İçeriğe Yönlendir

LPG'de Buji Tırnak Aralığı Daraltılması ve LPG Bujisi


Zafer Koç

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

Sitedeki telefonu ara, yardımcı olacaklardır. En azından benden çabuk yardım ederler.

Selamım da söylenirse, daha kolay olur :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Halil Durmuş

normal bir bujinin çakma aralığı 1mm dir siz almış olduğunuz bujinin çakma aralığını 0.8mm ayarlarsanız farkı anlayacaksınız.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Mahmut Yıldız

Aracımdaki lpg bujileri 40 bin km'dir kullandığım için yenileri ile değiştirdim. Bosch bu bujilere 30 bin km ömür biçiyor ama ben ince bakımda değişirim sonra da kontrol eder değişirim derken biraz geciktirdim ve 40 bin km oldu. Eski buji ile yenisinin yan yana çekimleri aşağıda:

dsc0193ew.jpg

Bu da fotoğrafın orijinal hali:

http://img17.imageshack.us/img17/9631/dsc0193fa.jpg

Bu bujilerden memnunum ve ikinci takım ile kullanmaya devam edeceğim.

Not: Fotoğrafları xperia neo ile çektim.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

halen 2.0 zetec için güzel 1.6 zetec için sakıncalı diye düşünüyorum :) deneyemedim gitti :p

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

halen 2.0 zetec için güzel 1.6 zetec için sakıncalı diye düşünüyorum :) deneyemedim gitti :p

Bence buraya takıldınız kaldınız. Takanlar ve deneyenler var, siz de deneyin.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...

Merhaba Arkadaşlar forumdaki tavsiyeleriniz üzere bende lpg bosch bujisi aldım ve aracıma uyguladım. Farkı gercekten hissettim, aracım otomatik ve artık vites geçişleri daha hızlı olmakta; yani kalkışlarda eskiye göre daha hızlı olarak vitesin yükseldiğini hissettim. Gaz tepkileri de hissedilir derecede iyileşti. Açıkcası lpg bujisinin bu kadar hissedilir bir fark yaratacağını beklemiyordum. Herkese tavsiye ederim. Tabiki aracınıza uygun lpg bujisi var ise. Almış olduğum buji: http://www.oto-parca.net/CNGLPG-Buji-0242236574,PR-67.html

Yorum bağlantısı
Ünal Doğar

Arkadaşlar focus 1 de bujileri 1 ay kullandım.Performans çok iyi fakat benim bobin arızalandı eski bujilere döndüm.Ustanın söylediği focuslar farklı bujiyi pek sevmez.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Ben bu bujiden önce bobin değiştim, herhalde 50-55 bin km oldu, bobin sağlam. Bujileri de severek kullanıyorum.

Yorum bağlantısı

Ustaların her dediğine inanmamak gerekiyor. Benim gittiğim usta da orjinal fomaco dışında buji kullanmayın demişti. Ben de fomacoyuda bosch üretiyor zaten dedğimide bana inanmamıştı. Bujileri söktükten sonra fomaconun üzerindeki bosch amblemini gösterdiğimde tabiki hiç bir cevap veremedi. Aracın motoruna uygun (ısı değerleri, tırnak aralığı, yapı özellikleri. vb..) bujinin mevcut olması halinde her marka buji kullanılabilir.

Yorum bağlantısı
Fatih Çakır

İyi günler benim aracımda focus hb 2009 115 ps modeli aracım şuan 20.000 km de 700 km önce brc sıralı sistem lpg kitini tercih ettim ustalar takılırken bujileri değiştirmemi tavsiye ettiler.Henüz değiştirmedim, forumdan ve sizlerden edindiğim bilgilere göre aracımın motor yapısı diğerlerine göre biraz farklı forumda yazılanları okuduktan sonra bende bosch lpg bujisi düşünmeye başladım büyük ihtimallede alıcağım hangi kodunu almam gerekiyor sitesinden aracımın hangisi olduğunu anlayamadım benim aracımla aynı motora sahip ve bu bujileri kullanan arkadaşlar yorum belirtirse sevinirim.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

İyi günler benim aracımda focus hb 2009 115 ps modeli aracım şuan 20.000 km de 700 km önce brc sıralı sistem lpg kitini tercih ettim ustalar takılırken bujileri değiştirmemi tavsiye ettiler.Henüz değiştirmedim, forumdan ve sizlerden edindiğim bilgilere göre aracımın motor yapısı diğerlerine göre biraz farklı forumda yazılanları okuduktan sonra bende bosch lpg bujisi düşünmeye başladım büyük ihtimallede alıcağım hangi kodunu almam gerekiyor sitesinden aracımın hangisi olduğunu anlayamadım benim aracımla aynı motora sahip ve bu bujileri kullanan arkadaşlar yorum belirtirse sevinirim.

Şu konuya bakabilirsiniz ya da siteyi arayabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
(düzenlendi)

Lpg ye ayrı buji benzine ayrı buji mi kullanıyorsunuz ? Artık bu eski demode olmuş yöntemleri bir kenara bırakın..Siz de TIRIŞKA bujilerden alın rahat edin.TIRIŞKA buji de bir numara..Takıyorum çıkıyorum.. :D:p

tarihinde Ayhan Onaran tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Ömer Türkşanlı

Valla buradan okuyup linkte belirtilen yerden bosch platinium-iridium buji aldım,bujileri,ateşleme bobinini ve buji kablolarını da değiştim ve acayip bir cansızlık var hala bende işe yaramadı galiba.Aracı aldığımda 40 gün önce falan idi Triger falan yeni değişti demelerine rağmen inanmayıp değiştirmiştim ki iyi ki de açtırmışız oraları triger yeni değişmişti ama sente atlaktı :shok: .Ona rağmen satmış olduğum 1999 Hatcback ambiante daha iyi hızlanmaktaydı ve daha performanslıydı.

Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı

Yine sente de bir sıkıntı olmasın ?

Abi serviste triger değişimi için açıldığında usta bizzat yanımda farketti, 2 usta gelip senteyi ayarladılar.Ustaları sorabiliriz ki yaklaşık 10 yıllık ustalarım servis sahibi babamın çocukluk arkadaşı,aile dostumuz, çocukluktan yetişme ustadır o da geldi baktı,ki yurtdışına eğitimlere falan gider sürekli iyi biridir ama bilemiyorum...

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Ateşleme sistemine takılan parçalarda sorun var o zaman..Bazen sıfır parça olsa da sıkıntı olabiliyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Valla buradan okuyup linkte belirtilen yerden bosch platinium-iridium buji aldım,bujileri,ateşleme bobinini ve buji kablolarını da değiştim ve acayip bir cansızlık var hala bende işe yaramadı galiba.Aracı aldığımda 40 gün önce falan idi Triger falan yeni değişti demelerine rağmen inanmayıp değiştirmiştim ki iyi ki de açtırmışız oraları triger yeni değişmişti ama sente atlaktı :shok: .Ona rağmen satmış olduğum 1999 Hatcback ambiante daha iyi hızlanmaktaydı ve daha performanslıydı.

Ömer bey bir yerden orjinal buji alıp birde o şekilde deneyin.

Ben ikinci seti kullanıyorum belirgin şekilde (LPGde) değişti. Çok memnunum. Kargo dahil verdiğim paraya orjinal buji alabilirdim. Ama ikinci takım Bosch buji aldım ve memnunum.

Yorum bağlantısı
Ömer Türkşanlı
Ateşleme sistemine takılan parçalarda sorun var o zaman..Bazen sıfır parça olsa da sıkıntı olabiliyor.

Fakat herhangi bir tekleme falan olmaz mı ateşlemede sıkıntı olsa ki bobini falanda değişmiştim o zaman.Çalışırken tekleme , sarsıntı,vuruntu gibi hiç bir şey yok.Acaba 1999 Ambiante hatcback ve daha hafifti de bu 2002 ghia hem sedan hemde daha dolu malum ağır da bana ondan mı öyle gelmekte...

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Fakat herhangi bir tekleme falan olmaz mı ateşlemede sıkıntı olsa ki bobini falanda değişmiştim o zaman.Çalışırken tekleme , sarsıntı,vuruntu gibi hiç bir şey yok.Acaba 1999 Ambiante hatcback ve daha hafifti de bu 2002 ghia hem sedan hemde daha dolu malum ağır da bana ondan mı öyle gelmekte...

O zaman siz öncelikle aynı özellikte başka bir focus sürün.Belki de size öyle geliyor herşey normaldir :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...