15 ini kullanabiliyoruz diyor yazıda: %34 ün yarısı da tekerde şanzımanda gidiyormuş. http://www.consumerenergycenter.org/transportation/consumer_tips/vehicle_energy_losses.html Yorum bağlantısı
Servet Aydın 9 Mart 2016 Paylaş 9 Mart 2016 kaynak var mı? içten yanmalı motorun verimi %34 ne peki? %15 ini kullanabiliyoruz diyor yazıda: %34 ün yarısı da tekerde şanzımanda gidiyormuş. http://www.consumerenergycenter.org/transportation/consumer_tips/vehicle_energy_losses.html Kaynak eski patronum. Enerji konusunda biraz araştırma yapar, motorinin yanma odasında patlaması, açığa çıkan enerjinin tam verimli kullanımı, mekaniğin sürtünme kaybının minimuma inmesi gider böyle Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Mart 2016 Paylaş 9 Mart 2016 pistlerde 1 lt ile 1000km ler gidildi. kaynak medya Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 9 Mart 2016 Paylaş 9 Mart 2016 Kaynak eski patronum. Enerji konusunda biraz araştırma yapar, motorinin yanma odasında patlaması, açığa çıkan enerjinin tam verimli kullanımı, mekaniğin sürtünme kaybının minimuma inmesi gider böyle motorun sapındaki verimi %35 dir. gerisi mekanik kayıplardır. rölantide beklemeyi saymaz isen %20 tekere giden verimdir. böylece 5 litre yakan bir araç verim kaybı olmasa %15 daha kurtarabilir. Bir yakıtın yakılıp oluşan basınç ile birşeyler itilerek yapılan motorların teorik limiti bu. dolayısı ile pratik limit de bundan daha kötü olur. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 9 Mart 2016 Paylaş 9 Mart 2016 95 yılında medya, gölcük haber idi bizde Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 9 Mart 2016 Paylaş 9 Mart 2016 pistlerde 1 lt ile 1000km ler gidildi. kaynak medya aküler doludur ya da oyuncak araba. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 9 Mart 2016 Paylaş 9 Mart 2016 motorun sapındaki verimi %35 dir. gerisi mekanik kayıplardır. rölantide beklemeyi saymaz isen %20 tekere giden verimdir. böylece 5 litre yakan bir araç verim kaybı olmasa %15 daha kurtarabilir. Bir yakıtın yakılıp oluşan basınç ile birşeyler itilerek yapılan motorların teorik limiti bu. dolayısı ile pratik limit de bundan daha kötü olur.İçten yanmalı motor konu dışında idi her sohbette. Onca enerjiyi heba ettiği için Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Mart 2016 Paylaş 9 Mart 2016 aküler doludur ya da oyuncak araba. akü değil tdi.. vw yapmıştı sanırım Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 9 Mart 2016 Paylaş 9 Mart 2016 İçten yanmalı motor konu dışında idi her sohbette. Onca enerjiyi heba ettiği için ha tamam. ama o zaman %35 i %100 yaparsan zaten en fazla üç kat olur. yine 1200'ü bulmuyor. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 9 Mart 2016 Paylaş 9 Mart 2016 Motorin litre içindeki verimi yaktığımız kadar biliyoruz ama Yorum bağlantısı
Recommended Posts