Lokman Ceritlioğlu 13 Mart 2014 Paylaş 13 Mart 2014 Kerem işlem uzun sürüyormuş, telefonla irtibat kur, ona göre davran. Yorum bağlantısı
Misafir 13 Mart 2014 Paylaş 13 Mart 2014 Kerem işlem uzun sürüyormuş, telefonla irtibat kur, ona göre davran.Sağol abicim, kısmet olursa, unutmsazsam yarın sabahtan ararım. Geç olmuştur şimdi.. Yorum bağlantısı
Misafir 14 Mart 2014 Paylaş 14 Mart 2014 Sağol abicim, kısmet olursa, unutmsazsam yarın sabahtan ararım. Geç olmuştur şimdi.. Osman Usta ile görüştüm abicim. Önce kontrol gerekiyor. Daha sonra direksiyon kutusundan olduğu kesinleştiğinde, kutu sökülüp tamir olacak. Ortalama yarım günden fazla sürüyormuş. Cumartesileri de yarım gün çalışıldığından hafta için fabrikadan izin ayarlamaya çalışacağım. Olmaz ise burada tekrar baktıracağım sanırım. Yorum bağlantısı
Selim Türker 14 Mart 2014 Paylaş 14 Mart 2014 Merhabalar, Bu sabah işe geç kalmam ve öğlen köfte yeme isteğim sebebi ile araba ile geldim fabrikaya.. Önceden bahsetmiştim, sadece park manevralarında sertleşme (sanki biri tutup bırakıyor gibi) oluyor diye. Çoktandır uzun yolda kullanmadığımdan detaylı fark edememişim. Sabah yaklaşık 100-110 km ile sağ şeritten giderken bir minibüs ü sollama girişimimde direksiyonu sola çevirdim, 1 mm gibi dönme eğilimi gösterdi sonra biri tuttu sanki direksiyonu. Bu arada solluyorum tam minibüsün yanındayım. Direksiyonu toplama isteğimde yine kastı kendini. Sonra aniden boşaldı ve neredeyse minibüse çarpıyordum.. Çok tırstım sabah sabah. Bugün öğleden sonra sanayiye gideceğim. Önemli bir problem bence. %100 çözüm bulan varmı acaba? Ferhat Bey selamlar, Selim Bey sorununu çözüp forumdan ayrılmış sanırım. Siz ne alemdesiniz? Bir şey yaptınız mı? Son durum hakkında bilgi verir misiniz? Arkadaşlar merhaba. Haftasonu şaşmaz sanayide tornacı menderes ustaya gittim. Çok servis gezdiğimi hepsinin pompada arıza olduğunu söylediklerini söyledim. Belirtilri ve ne zaman arızayı verdiğini anlattım. Direksiyon kutusunda olabileceğini söyledim. Hiç bakmadan arızanın kutuda olduğunu söyledi. Ama kutuyu açınca yüzde yúz bilebileceklerini söyledi. Kutuyu söktüler ve arızanın kutuda olduğunu söylediler. Yarım gün sürdü işlem. Sökme takma ve revizyon için 300 lira aldılar. Bu arada 20 liraya da yağ aldım. Sorunum tamamen çözüldü. Direksiyon kuş gibi oldu. Boştan yere bana parça değiştiren ve teklif eden ustalara da yazzıklar olsun diyorum. Gittiğim yer çok ilgilendi 1 sene de garanti verdiler. Bu arada bu sorun fordlarda kronikmiş. Sorunum çözüldü yardım eden herkese teşekkürler. Not: 2 sayfadaki mesajım. Çözüm %100. Benim arabamda da aynı sorun vardı. Çözüm için çok ustaya gittim. Çok para harcadım ama direksiyon kutusundan olduğunu tespit ettim. Ankara Şaşmaz'da Menderes tornaya yaptırdım. Sorununuzun çözülmesi dileğimle. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 14 Mart 2014 Paylaş 14 Mart 2014 Arkadaşlar merhaba. Haftasonu şaşmaz sanayide tornacı menderes ustaya gittim. Çok servis gezdiğimi hepsinin pompada arıza olduğunu söylediklerini söyledim. Belirtilri ve ne zaman arızayı verdiğini anlattım. Direksiyon kutusunda olabileceğini söyledim. Hiç bakmadan arızanın kutuda olduğunu söyledi. Ama kutuyu açınca yüzde yúz bilebileceklerini söyledi. Kutuyu söktüler ve arızanın kutuda olduğunu söylediler. Yarım gün sürdü işlem. Sökme takma ve revizyon için 300 lira aldılar. Bu arada 20 liraya da yağ aldım. Sorunum tamamen çözüldü. Direksiyon kuş gibi oldu. Boştan yere bana parça değiştiren ve teklif eden ustalara da yazzıklar olsun diyorum. Gittiğim yer çok ilgilendi 1 sene de garanti verdiler. Bu arada bu sorun fordlarda kronikmiş. Sorunum çözüldü yardım eden herkese teşekkürler. Not: 2 sayfadaki mesajım. Çözüm %100. Benim arabamda da aynı sorun vardı. Çözüm için çok ustaya gittim. Çok para harcadım ama direksiyon kutusundan olduğunu tespit ettim. Ankara Şaşmaz'da Menderes tornaya yaptırdım. Sorununuzun çözülmesi dileğimle. Teşekkürler Selim Bey. Gözümden kaçmış sanırsam. Bende yarın kutuyu açtırcam artık. Sonuçları buradan paylaşırım.. Yorum bağlantısı
Misafir 18 Mart 2014 Paylaş 18 Mart 2014 Kutu açılmadı şimdilik. Havalar sıcak diye problem sanayide baş göstermedi, ustalar tecrübe ederken sorun yapmadı. 3 farklı ustaya danıştık. Çok sıkıntı yapmaz dendi. Kutunun açılması 400 liradan başlar, yağ, balans vs 600 ü geçer dendi. Bu sebeple şimdilik direksiyon yağ değişti, mafsallar yağlandı. Dediğim gibi havalar sıcak olduğundan şuan sıkıntı yok. Bekleyip durumu gözleyeceğim, devam ederse yine sanayi yolları.. Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer 18 Mart 2014 Paylaş 18 Mart 2014 Kutu açılmadı şimdilik. Havalar sıcak diye problem sanayide baş göstermedi, ustalar tecrübe ederken sorun yapmadı. 3 farklı ustaya danıştık. Çok sıkıntı yapmaz dendi. Kutunun açılması 400 liradan başlar, yağ, balans vs 600 ü geçer dendi. Bu sebeple şimdilik direksiyon yağ değişti, mafsallar yağlandı. Dediğim gibi havalar sıcak olduğundan şuan sıkıntı yok. Bekleyip durumu gözleyeceğim, devam ederse yine sanayi yolları.. Kerem, bundan sonra bir daha yapmaz. tecrübe ile sabit. Ekim sonu- Kasım başına kadar artık yapmayacağına emin olabilirsin. Gece sıcaklığı soğuk olursa çok düşük ihtimal belki. Yorum bağlantısı
Misafir 18 Mart 2014 Paylaş 18 Mart 2014 Kerem, bundan sonra bir daha yapmaz. tecrübe ile sabit. Ekim sonu- Kasım başına kadar artık yapmayacağına emin olabilirsin. Gece sıcaklığı soğuk olursa çok düşük ihtimal belki. İnşallah abicim. Gerçi ilk sorunu yaptığında kaza atlatmamın sebebi "ilk defa bu sorunla karşılaşmam ve ne yapacağımı, nasıl davranacağımı bilememem" oldu. Bundan sonra direksiyonun olaya nasıl tepki verdiğini ve benim ne yapmam gerektiğini az çok kavradım. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 18 Mart 2014 Paylaş 18 Mart 2014 Direksiyon hidroliğini değişmen iyi olmuş, pompa rahatlamış ve sesi duyulmaz hale gelmiştir..Ne koydular, ATF 220-320 yada ford ? Yorum bağlantısı
Kadir Türkeli 18 Mart 2014 Paylaş 18 Mart 2014 (düzenlendi) Bence direksiyon hidroliğinizi önce bir değiştirin aracı biraz kullanıp tekrar değiştirin ki sistemdeki tüm yağ boşaltılmış olsun...Direksiyonun hafiflediğini ve pompa sesinin azaldığını göreceksiniz...Ben balçık gibi yağ boşalttım hazneden ilaveten Mobil atf 220 yada 320 kullanabilirsiniz... Bahsettiğiniz direksiyon yağı bu değil mi Abdurrahman bey, bu yağı Fiestada kullanabilir miyiz bilginiz var mı ? Kusura bakmayın konunuza da birden daldım ama 18 Mart 2014 tarihinde Kadir Türkeli tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 1 Nisan 2014 Paylaş 1 Nisan 2014 ATF 220-320 yada ford ? Katalog şöyle: ATF 320 veya 220 bu standartları karşılamıyor. Daha doğrusu bu standartları Ford servislerde bulunan direksiyon yağı ile (internetten yaptığım araştırmaya göre) MOTUL marka bir yağ dışında karşılayan bir marka yok. Ne kullanacağız? Yorum bağlantısı
Misafir 1 Nisan 2014 Paylaş 1 Nisan 2014 Bu arada dün sabah işe arabayla geldim. Hava 1-2 dereceydi. Direksiyon yine kastı.. Demek yağ değişimi sorunu çözemedi. Kutunun ( direksiyon ) açılması gerek.. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 1 Nisan 2014 Paylaş 1 Nisan 2014 Katalog şöyle: ATF 320 veya 220 bu standartları karşılamıyor. Daha doğrusu bu standartları Ford servislerde bulunan direksiyon yağı ile (internetten yaptığım araştırmaya göre) MOTUL marka bir yağ dışında karşılayan bir marka yok. Ne kullanacağız? Bu araştırmayı bende yaptım sonra mobilin sayfasına girdim orada uygun olan atf olarak görünüyor ve alıp değiştim..değişeli 2 yıl oldu atf 320 ile ve en küçük sorun yok pompa sesi minimum Görünen standartlarda hidrolik malesef piyasada bulamadım.. Yorum bağlantısı
Misafir 1 Nisan 2014 Paylaş 1 Nisan 2014 Bu arada dün sabah işe arabayla geldim. Hava 1-2 dereceydi. Direksiyon yine kastı.. Demek yağ değişimi sorunu çözemedi. Kutunun ( direksiyon ) açılması gerek.. Hiç hoşlanmadım Allah yardımcın olsun. Bu araştırmayı bende yaptım sonra mobilin sayfasına girdim orada uygun olan atf olarak görünüyor ve alıp değiştim..değişeli 2 yıl oldu atf 320 ile ve en küçük sorun yok pompa sesi minimum Görünen standartlarda hidrolik malesef piyasada bulamadım.. Benim 2 sene önce kullandığım yağ şu Benim araçta da herhangi bir sıkıntı yok, hafta sonu kalan yağın rengine baktım, yazdığınız gibi kırmızıya yakın bir turuncu. Ancak haznedeki öyle değil. Hava biraz düzelsin orijinal yağı bulup değiştireceğim. Direksiyonun şakaya gelir tarafı yok. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 1 Nisan 2014 Paylaş 1 Nisan 2014 http://www.mobil.com/Turkey-Turkish/Lubes/PDS/GLXXTRPVLMOMobil_ATF_320.aspx Ürün tanımında kullanılabileceği yazılmış Yorum bağlantısı
Misafir 2 Nisan 2014 Paylaş 2 Nisan 2014 http://www.mobil.com/Turkey-Turkish/Lubes/PDS/GLXXTRPVLMOMobil_ATF_320.aspx Ürün tanımında kullanılabileceği yazılmış Mobil yazmış da, Ford yazmamış. Sen bu katalogda belirtilen yağlardan hiç gördün mü, ne renk? Benim arkadaşın mk 1 focusta da direksiyon pompası sanki ötüyor gibi. Yağı değiştirelim diyoruz, ancak haznedeki yağ bildiğin yeşil hidrolik yağ renginde. Önceki sahibi hidrolik koymuş olabilir mi ki? Yoksa Ford'un önerdiği yağ da mı yeşil? Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 2 Nisan 2014 Paylaş 2 Nisan 2014 Mobil yazmış da, Ford yazmamış. Sen bu katalogda belirtilen yağlardan hiç gördün mü, ne renk? Benim arkadaşın mk 1 focusta da direksiyon pompası sanki ötüyor gibi. Yağı değiştirelim diyoruz, ancak haznedeki yağ bildiğin yeşil hidrolik yağ renginde. Önceki sahibi hidrolik koymuş olabilir mi ki? Yoksa Ford'un önerdiği yağ da mı yeşil? Yukarıda yazdım kendi tecrübemi, valla gerisini bilmem Yorum bağlantısı
Misafir 2 Nisan 2014 Paylaş 2 Nisan 2014 Yukarıda yazdım kendi tecrübemi, valla gerisini bilmem Bana yine konu açtıracaksın. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 2 Nisan 2014 Paylaş 2 Nisan 2014 Bana yine konu açtıracaksın. İşe yarayacaksa elbette Etraf direksiyon pompası ölene kadar o yağın değişmeyeceğini sanan ustacıklarla dolu..gerisini anla artık Yorum bağlantısı
Misafir 2 Nisan 2014 Paylaş 2 Nisan 2014 İşe yarayacaksa elbette Etraf direksiyon pompası ölene kadar o yağın değişmeyeceğini sanan ustacıklarla dolu..gerisini anla artık Du bakalım ne cevaplar gelecek? Yorum bağlantısı
İbrahim Özaşkın 26 Nisan 2014 Paylaş 26 Nisan 2014 Benim 2004 Cmax'ımda da sola dönüşlerde tutulma var. Ayrıca çok nadir park esnalarında tam sol yapıldığında araç herhangi bir uyarı vermeden hidrolik devre dışı kalıp kara düzen oluyor. Park edene kadar zulüm. Sonrasında yola çıktığımda 5-10 km sonunda direksiyon kendine geliyor. Özellikle arabayı birine vermişsem 90 model şahin yapıp geliyor. Uzun zamandır bu sorunla karşılaşmıyorum, bunun tam sol manevradan kaynaklandığını kanıksadım. Ama sola çevirmelerde tutulma burda gördüğüm kadarıyla kronikleşmiş bir sorun ve yazılanlara bakıldığında kesin çözüm direksiyon kutusu tamiri. Aracım şu an 340.000 de direksiyon kutusunun arızalı olmasına şaşırmam. İstanbul'da oturuyor olmama rağmen Ankara'ya sık sık gidiyorum. Burda belirtilen şaşmazdaki yere yaptırmayı düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Misafir 28 Nisan 2014 Paylaş 28 Nisan 2014 Benim 2004 Cmax'ımda da sola dönüşlerde tutulma var. Ayrıca çok nadir park esnalarında tam sol yapıldığında araç herhangi bir uyarı vermeden hidrolik devre dışı kalıp kara düzen oluyor. Park edene kadar zulüm. Sonrasında yola çıktığımda 5-10 km sonunda direksiyon kendine geliyor. Özellikle arabayı birine vermişsem 90 model şahin yapıp geliyor. Uzun zamandır bu sorunla karşılaşmıyorum, bunun tam sol manevradan kaynaklandığını kanıksadım. Ama sola çevirmelerde tutulma burda gördüğüm kadarıyla kronikleşmiş bir sorun ve yazılanlara bakıldığında kesin çözüm direksiyon kutusu tamiri. Aracım şu an 340.000 de direksiyon kutusunun arızalı olmasına şaşırmam. İstanbul'da oturuyor olmama rağmen Ankara'ya sık sık gidiyorum. Burda belirtilen şaşmazdaki yere yaptırmayı düşünüyorum. Bence kronik diyebilmek için yeteri kadar veri yok. Yapım aşamalarını da paylaşırsanız seviniriz. Yorum bağlantısı
Misafir 18 Haziran 2014 Paylaş 18 Haziran 2014 (düzenlendi) Hafta sonu aracın hidrolik direksiyon sıvısını değiştirmek üzere ustaya gittim. Direksiyon kutusundan sol rot kolunun dibinden yağ kaçırıyomuş. Tabi onun işi uzun, yaptırmadan yağı değiştirmek de doğru değil. Pazartesi sabahtan kutuyu sökmeye başladık, yaklaşık 1 saat sürüyor. Kutuyu sökerken, sol rot kolunun da bozuk olduğu anlaşıldı, ayrıca sağ aks körüğü de patlamış, 100 TL parçalar tuttu. Direksiyon kutusunu alıp doğru tornacıya gittik. Kutunun sökülüp dağıtılması, direksiyon milinin karıncalanmayı gidermek amacıyla tornalanması, keçelerin ve o ringlerin değiştirilip toplanması yaklaşık 3 saat sürdü. Ustanın diğer otolarla birlikte giriştiği çabalar sonucunda yaklaşık 2 saatte tekrar kutuyu yerine bağladık, rot kolunu ve aks körüğünü taktık, direksiyon yağını doldurduk ve doğru rot ayarına, bir yarım saat de orada harcadık, çok şükür akıntı, sızıntı kalmadı. Direksiyon yağımız da orijinal Ford yağı oldu. Direksiyon ile ilgili bu hasarın bir tek sorumlusu vardı, bir tane 1 TL.lik kelepçe! Rot kollarının üzerindeki lastik körüklerin direksiyon kutusu tarafındaki kelepçesi açılmış ve körüğün içine su dolmuş, zaman içinde direksiyon milini oksitlendirerek bozulmasına sebep olmuştu. 18 Haziran 2014 tarihinde Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 18 Haziran 2014 Paylaş 18 Haziran 2014 Hafta sonu aracın hidrolik direksiyon sıvısını değiştirmek üzere ustaya gittim. Direksiyon kutusundan sol rot kolunun dibinden yağ kaçırıyomuş. Tabi onun işi uzun, yaptırmadan yağı değiştirmek de doğru değil. Pazartesi sabahtan kutuyu sökmeye başladık, yaklaşık 1 saat sürüyor. Kutuyu sökerken, sol rot kolunun da bozuk olduğu anlaşıldı, ayrıca sağ aks körüğü de patlamış, 100 TL parçalar tuttu. Direksiyon kutusunu alıp doğru tornacıya gittik. Kutunun sökülüp dağıtılması, direksiyon milinin karıncalanmayı gidermek amacıyla tornalanması, keçelerin ve o ringlerin değiştirilip toplanması yaklaşık 3 saat sürdü. Ustanın diğer otolarla birlikte giriştiği çabalar sonucunda yaklaşık 2 saatte tekrar kutuyu yerine bağladık, rot kolunu ve aks körüğünü taktık, direksiyon yağını doldurduk ve doğru rot ayarına, bir yarım saat de orada harcadık, çok şükür akıntı, sızıntı kalmadı. Direksiyon yağımız da orijinal Ford yağı oldu. Direksiyon ile ilgili bu hasarın bir tek sorumlusu vardı, bir tane 1 TL.lik kelepçe! Rot kollarının üzerindeki lastik körüklerin direksiyon kutusu tarafındaki kelepçesi açılmış ve körüğün içine su dolmuş, zaman içinde direksiyon milini oksitlendirerek bozulmasına sebep olmuştu. Geçmiş ve hayırlısı olsun. Toplam maliyet ne oldu Abim? Gerekirse söktürür, Ankara ya sana yollarım Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin 18 Haziran 2014 Paylaş 18 Haziran 2014 Aks kafasında sorun var sanırım? Daha önce 98 fiesta da benzer bir sorun yaşamıştım. Sorun kendiliğinden çözüldü. (Aks kafası kırıldı, böylece teşhis ve tedavi oldu) Yorum bağlantısı
Recommended Posts