Misafir 25 Şubat 2012 Paylaş 25 Şubat 2012 Rolanti sorununu çözmenize sevindim. Araçtan gelen tıkırtılarla uğramayı bırakın. Psikopat oluyoruz.Paranoyak oluyorsunuz. Şuanda benim supap sesine takmam gibi. Bu direksiyon hidroliğine koyduğunuz madde bizim mondilerde fayda edermi 1.8 mazdanın performansına alışıp mondeo dikkat edin derim. Ben nezaman 23-24 kuruşları göreceğim 7100-7200 devir iyi çeviriyor. Saygılarımla. Mazda'dan sonra Mondeo'nun direksiyonu elektrik destekli gibi geliyor Mehmet Bey. Mondeo'nun direksiyonu sadece elektrik destekli direksiyonlara göre ağır, hidroliklere göre yumuşak sayılacak bir konumda. Koruyucu olması amaçlı olarak katkı işe yarayacaktır. Bu ürünü aldığım dükkana çok güvenirim ben. Şaşmaz'da herkes bilir, Amerikan aksesuarları ile dolu olan, böyle piyasada az bulunan birçok ürün bu dükkanda olur. Sahipleri son derece bilgili ve Usta camiasi için marjinallerdir. Katkının koruyucu anlamda pompa ve keçelere katkısı olacağını belirtti. Yumuşaklık için etkisi bir miktar olur yağlamayı güçlendirdiği ve devamlılığını sağladığı için dediler. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 25 Şubat 2012 Paylaş 25 Şubat 2012 Hortumlar sağlam çıktı. Öğle tatilinde Kızılay-Şaşmaz-Kızılay yapmak durumunda olduğumdan, sökme takma işlerine girişemedim. Potansiyometre ayarlandı. Şimdilik sorun çözüldü. Aslında bir miktar rolanti yüksek 1100devir dolayında. Durunca 1,5sn sonra 900'e düşüyor. Normalde hemen düşmesi lazım fakat şimdilik böyle idare edeceğim. Kurcalattıkça sorun çıkarmasın. Saygılarımla. Vites boşta ve hız 6-7 km'nin altına indiyse düşüyor Evren Bey.. Yorum bağlantısı
Misafir 28 Nisan 2012 Paylaş 28 Nisan 2012 Devir problemimizi hala düzeltemedik. Motor soğukken stop edecek kadar rolanti düşüyor, hatta dışardan dinlerken nerdeyse stop etti derken motor tekrar ritmini buluyor. Çok koşup öksüren kişiler gibi, 2sn, düzgün, 1 sn. rolanti diplerde çalışıyor. Stop etmedi 1 kere haricinde, hatta akü ışığı bile yanmıyor. Motor sıcaklık göstergesi yükselirken, devrin düştüğü son kademe biraz daha yükseliyor, sonunda ısındığında sorun ortadan kalkıyor. Tüpte daha düzgün, benzinde daha düzensiz bir çalışma var. Motorun ritm bozukluğunu durduğum yerde titreşimden alıyorum. Ancak yaz geldi, klima sezonu açıldı malum. Klimayı çalıştırınca rolanti düzensizliği hemen kendini belli ediyor. Motorun soğukken verdiği tepkiye benzer olarak bu sefer sadece devir göstergesi sona kadar değil, ilk çizgiye kadar düşüp toparlıyor. Gözümü kararttım, MAF için EBAY'a baktım. 90usd+90usd'de kargo parası var. Bunlar minumum rakamlar. Tabi bu arada boğaz kelebeği de sorunlu olabilir. Parça konusu biraz sıkıntılı. Dneyip karar vermek zor. Aldığım kişi balatayı değiştirdiğini belirtmişti. Çok yumulak ama yukarda kavrayan debriyaja alışmam uzun zaman almıştı. Benim usta arkadaşım da büyük ihtimalle baskı balatanın orjinal olmaması nedeni ile yukarda kavradığını ifade etmişti. Bir kaç kere gaza yüklendiğimde devrin artıp, aracın hızlanmaması hatta son yaptığımda tüm 2+3+4. viteslerde dahi araç kendine gelemedi devir düşmeden. Bu nedenle orjinal baskı balata almaya niyetlendim. Baskı+balata+bilya 350.-TL. Buraya kadar çok problem yok, tahmin ettiğim meblağlar. Ancak ellerinde balata yok. Belçika'dan geliyormuş. 15 günde. Yetkili servis, balatayı çaktıralım şeklinde bir öneride bulundu. İkinci yetkili servisi aradım. Ellerinde bir takım varmış. Yanlız dedim benim araç 1.8 sormadınız dedim. Farketmez, hemen hemen aynı dedi:) Şİmdi nasıl güveneceğimizi de bilemedim. Sanayiden alalım diyorum. Ustam olmaz, hepsi çin malı, sıkıntılı diyor. Mazda iyi hoş ama bu problemleri aşamadığı için Türkiye'de bulunduğu kötü konumu da hakediyor. Neyse, bu klima açınca devrin düşmesi ile ilgili ilk müdahele ne olmalıdır diye sormak isterim üstadlara. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Ümit Kocabaş 28 Nisan 2012 Paylaş 28 Nisan 2012 Size yine 15 gün demişler, ben 1999 yılında 626 nın tiriger seti ve baskı balatayı bir ay beklediğimi biliyorum. Maalesef Mazda parça sorununu çözemediği sürece benim gözümdeki değeri aşağılarda olmaya devam edecek. Sizi daha fazla üzmeden hayırlısıyla sorunlarınızı bir an önce çözmenizi dilerim. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Nisan 2012 Paylaş 28 Nisan 2012 Silindir kompresyonları ölçülmüşmüydü... ? Soğukken ölçüldü mü ? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Nisan 2012 Paylaş 28 Nisan 2012 Evren Bey, rolanti valfini değiştirin, düzelmez ise oksijen sensörünü değiştirin.. Sonra maf'a bakın... Yorum bağlantısı
Misafir 28 Nisan 2012 Paylaş 28 Nisan 2012 Evren bey ebay.co.uk'den ilgili parçaya bakın. Buraya kargosu ucuz olur. Gelirken ben getiririm. Hatta acele ederseniz bu cuma oraya bir arkadaş gelecek. Onunla gönderebilirim. Teşekkür ederim Hakan Bey. Bu ürünlerin hepsi maalesef Amerika'da. Bu nedenlei Fransa ile Turkiye arasında nakliye fiyat farkı yok. Düşünmeniz bile yeterli. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Misafir 28 Nisan 2012 Paylaş 28 Nisan 2012 Silindir kompresyonları ölçülmüşmüydü... ? Soğukken ölçüldü mü ? Ölçtürmedim Mehmet Bey. Sadece ekstra olarak, carbon clean yapıldı. Aracın yüksek devirleri sorunsuz. Benzinde de, tüpte de sorun yaratmıyor yüksek devirde. Yanlız 1500 devire düşünce yığılıyor ama bu yığılma kendini toparlayıp, tekrar yığılma şeklinde oluyor. Aracı yeni kaldırmayı öğrene her seferinde hoplatarak kaldıran gibi bir durum oluşuyor. Bu durumda sürekli 1500 devir üstünde kullanmak gerekiyor sürüş konforu için. Oksihen sensörünün adı farklı galiba mazdalarda. Yine rolanti valfi de sanırım farklı bir isimle geçiyor. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Nisan 2012 Paylaş 28 Nisan 2012 Oksihen sensörünün adı farklı galiba mazdalarda. Yine rolanti valfi de sanırım farklı bir isimle geçiyor. Fiyatları uygunsa, direk değiştir abim.. Ben her aldığım arabanınkini değiştiriyorum.. Bunu da değiştirdim... Biliyorum, bu hasta olmadan antibiyotik kullanmak gibi bişey ama, ford bu, illaki bozulacak çünkü 100 km civarında faydalı ömrü olan parçalar.. Mazda da ford sayılır Yorum bağlantısı
Misafir 28 Nisan 2012 Paylaş 28 Nisan 2012 Sadece fikir olarak yazıyorum arıza kaynagı sizin bu değişimleri yapmanız halinde bile düzelmeyebilir diye düşündüm. Benim eski mondideki sorunu incelediyseniz belki hatırlarsınız.Her türlü işlemi yapmıştım ebaydan bütün bu hataları yapacak parçaları almıştım ama düzelmemişti ve satmadan önce arızayı keşfetmiştim.Son derece düzğün hale getirip satmıştım.Kelebek bogazının alt kısmındaki plastik kısma(adını şimdi unuttum dilimin ucunda getiremedim) vidalama yerleri deforme olmuş ve bu ara boşluklardan hava aldıgı için 1500 devirlerindede olsa sizin dediğiniz tarzda çalışıyordu ve hafif gaz vererek 1600 falanda tuttugumda hiç sorun olmuyordu ve geneldede 500 e falanda araç ısınınca düşüyor ve stop etme seviyelerinde toparlanmalar yapıyordu.Motor titreyerek çalışıyordu. Kısaca hava alıyor olmalı diye düşünüyorum bu ihtimali yüksek olarak görüyorum,hortumları ve hava alacak bilimum yerleri en iyi şekilde kontrol edin emin olun ve sonra maddiyat gerektiren değişimleri yapın yada servis elinde muhakkak vardır test ettirin hatalı parçayı bulup alın yoksa uzun sürecek bir zaman alır derim. Yinede bu parçalarda hiç değişim olmamış ise kökten değişimler ile daha sağlıklı bir motor olarak kullanmak daha iyi olur. Yorum bağlantısı
Misafir 29 Nisan 2012 Paylaş 29 Nisan 2012 Teşekkür ederim Oktay Bey. Kontrol ettireceğim dediğiniz bölümü. Bugün mesela aracın motoru ısındıktan sonra klimayı açtım. Hiç sorun yaratmadı. Bu arada oksijen sensörünün Bosch'ta karşılığı var. Mondeodaki ile aynı gözüküyor sensör. Sanırım Bosch'taki parça kodu bu: Lambda Sensor BOSCH - Ref: 0 258 986 602 Bu arada güzel bir site buldum. Aracınızın modelini seçince, başlıklar altında parçalarını üreticiye göre sıralıyor. Örneğin, amortisör seçiyorsunuz, Monroe, Kyb, Sachs olarak uygun parçaları kodu ile getiriyor. PArçanın içine girince sağ tarafta uyumlu olduğu diğer markaları da gösteriyor. Link: http://www.mister-auto.ie/en/mazda-323-s-mk-vi-bj-1-9-16v-114hp_v10162.html Ben Mazda için olan sayfayı koydum. Kendi aracınızı seçip, bakabilirsiniz. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Misafir 28 Mayıs 2012 Paylaş 28 Mayıs 2012 Dün birkaç deneme yaptım ve sanırım problem çözüldü. Önce debriyajın üstündeki soketi çıkararak denedim. Bu şekilde araç durduğunda rolanti 0,9'a düşmesine rağmen, debriyaja bastığım anda durduğunu algılamayarak rolantiyi 1.500d/d'ya çıkardı. Soketi takınca, durduğu yerdeyken debriyaja basıp, çekmek rolantiyi değiştirmedi. Bu nedenle tekrar taktım. Daha sonra akışmetrenin soketini çıkardım. Araç stop etmedi ama öksürür gibi çalışmaya başladı. Hoş bir çalışma şekli değildi, tekrar taktım. En son boğaz kelebeği(akışmetrenin ucunun bağlı olduğu parça) üzerindeki soketi çıkardım. Aracı hareket ettirip, durduğumda; rolantinin olması gerektiği gibi aracın hızı ile paralel olarak düştüğünü gözlemledim. Bir iki denemede aracın rolantisinin yukarda kalmadığını anlayınca, 2.000 d/d dolaylarında gaza basınca ya da çekince yaptığı silkelemeleri denemek için bir kaç km yol yaptım. Gerçekten silkeleme beklediğim yerlerde aracın gayet yumuşak davranması beni şaşırttı. Silkelemelerin olduğu durumlar, vitesin büyük geldiği, aracın yavaş hızda olduğu durumlar oldu. Araç hızı ile paralel, normal devrindeyken gazdan çektiğimde ve gaza bastığımda silkelemeler gitti. 1.500d/d civarlarında araçta gaza basmadan kendi hızında gitmesini istediğimde oluşan ileri atılmalar da yok gibi gözüküyor. Yani sıkışık trafikte eziyet olan problemler bunlar. Klimayı açtım, dururken veya hareket halinde sorun olmadı rolantide ama bugün sabah aracı çalıştırdım ve biraz tahmin ettiğim gibi, otomatik jikle devreye girmediğinden bir süre çalışıp stop etme meyline girdi. Stop hemen gerçekleşmiyor. Gaz verip bırakıldığında kesin stop ediyor, rolantide daha uzun süre idare ediyor ama stop ediyor. Bu durumda ayak hafif gaz verir durumda olursa, sorun yok. Motor hafif ısınırken biraz rolanti düşük olduğu için sarsıntı olabiliyor. Isındıktan sonra ise problemsiz ve araç kasılmadan yol alıyor. Bu durumda rolanti sensörümüz arızalıdır teşhisi konulabilir mi? Orjinalini meb başayardan sordum, 1300+kdv, bir de rolanti valfi ile başlayan parça var, o da 398+kdv. Bu parçalar servisin elinde yok. Önce Belçıka, yoksa Japonya'ya sipariş geçiliyormuş. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Mayıs 2012 Paylaş 28 Mayıs 2012 Üstad, ebay'da araştırsana bu parçaları... 1300 lira verilmez yav.. çok para.. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 28 Mayıs 2012 Paylaş 28 Mayıs 2012 Orjinal zaten almam büyük ihtimalle. Ya ince ayarlarla aşacağız ya da çıkmacıdan bulup deneyeceğiz gibi. Boğaz kelebeği üzerinde 3 tane sensör var. İlginç bir tasarım. Hız okuyucu, rolanti sensörü ve potansiyometre aynı parçanın üstünde. Parça komple alınırsa 5.000.-TL'ye geliyor. Bu da hafiften Mazda kazığı. Oysa ki, soketi tak çıkar işlevini görecek küçük bir elektrik devresini içerden kumanda ederek çözülebilir bu iş Şimdilik soketi takmayacağım. Bir iki dak. rolantiyi yüksek tutarak stop etmenin önüne geçebiliyoruz havaların soğuk olmamasından dolayı. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Mayıs 2012 Paylaş 28 Mayıs 2012 Bunun motor neyki.. ? Başka herhangi bir markada kullanılmış olabilir mi ? Yorum bağlantısı
Misafir 29 Mayıs 2012 Paylaş 29 Mayıs 2012 Motor sadece Mazdanin Mehmet Bey. 626'nin bogaz kelebegi mitsubishinin. Carisma ile ayni. Hatta uzerinde mitsubishi amblemi var. Bizimkini tam bilmiyorum. Muhtemelen aynidir. Motorlar hemen hemen ayni. Ornegin akismetremiz de suzuki vitara ile ayni ama mitsubishi de, suzuki de mazdadan farkli degil. Hem fiyat hem de parca yoksunlugu acisindan. Saygilarimla. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 29 Mayıs 2012 Paylaş 29 Mayıs 2012 Evren Bey geçmiş olsun. Kolay gelsin. Yorum bağlantısı
Recommended Posts