İçeriğe Yönlendir

Ustam Arızayı Çözemiyor!


Recep Mura

Recommended Posts

Çağlar Bayur

Hatırladım da, carbon clean ismi tescilli bir markaya ait ama piyasada işlemin adı haline gelmiş, kullanılan ürün ne marka idi?

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Hatırladım da, carbon clean ismi tescilli bir markaya ait ama piyasada işlemin adı haline gelmiş, kullanılan ürün ne marka idi?

Çağlar Bey yanlış hatırlamıyorsam CC cihazının üzerinde AutoMec yazıyordu...

arabayla ne kadar oynarsan okadar sorun çıkarıyor.

Aynen öyle daha önce de yazmıştım, arabayı 19 nisan 2011 de aldık yaklaşık 7 ay sorunsuz kullandık yalnızca uzun bir yolculukta bir ara motor ikaz lambası yandı ve kendiliğinden söndü sonrasında lpg ile alakalı önemsiz bir şey olduğunu söyledi usta...sonra daha 10 bin km dolmadan hiçbir sıkıntım yokken ilkkez tavsiye üzerine bir ustaya bakıma gittim ilk mesajda bahsettiğim işlemleri yaptı sonrası bu âraz kaldı geriye yine de yapılan her neyse usta belki düzeltir diye tekrar ona gittim ama gereksiz masraf açmaktan öteye gidemedik artık dün de yetkili servise gittim onlar ustamdan da ilgisiz ne yapacağımı kime güveneceğimi bilemedim...

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Belki alakalıdır diye fikrimi belirteyim, Aynı sorunlar Laguna aracımda başıma gelmişti. boğaz kelebeği değiştirdim nafile.. sorun potansiyometre den kaynaklanıyormuş, rölantiyi toparlayamadığından araç stop ediyormuş...

Teşekkür ederim bilemiyorum bizim araçta potansiyometre varmı ama yetkili servis hego sensörü hata veriyor dedi ama problemin kaynağı kesin budur diyemedi artık birkaç ustaya daha göstereceğim hayırlısı bakalım...Aslında benimkide benzer bazen toparlıyor tam stop edecekken düzeliyor bazen toparlayamayıp stop ediyor özellikle ani fren yapmada...

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Semih Saner

Arkadaşlar yaklaşık 1 ay önce aracıma herhangi bir arızası olmadan bakım için ustama gittim ve aşağıdakiler yapıldı:

Yapılanlar:

Motor yağı değişimi (85 TL)

Yağ, Hava ve polen filtreleri değişimi (45 TL)

Carbon Clean Yakıt sistemi temizliği (80 TL)

Depo ve Motor yağı katkısı (Bor Power) (20+55:75 TL)

Buji Değişimi (25 TL)

Cam suyu değişimi 2 Kutu (10 TL)

Ön ve arka silecek değişimi

Fren ve balata temizliği ve ayarı

İşçilik (50 TL)

Temizleme Spreyleri vb. bazı malzemeler

Toplam: 420 TL

2 Ön disk taşlama : 50 TL

LPG filtre değişimi+ Enjektör temizliği + Gaz ayarı : 50 TL

ancak tüm bu yapılanlardan sonra araç daha iyi olacakken bir müddet sonra motor ikaz lambası yandı ve araç zaman zaman stop etmeye başladı önce gaz ayarından şüphelendik tekrar ayar yaptırdık ama değişen bir şey olmadı forumda gaz kelebeğinden kaynaklanabileceği gibi bir yazı okudum ustama söyleyip onuda temizlettim yine değişen bir şey olmadı baktık ki benzinde de lpg de aynı yani problem şu araç zaman zaman boşa alındığında veya bazen ani frene basıldığından araç direkt durduğunda devir saati birden 500 lere doğru iniyor bazen toparlayıp normale dönüyor bazen ise stop ediyor en kötüsü yoğun trafikte olunca sıkıntı oluyor Allah korusun kaza tehlikesi ile karşı karşıya kalabiliyorum.

Ustam stop ettiğini bizzat görsem teşhis ederim ama şuan mekanikte herhangi bir sıkıntı yok diyor zaten motor ikaz uyarısı da vermiyor diyor yanan lambayı lpgcide söndürttü usta lpg kaynaklı dedi şuan yanmıyor...En son birde elektronik ustasına gösterelim sanırım araca program yükletmek gerekebilir dedi.

Artık bu problemi ustamın çözebileceğine dair ümidim kalmadı acaba ne yapmalıyım yetkili servise gitsem acaba çözüm bulabilir miyim? Yetkili serviste acaba gereksiz yere gereksiz masraflar çıkarılır mı? daha önce hiç yetkili servise gitmedim işleyiş nasıl oluyor aracım 2004 model şuan 88 bin km 1.6 Lux Lpg'li sizin tavsiyeniz nedir?

Motor arıza ışığı yandıysa,, bu hatanın bir kodu vardır...

kodu söylerseniz daha yardımcı olabiliriz..

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Motor arıza ışığı yandıysa,, bu hatanın bir kodu vardır...

kodu söylerseniz daha yardımcı olabiliriz..

Motor ikaz lambası bu problem başıma gelmeden önce de yanmış kendiliğinden sönmüştü genelde lpg li araçlarda bu sensör ikaz lambasını yakıyormuş bu problemden sonra da yandı ama lpgci yine aynı sebepten ötürü söndürdü yetkili servise gittiğimde lamba yanmıyordu onlar cihaz hego sensör hatası veriyor dediler bende bu sensörün iki tane olduğunu ve yeterli bilgim olmadığı için detaylı bilgi almadım onlarda vermediler zaten problemin kesin bundan olabileceği konusunda garanti vermediler sonra gittiğim iki özel servisde bilg. beyni aracı kontrol ettiler onlarda araç hiçbir hata vermiyor dediler...zaten o yüzden sorunu bir türlü kesin tespit edemiyorlar...

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Bekir Yığrık
(düzenlendi)

Öncelikle geçmiş olsun.

Her ustaya güvenmemek lazım.

Farklı bir açıdan yaklaşıyorum ben.

Akü-buji-buji kablolarını kontrol edin derim. Benim araçta rolanti dalgalanması vardı.(stop etmiyordu,tamamen farklı olabilir)

Akünün zayıflığındanmış. Aküyü şarj edince düzelmişti...

tarihinde Bekir Yığrık tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Recep Mura

Öncelikle geçmiş olsun.

Her ustaya güvenmemek lazım.

Farklı bir açıdan yaklaşıyorum ben.

Akü-buji-buji kablolarını kontrol edin derim. Benim araçta rolanti dalgalanması vardı.(stop etmiyordu,tamamen farklı olabilir)

Akünün zayıflığındanmış. Aküyü şarj edince düzelmişti...

İlginize teşekkür ederim bu sıkıntı başlayınca akümden pek şikayetim olmamasına rağmen orjinal akümü değiştirmiştim aküm çok yeni ama değişen bir şey olmadı gittiğim ustlar buji ve kablolarını kontrol etti sıkıntı yok hatta elimde 4 adet yedek buji bile var kontrol amaçlı aldık ustama bujileri yeni değiştirdim dememe rağmen tekrar aldırttı yedekte bekliyor şuan stop etmeler neredeyse sona erdi ama dalgalanma devam ediyor sanırım benimki başka bir şeyden kaynaklı ama stop etmedikçe sıkıntı etmiyorum benzinde 500 küsur km kullandım stop etmedi şuan lpgde deniyorum henüz 150 km yaptım sıkıntı yok ama dalgalanma benzine göre daha fazla..

Yorum bağlantısı
Bekir Yığrık

İnşallah bir an önce düzelir/hallolur.

İnsanı arabadan soğutuyor böyle durumlar.

Benim de km göstergesi gitmişti. Ustalara götürdüm (Muş'ta)

Usta yapamayınca kendim yaptım :)

Tekrar geçmiş olsun...

Yorum bağlantısı
Recep Mura

İnşallah bir an önce düzelir/hallolur.

İnsanı arabadan soğutuyor böyle durumlar.

Benim de km göstergesi gitmişti. Ustalara götürdüm (Muş'ta)

Usta yapamayınca kendim yaptım :)

Tekrar geçmiş olsun...

Teşekkür ederim aynen öyle o sıkıntı olana kadar (ki bakımdan hemen sonra oldu ben hep ustanın o bakımda yaptıklarından şüpheleniyorum çünkü hemen sonrasında başgösterdi) araçtan çok memnundum, tavan çıtası, krom aksesuarlar vb. yaptırmayı düşünüyordum bu sıkıntı başgösterince hevesim gitti araçtan soğumaya başladım satmayı bile düşündüm ama araç almak da çok zor o yüzden vazgeçtim...

Yorum bağlantısı
  • 7 ay sonra...
Murat Akaloğlu

bu saydıklarınız motor soğukken veya tam çalışma sıcaklığına gelmeden mi meydana geliyor,

araç benzinli ve frene bastığınızda yapıyo demişsiniz,sabahları fren pedalına aracı çalıştırmadan bastığınızda pedalın durumu nasıl,taş gibi sertmi,yoksa bir iki basımlık yumuşaklık varmı??

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Sonuç?

Sonuç bayağı bir usta gezdikten sonra anladım ki yetkili servise ilk gittiğimde söylenen hego/oksijen sensörleriyle hiç alakasız bir durummuş ikinci yetkili servise gittiğimde özellikle servis danışmanına tepki gösterdim benim sinirlendiğimi gören usta duruma müdahale etti ve olanları anlatınca beni sakinleştirdi ve bizzat kendinin aracı inceleyeceğini ve durumu kendinin bana anlatacağını söyledi uzun bir süre bekledim ustayı birkaç kez araçla servisten çıktığını gördüm sonra beni çağırdı birkez de beraber teste çıktık. Kalibrasyon yaptığını ve hemen hemen ideal ayarı yakaladığını şuan aracın frenlemelerde ve boşa almalarda stop etmediğini söyledi ancak rölantide devir saatinin hareketininde yani oynamasının da lpgli araçlarda normal olduğunu söyledi eğer sıkıntı devam ederse gaz kelebeğinin değişmesi gerekebileceğini söyledi...Çok şükür o günden sonra (Maşallah nazar değmesin) stop etmedi...Ancak rölanti de özellikle lpg de zaman zaman devir saatinde oynamalar yapabiliyor...Ha bu arada tavan çıtası, yan barlar vb. aksesuarları taktırdım...Arabamız bölümünde resimleri mevcut...

bu saydıklarınız motor soğukken veya tam çalışma sıcaklığına gelmeden mi meydana geliyor,

araç benzinli ve frene bastığınızda yapıyo demişsiniz,sabahları fren pedalına aracı çalıştırmadan bastığınızda pedalın durumu nasıl,taş gibi sertmi,yoksa bir iki basımlık yumuşaklık varmı??

Evet genelde ani frene bastığımda veya çok hızlıyken aracı boşa aldığımda çoğunlukla hemen stop ediyordu benzin lpg farketmiyordu ama elbette lpgde daha çok oluyordu. Birçok farklı usta tarafından hemen hemen birçok şeyi kontrol edildi ki yetkili servis dahil en ufak bir hata bulamadı genelde gaz kelebeğinden şüphelendiler ama onunda arızalı olup olmadığından kesin emin olamadılar kesin bundandır deselerdi çoktan değiştirtmiştim neyse yukarıda anlattığım gibi çok şükür stop etme problemi düzeldi...

Yorum bağlantısı
Mahmut Sayar

Servis seçimi yetkili ya da özel hiç farketmez çok önemli. Geçen sene eski aracımın rutin 10 bin bakımını İstanbulda bir Bosch Car Servisinde 350 liraya yaptırmıştım. Aracın yağı bir hafta sonra bir litre eksik çıktı, iki gun sonra yakıt almaya gittim depo kapağı olmadığını fark ettim, ardından yıkamacıda motor kaputunun bağlantı kısmında eski bir buji unutulduğunu gördüm. Aracı 15-16 yaşında bir çocuğa teslim etmeleri bunlara işaret gibiydi. Bu sene ise aynı aracı Ankara'da başka bir Bosch servisinde disk taşlama hariç 160 liraya hallettik, güleryüz, ikram, araç başında durabilme olanağı ve bol bol muhabbet cabası...

Velhasıl yetkili servis dahi olsa yerine, ustasına göre ilgi, alaka, dürüstlük çok fark ediyor. Doğru insanları bulmadan bu tür tecrübeler istemesek de oluyor.

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Servis seçimi yetkili ya da özel hiç farketmez çok önemli. Geçen sene eski aracımın rutin 10 bin bakımını İstanbulda bir Bosch Car Servisinde 350 liraya yaptırmıştım. Aracın yağı bir hafta sonra bir litre eksik çıktı, iki gun sonra yakıt almaya gittim depo kapağı olmadığını fark ettim, ardından yıkamacıda motor kaputunun bağlantı kısmında eski bir buji unutulduğunu gördüm. Aracı 15-16 yaşında bir çocuğa teslim etmeleri bunlara işaret gibiydi. Bu sene ise aynı aracı Ankara'da başka bir Bosch servisinde disk taşlama hariç 160 liraya hallettik, güleryüz, ikram, araç başında durabilme olanağı ve bol bol muhabbet cabası...

Velhasıl yetkili servis dahi olsa yerine, ustasına göre ilgi, alaka, dürüstlük çok fark ediyor. Doğru insanları bulmadan bu tür tecrübeler istemesek de oluyor.

Kesinlikle katılıyorum, yazın Balıkesir taraflarından dönerken Bursaya uğradım orada ki bir yetkili servise uğradım yağına suyuna baktılar çıktım Kestel'e geldim adres sormak için araçtan indim bir de baktım ki kaputun oradan tampona yaş sızıyor ve buharlar çıkıyor hareket halinde hiç farketmedim telaşla kaputu açtım birde baktım yağ kapağı takılmamış cam kenarında öylece duruyor hiç başıma gelmediğinden çok korktum mecburen kapağı takıp o şekilde gideceğim yere gittim ve hemen servisi aradım ustaya ulaştım durumu anlattım ya çocuk takmayı unutmuştur birşey olmaz dedi...Burası bir yetkili servisti...

Bir diğerinde de hava hortumunu söken ustanın hortum kelepçesini takmadığını fakettim ustam kelepçe nerede yoktu zaten dedi ustam ben hatırlıyorum vardı dedim yoktu diye ısrar etti halbuki sonradan aracı ilk aldığımda detaylı resimlerini çekmiştim inceledim hakikaten kelepçe var ama şimdi maalesef yok burası da bayağı dikkatli ve özenli iş yaptığını iddia eden özel bir servisti...

Benimkilerde bir tecrübe hala aradığım gibi yani işini adam gibi yapan bilmediğini de kurcalamayan ben bundan anlamam bunun için şuraya gitmelisin diyen bir ustaya henüz rastlayamadım...

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Recep Mura

Geçmiş olsun , yaşadığınız sıkıntıları anlayabiliyorum , keza başımdan da buna yakın bir olay zinciri geçti

http://www.fordclubt...mbasi-macerasi/

İnsanı arabasından soğutuyor gerçekten . Umarım bir daha böyle bir şey gerçekleşmez.

Teşekkür ederim size de çok geçmiş olsun ben hala ford araçlardan çok iyi anlayan bir ustaya rastlamadım benimde yalnızca soğukken gazda bir kaç km motor iyice ısınana kadar gaz yememe sıkıntısı var gerçi her zaman olmuyor ama sanırım regülatör ve enjektörler de sıkıntı var emin olmak için birkaç ustaya daha gösterip gerekirse değiştireceğim ama sizin de tecrübe ettiğiniz gibi ustayım diyen bir çok kişinin aslında yaptığı işlerden hiç anlamadığını görüyorsunuz ve hep acaba diyorsunuz...Hayırlısı bakalım...İnş. yapılan son işlemden sonra problemleriniz tamamen çözülmüştür dediğiniz gibi insanı arabadan soğutuyorlar bende neredeyse o zamanlar satmayı düşündüm ama seviyorum da aracı kıyamadım...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Recep Mura

KBKf4.jpg

Aracımı aldığımda üzerinde lpg kiti vardı ve bu şekilde montajlanmıştı Çağlar Bey ilk gördüğünde enjektörlerin konumunun yanlış olduğunu söylemişti gittiğim bir lpg servisi de işin kolayına kaçılmış enjektörler benzin yanma odasına en yakın noktada olmalı bu şekilde performansı düşük olur dedi ve enjektörlerin değişmesi gerektiğinden yerini değiştirdi. Ancak görüntü pek hoş olmadı çünkü hava filtre kutusu biraz havaya kaldırılarak enjektörler alta gizlendi ancak hava filtre kutusu sabitlemesi biraz tuhaf oldu. Hava filtre kutusunun biraz yukarı kaldırılmasının sakıncaları olur mu? Bu arada yeni takılan enjektörler daha iyisi ve sessizi olduğu söylenerek Ventgaz takıldı.

Yeni hali şu şekilde

Q6sN9nO.jpg

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

kapak arasından hava almadıkça sorun olmaz, güzel gözüküyor, çekiş fark etti mi?

Yorum bağlantısı
Recep Mura

kapak arasından hava almadıkça sorun olmaz, güzel gözüküyor, çekiş fark etti mi?

Teşekkür ederim ama ben ilk gördüğümde sükütu hayale uğradım. Hava Filtre kutusunu sabitlemek için kullandıkları civata vb.ler çok basit, özensiz ve kötü geldi gözüme ama zamanla alışacak sanırım. Enjektörlerim zaten neredeyse ölüydü değişince bayağı bir titreme azaldı, çekiş ve hızlanma şu an için gayet iyi. Ancak sabah soğukken tekleme ve gaz yememe devam edince regülatörde değişti bugün henüz kontrol etmedim inş. o sorunda çözülmüştür zaten lpg sisteminde geriye değişmeyen bir ecu+tesisat ve depo kaldı. :(

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Bu nasıl bir montajdır ya.. İyi ki düzelttirmişsiniz. :)

Montajı yapan yere bugün yeniden gitmek zorunda kaldım. Onlara yaptığınız montajı gören herkes bu ne biçim montaj diyor dedim. Kim diyor bu gayet uygun montaj sonuçta bize belli bir mesafe ye kadar takma imkanı verilmiş biz o mesafeyi aşmıyoruz aracın orjinalliğini bozmadan montaj yapıyoruz aksi halde bize yetkili servis yetkisi verilmez biz tüm araçlara bu şekilde montaj yapıyoruz ve şu ana kadar bir problem yaşamadık dedi. Bende bu enjektörler benzin yanma odasına ne kadar yakın olursa o kadar iyi olurmuş dedim tabii doğrudur dedi ama bozuldu tabii...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yakınlığı uzaklığı da geç... kapağın üstüne enjektör koyulur mu ya.. Bir de delmişler...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...