Murat Ersel Çevik 19 Aralık 2011 Paylaş 19 Aralık 2011 Bütün bu yazılanlara ek olarak şunu söylemek istiyorum. Seat Altea varken benzeri bir durumu iki kez yaşadım. Birincisinde hata Lpg nin tesisatından kaynaklandığı ortaya çıktı. İkincisinde gizli bir buzlanma sebebiyle aracın sağ tarafı çok ani bir patinaj yapıp kesmiş. O anda sistem devreye almış kendisini. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 19 Aralık 2011 Paylaş 19 Aralık 2011 Geçmiş olsun, inşallah düzelir, genelde bu tip arızalara nedense Wv-Opel-Audide daha çok rastlanıyor, özelliklede Opel bu konuda çok fena, full kalibrasyon dertlide diyebiliriz, arkadaşın dediği gibi rot ayarı kontrol edilmeli, ama sizde durum farklı sanırım, farklı veri girişinde sistem arızaya geçmeli, sizde kafasına göre frenlemeye giriyor, bu da arabanın döndüğünü zannederek frenleme yapmasına sebeb oluyor sanki, yine klasik olarak kalibrasyon yapılması gerekli sanırım. Yorum bağlantısı
Fazlı Özdemir 19 Aralık 2011 Paylaş 19 Aralık 2011 Esp'n mi var, derdin var. Vallahi ben de soğudum şimdi bu esp'den. Esp'siz araç alınmaz diyordum artık oysa. Ne kadar fazla elektronik sistem o kadar fazla sıkıntı. Rıdvan Bey esp devre dışı bırakılabiliyor mu ki? Bırakılsa bile belli bir hızdan sonra otomatikman devreye girmiyor muydu bu sistem? Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 21 Aralık 2011 Yazar Paylaş 21 Aralık 2011 Vallahi ben de soğudum şimdi bu esp'den. Esp'siz araç alınmaz diyordum artık oysa. Ne kadar fazla elektronik sistem o kadar fazla sıkıntı. Rıdvan Bey esp devre dışı bırakılabiliyor mu ki? Bırakılsa bile belli bir hızdan sonra otomatikman devreye girmiyor muydu bu sistem? Mondeo da dediğiniz gibi belli bir hızdan sonra otomatik olarak devreye giriyordu, ama Passat'ta girmiyor. Kapatınca, kapanıyor Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik 21 Aralık 2011 Paylaş 21 Aralık 2011 ama sistemin amacı ve olması gerekende bu zaten, bende bir kaç kez özellikle geniş ve trafiğe kapalı alanda ve ıslak zeminde özellikle zorlamalarla devreye girip çıktığını ekrandan izledim. birde sağa ve sola dönüşlerdeeğer seri şekilde kalkış yaparsanız ve yolda tozlu ve ıslak ise araç spin atmaması için sistem devreye giriyor. ve bunu hissedebiliyorsunuz. Kısa mesafeli buzda sistem devreye girip kuru zemine geçince hızıda değerlendirirsen aynen söylenen hata oluyor. Buda o an için yarar dan çok zarara sebep olabiliyor. Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 21 Aralık 2011 Paylaş 21 Aralık 2011 (düzenlendi) Aklıma bir şey geldi ama, eskiden cep telefonu sinyallerinin ABS yi etkilediği söylenir ve şehirler arası otobüslerde sırf bu yüzden kapattırılırdı. Sonrada ABS ünitesi kurşun kaplı muhafaza içine alınmış denilen Mitsubishi Safir otobüsler çıktı, sloganı da "yolunuz da telefonunuz da açık olsun" du. ESP devresinin okuduğu sinyaller de bu telefon sinyallerinden etkilenmiş/etkileniyor olabilir mi acaba? 21 Aralık 2011 tarihinde Furkan Avcı tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tahir İlter 21 Aralık 2011 Paylaş 21 Aralık 2011 Aklıma bir şey geldi ama, eskiden cep telefonu sinyallerinin ABS yi etkilediği söylenir ve şehirler arası otobüslerde sırf bu yüzden kapattırılırdı. Sonrada ABS ünitesi kurşun kaplı muhafaza içine alınmış denilen Mitsubishi Safir otobüsler çıktı, sloganı da "yolunuz da telefonunuz da açık olsun" du. ESP devresinin okuduğu sinyaller de bu telefon sinyallerinden etkilenmiş/etkileniyor olabilir mi acaba? Asıl otobüsteki riskin karoseri yüzünden sinyallerin otobüs içinde dağıldığı ve kalp pili kullanan yolcularından bundan etkilenebileceği olarak duymuştum bunula ilgili bir önlem alındı mı bilmiyorum ama artık eski yeni bütün otobüslere kullanılabildiğini görüyorum. Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 21 Aralık 2011 Paylaş 21 Aralık 2011 Onu bilmiyorum da cep telefonu ile araca bindiğinde 2-3 kez aracı çalışmayan bir bora sahibi var. Aracına her bindiğimizde telefon kapattırırdı. 1 Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik 21 Aralık 2011 Paylaş 21 Aralık 2011 kuru zemine geçince sistem devreden çıkmıyor mu? mutlaka çıkıyordur, bununda risk oluşturacak kadar tehlikeli olduğunu düşünmüyorum. öyle olduğu varsayımdan hareket edersek bu güne değin benzer sebepten onlarca kaza haberi almazmıydık.? Abi şimdi farzedelim hızın 100km. Tatlı bir rampa çıkıyorsun ayağın gazda. Sağ köşede 2 m lik ince su birikintisi buz tutmuş. Araç bir anda senin hissetmeyeceğin şekilde patinaj yaptı. Esp fazla dönüyü hissedip devreye girdi ama o devreye girdiği anda sen kur yola bastın patinaj kesildi. Devreden çıkana kadar geçen zamanda kuruda sağ teker fren yaptımı. İşte o an sarsıntı olup direksiyon sağa çekiyor. Ha bu anlattığım milyonda bir olan bir durum ama yaşadım. Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 22 Aralık 2011 Yazar Paylaş 22 Aralık 2011 Aklıma bir şey geldi ama, eskiden cep telefonu sinyallerinin ABS yi etkilediği söylenir ve şehirler arası otobüslerde sırf bu yüzden kapattırılırdı. Sonrada ABS ünitesi kurşun kaplı muhafaza içine alınmış denilen Mitsubishi Safir otobüsler çıktı, sloganı da "yolunuz da telefonunuz da açık olsun" du. ESP devresinin okuduğu sinyaller de bu telefon sinyallerinden etkilenmiş/etkileniyor olabilir mi acaba? Araç 2004 model. 7 senedir tek elden kullanılıyor. Şimdiye kadar cep telefonu kaynaklı bir arıza hissedilmedi veya ESP 'nin 7 seneden beri böyle bir arızası olmadı. Üstelik bahsedilen olay esnasında araçta telefon kullanılmıyordu. Servis "araç aşırı yüklüyken sensörlerde yanılmaolabilir" demişti. O günden sonra araç bir daha aynı şekilde yüklenmedi; arıza da hiç tekrarlamadı. Ama şunu da söyleyeyim ki, aracın yükü "anormal değildi. 4 yetişkin + 2 bavul gibi bir yük vardı. Yorum bağlantısı
Engin Özarı 25 Aralık 2011 Paylaş 25 Aralık 2011 Bizin fabrikanın ESP 'li olan 2010 model Connect'i var. 1 hafta önce araç . Bursa çekirgede rampasında çıkarken sabah erken saatlerde sık sık ESP devreye girmeye başlamış. Kuru ve yağışsız yol. Hava sadece -3 derece . Eskişehire gelince aracı servise götürüyor soförler. ESP okuyucu sensör, sık sık aracı kışın yıkanmaktan dolayı buzlanmış, Rast gele devreye giriyormuş. Buz çözücü sprey sıkıp göndermişler. Şimdilik arıza yokmuş. İşletme içindeki araçlardaki hasar , arıza ve bakım çalışma ve sonuçlar bizde. araç kullanıcılarına mail yoluyla bildirilir. Yola çıkacak kişi. aldığı aracın bakım. arıza gibi sorunlarından haberlidir. 1 Yorum bağlantısı
Nazım Velioğlu 19 Kasım 2012 Paylaş 19 Kasım 2012 Araç 2004 model. 7 senedir tek elden kullanılıyor. Şimdiye kadar cep telefonu kaynaklı bir arıza hissedilmedi veya ESP 'nin 7 seneden beri böyle bir arızası olmadı. Üstelik bahsedilen olay esnasında araçta telefon kullanılmıyordu. Servis "araç aşırı yüklüyken sensörlerde yanılmaolabilir" demişti. O günden sonra araç bir daha aynı şekilde yüklenmedi; arıza da hiç tekrarlamadı. Ama şunu da söyleyeyim ki, aracın yükü "anormal değildi. 4 yetişkin + 2 bavul gibi bir yük vardı. öncelikle olayın üzerinden uzun bir zaman geçmiş olmasına rağmen yinede geçmiş olsun demek istiyorum. anlattıklarınız nokta virgül aynısını 2004 model 2.0 passat la Amcam yaşamış.140 km/h giderken kuru zeminde oldu dedi. Eğer daha hızlı olsaydım veya yağışlı olsaydı kesin kez çok büyük bir kaza yapardım dedi.olaydan sonra araca serviste bakılmış, ESP değiştirilmiş yaklaşık 2500-3000 TL civarı bir ücretle. Şimdi bende 2003 passat var, yolda giderken 100 km nin üzeri hızlara çıktığımda tedirgin oluyorum ister istemez. Esp kapalı geziyorum sürekli bu olayları duyduktan sonra Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 19 Kasım 2012 Yazar Paylaş 19 Kasım 2012 Benzer bir arıza tahminini Auto Show deriginisnde bir kazayı yorumlarken Onno Usta'dan duymuştum. Bahse konu araç FOCUS'tu. Böyle bir kaza ancak ESP'nin hatalı devreye girmesiyle olur diyordu. BEnce ESP sistemini sürekli kapatmak mümkün olmasa gerek. Ne kadar kapatırsanız kapatın, belli bir hızdan sonra otomatik olarak devreye girmiyor mu? Yorum bağlantısı
Engin Deniz 19 Kasım 2012 Paylaş 19 Kasım 2012 öncelikle olayın üzerinden uzun bir zaman geçmiş olmasına rağmen yinede geçmiş olsun demek istiyorum. anlattıklarınız nokta virgül aynısını 2004 model 2.0 passat la Amcam yaşamış.140 km/h giderken kuru zeminde oldu dedi. Eğer daha hızlı olsaydım veya yağışlı olsaydı kesin kez çok büyük bir kaza yapardım dedi.olaydan sonra araca serviste bakılmış, ESP değiştirilmiş yaklaşık 2500-3000 TL civarı bir ücretle. Şimdi bende 2003 passat var, yolda giderken 100 km nin üzeri hızlara çıktığımda tedirgin oluyorum ister istemez. Esp kapalı geziyorum sürekli bu olayları duyduktan sonra Arka koltuğun altında ki sensörlerde sıkıntı var. Arkaya biri oturunca bende de ESP hatası veriyor. Forumları inceledim bizim kasalarda hep aynı hata var. Sensörün üstüne kalın demir yaptırmayı düşünüyorum Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal 19 Kasım 2012 Paylaş 19 Kasım 2012 Arka koltuğun altında ki sensörlerde sıkıntı var. Arkaya biri oturunca bende de ESP hatası veriyor. Forumları inceledim bizim kasalarda hep aynı hata var. Sensörün üstüne kalın demir yaptırmayı düşünüyorum arka koltuğun altında esp nin hangi sensor ü var ki? Yorum bağlantısı
Engin Deniz 19 Kasım 2012 Paylaş 19 Kasım 2012 arka koltuğun altında esp nin hangi sensor ü var ki? Valla bilmiyorum saçma sapan bir yere koymuşlar tam ortada, sigara paketi kadar bir sensör. Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 19 Kasım 2012 Paylaş 19 Kasım 2012 Geçen gün bizim işyerindeki juke düz yolda giderken aniden frenledi ve esp ışığı yandı,aracın direksiyon hafif solda durduğu için sensör yanılıyormuş,rot ayarı yapılıp direksiyon düzeltildi sorun çözüldü. Yorum bağlantısı
Fazlı Özdemir 20 Kasım 2012 Paylaş 20 Kasım 2012 Geçen gün bizim işyerindeki juke düz yolda giderken aniden frenledi ve esp ışığı yandı,aracın direksiyon hafif solda durduğu için sensör yanılıyormuş,rot ayarı yapılıp direksiyon düzeltildi sorun çözüldü. Böyle sorunların olması beni esp'den soğutuyor. Kazayı önlemek için konan sistem başlı başına kazanın nedeni de olabilir öyleyse. Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal 20 Kasım 2012 Paylaş 20 Kasım 2012 olması bi dert olmaması bi dert ne olursa olsun bence olmaması daha büyük dert ... 1 Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 20 Kasım 2012 Paylaş 20 Kasım 2012 (düzenlendi) arka koltuğun altında esp nin hangi sensor ü var ki? Valla bilmiyorum saçma sapan bir yere koymuşlar tam ortada, sigara paketi kadar bir sensör. Yatay Hızlanma Sensörü (Lateral Acceleration Sensor) genelde aracın denge noktasında olur ve arabanın sağa-sola (merkez kaç) savrulma ivmesini ölçer. 407 de de arka koltuğun altında. Şekildeki 4 numaralı sensör kaynak : http://www.racq.com.au/motoring/cars/safer_cars/safety_fact_sheets/stability_control_systems 20 Kasım 2012 tarihinde Furkan Avcı tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal 21 Kasım 2012 Paylaş 21 Kasım 2012 Yatay Hızlanma Sensörü (Lateral Acceleration Sensor) genelde aracın denge noktasında olur ve arabanın sağa-sola (merkez kaç) savrulma ivmesini ölçer. 407 de de arka koltuğun altında. Şekildeki 4 numaralı sensör kaynak : http://www.racq.com....control_systems teşekkürler... bir dönem bir başka forumda biri esp takmıştı aracına astra falandı sanırım ... bu kadar sensör bazlı bir sistemi sonradan takmakta korkutur beni... Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 21 Kasım 2012 Paylaş 21 Kasım 2012 Jetta'da ESP tamamen kapanabiliyor mu? En azından Golftte ESP'yi kapattığın zaman ESP kanapandı gözüküyor ama 60 km/H hızdan sonra sen istediğin kadar kapat açık kalıyor.Jettada böyle bir durum yok mu ? 407'de de 50 km/h dan sonra kapatılamıyor, patronun 2012 A6 sında 120 km/h ile giderken kapatılabiliyor Yorum bağlantısı
Guest Feti Ercan 21 Kasım 2012 Paylaş 21 Kasım 2012 Bende focusu ilk çalıştırdığımda esp ışığı yanmıyor ekranda öyle bir simgenin olması gerekmiyor mu? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Kasım 2012 Paylaş 21 Kasım 2012 Bizimkiler de kapanıyor galiba... Bende focusu ilk çalıştırdığımda esp ışığı yanmıyor ekranda öyle bir simgenin olması gerekmiyor mu? Esp yok demekki.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts