İçeriğe Yönlendir

C-Max Direksiyon Problemi


Ferhat Genç

Recommended Posts

(düzenlendi)
  Kerem Minaz yazdı:

Geçmiş ve hayırlısı olsun. Toplam maliyet ne oldu Abim? Gerekirse söktürür, Ankara ya sana yollarım  :biggrin:

 

Torna işi 200, Söküp takma 125, rot-elektrik 45, parça (rot kolu, aks körüğü, mazot filtresi, direksiyon yağı) 130 = 500 TL. Kendimi çok iyi hissediyorum. :exc1::bomb::dribble::yildizlar::sanssiz::scare:

tarihinde Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  Mükremin Kocataşkın yazdı:

Torna işi 200, Söküp takma 125, rot-elektrik 45, parça (rot kolu, aks körüğü, mazot filtresi, direksiyon yağı) 130 = 500 TL. Kendimi çok iyi hissediyorum. :exc1::bomb::dribble::yildizlar::sanssiz::scare:

Peki eskiye nazaran direksiyon tepkisinde bir değişim fark ettin mi? Benim direksiyona sert diyen Linea, Corsa ve Elentra kullanıcıları oldu. Kangoo ya görede sert geldi benimki..

Yorum bağlantısı
  Kerem Minaz yazdı:

Peki eskiye nazaran direksiyon tepkisinde bir değişim fark ettin mi? Benim direksiyona sert diyen Linea, Corsa ve Elentra kullanıcıları oldu. Kangoo ya görede sert geldi benimki..

 

Bunların direksiyonu sertse sana ne? :crazy: Demek ki adamlar ellerine sert direksiyon gelmesinden hoşlanıyorlar. :yes:

Kangoo'nun direksiyonu yapay deridir. Onun için biraz yumuşak olabilir. E senin araç 2004 model haliyle sertleşmiştir. Yumuşatıcı/nemlendirici kremler var, onları sürtebilirsin. ;)

Yorum bağlantısı
  Mükremin Kocataşkın yazdı:

Bunların direksiyonu sertse sana ne? :crazy: Demek ki adamlar ellerine sert direksiyon gelmesinden hoşlanıyorlar. :yes:

Kangoo'nun direksiyonu yapay deridir. Onun için biraz yumuşak olabilir. E senin araç 2004 model haliyle sertleşmiştir. Yumuşatıcı/nemlendirici kremler var, onları sürtebilirsin. ;)

En ufak açığımı bulma zaten. Yüklen sonuna  kadar   :p Anladın sen onu.. Direksiyon yumuşadı mı eskiye nazaran?  :D​ 

Yorum bağlantısı
  Kerem Minaz yazdı:

Peki eskiye nazaran direksiyon tepkisinde bir değişim fark ettin mi? Benim direksiyona sert diyen Linea, Corsa ve Elentra kullanıcıları oldu. Kangoo ya görede sert geldi benimki..

 

Bu duyguyu anlayabiliyorum. Fiat'ın direksiyonları oldukça yumuşak. Ancak şirkette Linea kullandığımda benim Evo'ya(city modu kapalıyken) göre daha ağır geliyor. Fiesta'nın ki ise evo ile eşit diyebilirim. Elektrik desteği alan direksiyonlar Ford ile karşılaştırılamaz ama c-max'te de focus dizelde olduğu gibi elektrik desteği olması lazım. Yine de karakteristik olarak Ford'un güncel Fiesta'ya kadar direksiyonları elektrik destekli de olsa daha hisli ve ağırdı.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
  Evren İskent yazdı:

Bu duyguyu anlayabiliyorum. Fiat'ın direksiyonları oldukça yumuşak. Ancak şirkette Linea kullandığımda benim Evo'ya(city modu kapalıyken) göre daha ağır geliyor. Fiesta'nın ki ise evo ile eşit diyebilirim. Elektrik desteği alan direksiyonlar Ford ile karşılaştırılamaz ama c-max'te de focus dizelde olduğu gibi elektrik desteği olması lazım. Yine de karakteristik olarak Ford'un güncel Fiesta'ya kadar direksiyonları elektrik destekli de olsa daha hisli ve ağırdı.

Saygılarımla.

Elektrik destekli abicim. Bana tüy gibi geliyor. Ama arkadaşlara ağır gelmiş  :)

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban
  Kerem Minaz yazdı:

Elektrik destekli abicim. Bana tüy gibi geliyor. Ama arkadaşlara ağır gelmiş  :)

Ben elektrik desteği göremedim benimkinde ,eminmisin? Alttan bakıldığında direksiyon kutusuna ekli motor olmalı

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)
  Kerem Minaz yazdı:

Elektrik destekli abicim. Bana tüy gibi geliyor. Ama arkadaşlara ağır gelmiş  :)

 Diğerlerini kullan, sana da ağır gelir Kerem. Bizim şirket Fiestasından sonra Focus dizel kullandığımda menüden kontrol ettim acaba spor modda mı diye? Focus3 Fiesta'dan biraz ağır ama eski Focus'a göre baya hissettiriyor elektrik desteğini.

Saygılarımla.

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)
  Evren İskent yazdı:

 Diğerlerini kullan, sana da ağır gelir Kerem. Bizim şirket Fiestasından sonra Focus dizel kullandığımda menüden kontrol ettim acaba spor modda mı diye? Focus3 Fiesta'dan biraz ağır ama eski Focus'a göre baya hissettiriyor elektrik desteğini.

Saygılarımla.

61yaşındaki torna ustası, C-max'ın (belkide bir çok ford'un) direksiyon kutusunun diğerlerinden bariz şekilde farklı olduğunu söyledi. Biraz daha karmaşık bir yapısı varmış.

 

  Abdurrahman Balaban yazdı:

Ben elektrik desteği göremedim benimkinde ,eminmisin? Alttan bakıldığında direksiyon kutusuna ekli motor olmalı

 

(sistemi söküp tamir ettirdikten sonra öğrendiklerim) Alttan bakıldığında elektrik motoru göremezsin, ancak direksiyon kutusuna yağ taşıyan iki adet metal boru görebilirsin. Bu metal borular direksiyon pompasına bağlıdır.  Direksiyon milinde, milin dönüşünü takip eden bir sensör var. Ustaların anlatımına göre bu sensör, milin en ufak hareketini algılayarak pompanın çalışmasını sağlıyormuş. Düz yolda, hareketsiz bir şekilde giderken pompanın çalışmasını durdurarak enerji israfını önlüyormuş. Ayrıca pompada da elektrik girişleri ve sensörler var. Pompa hareketini V kayışından alıyor. Yani yüksek süratte direksiyon hareketlerinin zorlaşması, spor kullanımla ilgili düzenlemeler vs.

 

  Kerem Minaz yazdı:

Elektrik destekli abicim. Bana tüy gibi geliyor. Ama arkadaşlara ağır gelmiş  :)

 

Kas gücü nedeniyle olmasın? :crazy::D

Kerem bizim araçların direksiyonunun yumuşak/sert (senin ifadelerinle yazıyorum) liğini ayarlayan sistemler var. En başta direksiyon kutusunda bir ayar civatası var. Sıktıkça direksiyon miliinin hareketi zorlaşıyor. Sistemdeki yağın durumu, direksiyon pompasının durumu gibi etkenler direksiyon hareketinin kolay veya zor olmasına etki ediyor. Olaya c-max ve diğer araçlar olarak bakma, bütün c-maxların direksiyon sertlikleri farklı olabilir.

 

Yapılan işlemden sonra direksiyonda yumuşama veya sertleşme söz konusu olmadı. Aynen eskiden olduğu gibi. Ancak rot kolu değişimi nedeniyle önceden önemsemediğim tıkırtılar tamamen kayboldu ve sıfır araç gibi oldu.

tarihinde Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  Mükremin Kocataşkın yazdı:

...

:bravo:  :biggrin: Kısaca birdaha sorayım ozaman Abicim. Bu yaptırdığın bakım ve tamir sonrası direksiyon hissinde bir değişme (yumuşama, rahatlama) oldumu? Fark ettin mi? (Ben sadece yağını değiştirmiştim ama herhangi bir fark hissedememiştim. Problemim kışa doğru tekrar başlarsa diye merak ettim)

Yorum bağlantısı
  Kerem Minaz yazdı:

:bravo:  :biggrin: Kısaca birdaha sorayım ozaman Abicim. Bu yaptırdığın bakım ve tamir sonrası direksiyon hissinde bir değişme (yumuşama, rahatlama) oldumu? Fark ettin mi? (Ben sadece yağını değiştirmiştim ama herhangi bir fark hissedememiştim. Problemim kışa doğru tekrar başlarsa diye merak ettim)

 

Alıntıladığın ve sildiğin mesajımı sonuna kadar bir daha okur musun?

Yorum bağlantısı
  Mükremin Kocataşkın yazdı:

Alıntıladığın ve sildiğin mesajımı sonuna kadar bir daha okur musun?

Okumuştum. Birdaha okudum. Sonra fark ettim  :p  :D Teşekkürler abicim. Sonradan eklediğin cevap için  :good1:  :bravo:  :flowers:

 

4HhZMpG.jpg?1

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Sonuçta elektrik motoru varmı yok mu ,v kayışından bağımsız hidrolik pompa var onu biliyorum

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Sanıyorum focus-c max ta 2011 model ve sonrası kullanılmaya başlandı elk destekli direksiyon, resimdeki gibi olmalı yani  motor solda net şekilde görünüyor  ;)

zEhEvap.jpg

Yorum bağlantısı
  Abdurrahman Balaban yazdı:

Sonuçta elektrik motoru varmı yok mu ,v kayışından bağımsız hidrolik pompa var onu biliyorum

Hidrolik pompa V kayışından bağımsız değil, hareketin ondan alıyor. Yani bizim direksiyonlarda hidrdolik basınç ayrı bir elektrik motoru ile değil, motordan alınan hareketle sağlanıyor ancak  bu basıncın yönetimi elektronik bir sistem tarafından gerçekleştiriliyor.

 

  Abdurrahman Balaban yazdı:

Buda bizimkinde elk. desteği olmadığının ıspatı...(bazen bildiklerinden bile şüphe ediyor bu forumda insan  :) )

http://www.yedekparcaford.com/?urun-12099-c-max-1-6-dizel-direksiyon-kutusu-2003-2008-orjinal

"Alttan bakıldığında elektrik motoru göremezsin" sözünden kastım, bizim araçlardaki sistemde alttan bakıldığında görülecek bir motor olmadığını ifade etmeye yöneliktir. Zaten devamında pompanın direksiyon kutusundan ayrı olarak V kayışından hareket alabilecek grubun içinde olduğunu belirttim. Niye atarlanıyon? ;):i-ih:

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban
  Mükremin Kocataşkın yazdı:

Hidrolik pompa V kayışından bağımsız değil, hareketin ondan alıyor. Yani bizim direksiyonlarda hidrdolik basınç ayrı bir elektrik motoru ile değil, motordan alınan hareketle sağlanıyor ancak  bu basıncın yönetimi elektronik bir sistem tarafından gerçekleştiriliyor.

 

"Alttan bakıldığında elektrik motoru göremezsin" sözünden kastım, bizim araçlardaki sistemde alttan bakıldığında görülecek bir motor olmadığını ifade etmeye yöneliktir. Zaten devamında pompanın direksiyon kutusundan ayrı olarak V kayışından hareket alabilecek grubun içinde olduğunu belirttim. Niye atarlanıyon? ;):i-ih:

Çünkü elektrik motoru yok bizim meyşinların direksiyon sistemlerinde elk motorlu olanlarda bu ekstradan var özellikle park esnasında motor devreye giriyor ve belkide otomatik park işleminde bu motor görev yapıyor (tahmin yürütüyorum).

Pompaya gelince, hidrolik haznesinin altında sağ farın altında konumlu , v kayışına bağlantı göremedim,nereden bağlanıyor merak ettim şimdi

Yorum bağlantısı
  Abdurrahman Balaban yazdı:

Çünkü elektrik motoru yok bizim meyşinların direksiyon sistemlerinde elk motorlu olanlarda bu ekstradan var özellikle park esnasında motor devreye giriyor ve belkide otomatik park işleminde bu motor görev yapıyor (tahmin yürütüyorum).

Pompaya gelince, hidrolik haznesinin altında sağ farın altında konumlu , v kayışına bağlantı göremedim,nereden bağlanıyor merak ettim şimdi

:unsure2: Kafam iyice karıştı. Evet haklısın yağ haznesinin bulunduğu pompa v kayışından bağımsız, peki hidrolik basıncını neyle sağlıyor?

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban
  Mükremin Kocataşkın yazdı:

:unsure2: Kafam iyice karıştı. Evet haklısın yağ haznesinin bulunduğu pompa v kayışından bağımsız, peki hidrolik basıncını neyle sağlıyor?

Ben defalarca yazdım ya pompanın hidroliği değişmezse bas bas bağırıyor değişin beni diye..Değişim yaptığımda ilk farkettiğim şey bu sesin azalmasıydı.

Basıncı direksiyon üzerindeki harekete duyarlı bir sensör ile ayarlıyor olabilir.mesela rölantide direksiyon hareketiyle pompanın daha çok elektrik çektiği minik devir oynamasıyla beli oluyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)
  Abdurrahman Balaban yazdı:

Ben defalarca yazdım ya pompanın hidroliği değişmezse bas bas bağırıyor değişin beni diye..Değişim yaptığımda ilk farkettiğim şey bu sesin azalmasıydı.

Basıncı direksiyon üzerindeki harekete duyarlı bir sensör ile ayarlıyor olabilir.mesela rölantide direksiyon hareketiyle pompanın daha çok elektrik çektiği minik devir oynamasıyla beli oluyor

 

E o zaman bu direksiyon elektrik motorlu. Motorun illa ki kutu üzerinde olması gerekmez ki, zaten hidroliği borularla taşıyor. Ayrıca bir parça sitesinde "orijinal yağ kullanılmadığı taktirde garanti geçersiz olur." yazıyor.

Pomanın ve kutunun yağı tamamen boşaltılıp yeniden doldurulduğunda, usta havayı atsın diye tam sağ, tam sol hareketler yaptı, devir oynamasını sen o zaman görecektin. Neredeyse araç stop edecekti. (sanrsam) Hidrolik basıncı sabitlendiğinde rölanti de normale döndü.

tarihinde Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban
  Mükremin Kocataşkın yazdı:

E o zaman bu direksiyon elektrik motorlu. Motorun illa ki kutu üzerinde olması gerekmez ki, zaten hidroliği borularla taşıyor. Ayrıca bir parça sitesinde "orijinal yağ kullanılmadığı taktirde garanti geçersiz olur." yazıyor.

Hidrolik sistemle çalışan sistemde basınç üreterek dönmeyi kolaylaştırıyor .Elektrik destek motorlu olan ekstara olarak dişli sistemle kutuya bağlı sanıyorum..

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban
(düzenlendi)


Bu gelişmeler kendi kendine park etme ve devamında gps-sensör yardımıyla sürücüsüz gitmeye doğru gidiyor

tarihinde Abdurrahman Balaban tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  Abdurrahman Balaban yazdı:

Bu gelişmeler kendi kendine park etme ve devamında gps-sensör yardımıyla sürücüsüz gitmeye doğru gidiyor

 

Ben olsam direksiyondaki mili de kaldırır, yerine bir potansiyometre bağlar doğrudan elektrik motoruyla kumanda ederdim. ;)

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban
  Mükremin Kocataşkın yazdı:

Ben olsam direksiyondaki mili de kaldırır, yerine bir potansiyometre bağlar doğrudan elektrik motoruyla kumanda ederdim. ;)

Şu an yapılabilir bu fakat sürüş dinamikleri için  (yolu hissetme gibi ) tehir ediliyordur belki 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...