Mehmet Ozyurek 30 Aralık 2011 Paylaş 30 Aralık 2011 Recep Bey, hem kararsız, hem güvensiz, hem inatsınız... Aynı şeyleri diğer konuda söylemedik mi size.. Fordda gaz kelebeği adaptasyonu diye bir şey yoktur.. Bu bir.. Siz hala aramaya devam ediyorsunuz. Herhangi bir ford servisi gel adapte edelim dediler mi ? Artık bir karar verin, stresiniz son bulsun... Eğer, bakım sonrası aracın arızalanması bir tesadüf değil ise ki bence % 90 tesadüftür.. Ateşleme sorunu yaşıyor olabilirsiniz.. Bakımda koyulan yağ neydi, bunu biliyor musunuz.. ? Yorum bağlantısı
Recep Mura 30 Aralık 2011 Yazar Paylaş 30 Aralık 2011 (düzenlendi) Recep Bey, hem kararsız, hem güvensiz, hem inatsınız... Aynı şeyleri diğer konuda söylemedik mi size.. Fordda gaz kelebeği adaptasyonu diye bir şey yoktur.. Bu bir.. Siz hala aramaya devam ediyorsunuz. Herhangi bir ford servisi gel adapte edelim dediler mi ? Artık bir karar verin, stresiniz son bulsun... Eğer, bakım sonrası aracın arızalanması bir tesadüf değil ise ki bence % 90 tesadüftür.. Ateşleme sorunu yaşıyor olabilirsiniz.. Bakımda koyulan yağ neydi, bunu biliyor musunuz.. ? Yaşadıklarım sonunda kararsız kaldım, kesinlikle güvenim kalmadı ama bakımı yapan usta geçmişini biliyor diye çözsün diye özellikle ona giderek inat ettim ama artık ona gitmemeye karar verdim...çünkü çözemedi... Gaz kelebeği adaptasyonu olayını 2 farklı özel ford servisi çözüm olabilir diye bana önerdi hatta biri fiyat bile verdi tabii bu adaptasyondan kasıt nedir bilemiyorum...bana ustam gaz kelebeği temizlenince kelebek rahatlayınca hava oranını tam ayarlayamıyor bunun sağlamak için yapılıyor gibi açıklama yaptı... Elbette tesadüf olabilir zaten bu inançla bile bile bakım yapan ustaya 2 aydır sorunumu çözsün diye gidiyorum ama onun iddiası araçta mekanik bir arızanın olmadığı yönünde acaba bobinde bir sıkıntı olabileceği hiç mi aklına gelmedi? O nedenle ustanın yaptığı bazı işlemlerin ki ben en çok CC olayından şüpheleniyorum bakımda aracın bazı parçalarının zorlanmasından kaynakladığı fikri yavaş yavaş ağır basmaya başladı tabii olmayabilir de... Bakımda konulan yağ Ac Delco 5-30 idi... 30 Aralık 2011 tarihinde Recep Mura tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 30 Aralık 2011 Paylaş 30 Aralık 2011 (düzenlendi) Yetkili servislerde oldukça tecrübesiz, iyi niyetli ama elinden iş gelmeyen çok personel gördüm. Bu süreçte bazı falsolar da yaptıkları çok oldu. Özel servislerde ise en büyük şikayetim çok bilmişlik, ukalalık (gerçi yetkilide de var ama en azından beiki biliyordur diyoruz) ve yoktan iş çıkarma. Bir keresinde özel servise bir parça sormaya gittim. Arabayı parkederken güya görmüşler stop lamban yanmıyor değiştirelim dediler. Sonra camın önüne çektim baktım yanıyor. Söyleyince bozuldular tabi. Böyleleri yüzünden bu işler bozuluyor. Arçelik/Vestel/Profilo bunları yetkili servise götürüyoruz. Arabamızı götürmememizin nedeni, fiyatlar. Fiyatları uygun noktalarda tutabilseler ve ürkütmeseler, yetkili servisler yine güzel kazanır. Ama acaba istiyorlar mı hizmet vermeyi? Aynı parayı az müşteriden kazanmak daha kolay. 30 Aralık 2011 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recep Mura 30 Aralık 2011 Yazar Paylaş 30 Aralık 2011 Yetkili servislerde oldukça tecrübesiz, iyi niyetli ama elinden iş gelmeyen çok personel gördüm. Bu süreçte bazı falsolar da yaptıkları çok oldu. Özel servislerde ise en büyük şikayetim çok bilmişlik, ukalalık (gerçi yetkilide de var ama en azından beiki biliyordur diyoruz) ve yoktan iş çıkarma. Bir keresinde özel servise bir parça sormaya gittim. Arabayı parkederken güya görmüşler stop lamban yanmıyor değiştirelim dediler. Sonra camın önüne çektim baktım yanıyor. Söyleyince bozuldular tabi. Böyleleri yüzünden bu işler bozuluyor. Arçelik/Vestel/Profilo bunları yetkili servise götürüyoruz. Arabamızı götürmememizin nedeni, fiyatlar. Fiyatları uygun noktalarda tutabilseler ve ürkütmeseler, yetkili servisler yine güzel kazanır. Ama acaba istiyorlar mı hizmet vermeyi? Aynı parayı az müşteriden kazanmak daha kolay. Kesinlikle haklısınız size katılıyorum... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 30 Aralık 2011 Paylaş 30 Aralık 2011 Bujilerinizi ucuzdur, takımı muhtemelen 20 lira falandır... Gaz kelebeği temizlensin, rolanti valfi temizlensin.. Tüm hortumlar, araç çalışırken ve motor sıvakken kontrol edilsin.. Daralan büzüşen var mı bakılsın... Düzelmez ise, buji kablosu ve bobin sağlam bir araçtan yada deneyip geri vermek şartı ile değiştirilsin denensin.. Oksijen sensörü düzgün çalışacak durumda mı, sökülüp kontrol edilsin.. Gerekirse rolanti valfi değiştirilsin.. Yorum bağlantısı
Recep Mura 30 Aralık 2011 Yazar Paylaş 30 Aralık 2011 Bujilerinizi ucuzdur, takımı muhtemelen 20 lira falandır... Gaz kelebeği temizlensin, rolanti valfi temizlensin.. Tüm hortumlar, araç çalışırken ve motor sıvakken kontrol edilsin.. Daralan büzüşen var mı bakılsın... Düzelmez ise, buji kablosu ve bobin sağlam bir araçtan yada deneyip geri vermek şartı ile değiştirilsin denensin.. Oksijen sensörü düzgün çalışacak durumda mı, sökülüp kontrol edilsin.. Gerekirse rolanti valfi değiştirilsin.. Bujileri usta son yaptığı bakımda değiştirdi 25 TL vermiştik.Gaz kelebeğini temizledi. Fusion'da Rölanti valfi yokmuş sanırım... Yorum bağlantısı
Misafir 30 Aralık 2011 Paylaş 30 Aralık 2011 Recep Bey, hem kararsız, hem güvensiz, hem inatsınız... Aynı şeyleri diğer konuda söylemedik mi size.. Fordda gaz kelebeği adaptasyonu diye bir şey yoktur.. Bu bir.. Siz hala aramaya devam ediyorsunuz. Herhangi bir ford servisi gel adapte edelim dediler mi ? Artık bir karar verin, stresiniz son bulsun... Eğer, bakım sonrası aracın arızalanması bir tesadüf değil ise ki bence % 90 tesadüftür.. Ateşleme sorunu yaşıyor olabilirsiniz.. Bakımda koyulan yağ neydi, bunu biliyor musunuz.. ? Bu bir....İkincisi nerde Mehmet Bey ? Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 30 Aralık 2011 Paylaş 30 Aralık 2011 Yetkili servisteki elemanlar genelde tecrübesiz doğru, çocuğa demişler şu kadar yağ koy o da koyuyor, yağı çubuktan kontrol etmiyor, ama hiç olmazsa orjinal parça kullandıklarını biliyorum. Bazen çok titiz elemenlar da görüyorum, bijonu tork anahtarıyla sıkıyor. Hyundai servisleri ford servilerine göre biraz daha uygun fiyatlı, garantiden parça değiştirirken de sorun çıkartmıyorlar. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 30 Aralık 2011 Paylaş 30 Aralık 2011 Bu bir....İkincisi nerde Mehmet Bey ? iki ve üçü numarasız yazmışım.. Bujileri usta son yaptığı bakımda değiştirdi 25 TL vermiştik.Gaz kelebeğini temizledi. Fusion'da Rölanti valfi yokmuş sanırım... Benzinli değil mi bu araba ve enjeksiyonlu... Vardır bence... Bu motor bildiğimiz focus motoru değil mi ya, yok mu motorun resmi.. ? Yorum bağlantısı
Recep Mura 30 Aralık 2011 Yazar Paylaş 30 Aralık 2011 (düzenlendi) iki ve üçü numarasız yazmışım.. Benzinli değil mi bu araba ve enjeksiyonlu... Vardır bence... Bu motor bildiğimiz focus motoru değil mi ya, yok mu motorun resmi.. ? işte motor resmi 30 Aralık 2011 tarihinde Recep Mura tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 30 Aralık 2011 Paylaş 30 Aralık 2011 Gaz kelebeğinin yanında bir yerlerde vardır.. Yorum bağlantısı
Recep Mura 31 Aralık 2011 Yazar Paylaş 31 Aralık 2011 Gaz kelebeğinin yanında bir yerlerde vardır.. Yanılmıyorsam birisi bana Fusionda Rölanti valfi yok dedi siye hatırlıyorum focuslarda varmış sanırım, ama ben ustama rölanti valfine baktın mı temizledin mi dedim hepsine baktım gibi bir yanıt verdi zaten şuan ona desem yaptım baktım diyor o kesinlikle mekanikten motordan kaynaklanan bir durum olarak görmüyor...Ancak Gaz kelebeğini temizledikten sonra gaz kelebeğinin üzerinde havayı ayarlayan sanırım içinde yay olan ve sekmanla tutturulan bölümü çevirmek için bayağı zorladı ayar yapacağım biraz açacağım diye ama neredeyse kırıldı kırılacak duruma geldi hatta bana kalırsa çatladı ustaya belirttim önemlid eğil zaten o yay bundan daha şiddetli güç uygulamaz öylece kalır atmaz dedi problem olursa sadece o bölümü yeniden yaptırırız dedi... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 31 Aralık 2011 Paylaş 31 Aralık 2011 Motor resmine bakınca, lpg nin montajına bakınca, sarsıntısız hiç çalıştığı olmuş muydu ki diye sorasım geldi??? Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 31 Aralık 2011 Paylaş 31 Aralık 2011 Bujileri usta son yaptığı bakımda değiştirdi 25 TL vermiştik.Gaz kelebeğini temizledi. Fusion'da Rölanti valfi yokmuş sanırım... Bujiler yanlış takılmış olabilir.. Yorum bağlantısı
Recep Mura 31 Aralık 2011 Yazar Paylaş 31 Aralık 2011 Motor resmine bakınca, lpg nin montajına bakınca, sarsıntısız hiç çalıştığı olmuş muydu ki diye sorasım geldi??? Çalışırken sarsıntı yapıyor sanırım birde Atiker kit lpg devreye girince enjektör sesi geliyor çik çik çik diye ama araştırdım hepsinde bu var buna has değil, ama arabanın şuan çalışmasında bir sıkıntı yok hatta araba soğukken de çok sıkıntı yok bazen hatta 1200 lerede çıkıyor ama motor ısınınca hareket halinde ani frenlemeler de her zaman değil ama genelde stop ediyor yavaş yavaş frenleme yapılırsa devir saati 500 lere kadar inse de kendini toparlıyor bakıyorum internette araştırıyorum da bu sıkıntıyı focuslarda da ve bir çok modelde de var olduğunu görüyorum ama buna rağmen kolaylıkla çözüm bulunamaması da beni şaşırtıyor... Bujiler yanlış takılmış olabilir.. Olabilir hatta Mehmet Bey, hava filtresi bile ters yakılmış olabilir dedi ustaya söyledim bana ters ters baktı ama birşey demedi:))) defalarca söyledim ustam insanız hata yapabiliriz bak bakımdan önce böyle bir sıkıntım yoktu yaptığımız işlemleri bir gözden geçirelim belki birşey yerine tam oturmamıştır vb. usta ben herşeyi kontrol ettim bir sıkıntı yok diye tutturdu... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 31 Aralık 2011 Paylaş 31 Aralık 2011 yazdıklarınız, normalde hiçbir focus motorunda yoktur, ta ki yanlış parça ve yanlış bakım yapılırsa, itinalı çalışmadan lpg takılırsa vs. olaylardan sonra, hiçbri focus, showroomdan çıkarken tekleme yapmadı. motor resminize bakınca, lpg girişlerinin nerede ise hava filtresine daha yakın olması, hatalı bir montaj şekli, bunlar, subapa en yakın yere delinir. Bunu takan, matkabı almış, bir elinde çay, apzında sigara ile delik açmış hissi uyandırdı bende, bu konuyu ehil bir lpg bayine sorun derim Yorum bağlantısı
Recep Mura 31 Aralık 2011 Yazar Paylaş 31 Aralık 2011 yazdıklarınız, normalde hiçbir focus motorunda yoktur, ta ki yanlış parça ve yanlış bakım yapılırsa, itinalı çalışmadan lpg takılırsa vs. olaylardan sonra, hiçbri focus, showroomdan çıkarken tekleme yapmadı. motor resminize bakınca, lpg girişlerinin nerede ise hava filtresine daha yakın olması, hatalı bir montaj şekli, bunlar, subapa en yakın yere delinir. Bunu takan, matkabı almış, bir elinde çay, apzında sigara ile delik açmış hissi uyandırdı bende, bu konuyu ehil bir lpg bayine sorun derim Sizi anlıyorum aracı lpg kiti takılmış halde aldım takılan yerde Atiker, BRC ve Landirenzo yetkili servisi olan bir yer hatta başka bir ford aracına aynı şekilde montaj yapmışlar kendi sitelerinden aldım site adresi:http://www.isarotogaz.com Daha öncede ifade ettiğim gibi aracı alalıdan beri ki 7 ay gibi bir süre geçti son iki aya kadar bakım öncesine kadar bu şekilde heleki stop etme gibi bir durumla karşılaşmamıştım ama bakımda amma tesadüf bir yerlerde bir sıkıntı oluşmuş olmalı ama nerede? yazdıklarınız, normalde hiçbir focus motorunda yoktur, ta ki yanlış parça ve yanlış bakım yapılırsa, itinalı çalışmadan lpg takılırsa vs. olaylardan sonra, hiçbri focus, showroomdan çıkarken tekleme yapmadı. motor resminize bakınca, lpg girişlerinin nerede ise hava filtresine daha yakın olması, hatalı bir montaj şekli, bunlar, subapa en yakın yere delinir. Bunu takan, matkabı almış, bir elinde çay, apzında sigara ile delik açmış hissi uyandırdı bende, bu konuyu ehil bir lpg bayine sorun derim Ancak nette araştırmalarımda Focus'u olanlarda aynı problemi yaşadıklarını söylüyor tabii yalan söylemiyorlarsa örneğin: quote: Orijinalden alıntı: SAMET/ Arabayı boşa alıp durmak için frene basınca ve rolantide dururken devir düşmesi sıfır araçta da var 2004 model focusta da var nedir bu sorunun çözümü? rolantı valfi gaz kelebeği bütün sensörleri temizle veya değiş sorun devam ediyor. kabaca araştırdım çok kişide var bu sorun. fiesta konusunda bu sıkıntıdan garantiden araç değişeni bile okudum ama yeniside aynı. Aynı sorun 2010 Focus ta var imzamdaki 2004 focusum vardi 1 ay kullanip satmistim1.6 lpg liydi ve rolanti problemi benim aractada vardi Focus I lerin bobin sorunu klasiktir. Çoğu tamirci bilmez..Bobini değiştirin büyük ihtimal düzelir (düzelmezse sorumluluk almam) .. 2004 focus lpgde rolanti dalgalanması bazende stop etme sorunu bendede var ve sanırım motorun havayla ilgili bi sorunundan kaynaklanıyor.hava filitresi bölgesine yoğunlaşın. Yorum bağlantısı
Recep Mura 31 Aralık 2011 Yazar Paylaş 31 Aralık 2011 Az önce Ford Müşteri hizmetleri temsilcisi bayanla konuştum bana yetkili servise gidin baksınlar diyor IDS cihazıyla adaptasyon vb. yapılıyor mu bilgi alabilir miyim dedim bu bilgi teknik bir bilgi yetkili servislerden öğrenebilirsiniz dedi sonuçta servislerde cihaz var cihazla işlem yapılıyor dedi...Servisler arasında rekabet olduğundan herhangi bir arıza tespit için fiyat veremem dedi taban fiyat da mı yok dedim hayır dedi birde çevredeki servislere götürün hangisi uygun gelirse oraya yaptırın diyor hepsini gezerek hepsine tespit ücreti verdikten sonra ne anlamı kaldı ki?Birde benim şuan motor ikaz lambam yanmıyor yine de cihaz da görünür mü problem. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 31 Aralık 2011 Paylaş 31 Aralık 2011 IDS sizin aracınızda bir şey bulamaz.. Cihazla servis bir şey de yapamaz.. Aşinalıklarıyla, yada ustalıklarıyla sorunu bulabilirlerse bulacaklar.. Yorum bağlantısı
Recep Mura 31 Aralık 2011 Yazar Paylaş 31 Aralık 2011 IDS sizin aracınızda bir şey bulamaz.. Cihazla servis bir şey de yapamaz.. Aşinalıklarıyla, yada ustalıklarıyla sorunu bulabilirlerse bulacaklar.. Yani sil baştan yeniden bakılacak araca o zaman yetkili servise gitmenin de pek anlamı yok gibi... Yorum bağlantısı
Recep Mura 31 Aralık 2011 Yazar Paylaş 31 Aralık 2011 Aracı bu şekilde de kullanabiliyor gözüm sürekli devir saatinde olarak ancak aracın stop etme durumunda olması beni korkutuyor çünkü bazen hiç beklenmedik anda stop edebiliyor tabii ani frenleme sırasında bugün özellikle dikkat ettim araç ilk çalıştığında devir saati 1200 lerde idi motor ısınınca birde kırmızı ışığa yaklaşınca ışık aniden kırmızıya dönünce frene biraz abanınca devir saati 500 lere doğru hareket ediyor hatta birinde direkt stop etti. Beni korkutan acil durumlarda ani frenleme yapıldığın araç stop ettiğinden ABS nin asla devreye girmeyecek olması. normalde frene yavaş yavaş hafif hafif basıyorum en azından stop etmiyor ama ya acil durumlarda? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 31 Aralık 2011 Paylaş 31 Aralık 2011 Araç, bu stres ile kullanılmaz... Yorum bağlantısı
Recep Mura 31 Aralık 2011 Yazar Paylaş 31 Aralık 2011 Araç, bu stres ile kullanılmaz... Kesinlikle o yüzden mecbur kalmadıkça aracı kullanmıyorum ve şu ana kadar henüz çözüm bulamamış olmak beni üzüyor. Doğru ustayı bulduğumda inş. düzelecektir inş. bu çok uzun sürmez yoksa araçtan iyice soğuyacağım... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 31 Aralık 2011 Paylaş 31 Aralık 2011 Araç, bu stres ile kullanılmaz... gündüz farını bağlayamadı diye strese giren, bu şekilde hiç kullanamaz tabii Yorum bağlantısı
Recep Mura 31 Aralık 2011 Yazar Paylaş 31 Aralık 2011 gündüz farını bağlayamadı diye strese giren, bu şekilde hiç kullanamaz tabii Bu mesaj kimeydi? Bana idiyse ben anlayamadım biraz açıklarsanız sevinirim mesajınız boşa gitmesin... Yorum bağlantısı
Recommended Posts