İçeriğe Yönlendir

Ford Mondeo 2015


Yusuf Alper Gül

Recommended Posts

Gürçay Hüseyin
(düzenlendi)

Turkiye yine farkliligini gosterdi. Tum dunyada ve otoriteler tarafindan sadece tebrikler alan Mondeo burda yerden yere vuruluyor. TR'deki sacma sapan fiyat politikasi be en en iyi motor ve donanimlarin gelmemesi Ford Motor Company'nin sucu degil. Benim yasadigim ulkede 2.0 ecoboost en ust donanim 70 bin TL.

tarihinde Gürçay Hüseyin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ertuğrul Büber

Yeni Süperb'nin ingiltere fiyatı 17 bin sterlin gibi. Diğer modellere bakarsak tsi giriş paket 60-65 TL arası gibi olacak diyola. 8 Lira Dsg varkı ile maksimum 72 Lira olur baz paket.

Octavıa'nın fiyatlarına bakınca bu düşündüğünüz rakamlar imkansız.

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Turkiye yine farkliligini gosterdi. Tum dunyada ve otoriteler tarafindan sadece tebrikler alan Mondeo burda yerden yere vuruluyor. TR'deki sacma sapan fiyat politikasi be en en iyi motor ve donanimlarin gelmemesi Ford Motor Company'nin sucu degil. Benim yasadigim ulkede 2.0 ecoboost en ust donanim 70 bin TL.

Ford değilde otosan burada suçlu. Daha TV de reklamını görmedim mondeo nun. Gecen hafta yılın otomobili seçilen pas satın her yayın kuşağında reklamı var. Otosan in günahı çok..

Octavıa'nın fiyatlarına bakınca bu düşündüğünüz rakamlar imkansız.

Diğer modellerin yurtdışı ve buradaki fiyatlarına bakınca yaklaşık bu çıkıyor.

Ayrıca kıyas da hatasız var en baz 1.2 TSİ octavia 50 lira ya satiliyor. Yine 1.4 TSİ en baz paket süperb de dedigim gibi 65 gibi rakam olacaktir.

Passatin en bazı 70 lira, superb de 5 lira ucuz olacak.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Turkiye yine farkliligini gosterdi. Tum dunyada ve otoriteler tarafindan sadece tebrikler alan Mondeo burda yerden yere vuruluyor. TR'deki sacma sapan fiyat politikasi be en en iyi motor ve donanimlarin gelmemesi Ford Motor Company'nin sucu degil. Benim yasadigim ulkede 2.0 ecoboost en ust donanim 70 bin TL.

Mondeo kötü değil, dediğin gibi 3. sınıf sayılmak, vergiler sebebiyle bize önce tırtlar gelir, ancak kasa değişimine doğru adam gibileri gelirki zaten dünya bu modele doymuş olur artık...

Yorum bağlantısı
Gürçay Hüseyin

Hamza bey cok onemli bir noktaya getirdi konuyu. Avrupa'da dahil Ford normalde korporatif musterilere ve is makinalara daha cok onem verir. Hic sevmedigim politikalarindan biri.

 

Mert beye de katiliyorum. Marketing olarak Mondeo cok zayif. Gunumuz hayatta reklam herseydir. Bir insana bir urunun tv ve radyo'dan 10000 kez iyi oldugunu soylersen, o urun o insanin bilinc altina yerlesir ve secimine etki eder.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir

Herkesin donanım ihtiyacı farklı olmakla birlikte benim karşılaştırmadaki kriterlerim bunlar, bana göre önemli olan donanımların çoğunu VW daha iyi dağıtmış paketler arasında.

 

Comfortline'ı Style ile karşılaştıramadım, Style'ın başlıca eksiklikleri:

Park sensörleri, 17" jant, anahtarsız çalıştırma vb., ayrıca Style'da açılır tavan bile alınamıyor. Hatta Trendline Passat'ın bile -otomatik klima dışında- Style'dan önemli bir eksiği yok gibi.

 

Titanium'u da Highline ile karşılaştıramadım, başlıca eksiklikleri:

Alcantara döşeme, led farlar, 18" jantlar, elektrikli koltuklar. 

 

Comfortline'ın Titanium'dan başlıca eksikleri (navigasyon Highline'da bile yok):

Navigasyon, otomatik park, katlanır ayna, ısıtmalı koltuk, geri görüş kamerası

 

Passat Comfortline ve Highline'da Mondeo'da olmayan stop&start, 3 bölgeli klima, elektrikli ayarlanan koltuk gibi özellikler var. Mondeo'da ise büyük ekranlı müzik sistemi, otomatik uzun far avantajı var.

 

Mondeo (benzinli modelde) 35 hp güçlü ancak bu seviyede bir performans farkı yok teknik verilerde (0-100 0,6 sn, son hız 6 km/h daha iyi), tüketim fazlalığı ile de bu dengeleniyor gibi düşünüyorum (Mondeo 5,5/10,1/7,3, Passat 4,5/6,1/5,1).

 

Passat 1.6 TDI Comfortline 98 bin, Mondeo 1.6 dizel Style 84 bin. 

 

Passat 1,6 TDI Highline 112 bin, Mondeo 1.6 dizel Titanium 94 bin.

 

Bence fiyat avantajı var. 

Yorum bağlantısı
Gürçay Hüseyin

Ford'un zayif noktalarindan birine daha deginmissiniz. Ford'un ismini bile duymadigi ozellikler daha dusuk markalarda standart olarak bulunmakta. Dogru soze diyecek laf yok...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Volkan Dinçel

VW'nin 2.elde güçlü olması bence en büyük artısı..

 

Mondeo al fullünü 100.000 TL 4 sene sonra sat 70.000 eder mi? zor bence..

 

Öte yandan zaten güçlü bir marka imajına sahip VW, 2.elde en az değer kaybı yaratan markalardan birtanesi ..İktisadi bir tercih yapmak gerekirse bence VW daha iyi bir seçim..

 

Şubat ayı satış rakamlarına bakın VW Renault'dan fazla araba satmış..Marka algısı tam olarak oturmuş..Gümbür gümbür gidiyor..VW'nin eleştirilecek en büyük yanı bence fiyatları olabilir..O'na da 2 ay sonraya sıra yazıyorlar..demek ki talep var..:)

Yorum bağlantısı
Gürçay Hüseyin

Ortalama 78 km/h demek arac 600 kusur km'in tumunu sehir disi kullandigi. Ecoboost'ta sehir disi ayni rakama rahat ulasir. Karsilastirmaniz biraz yerinde olmamis.

Yorum bağlantısı
Cihan Beliceli

Aslında 84900 style paket dizel alacaksin ekletilebilse xenon ekleyeceksin sonra kendin 18 jant yay yapacaksin super olur.

Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir

Aslında Ecoboost gayet iyi, bu farkı yaratan klasik otomatik şanzıman gibi.

Çevremdeki 1.4 Passatlar ortalama 7,5 l/100 km civarında tüketiyor. Mondeo da 9,5 l/100 km civarında tüketir diye düşünüyorum.

 

Yukarida ceyhun bey in paylasmis oldugu yakit kisminda s. Ici vw ve mondi arasinda 4 lt oynuyor.sahsi fikrim 2 aractanda ayni yakiti beklemek hayal gibi olur.saygilar.(kendi aracim 2.00 tdci otomatik trend)vw hayrani degilim ama tsi ecobost tan onde bir teknoloji.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Koç grubunun bu kadar filo aracı varken kim takar standart kullanıcıyı.

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar

Bende geçenlerde Ankara'ya giderken yol şartları gereği ekonomik kullanmak zorunda kaldım, ne yaktığını paylaşayım çarşı karışsın :) Dur hatta başlık açayım bi dene : :D

 

Yorum bağlantısı
Gürçay Hüseyin

Araba mi kullaniyorsunuz kendinize eziyet mi ediyorsunuz belli degil. :D

Yorum bağlantısı
Okan Tansel

Bazı arkadaşlar hatta çevremdeki bazı araç kullanıcıları araç çok yakıyor değerler tutmuyor diyor. diyorumki kardeşim araç sürüşünü biliyorum bu araç 80 veya 90 la veriler yakın yakar sen 120 140 la gidiyorsun 200 metre sonra ışığa takılıyorsun ışıktan sonra tekrar köklüyorsun gazı 500 metre sonra dönüş yapıyorsun tekrat köklüyorsun eee dur kökle dur köle  tabi yakar her yolda gidişin bir üstübu var uymazsan araç vermez vermezsede şikayet etmeyin yahu türkiyede otobanda bile yol tezelde bitip daralıyor nereye bu gaz nereye  :D  :D  :D

Yorum bağlantısı
Semih Usluer
(düzenlendi)

1.6 ecoboost aracımda şuan kış lastiği, hava şartlarını ve iş ev arası kısa mesafe kullanımını gözönünde bulundurarak 9.5 şehiriçi yakıt tüketimim yazın ise kısa mesafe değişkeni sabit olmak kaydıyla 7.5-8.5 arasında yakıtım değişmekte bu değerlerde ortalama hız 25-30 km \ h civarındadır. Şehirler arası tüketim 90 -100 arası sabit hızda 4.5 lt dir. Bence bu ebattaki ve performanstaki bi araç için gayet güzel değerler. Yeni kasada kullanılan eski tip o. Şanzıman ın bu yakıt artışında büyük etkisi olduğunu düşünüyorum. Makyajla beraber Powershift gelebilir ozaman tadından yenmez.. Ayrıca bana göre ecoboost motorun en iyi yarafı ne istersen onu vermesi ekonomik olsun dersen sakin kullanım, yok gerektiğinde fırlasın yarı yolda bırakmasın dersen 160 bg 240 tork baya tatminkar..

tarihinde Semih Usluer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi

Her markanın ön planda tuttuğu bir takım kriterler ve marka bünyesinde biriken entelektüel sermayesi var. Ford bu anlamda sürüş dinamikleri, yol tutuş ve güvenliği ön planda tutarken vw sessizlik, yumuşak sürüş ve imaj algısını ön planda tutar. Mondeo reklamında aracın manevra yetenekleri vurgulanirken vw reklamlarındaki "prestij standart" motosu bunun gostergelerinden biridir.

Ancak güncel kasalarında hem passat hem de Mondeo klasik üretim anlayışlarındaki eksik yönlerini tamamlamaya da önem verdiler. Mondeo izolasyon yönünden iyileştirildi, süspansiyon tuningi daha da iyilestirildi, süspansiyon kaynaklı seslerle mucadele edildi, direksiyon sistemi genetik hissiyati ve hassasiyeti kaybedilmeden yumuşatıldı ve şimdiye kadar üretilmiş en sessiz ve izole D segmenti Ford ortaya çıktı.

Passat ise gerek tasarım gerek de sürüş özellikleri olarak orta-üstü yaş grubuna hitap ettiğinin farkındaydı. Daha dinamik görünmek ve daha iyi sürüş dinamiklerine sahip olmak adına bir passat klasiği olan önden savurma sorunu ile yuzleşti, ön tekerleri ileri aldı, aks mesafesini uzattı, süspansiyon ayarlari ile oynadı ve nihayetinde daha iyi bir yol tutuşa kavuştu ve üretilmişen iyi yol tutan Passat deniyor hakkında. Mondeo zaten sınıf lideri olan sürüş özelliklerini daha ileri taşımak ve limitleri yükseltmek adına arka süspansiyon sisteminde değişiklikler yaptı, daha rijit karoserin de yardımıyla gene sınıfının limitlerini belirleyen mükemmel bir yol tutuşa sahip.

Ülkemize ithal edilen Mondeoların kalitesiz olduğu, otomobil üretim gerçeklerinden uzak bir iddia. Bu model Avrupada yeni kurulan fabrikanın üretim bandından standart olarak çıkıyor ve, önemli nokta burasi, ithal edilecek ülkelere göre aynı fabrikada farklı üretim ve malzeme ve vardiya planlamasi yapmanin ve bunları üretime dökmenin maliyeti , malzeme kismaktan yapilacak karın cok cok üstünde bir maliyet getirir.

Ülkemize gelen en dusuk donanim Mondeo da bile o büyük ekranın standart olmasi, Türkiye için donanım seviyesinin öyle düşük olmadığının bir göstergesi, çünkü Avrupada o ekransiz alt donanimlar mevcut.

Start-stop Ford'un ötesinde bir teknoloji değil, Abd'de start stoplu hibrid modelleri var. Dizel araçlarda özellikle olması 3 kuruş maliyet azalması olacak diye uzun vadede pahalı sorunlara yol açabilir tartışmalari var Avrupada.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel

Her markanın ön planda tuttuğu bir takım kriterler ve marka bünyesinde biriken entelektüel sermayesi var. Ford bu anlamda sürüş dinamikleri, yol tutuş ve güvenliği ön planda tutarken vw sessizlik, yumuşak sürüş ve imaj algısını ön planda tutar. Mondeo reklamında aracın manevra yetenekleri vurgulanirken vw reklamlarındaki "prestij standart" motosu bunun gostergelerinden biridir.

Ancak güncel kasalarında hem passat hem de Mondeo klasik üretim anlayışlarındaki eksik yönlerini tamamlamaya da önem verdiler. Mondeo izolasyon yönünden iyileştirildi, süspansiyon tuningi daha da iyilestirildi, süspansiyon kaynaklı seslerle mucadele edildi, direksiyon sistemi genetik hissiyati ve hassasiyeti kaybedilmeden yumuşatıldı ve şimdiye kadar üretilmiş en sessiz ve izole D segmenti Ford ortaya çıktı.

Passat ise gerek tasarım gerek de sürüş özellikleri olarak orta-üstü yaş grubuna hitap ettiğinin farkındaydı. Daha dinamik görünmek ve daha iyi sürüş dinamiklerine sahip olmak adına bir passat klasiği olan önden savurma sorunu ile yuzleşti, ön tekerleri ileri aldı, aks mesafesini uzattı, süspansiyon ayarlari ile oynadı ve nihayetinde daha iyi bir yol tutuşa kavuştu ve üretilmişen iyi yol tutan Passat deniyor hakkında. Mondeo zaten sınıf lideri olan sürüş özelliklerini daha ileri taşımak ve limitleri yükseltmek adına arka süspansiyon sisteminde değişiklikler yaptı, daha rijit karoserin de yardımıyla gene sınıfının limitlerini belirleyen mükemmel bir yol tutuşa sahip.

Ülkemize ithal edilen Mondeoların kalitesiz olduğu, otomobil üretim gerçeklerinden uzak bir iddia. Bu model Avrupada yeni kurulan fabrikanın üretim bandından standart olarak çıkıyor ve, önemli nokta burasi, ithal edilecek ülkelere göre aynı fabrikada farklı üretim ve malzeme ve vardiya planlamasi yapmanin ve bunları üretime dökmenin maliyeti , malzeme kismaktan yapilacak karın cok cok üstünde bir maliyet getirir.

Ülkemize gelen en dusuk donanim Mondeo da bile o büyük ekranın standart olmasi, Türkiye için donanım seviyesinin öyle düşük olmadığının bir göstergesi, çünkü Avrupada o ekransiz alt donanimlar mevcut.

Start-stop Ford'un ötesinde bir teknoloji değil, Abd'de start stoplu hibrid modelleri var. Dizel araçlarda özellikle olması 3 kuruş maliyet azalması olacak diye uzun vadede pahalı sorunlara yol açabilir tartışmalari var Avrupada.

Serhat hocam bugün itibariyle benim beyaz mondimi arkadaşıma satmış bulunmaktayım. Ve yine bugün 1.5 ecoboost beyaz otomatik sanrouf lu yeni kasa mondinin siparişini verdim. Kısaca nisan ayının ilk haftası aracı kismetse alacagiz.
  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi

Serhat hocam bugün itibariyle benim beyaz mondimi arkadaşıma satmış bulunmaktayım. Ve yine bugün 1.5 ecoboost beyaz otomatik sanrouf lu yeni kasa mondinin siparişini verdim. Kısaca nisan ayının ilk haftası aracı kismetse alacagiz.

 ooo hayırlı olsun Bülent bey, çok sevindim. Bir beyaz melekten diğerine geçiş :)  Allah gönendirsin kazasız belasız binmeyi nasip etsin, çok yerinde bir tercih yaptın.

Yorum bağlantısı
Emre Ünal2
(düzenlendi)

Allah kazasız belasız mutlu günlerde binmeyi nasip etsin Arda Bey.

tarihinde Emre Ünal2 tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Okan Tansel

Allah kazasız belasız mutlu günlerde kullanmayı nasip etsin Arda abim  :nazar:  :nazar: 

Yorum bağlantısı
Misafir

Hayirli olsun. Gercek kullanici deneyimini forumda yasayacagiz demek ki:))

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Semih Usluer

Hayırlı olsun Bülent bey kazasız belasız keyfini sürmeniz dileğiyle..

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Serhat hocam bugün itibariyle benim beyaz mondimi arkadaşıma satmış bulunmaktayım. Ve yine bugün 1.5 ecoboost beyaz otomatik sanrouf lu yeni kasa mondinin siparişini verdim. Kısaca nisan ayının ilk haftası aracı kismetse alacagiz.

Hayırlı olsun, bakalım detaylı yorumlar nasıl olacak :)

:nazar:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...