İçeriğe Yönlendir

Mazda Sadece Uzun Far Çalışıyor


Misafir

Recommended Posts

(düzenlendi)

Bugün hiçbir sorun yokken, aracın gösterge panelinde uzun farların mavi ışığı inceden yanıp söndü kendi kendine kısa farlar yanarken. Araç flaşör yapıyor gibi oldu bu arada tabi. Sinyal verme aşamasında sanki elektrik gider gelir gibi mavi ışık titreme yaptı

Şimdi farı açtığımda, aracın gösterge ışıkları yanıyor. Kol Kısa konumda da, uzun konumda da olsa içerde mavi uzun far ışığı yanıyor ama kısalar yanmıyor. Far kolunu uzun konuma alınca sadece uzunlar yanıyor. Bir şekilde şase ya da kısa devre oldu ama anlayamadım. İçerdeki mavi ışığı söndürdüğüm anda kısalar devreye girecek gibi geliyor bana. Daha önceden benzer durum yaşayan varsa, problemin çözümü konusunda yol belirleyeceğim. Yarın göstermek için vaktim yok. Kendim halledebileceğim birşeyse vakit kaybetmeden halletmek istiyorum.

Saygılarımla.

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Peki kısalar açıkken ve yanmıyorken uzunlar kısık şekilde yanıyor mu ? Yoksa sadece gösterge de mi görüyorsun. ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kısa far konumunda kısalar yanmıyor, uzunlar kısık yanıyorsa, role arızası falan da olabilir..

Arıza kontrolü yapan mazda, yolda bırakmamak için uzunları kısık yakıyor olabilir...

Yorum bağlantısı

Kısa far konumunda kısalar yanmıyor, uzunlar kısık yanıyorsa, role arızası falan da olabilir..

Arıza kontrolü yapan mazda, yolda bırakmamak için uzunları kısık yakıyor olabilir...

Bu olabilir, kimse bana selektör atmadı. Ancak farlarda kısa konumunda sadece parklar yanıyor. Uzuna çekince de birden ortalık aydınlandığı için uzun mu kısa mı anlayamadım. Karşıdan baktım uzun gibi de durmuyor.

Mustafa Japon grubu olduğu için far koldan açılıyor. İki kademe. İlki park, ikincisi normal far. Park konumunda içerde uzun sembolü mavi ışık yanmıyor. Kısa far konumuna getirince de içerde uzun işareti mavi ışık var ama farlar yanmıyor. Uzuna çekince kolu, farlar yanıyor. İşte burada yanan uzun gibi değil. Yani bana öyle geldi, Mehmet Bey'de bu şekilde yorum yapınca uzunlar yanmıyor olabilir diyorum.

Peki kısalar açıkken ve yanmıyorken uzunlar kısık şekilde yanıyor mu ? Yoksa sadece gösterge de mi görüyorsun. ?

Bu durumda sadece parklar yanıyor. İçerde mavi uzun ışığı yanıyor. Uzun konumu için farı itince ya da selektör için çekince far yanıyor ama kısa mı, uzun mu burada muallak kaldım.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Kol escorttakiyle aynı mantık ve aynı röleyle çalışıyor gerisi farklı. Kolda arıza olma ihtimaliyle birlikte,ampüllerde de sorun olabilir.

Yorum bağlantısı

Sorun koldan çıktı. Kolun iletken görevini gören 5 çubuktan biri hafif kararmıştı. Far ampullerinin biri farklıydı. Ampullerden olur dedi genelde. Değiştirdim elektrikçinin elindeki markasını bilmediğim ampullerle. Şu anda düzgün çalışıyor.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
(düzenlendi)

Mazda'nın cicim ayları bitti. Şimdi sol havalandırma ızgarasının içinden araç ısınınca(kalorifer havalandırma sistemi ısınınca) bir ses geliyor. Metalik bir ses. Tahmin edeceğiniz üzere epey bir uğraştım. Hatta Mazda'nın en sevdiğim yanlarından biri modüler olması. Ön konsolun iki yan tarafında kapak var. Açıp, rahatlıkla çalışabiliyorsunuz. Sesin gelme ihtimali olan heryer süngerlendi, sıkıştırıldı. Fakat bu ses ansızın ortaya çıkıyor ve devam ediyor. Bu sesi büyük viteste çok yavaş giderek oluşan rezonansda da duyabiliyorsunuz. Gelmeye başladıktan sonra çukurlardai bozuk satıhlarda gayet net duyuluyor. Sol ızgaraya elle bastırınca kesiliyor. Örneğin, sertçe vurduğunuzda, salladığınızda bu sesi kesinlikle duymuyorsunuz. Elimde iki done; araç ısınınca ortaya çıkıyor. Sol ızgaraya bastırınca kesiliyor ama sol ızgaranın arkası döşeme süngerlerinden normal süngere kadar tıka basa dolu durumda. Bazen ışıklı bir kamera monte etmekten başka çarem olmadığını da düşünüyorum. Isınınca ses yapabilecek başka bir yer neresi olabilir?

Bunun haricinde sağ yolcu airbagi tırnakları olan bir kapakla gizlenmiş. Bu da soğuk günlerde titreşim nedeni ile sese tıkırtılara neden oluyor. Alttan küçük keçelerle tırnakların etrafına takviye yaptım. Sanırım kapağın açılması için engel teşkil etmez.

Farlarda sorunum kalmadı. Sadece aracın alçak yapısı, bu ıslak kış günlerinde farların aşırı derecede kirlenmesine neden oluyor. Daha önce kkullandığım 91 Mazda'nın da aynı sıkıntısı vardı. İkisinin ortak özelliği farlarının plastik yerine cam olması kullanmaları. MK2 Mondeo'nun far kirlenme problemi olmazdı bu kadar. Mk3'ü almadan önce far yıkamasiz araçlara bakmadığımı duyan arkadaşlarım garipsiyorlardı ancak kullanınca çok gerekli bir özellik. Hem güvenlik hem de rahat sürüş açısından far yıkama olmaması eksiklik.

Saygılarımla.

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

plastiğin sürtme sesi ise, iş zor

Bez bant ;) Otosan tescillidir.. :D

Yorum bağlantısı

Mesela gevşemiş bir somun, bozuk paranın metale vurması gibi metalik bir ses. Plastik sesi olsa takılmayacağım ama müdahale edebileceğim bir ses gibi gözüküyor. Ancak aldığımdan beri her hafta sonu değişik bir işlem yapmama rağmen çetin bir ceviz çıktı. hatta bu uğurda maket bıçağı ile parmağımı nerdeyse kemiğe kadar kestim. Ortalık kan gölüne döndü ama ses hala var.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...

Bugün araçta bir sorun başgösterdi Sabah birşeyi yoktu. Akşam da çalıştırdığımda sorunsuzdu fakat yarım saat stop edip çalıştırdıktan sonra farkettim ki, rolanti araç durana kadar 2200devir dolaylarında kalıyor. Durunca bir iki saniye düşüyor. Vites değiştiriken devir hep yüksek, boşa aldığımda da araç hareketli olduğunda yine aynı devirlerde. Durunca düzeliyor. Daha önce aracın rolantisi bazı durumlarda 500devrin altına düşüp tekrar normal yerine geldiğinden ve bu dalgalanma stop eder gibi bir etki yarattığından, gaz kelebeğini temizletip, üzerindeki allen ile ayarlanan potansiyemetresi ile biraz rolantiyi yüksek pozisyona ayarlamıştık. Böylece, aracın normal rolantisi durana kadar boştayken 1100devir civarında oluyor. Durduğunu algıladığında 1sn kadar 1100devirde bekleyip, 900 devre düşüyordu. Muhtemelen sorun bu ayardan fakat durup dururken olması garip geldi bana. YArın göstereceğim fırsat bulabilirsem, bu aralar biraz yoğunum. Fakat sürüş kalitesi inanılmaz keyifsiz hale geldi. Yoldakiler bile garip garip bakıyor, yanlarından bağıran bir araç geçiyor:) Tabi ki değerli görüşlerinizi de bekliyorum konu ile ilgili.

Not: Benzinde de aynı problem var. Hortumları kontrol ettim, sorun yok gözüküyor.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı

Ne mutlu senden sonraki sahibine... :D

Ya senin Mondeoyu alacak kişiye ne demeli? İtinanın ötesinde sevgi gösterilmiş bir araca binerken duyacağı keyif inanılmaz olacaktır.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bugün araçta bir sorun başgösterdi Sabah birşeyi yoktu. Akşam da çalıştırdığımda sorunsuzdu fakat yarım saat stop edip çalıştırdıktan sonra farkettim ki, rolanti araç durana kadar 2200devir dolaylarında kalıyor. Durunca bir iki saniye düşüyor. Vites değiştiriken devir hep yüksek, boşa aldığımda da araç hareketli olduğunda yine aynı devirlerde. Durunca düzeliyor. Daha önce aracın rolantisi bazı durumlarda 500devrin altına düşüp tekrar normal yerine geldiğinden ve bu dalgalanma stop eder gibi bir etki yarattığından, gaz kelebeğini temizletip, üzerindeki allen ile ayarlanan potansiyemetresi ile biraz rolantiyi yüksek pozisyona ayarlamıştık. Böylece, aracın normal rolantisi durana kadar boştayken 1100devir civarında oluyor. Durduğunu algıladığında 1sn kadar 1100devirde bekleyip, 900 devre düşüyordu. Muhtemelen sorun bu ayardan fakat durup dururken olması garip geldi bana. YArın göstereceğim fırsat bulabilirsem, bu aralar biraz yoğunum. Fakat sürüş kalitesi inanılmaz keyifsiz hale geldi. Yoldakiler bile garip garip bakıyor, yanlarından bağıran bir araç geçiyor:) Tabi ki değerli görüşlerinizi de bekliyorum konu ile ilgili.

Not: Benzinde de aynı problem var. Hortumları kontrol ettim, sorun yok gözüküyor.

Saygılarımla.

Benim KA'da aynısını yapardı. Rölanti valfi varsa kesin odur diyebilirim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Evren Bey boğaz kelebeği temizletin diyeceğim ama o bir anda olacak bir iş değil. Yinede düşünülebilir.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bugün araçta bir sorun başgösterdi Sabah birşeyi yoktu. Akşam da çalıştırdığımda sorunsuzdu fakat yarım saat stop edip çalıştırdıktan sonra farkettim ki, rolanti araç durana kadar 2200devir dolaylarında kalıyor. Durunca bir iki saniye düşüyor. Vites değiştiriken devir hep yüksek, boşa aldığımda da araç hareketli olduğunda yine aynı devirlerde. Durunca düzeliyor. Daha önce aracın rolantisi bazı durumlarda 500devrin altına düşüp tekrar normal yerine geldiğinden ve bu dalgalanma stop eder gibi bir etki yarattığından, gaz kelebeğini temizletip, üzerindeki allen ile ayarlanan potansiyemetresi ile biraz rolantiyi yüksek pozisyona ayarlamıştık. Böylece, aracın normal rolantisi durana kadar boştayken 1100devir civarında oluyor. Durduğunu algıladığında 1sn kadar 1100devirde bekleyip, 900 devre düşüyordu. Muhtemelen sorun bu ayardan fakat durup dururken olması garip geldi bana. YArın göstereceğim fırsat bulabilirsem, bu aralar biraz yoğunum. Fakat sürüş kalitesi inanılmaz keyifsiz hale geldi. Yoldakiler bile garip garip bakıyor, yanlarından bağıran bir araç geçiyor:) Tabi ki değerli görüşlerinizi de bekliyorum konu ile ilgili.

Not: Benzinde de aynı problem var. Hortumları kontrol ettim, sorun yok gözüküyor.

Saygılarımla.

Abi tüm hortumları gözden geçir, araç çalışırken kontrol et, büzüşenler varsa değiştir. hartumların takıldığı yerlerde müşürler vardır bunları kontrol et.

Rolanti valfinin arkasındaki ayardan yapılan ayar geçicidir, ecu yeni ayara göre rolantisini yeniden ayarlar ve hedefi olan 850 devire ulaşmak için gerekirse havayı kısar, sen ayarı çok açıp kısılamayacak hale getirdiysen, sapıtabilir..

Hava filtreni kontrol et, yırtılmış veya kenarı açılmış olabilir..

Gaz kelebeğini tekrar temizle ve sökerek kontrol et, kapalı iken hava geçirmediğinden emin ol.. emme manifoltuna giren tüm hortumları tek tek kontrol et..

Sonuçta, arabana kontrolsüz hava alıyor..

Yorum bağlantısı

Hortumlar sağlam çıktı. Öğle tatilinde Kızılay-Şaşmaz-Kızılay yapmak durumunda olduğumdan, sökme takma işlerine girişemedim. Potansiyometre ayarlandı. Şimdilik sorun çözüldü. Aslında bir miktar rolanti yüksek 1100devir dolayında. Durunca 1,5sn sonra 900'e düşüyor. Normalde hemen düşmesi lazım fakat şimdilik böyle idare edeceğim. Kurcalattıkça sorun çıkarmasın.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...

Hortumlar sağlam çıktı. Öğle tatilinde Kızılay-Şaşmaz-Kızılay yapmak durumunda olduğumdan, sökme takma işlerine girişemedim. Potansiyometre ayarlandı. Şimdilik sorun çözüldü. Aslında bir miktar rolanti yüksek 1100devir dolayında. Durunca 1,5sn sonra 900'e düşüyor. Normalde hemen düşmesi lazım fakat şimdilik böyle idare edeceğim. Kurcalattıkça sorun çıkarmasın.

Saygılarımla.

Eveeet, ilk baştaki soruna geri döndük potansiyemetreden ayarı düşürünce. Yukardaki durum ortadan kalktı. Ayağım frende dururken 900 devirden 500 devire düşüp tekrar 900 devire yükselme yapıyor. Her zaman olmuyor ama araç lpg'de benzinde ve sıcakken yapıyor. Motor soğukken jikle devrede olduğu için anlamıyorum. Bu devir düşme durumunda şöyle bir sıkıntı var. Aslında araç hareket halindeyken devrin 900-1000 devir düzeyine durması lazım. Fakat vites geçirmek için debriyaja bastığımda ve ayağımı uzun tuttuğumda devir 1000 devirin altına düştüğü gibi bazen, daha da aşağı inebiliyor. Bu durumda(900 devrin altına düşerse) debriyajdan ayağımı çektiğinde doğal olarak silkeleme yapıyor. Gaz kelebeği temizliği çare olmadı. ÜZerindeki potansiyemetrede yapılan ayar uzun süreli olamıyor.

Potansiyemetre üzerindeki ayar düşürüldüğünden beri, ayağımı gazdan çektiğimdeki silkelenme çok minumum düzeye indi. Düşük devirdeyken hızlanmak istediğimde rolanti normal bile olsa silkelenme oluyor. Ayar yüksekken ayağımı gazdan çektiğimde silkelenme çok hissedilir şekildeydi.

Sonuçta, (gaza basıldığında) silkelenerek hızlanma ve rolanti dalgalanmasına yakalandığım zaman durma ve vites değişimlerinde titreşimli ve konforsuz bir sürüş oluyor. Vitesi mümkün olduğunca çabuk ya da devri yüksek tutup değiştirmek zorunluluğu biraz rally sürüş modu getiriyor beraberinde. Bu sorunun basit bir sensör arızası olduğunu düşünüyorum Şu anda da en şüpheli olan, gaz kelebeği gibi.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

İnşallah çözümüde üretirsiniz. Sorunun kaynağını bulmuş gibisiniz. Boğaz kelebeğini temizletin bir.

Yorum bağlantısı

Bugün rutin cumartesi sanayi ziyaretimde rolanti sorunu için bizim ustaya bunu çözeceğiz dedim. Potansiyemetreyi yükseltmeden başka ayar var mı bakalım dedik. Hava akşmetresinin gaz kelebeğine bağlanan bölümünde bir ayar daha mevcutmuş. Ordan ayar yaparak biraz daha hava almasını sağladık anladığım kadarı ile. Şu anda rolanti gaz verdikten sonra 900 devrin altına düşemiyor. Hafif rolanti dalgalanması var ama ibre milim oynuyor. Eğer ecu yine kendisine göre ayar yapmazsa bu sefer sorunu çözdük gibi.

Ayrıca direksiyon biraz ağır geliyordu bana. Hidroliğini değişirdik ve içine Amerikan malı bir katkı koyduk. Uhu kıvamında şeffaf bir katkı. Yarısını kullanıyormuşuz. Motor yağında da karıştırılabilir dediler. Ben de motora gerek yok, Mondeo'ya ekleriz dedim. Direksiyon tüy gibi olmadı tabi ama biraz daha hafifledi. Tur attırması daha kolaylaştı. Son zamanlarda tek elimle çevirirken zorlanıyordum.

Ön konsoldan gelen sesi hala çözemedim. Bizimkiler artık rahatsızlığımı anladıkları için, biraz havalar ısınsın, nereyi istiyorsan söker bakarız dediler.

Bunun haricinde motor performansından son derece menunum. 8.000devirlik kadranımız mevcut. 7100-7200d/d'da devir kesici devreye giriyor. Boy ölçüşemediğimiz araç yok gibi Mazdayla. Özellikle Focuslar bizi biraz küçümsüyorlar:) Ağırbaşlı Mondeodan sonra delikanlı bir motorun performansı beni mutlu ediyor. Buna rağmen yakıt tüketimi de en soğuk kış şartlarında bile 23-25kr civarı. Yanlız benzin tüketimimiz had safhada. Geçen ay 60.-TL'lik benzini harcadık. Bu ay yine 60.-TL'lik benzinle açılışı yaptık. Havalar biraz ısınırsa ekonomi yapmaya başlayacağız. Trim ve ön konsol sesleri maalesef mevcut. 99 modele çok yapacak birşey yok bunu anladım. Yaza doğru, amortisörler ve jantlar değişecek gibi. Sis farı hala bulamadığımız için bekliyor. 1.8 motorun orjinal parçası 400.-TL'den başlıyor. Ne sorsak fiyatlar bu civarda. Polen filtresinin yansanayisini bulamadık mesela. Yine de bu araca sahip olmak beni mutlu ediyor. Şükür, bin şükür rabbime.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
(düzenlendi)

Bugün rutin cumartesi sanayi ziyaretimde rolanti sorunu için bizim ustaya bunu çözeceğiz dedim. Potansiyemetreyi yükseltmeden başka ayar var mı bakalım dedik. Hava akşmetresinin gaz kelebeğine bağlanan bölümünde bir ayar daha mevcutmuş. Ordan ayar yaparak biraz daha hava almasını sağladık anladığım kadarı ile. Şu anda rolanti gaz verdikten sonra 900 devrin altına düşemiyor. Hafif rolanti dalgalanması var ama ibre milim oynuyor. Eğer ecu yine kendisine göre ayar yapmazsa bu sefer sorunu çözdük gibi.

Ayrıca direksiyon biraz ağır geliyordu bana. Hidroliğini değişirdik ve içine Amerikan malı bir katkı koyduk. Uhu kıvamında şeffaf bir katkı. Yarısını kullanıyormuşuz. Motor yağında da karıştırılabilir dediler. Ben de motora gerek yok, Mondeo'ya ekleriz dedim. Direksiyon tüy gibi olmadı tabi ama biraz daha hafifledi. Tur attırması daha kolaylaştı. Son zamanlarda tek elimle çevirirken zorlanıyordum.

Ön konsoldan gelen sesi hala çözemedim. Bizimkiler artık rahatsızlığımı anladıkları için, biraz havalar ısınsın, nereyi istiyorsan söker bakarız dediler.

Bunun haricinde motor performansından son derece menunum. 8.000devirlik kadranımız mevcut. 7100-7200d/d'da devir kesici devreye giriyor. Boy ölçüşemediğimiz araç yok gibi Mazdayla. Özellikle Focuslar bizi biraz küçümsüyorlar:) Ağırbaşlı Mondeodan sonra delikanlı bir motorun performansı beni mutlu ediyor. Buna rağmen yakıt tüketimi de en soğuk kış şartlarında bile 23-25kr civarı. Yanlız benzin tüketimimiz had safhada. Geçen ay 60.-TL'lik benzini harcadık. Bu ay yine 60.-TL'lik benzinle açılışı yaptık. Havalar biraz ısınırsa ekonomi yapmaya başlayacağız. Trim ve ön konsol sesleri maalesef mevcut. 99 modele çok yapacak birşey yok bunu anladım. Yaza doğru, amortisörler ve jantlar değişecek gibi. Sis farı hala bulamadığımız için bekliyor. 1.8 motorun orjinal parçası 400.-TL'den başlıyor. Ne sorsak fiyatlar bu civarda. Polen filtresinin yansanayisini bulamadık mesela. Yine de bu araca sahip olmak beni mutlu ediyor. Şükür, bin şükür rabbime.

Saygılarımla.

Rolanti sorununu çözmenize sevindim. Araçtan gelen tıkırtılarla uğramayı bırakın. Psikopat oluyoruz.Paranoyak oluyorsunuz. Şuanda benim supap sesine takmam gibi.

Bu direksiyon hidroliğine koyduğunuz madde bizim mondilerde fayda edermi :)

1.8 mazdanın performansına alışıp mondeo dikkat edin derim. :)

Ben nezaman 23-24 kuruşları göreceğim :(

7100-7200 devir iyi çeviriyor.

Saygılarımla.

tarihinde Mehmet Kaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...