Ömer Bastacıoğlu 15 Ocak 2012 Paylaş 15 Ocak 2012 Ford Ecoboost ile TDCi araçlarda aynı donanımda ortalama 4000-6000 tl fiyat farkı var.Her ikisi de turbo beslemeli olduğu halde,Dizel motorlu olanın daha pahalı olmasının sebebi nedir? Dizel motorlardaki sıkıştırma oranının ve yakıt basıncının yüksek olması nedeni ile malzeme kalitesinin daha yüksek tutulduğunu biliyorum.Belki DPF sistemi de ek maliyet olabilir.Ama sadece motordan dolayı bu kadar fark olması normal mi? Üstelik dizellerin bakım masrafları benzinliden daha fazla tutuyor. Yoksa günümüzde dizel motorların az yakıt tükettiği için öncelikli tercih sebebi olması yüzünden otomotiv firmaları bu konuyu pazarlama stratejisi olarak kullanıp arz-talep dengesine göre mi fiyatlarını belirliyor? Bu konudaki görüşleriniz nelerdir? Yorum bağlantısı
İbrahim Şafak 15 Ocak 2012 Paylaş 15 Ocak 2012 turbo + intercooler + mazot pompması + enjektorlerin daha pahali olmasi + kaliteli yağ kullanmasi + mazot filtresi vs vs Ha bide arz meselesi biz istemesek bir müddet dizel araç alınmaasa düşecektir fiyatı ARZ-TALEP meselesi bi manada Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27 15 Ocak 2012 Paylaş 15 Ocak 2012 Motordaki farklılıklar fiyat farkı için yeterli. Ayrıca yakıt tasarrufu tüp montajı yapılacaksa onun masrafı bu farkı oluşturuyor. Bazan arz bu konuda hedef şaşırtmış gibi görünebilir. Mesela otomatik şanzıman en azından bu taraflarda ön yargıyla yaklaşıldığı halde sıfırda fiyat farkı oluşturuyor. Alırken pahalı satarken muadili düz vitesten ucuz. Yorum bağlantısı
Adem Cengiz 15 Ocak 2012 Paylaş 15 Ocak 2012 Forumda bir yerlerde okumuştum, aynı aracın dizeli ve benzinlisi arasında: İngiltere'de Dizel Versiyon 1000-2000 TL daha pahalı Türkiye'de Dizel Versiyon 5000-6000 TL daha pahalı. Bu ara Motorin İngiltere'de Benzin'den pahalı, pek çok Avrupa ülkesinde (İtalya, İspanya) aynı durum geçerli. Yani biraz Arz-Talep meselesi... Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 15 Ocak 2012 Paylaş 15 Ocak 2012 Maliyet , işçilik farkı vardır, ama 8-10 bin fiyat farkı kabul edilemez. Getz dizelle benzinli arasında bir ara 2-3 bin fiyat farkı vardı. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Ocak 2012 Paylaş 15 Ocak 2012 benzinli/diesel tercih ederken de ihtiyaca, yıllık gidilecek m ye bakmalı iyi hesap yapmalı, herkesin disel alması gerekir diye bir kural da yok 1 Yorum bağlantısı
Borga Tansel 15 Ocak 2012 Paylaş 15 Ocak 2012 (düzenlendi) Bencede kısacası para-çokomel eğrisi Edit:Harf hatası 15 Ocak 2012 tarihinde Borga Tansel tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 15 Ocak 2012 Paylaş 15 Ocak 2012 (düzenlendi) atmosferik benzinli ile turbo dizel farketmesi normal. Ama ikisi de enjeksiyon ve turbo olunca pek fark olmaması lazım. arz talep olayı. Dizeldeki silindir çeperleri ve krank kolları mil biraz daha şoklara dayanıklı olmalı. Sonuçta daha ağır motor. Bir de TSI motorda 200 Bar basınç varken enjektörde, CR dizellerde 1000 ve üstü. Enjektör ve Pompa ona göre azcık daha pahalı. Keza yakıt hatları. DPF ise yeni çıktı tabi o da maliyet. 15 Ocak 2012 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 15 Ocak 2012 Paylaş 15 Ocak 2012 Tamamen arz-talep meselesi,yurtdışında benzinli daha pahalı satılıyor,örneğin mercedesin vergisiz fiyatlarına bakarsanız e200 cgi,e220 cdi dan daha pahalı. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Ocak 2012 Paylaş 15 Ocak 2012 vergisiz fiyatlara bir de maliye baksın derim.... Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 15 Ocak 2012 Paylaş 15 Ocak 2012 Arabaya 300-400 bin lira verenler var , heralde onlar yakıt hesabı yapmaz. Tork için alıyordur dizeli. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 15 Ocak 2012 Paylaş 15 Ocak 2012 İkisi de enjeksiyon ve turbo olunca pek fark olmaması lazım. arz talep olayı. +1 Aşırı beslemeli benzinli motorun turboşarjı dizelinkinden pahalı, yetmezmiş gibi birde kompresör var. Oda deli para.. Yorum bağlantısı
Ömer Bastacıoğlu 17 Ocak 2012 Yazar Paylaş 17 Ocak 2012 O zaman Dizel araç satmak otomotiv firmalarının daha çok işine geliyor demek ki. Yorum bağlantısı
Ömer Bastacıoğlu 17 Ocak 2012 Yazar Paylaş 17 Ocak 2012 Hatta uzun vadede dizel motorda büyük arıza olduğu zaman ''adamın ocağını batırır'' diyorlar. Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 17 Ocak 2012 Paylaş 17 Ocak 2012 (düzenlendi) Almanya' daki Ford.de sitesine girin göreceksinizki 180' lik ecoboost motor dizel 115' likten 200 € pahalı.Burda tam tersi 4-6,000 tl dizel pahalı. Arz talep meselesi. 17 Ocak 2012 tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 17 Ocak 2012 Paylaş 17 Ocak 2012 Dizel daha iyi motordur; diyerek ateş' i vereyimmi? Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 17 Ocak 2012 Paylaş 17 Ocak 2012 Dizel daha iyi motordur; diyerek ateş' i vereyimmi? Dizeli bilmem de turbolu her motor daha iyidir. Tek başına dizel olması onun pancar motoru olduğu anlamına gelir bence. 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 17 Ocak 2012 Paylaş 17 Ocak 2012 +1 ağız alışkanlığı, torbu diesel demeliydim Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 17 Ocak 2012 Paylaş 17 Ocak 2012 (düzenlendi) Motor ömründe dış etkenler (bakım, yakıt kalitesi, kullanım tarzı) çok etkili oluyor. Yoksa dizel motor benzinli motordan daha dayanıklıdır ve daha uzun ömürlüdür. Burada en büyük etken motorun ömrü boyunca çevirdiği devir sayısıdır. Özellikle büyük hacimli dizel motorlar, daha düşük maksimum devir ile çok uzun ömürlü olabilirler. İlave: Özellikle ülkemizde dizel motorlu aracın pahalı olmasının sebebi arz-talep meselesine bağlıdır. Onun da sebebi benzine göre ucuz olan motorindir. 17 Ocak 2012 tarihinde Mahmut Yıldız tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 17 Ocak 2012 Paylaş 17 Ocak 2012 Motor ömründe dış etkenler (bakım, yakıt kalitesi, kullanım tarzı) çok etkili oluyor. Yoksa dizel motor benzinli motordan daha dayanıklıdır ve daha uzun ömürlüdür. Burada en büyük etken motorun ömrü boyunca çevirdiği devir sayısıdır. Özellikle büyük hacimli dizel motorlar, daha düşük maksimum devir ile çok uzun ömürlü olabilirler. Aslında onun da nedeni,uzun piston kolları ve düşük piston profilidir. En basit fizik formüllerinden birine dayanır bu da; Kuvvet x kuvvet kolu=yük x yük kolu. 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 17 Ocak 2012 Paylaş 17 Ocak 2012 Şaka bir yana, dizel motor bu farklarından ve aşırı basınca yüke vs. daha dayanıklı olduğundan, düzgün bakımla benzinliden daha uzun ömürlüdür bence. Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 17 Ocak 2012 Paylaş 17 Ocak 2012 Aslında onun da nedeni,uzun piston kolları ve düşük piston profilidir. En basit fizik formüllerinden birine dayanır bu da; Kuvvet x kuvvet kolu=yük x yük kolu. Bu nedenle hem uzun ömürlü hem de daha verimli motorlardır. Özellikle gemilerde kullanılan devasa dizel motorlar yaktıkları birim yakıt başına ürettikleri güce göre benzinli motorlara göre 2-2,5 kat daha yüksek verime sahiptirler. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 17 Ocak 2012 Paylaş 17 Ocak 2012 (düzenlendi) Şaka bir yana, dizel motor bu farklarından ve aşırı basınca yüke vs. daha dayanıklı olduğundan, düzgün bakımla benzinliden daha uzun ömürlüdür bence. İşin içine enjektör+turboyu sokunca öyle olmuyor maalesef. Düz atmosferik dizelle atmosferik benzinli motoru karşılaştıracaksak evet teorik olarak öyledir. 17 Ocak 2012 tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 17 Ocak 2012 Paylaş 17 Ocak 2012 İşin içine enjektör+turboyu sokunca öyle olmuyor maalesef. Düz atmosferik dizelle atmosferik benzinli motoru karşılaştıracaksak evet teorik olarak öyledir. Maalesef öyle. Küçük hacim+turbo+yüksek basınçlı yakıt hattı ne yazık ki ömürden yiyor. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 17 Ocak 2012 Paylaş 17 Ocak 2012 (düzenlendi) yoo turbo benzinliyle turbo dizeli sokalım, benzinlide turbo olmasına rağmen neredeyse iki katı yüke dayanan TD motor var, düzgün bakım ve iyi yakıtla bence yine önde tdi, turbo+enjektör turbo benzinlidede var, benzinlinin turbosu daha hassas enjektörüde daha düşük basınca ayarlı ve dayanıklı, onun dışında bunları bozacak şeyler aynı sayılır. Ayrıca küçük hacimli benzinli turbo motor bu halde dizelle başedemediğinden aşırı besleme gerekiyor (tsi) anca durum eşitleniyor ama bu motorlarında ömrünü henüz bilemiyoruz, tsi ler su koymaya başladılar yavaş yavaş. 17 Ocak 2012 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts