İçeriğe Yönlendir

Ford Mondeo 2015


Yusuf Alper Gül

Recommended Posts

Arda Bülent Güzel

Sayın müdürüm ben ford yerinde olsam direk zf ile anlaşır bmw de kullanılan şanzımanı fordların alayına monte ederim.

Sen gör satışı ondan sonra[emoji5]

hamza kardeşim zf şanzıman büyük ihtimalle mondiye olmaz nedeni ise zf şanzıman boyutundan dolayı önden çekişli değilde arkadan itişli araçlar için uygun diye biliyorum.
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Fedai Özoğlu

Şimdi şöyle bir değerlendirme yapalım; otomatik şanzıman hem sorunsuz olsun aynı zamanda ekonomik olsun. Dsg powersift edc v.b ekonomi sunan şanzımanlar sürüşte ekonomik tamam ama bir arıza çıkardığında yaptığınız tasarrufun kat be katını çıkartıyor. O zaman çift kavramalara kimse ekonomik demesin.Her halukarda tam otomatik biraz yaksada sorunsuzlugu ve rahat geçişleri geri dönüşlerine neden olacaktır.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Isini iyi yaptiktan sonra, ariza istatistigi dusuk olduktan sonra, klasik otomatik olup poweshift olmadigi icin elestirmek cok dogru olmaz. Firma stratejik bir karar veriyor ve elinde diger marka modellerinde kullandigi poweshift sanzimani kullanmamasi icin guclu bir neden vardir ve bu sinif bir aracta maliyet yerine sorunsuzluk nedeniyle tercih edilmistir bence. Dizel audi a3 kullandim gecen dsg'li. Mukemmel mi bence hayir. Baskasina guzel gelebilir itirazim olmaz ama biliyorum ki iyi kalibre edilmis ve vites sayisi yukseltilmis tork konvektorlu otomatik sanziman ile arasinda konfor farki daglar kadar olmayacaktir. Su ana kadar otomatik sanziman icin uzun donem kullanicilardan olumsuzluk bir yana beklentinin ustunde bir memnuniyet geliyor geri bildirim olarak.

Yeni mondeo sinifina soluk aldiran ve bircok markanin ikinci bir model olarak lanse ettigi sedan coupe tasarimi nidaha uygun fiyatla d segmente kullancisina sunan bir model. Bu araci passat ile degil cc ile karsilastirilmasi gerektigini benden once bircok kullanici soyledi ama Ford'un yaptigi bu hamleyi cogu zaman es geciyoruz.

Bu sinifta klasik sedan tasarimini isteyenin bir cok alternatifi var. Sedan coupe isteyenin de cok ama pahali alternatifi var. Mondeo ise ikisini bir modelde bulusturan kalitenin ve konforun garanti oldugu ornek bir arac.

Saygilarimla.

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu

+1

Söylediklerinize ek olarak

Tam otomatiklerin düz vitesle fiyat farkı 5-6 b tl seviyesinde iken çift kavramalı farkı 10b tl yi buluyor.

Arabanında garantisini 4 yıl uzatıyorsun ki başına bir şey geldiği zaman iyi niyet garantisine girsin.Şimdi sanayide 250 tl ye yaptırdığın bakımı serviste 500 tl ye yaptırıyo musun? Evet.

(Araçlar biraz yaşlandı mı indirim yapıyor servis bakım için.Ancak yeni arabalarda pek yok. )

4 yılda 250 tl hesapla her ay için.Servise fazladan verdiğin.12 b tl de böyle gidiyo mu?

Toplam da 22 bin de 20 b tl diyelim.

Benim anlamadığım diğer bir kısımda 100 b e gelince kavrama değişiyor kullanıcı diyor ki düz vites olsa baskı-balata masrafı olacak .

Madem öyle düz vites al 20 b anında cebinde veya tam otomatik al 15b tl anında cebinde.

Alırken kazanmak diyorum ben.

Ben böyle düşünüyorum.

En iyisi tam otomatik alip bakımlarını kendin yaptırmak.

Isini iyi yaptiktan sonra, ariza istatistigi dusuk olduktan sonra, klasik otomatik olup poweshift olmadigi icin elestirmek cok dogru olmaz. Firma stratejik bir karar veriyor ve elinde diger marka modellerinde kullandigi poweshift sanzimani kullanmamasi icin guclu bir neden vardir ve bu sinif bir aracta maliyet yerine sorunsuzluk nedeniyle tercih edilmistir bence. Dizel audi a3 kullandim gecen dsg'li. Mukemmel mi bence hayir. Baskasina guzel gelebilir itirazim olmaz ama biliyorum ki iyi kalibre edilmis ve vites sayisi yukseltilmis tork konvektorlu otomatik sanziman ile arasinda konfor farki daglar kadar olmayacaktir. Su ana kadar otomatik sanziman icin uzun donem kullanicilardan olumsuzluk bir yana beklentinin ustunde bir memnuniyet geliyor geri bildirim olarak.

Yeni mondeo sinifina soluk aldiran ve bircok markanin ikinci bir model olarak lanse ettigi sedan coupe tasarimi nidaha uygun fiyatla d segmente kullancisina sunan bir model. Bu araci passat ile degil cc ile karsilastirilmasi gerektigini benden once bircok kullanici soyledi ama Ford'un yaptigi bu hamleyi cogu zaman es geciyoruz.

Bu sinifta klasik sedan tasarimini isteyenin bir cok alternatifi var. Sedan coupe isteyenin de cok ama pahali alternatifi var. Mondeo ise ikisini bir modelde bulusturan kalitenin ve konforun garanti oldugu ornek bir arac.

Saygilarimla.

Şimdi şöyle bir değerlendirme yapalım; otomatik şanzıman hem sorunsuz olsun aynı zamanda ekonomik olsun. Dsg powersift edc v.b ekonomi sunan şanzımanlar sürüşte ekonomik tamam ama bir arıza çıkardığında yaptığınız tasarrufun kat be katını çıkartıyor. O zaman çift kavramalara kimse ekonomik demesin.Her halukarda tam otomatik biraz yaksada sorunsuzlugu ve rahat geçişleri geri dönüşlerine neden olacaktır.

Bence bu üç yorum çift kavramalı otomatik vites araç almayı düşünenlere çok güzel bir değerlendirme.
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
İsa Erdoğan

Bugün ikinci el 1.5 mondeo baktım.8000kmde 81000tlye bıraktılar en son.

2.0 dizelden 1.5 benzinliye gecmek kafamı çok karıştırdı doğrusu.aracın yol bilgisayarından ortalamasına baktım 16 litre.hava soğuk kısa mesafe kullanılmış olabilir dedim ama ne kadar fark edebilirki.mondeoya hiç yakışmayan bagajını bile görmezden gelip aracı alıcaktım ama yakıt verileri çok fazla.dizeldede otomatik yok.2.0 olanıda çok para.

Yorum bağlantısı

Mondeo cu oldum abi orası öyle. Bi kaç ay önce kütahya da daha hiç görmedim yeni mondeo demiştim. Dün görünce sevindim buraya da yazayım dedim [emoji2]

Yakışır :good1::bravo:

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Evet, ben de yüreğimin sesini dinleyip Mondeo dedim. :) Nasipse önümüzdeki hafta teslim alacağım aracımı.

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Evet, ben de yüreğimin sesini dinleyip Mondeo dedim. :) Nasipse önümüzdeki hafta teslim alacağım aracımı.

Hayırlısı olsun Saygın. Detayları merakla bekliyorum. Renk donanım motor v.s.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Hayırlısı olsun Saygın. Detayları merakla bekliyorum. Renk donanım motor v.s.

Teşekkürler Necat. Araç beyaz renk Titanyum. Üzerinde ekstra olarak Dinamik Led farlar ve Sunroof mevcut.

Motor bildik, alıştığım motor 1.6 tdci :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Semih Usluer

Hayırlı olsun. Allah gülerek binmeyi nasip etsin..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Evet, ben de yüreğimin sesini dinleyip Mondeo dedim. :) Nasipse önümüzdeki hafta teslim alacağım aracımı.

Hayırlı olsun. Kazasız belasız güle güle kullan. :)
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi

Hayırlı olsun Can Bey , güle güle kullanın, çok memnun kalacağınız bir tercih yaptınız bence.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu

Teşekkürler Necat. Araç beyaz renk Titanyum. Üzerinde ekstra olarak Dinamik Led farlar ve Sunroof mevcut.

Motor bildik, alıştığım motor 1.6 tdci :)

İdealini almışsınız. Hayırlı olsun. Bende merak ediyorum. İzlenimlerinizi bekliyoruz.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Çok teşekkürler arkadaşlar, umarım kullanırken de güzel bir tercih olur. İzlenimleri aktarırım. Benzinli test aracı güzeldi, kendi aracımın direksiyonuna oturup çok kısa sürme imkanım oldu. Ses ve sürüş o kısa sürede bile fark yarattı kendi aracıma göre açıkçası. Zevk verdi :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

Hayırlı olsun, bence şuan en güzel kombinasyon, otomatik takıntısı yoksa. Ecoboost + otomatik, ısınamadım. Tork konvertörlü yavaş çalışıyor, ve yakıyor

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Hayırlı olsun hocam. Güle güle kullan şimdiden. 1.6 dizeller kaç hp? Bir de manuel mi otomatik mi?

Çok teşekkürler Sefa. 115 hp güç, 270Nm tork var. Bir Ecoboost veya 2.0 tdci olmasa da aile aracı için yeterli gelir diye düşündüm. Zaten mevcut Focusumdakine benzer bir ünite, ne kadar fark olduğunu kullanınca göreceğiz. Focusa göre en temel beklentim ekonomi sabit kalsın, daha az ses, daha fazla konfor ve daha sarsıntısız gidiş olsun. Bunlar olduktan sonra tatmin eder diye düşünüyorum.

Otomatik için 1.5 benzinli veya 2.0 tdci almak gerekiyor ki birinin tüketimi birinin de hem alırken hem kullanırken vergisine katlanmak lazım. Bu yüzden benim tercihim otomatik vites olmasa da 1.6 tdci oldu.

 

Hayırlı olsun, bence şuan en güzel kombinasyon, otomatik takıntısı yoksa. Ecoboost + otomatik, ısınamadım. Tork konvertörlü yavaş çalışıyor, ve yakıyor

Evet, şu andaki aracıma göre minimum x2 olacaktı yakıt giderim. O yüzden fedekarlığı otomatikten yaptım.

Yorum bağlantısı
Bekir Afşar

Hayırlı olsun Can Bey.

 

1.6 dizel ekonomi anlamında diğer motor seçeneklerine göre çok çok öne geçiyor.

 

Özellikle performans anlamındaki görüşlerinizi aracı kullandıkça paylaşırsanız çok memnun olurum.

 

Güle güle, kazasız belasız kullanmanız dileği ile :nazar:

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Performansı çok merak ediyorum. Aracımdan daha ağır ama beygir ve torku daha yüksek. bakalım Focus performansından çok fark edecekmi. Manuel olması tabi bu açıdan avantaj.

Test araçları hep benzinli, dizelin adı  yok :)

Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

Performans olarak kötü değil emin olabilirsiniz.Daha önce 2012 c-max aracım vardı 1.6 tdci aynı motora sahipti ve ben net bir fark hissetmedim açıkcası.1.6 dizel için özelliklede D sınıfında yeterli performans sergiliyor.Neticede 1.6 dizel araçlarda öncelik konfor ve ekonomi sonra performans .Öncelik performans ise tabiki tat vermeyecektir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Karadağ
(düzenlendi)

Performansı çok merak ediyorum. Aracımdan daha ağır ama beygir ve torku daha yüksek. bakalım Focus performansından çok fark edecekmi. Manuel olması tabi bu açıdan avantaj.

Test araçları hep benzinli, dizelin adı  yok :)

Çetaş'taki bordoyu mu kullandın abi? Hayırlısı olsun bu arada  :flowers:

tarihinde Ali Karadağ tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Performans olarak kötü değil emin olabilirsiniz.Daha önce 2012 c-max aracım vardı 1.6 tdci aynı motora sahipti ve ben net bir fark hissetmedim açıkcası.1.6 dizel için özelliklede D sınıfında yeterli performans sergiliyor.Neticede 1.6 dizel araçlarda öncelik konfor ve ekonomi sonra performans .Öncelik performans ise tabiki tat vermeyecektir.

Performans tutkunu değilim. Otobanda 120 yi aşmam pek. Normalde 100-110 sabitler müziğimi açar devam ederim. Rampalarda tıkanmasın, vites küçültmeyelim, sollamalarda tepkisini göstersin bana yeter. TDCI Focus tan fazlasıyla memnunum bu açıdan. Mondeo da üzmeyecektir diye düşünüyorum.

 

Çetaş'taki bordoyu mu kullandın abi? Hayırlısı olsun bu arada  :flowers:

Sağol Ali, ben testi Aydın Zafer Ford'da yaptım. Platin beyaz full paket bir araçtı. Led falan almayacaktım ama aracın farlarını görünce ne yapıp edip almaya karar verdim :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...