İçeriğe Yönlendir

Dizel Araçlar Neden Benzinlilerden Pahalıdır?


Ömer Bastacıoğlu

Recommended Posts

Hüseyin Sönmez

arz-talep

tuttumu-öp

düştümü-affetme

klasik memleketimiz karaborsacı zihniyeti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Turbo benzinliler su koyvermedi. Yeni teknoloji değil. Bir yığın turbo motor var. tsi motorda bir özellik turbo soğutma suyla da destekleniyor. Motoru kapadıktan sonra da su devridaimi devam ediyor.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Koyverir merak etmeee, baksana turboda suluymuş kaçırır eninde sonunda :D

hem unutma tsi wv=tırtvogen :p

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Turbo benzinliler su koyvermedi. Yeni teknoloji değil. Bir yığın turbo motor var. tsi motorda bir özellik turbo soğutma suyla da destekleniyor. Motoru kapadıktan sonra da su devridaimi devam ediyor.

Eğer vw o 60 yıllık hitler motor bloğundan ağır diye vazgeçmeseydi,çevre ekipmanı da ona uydurmak zorunda kalacağından,yine kaya gibi motorlardan olurdu TSi lar da. Gerçi son seride sorun yaşayan olmadı hiç neredeyse.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Turbo+kompresör iklisinin daha karmaşık olduğu, bunun da hem daha mailyetli olduğu hem de arıza çıkarmaya daha meyilli olduğunu, yeni turbo teknolojisi ile bu işi sadece turbo kullanarak da yapacaklarını söyleyen vw mühendisleri var. bir ara böyle haber çıkmıştı. Zaten sadece turbo kullanılan 1,4 litre 122 beygirlik motorda da bir sıkıntı falan yok.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

turbo bezinli araçlar eskiden beri var. Mistubishi Galant, Subaru, Mersedes, Alfa Romeo, Nissan, Renault, Pejo, VW hep yaptılar.

Özellikle 1973-74 dünya petrol krizi sonunda ABD de bile turbo araçlar çıktı ve 10-15 yıl devam etti. Sonra petrol ucuzladığından terkedildi ve sadece silindir hacmi sınırlandırılmış yarışlarda felan anlam kazandı. Şimdi yeniden petrol pahalı diyerekten gündeme geliyor.

Al turbo araba size:

26281.jpg

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Bizimi kandırıcaksın, bal gibi oyuncak bu araba :p

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Hah şimdi oldu.

Maket de denmez, diecast model denir :biggrin:

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Yine az yakmıyorlar zaten, impreza mesela, az yakan dersek tsi, e oda sakin sürünce az yakıyor, sakin süreceksem de turbo benzinli gereksiz zaten.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Az yakıyorlardı yine aynı şekilde. Tabi doğrudan enjeksiyon yoktu o başka bir olay. Belki de varmıştır bazı ucubik projelerde.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Genel kanı fazla yaktıklarıydı, vw nin çalışmaları ile ekonomi ön plana çıktı, diye biliyoruz.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Doğru, yakıtta artıyor bu arada, ama basmak gerekincede araba tepki vermeli dimi ama.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Yine az yakmıyorlar zaten, impreza mesela, az yakan dersek tsi, e oda sakin sürünce az yakıyor, sakin süreceksem de turbo benzinli gereksiz zaten.

İmpreza kuvvetinde atmosferik yapsan acaba ne kadar yakar?

ben öğrenci iken bir süre dodge daytona (2.2 turbo) bir süre de Mitsubishi Galant Turbo (2.0 turbo ) kullandım. Dönemin eşdeğer araçları 3.0, 3.5 gibi motorlara sahipken bu araçlar 2.2 ya da 2.0 gibi değerlere sahipti. Mesela Mustang 5.0 motorla benzer sürüş performansı sağlıyordu ve harcaması da hatırladığım kadarı ile 13-15 MPG idi (otomatik). Daytona daha az yakıyordu.

2.2 daytona turbo 142 HP 0-100 8 saniye. 42 MPG harcama. (daha sonra 228 hp ye çıkarıldı sonraki modeli).

Alternatifi 3.0 V6 motordu ve daha çok yakıyordu daha sakin hantaldı.

2736953212_d797c36bfc.jpg

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Yine az yakmıyorlar zaten, impreza mesela, az yakan dersek tsi, e oda sakin sürünce az yakıyor, sakin süreceksem de turbo benzinli gereksiz zaten.

İmprezanın çok yakmasının iki büyük nedeni var;

1-AWD olması

2-Modifiyelenmek(nasıl bi kelimeyse :p ) ve/veya stock halde performans almak için yapılmış olması. Yani yakıt ekonomisi 3. hatta 4.planda. Gördüğüm kadarıyla 122 lik ve 140 lık son nesil tsi lar cidden az yakıyor normal kullanımda. Abanınca dizel fiesta bile 68 beygiriyle 7 lt leri görüyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

180 ps lik tsi Çipuram ile, dikkatsiz/normal şehiriçi kullanımında 8,5-9lt/100km gayet normal yakalanıyor ki buna bazı ışıklarda önde kalkış dahil.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Hımm yavaş yavaş fikrim değişiyor :) yalnız vw lehine değil, tsi den şüpheliyim hala, hele geçsin 3-5 sene daha o zaman bakarız, zaten araba değişme modunda değilim şu sıralar :)

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

3-5 sene sonra, şimdiki tsi benzeri olmayan benzinli kalmayacak.

Bu gidişle benzinli kalmayacak,pilli arabalara binecez. :)

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Ah keşke, ama Tesla gibi olsunlar.

O da olacak bir gün. Sık kullanılan teknoloji ucuzlar. Pazarın kuralı bu.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Petrol hemen bitmeyecek, gelecek de çok çabuk gelmeyecek.

image001uca.jpg

En üstteki tarih Geleceğe Dönüş 2 (Back to the Future 2) filminin geçtiği zaman. Uçan arabalar, havada giden kaykaylar, kendi kendine bağlanan ayakkabılar falan filan. Ve bunlara ilave olarak arabaya sonradan taktığım bu nedenle ruhsata işletmen bir miksere attığın meyve artığı, gazlı içecek gibi şeylerle çalışan otomobiller. 25 yılda geldiğimiz nokta ortada. Fosil yakıtların bitip yerine tamamen farklı yakıtların gelmesine daha çok var. Hele ki fosil yakıt kullanarak elektrik üretip bunu da araçlarda kullanmak çok mantıklı değil. Bence odaklanmak gereken iki enerji kaynağı var. Biri hidrojen, diğer, soğuk füsyon. İşte o zaman enerji derdimiz olmaz. Ama bu günlerde hala fosil yakıtla çalışan araçlar olacak ve firmaların daha az yakıt tüketen araçlar için çalışma yapmaya ağırlık vermesi gerekiyor. Ancak içten yanmalı motoru daha ne kadar geliştirebiliriz. Bunun için ya motorlar değişecek ya da çok katı kurallarla araçların ağırlıkları düşecek.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...