Rıdvan Ergün 7 Aralık 2011 Paylaş 7 Aralık 2011 Bir yakınımın 2004 model 1.8 T WV Passat marka aracını kullanıyordum. Hızım 70-80 km civarındaydı. İstanbul'da TEM Otoyolunda dümdüz kuru asfaltta seyir halinde iken aniden sağ ön lastik patlamış gibi araç sağa yığıldı. Direksiyona kuvvetle yapışmasam beni sağa atacaktı. Aynı anda ESP lambası yanmaya başladı ve sonra söndü. Sağa yanaşıp kontrol ettim, hiç bir sorun görünmüyordu. Korkarak yola devam ettim ama bir daha olmadı. Aracı teslim ederken sahibi bir kaç gün önce aynı olayın kendi başına da geldiğini söyledi. Ben ESP de yanlış bir algılama olduğu ve ESP sisteminin devreye girerek aslında gerekmediği halde sağ tekerleklerin frenleme yaptığı gibi bir düşüncedeyim. Aracı servise götürdük, hiç bir arıza tespit edilemedi. İstanbul'daki ikinci bir yetkili servisteyse "Arıza görünmüyor, araç çok yüklü müydü, aşırı yüklüyken benzer bazı örnekler gördük, endişelenmeyin" dediler. Evet başımıza gelen her iki seferde de araçta 4 kişi artı bagajda eşya vardı. Fakat böylesi yüklemeler bir öık kez başka araçlarda da sık sık olabilir. Anormal bir yük değildi. Bu sınıf bir araçta ESP sisteminin yanılarak aracı aniden tek taraftaki tekerleklerden frenlemesi çok tehlikeli kazalara sebep olabilir. Doğrusu kendim de araç kullanırken ESP sisteminin hata yaparak dengesiz bir frenlemeye yol aötığını düşünmek bile istemiyorum. Arkadaşım aracını kullanırken ESP düğmesine basarak sistemi devreden çıkartıyor artık. ESP sistemlerinin böyle güvensizliği olabilir mi, aracı bu konuda nerede kontrol ettirmemizi önerirsiniz. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 7 Aralık 2011 Paylaş 7 Aralık 2011 abs sensörleri kontorl edilmeli. kablolarda bir sıkıntı var mı bakılmalı. bir ihtimal sensörün birinde arıza algılanıyorsa araç tekerler arasında hız farkı algıladığı için esp yi tetiklemiş olabilir. ama esp için direksiyon açısı yanal ivme sensörü vs gibi başka tetikleyicilerde var. bence tesisatlar kontrol edilmeli tekerlerdeki. ama sensör arıza yapsa büyük ihtimal esp devre dışı kalmalıdır. yani esp tek değişkenle devreye girmez gibi geliyor bana. Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 7 Aralık 2011 Yazar Paylaş 7 Aralık 2011 Tesisatlarda arıza olsa beyne bağlanıldığında arıza kaydı vermesi gerekmez miydi? Hiç bir arıza kaydı görünmemesine rağmen dümdüz yolda giderken aracın aniden ve tek taraflı fren yapması felaket bir şey Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Aralık 2011 Paylaş 7 Aralık 2011 Hİç düşünmemiştim ama esp sistemi düz yolda kafasına göre çalışırsa, iş gerçekten çok zor , ama aynısı abs için de geçerli zaten aynı mekanizma, yan, abs dahil tüm elektronik sistemlerdeki arızalar yoldan çıkmaya sebebiyet verebilir mi denirse, evet verebilir, ama ihtimal bayağı bayağı düşük. Ancak ben bu PAssatın sahibi yerinde olsam, ele gelir bir arıza bulana kadar kullanmazdım Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 7 Aralık 2011 Paylaş 7 Aralık 2011 anlık bir arıza olduğu için olabilir. arıza kaydı prenisibi nasıl bilmiyorum ama mesela sol arka lastiğin anlık hızı aşırı düştü. ama sebebi kablodaki bir temas sorunu. o zaman sağ ön araç sanki arkadan kayıyor gibi araca kontra verdi ve araç sağ öne yığıldı gibi. yani biraz attım ama ihtimal dahilinde. yine abs beynindeki valfte sıkıntı vardı anlık bir tekleme yaptı. kısaca demek istediğim sıkıntı sadece esp kaynaklı değil büyük ihtimal fren sistemindeki bir hatadan. 1 Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 7 Aralık 2011 Yazar Paylaş 7 Aralık 2011 Çağlar Bey arkadaşım da zaten ESP yi sürekli kapatıyor. Mustafa Bey olay olduğunda ESP lambası yanıp yanıp sönüyor. Bu aracı İstanbul'da kontrol ettirebileceğimiz güvenilir bir yer önerebilecek var mı? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Aralık 2011 Paylaş 7 Aralık 2011 Çağlar Bey arkadaşım da zaten ESP yi sürekli kapatıyor. Mustafa Bey olay olduğunda ESP lambası yanıp yanıp sönüyor. Bu aracı İstanbul'da kontrol ettirebileceğimiz güvenilir bir yer önerebilecek var mı? Vw yetkili servis kökenli iyi bir arkadaşımız var Maslakta Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 7 Aralık 2011 Paylaş 7 Aralık 2011 Esp lambasının olay sırasında yanıp sönmesi sistemin devreye girdiğini gösteriyor. Problem muhtemelen arka sensörlerden gelen kablolarda bir şasi gibi birşey ya da sensörün kendi arızası. Ya da akü biraz zayıf. Her halukarda olacak iş değil, açılışta çekap yaparken kontrolden geçmesi lazım. Geçiyorsa da yapmaması lazım. Biraz ayıp olmuş. VW forumlarında (yabancı) aratın bakalım birşey çıkar mı? ben şöyle birşey buldum mesela aynı şekilde: Hello, Been a while since I posted last time on here, but after my car appearing to have a mind of it's own yesterday I had to scan it for codes to see what was up. The problem was when approaching a roundabout, I braked and then steered around the corner, however, the car decided that something was wrong and the ESP kicked in and tried to correct my mistake (resulting it to swerve from side to side, with smoke from something seen in the rear view mirror!). There was no oil or anything on the road, and the conditions were dry.. scary. Anyway, I scanned the code and the only one that relates to the problem is: Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 4B0 614 517 G Component: ABS/ESP front 1728 Coding: 04255 Shop #: WSC 05311 1 Fault Found: 01424 - yahu Rate Sensor (G202): Reference Wire 57-00 - Electric Circuit Failure I did a past search and the only thing I could find was this: ESP Light Any ideas? I hope its not the controller that has decided to stop work, and just a wiring fault? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Aralık 2011 Paylaş 7 Aralık 2011 ilk aklıma gelen, direksiyon pompasına bağlı olarak çalışan konum algılayıcının kontrolü ve yeniden kalibrasyonu, Vw kalibrasyonu, adaptasyonu çok sever vallahi korktum şimdi, araçta esp var diye güven duyuyordum şimdi içime bi kurt düştü. şu sorunun cevabını merak içinde bekliyor olacam. bence büzüm fordlar böyle abuk arıza vermez, bizim en büyük derdimiz sanal hararet, sanal motor lambası , rüzgar sesi yapan yan ayna falan. 4 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 7 Aralık 2011 Paylaş 7 Aralık 2011 vallahi korktum şimdi, araçta esp var diye güven duyuyordum şimdi içime bi kurt düştü. şu sorunun cevabını merak içinde bekliyor olacam. Esp'n mi var, derdin var. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 7 Aralık 2011 Paylaş 7 Aralık 2011 3-4 yaşlarındaki TEVES/COntinental 60 marka ESP/ABS modülü olan octavia/golf/bmw1/ araçlarda kronik sorun varmış. Ama bu sorunda ışık yanıyormuş. Modül sensöür ile ilgiliymiş. Hayati tehlike yaratmıyormuş. Bu arıza ise başka. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 7 Aralık 2011 Paylaş 7 Aralık 2011 Seyir halinde iken ( eğer cruise'de açık ise) yoğun su hattına girilmiş olması ve çekiş tekerinin patinaja girme olasılığı, devamında aracın kendini kurtarmaya çalışması.... Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 7 Aralık 2011 Paylaş 7 Aralık 2011 ESP sistemi milisaniye mertebesinde hesap yapar karar verir ve bunu yineler. Su geçişleri gibi yerlerde saçmalamaz. Problem sensör problemidir ancak çok sakat bir durum böyle sensör tasarlanmaz. Ayıpladım. Bozulunca ESP nin "çalışması " değil "çalışmaması" esastır. Buna göre tasarım kuralları vardır, olay açık ve seçiktir. Uyduruk bir mühendis birşeyi kaçırdı herhalde ve muhtemelen bu bosch sonrası geçilen TEVES/CONTINENTAL esp modüllerinin ilk yıllarına denk geliyor. Çok yazık. Şu aracın sahibi ile görüşün: http://www.aracforum.com/volkswagen/14210-passat-2004-tdi-esp-problemi.html Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Aralık 2011 Paylaş 7 Aralık 2011 Vesile ile Vsa diye bir sistem var, gelişmiş esp diyebiliriz, bunlarda da kullananlar saçmalar bazen Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 7 Aralık 2011 Paylaş 7 Aralık 2011 Çağlar doğru söylüyor galiba: http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/steeringangle.html Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Aralık 2011 Paylaş 7 Aralık 2011 Sanayiye Vw ler gelir, doğruuu beyinciye gider, adaptasyon yaptırır durur, 100-200 $ sadece cihaza bağlama ücreti, düzelme garantisi olmadan ! , buji değiştirirsin, motor tekler, haydiii adaptasyona, 50 TL lik parça takarsın, 100$ adaptasyona 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 7 Aralık 2011 Paylaş 7 Aralık 2011 Problemi tettiklemek için aklınız başınızda ve etraf sakin yollarda ESP/on/off kurcalamanızı öneririm. Belki tekrarlatırsınız arızayı. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 7 Aralık 2011 Paylaş 7 Aralık 2011 Microsaniyelik işlem yapan parçanın kalibrasyonu kaçıyorsavay haline... Ancak Cruise açık halde iken patinaja düşen teker frenleniyor. Tecrübe ile sabit.. Yorum bağlantısı
Akan Belen 7 Aralık 2011 Paylaş 7 Aralık 2011 Ben onu bilmemde servis nasıl olurda böyle bir soruna normal der anlamadım. Endişelenmeyin kardeşim en fazla ölürsün daha ilerisi yok bunun.Normal yani endişe edecek bir durum yok.Ww zati sevmezdim iyicene gıcık oldum Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 7 Aralık 2011 Paylaş 7 Aralık 2011 Benim ABD deki ford escort (93 model 1.9 benzinli) gazı takılı kalmıştı Olur böyle vakalar ama ayıp olur. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 7 Aralık 2011 Paylaş 7 Aralık 2011 Sanayiye Vw ler gelir, doğruuu beyinciye gider, adaptasyon yaptırır durur, 100-200 $ sadece cihaza bağlama ücreti, düzelme garantisi olmadan ! , buji değiştirirsin, motor tekler, haydiii adaptasyona, 50 TL lik parça takarsın, 100$ adaptasyona Tanıdık adaptasyoncu var abi bu grup için kesin rakamı çook daha azdır size 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 7 Aralık 2011 Paylaş 7 Aralık 2011 kitapçıkta veya başka bi yerlerde okumuştum. bu sebepten olsa gerek ki, yağmurlu havalarda kesinlikle CC de kullanmayın diye yazıyor.!!! O ESP siz araçlarda olsa gerek. esp devreye girince cc devren çıkar sanki yada en azından fordlarda TCS esp ile bir çalıştığı için gaz şiddetini ona göre ayarlar. Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 18 Aralık 2011 Yazar Paylaş 18 Aralık 2011 Seyir halinde iken ( eğer cruise'de açık ise) yoğun su hattına girilmiş olması ve çekiş tekerinin patinaja girme olasılığı, devamında aracın kendini kurtarmaya çalışması.... Benim anlattığım sorunlar kuru hava ve dümdüz asfalt yol şartlarında meydana geldi. vallahi korktum şimdi, araçta esp var diye güven duyuyordum şimdi içime bi kurt düştü. şu sorunun cevabını merak içinde bekliyor olacam. ilk aklıma gelen, direksiyon pompasına bağlı olarak çalışan konum algılayıcının kontrolü ve yeniden kalibrasyonu, Vw kalibrasyonu, adaptasyonu çok sever bence büzüm fordlar böyle abuk arıza vermez, bizim en büyük derdimiz sanal hararet, sanal motor lambası , rüzgar sesi yapan yan ayna falan. Ben böyle bir arızayı 5-6 sene önce bir Focus hakkında Auto Show Dergisinde Onno Usta'nın yazısında okumuştum. Meydana gelen bir kazayı ESP sisteminin hatalı öalışmasına bağlıyordu. Fakat o araç pert olduğundan böyle bir arıza için çözüm önerisi yoktu. Sadece kazayı yorumlamışlardı. Bakalım kısmetse çözümü bu forumdaki uzmanlar sayesinde bulacağız. Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak 18 Aralık 2011 Paylaş 18 Aralık 2011 Benim şöyle bir tahminim var; zamanın birinde düz yolda giderken aracımın esp ışığı her 20 km bir yanıyordu, yani sistem devre dışı kalıyordu, sorunu bulmak için yerli yabancı forumları dolaştım, sonunda aracın rot ayarı bozuk olduğu için, araç düz giderken direksiyonda bulunan esp siteminin direksiyon açı sensörü sisteme hata kaydı düşerek espnin devre dışı kalmasına neden oluyordu, zira esp sisteminde bulunan diğer sensör (yanal ivme sensörü) aracın düz gittiğini söylüyordu sisteme ki yanal ivme sensörünün söylediği doğru olandı. Peki direksiyon açı sensörü neden aracın düz gitmediğini iddaa ediyordu Şöyle ki, aracın bir şekilde rot ayarı bozulmuştu ve direksiyon araç dümdüz bir şekilde giderken çok hafif sola dönüktü ve bu hatayı sadece yüksek hızlarda giderken veriyordu, şehir için trafiğinde vermiyordu, çünkü şehir içi trafiğinde zaten kısa bir süre sonra direksiyon gerçekten bir miktar çevrildiği için sistem hatayı yakalayamıyordu, tabi bunu başlarda anlamamıştık, sonra ustama forumdan aldığım bilgileri iletince, direksiyonu inceledik ve tekerlek açıları tam düz gidecek şekilde döndürüldüğünde direksiyonun hafif bir şekilde sola baktığını gördük ve bunun da rot ayarı bozulduğu için olacağını düşündük, hal böyle olunca sensörlerin biri düz gidiyorum diğeri hayır sola dönüyorum diyordu ve anlaşmazlık olduğunu sezen esp sitemi iyisimi ben bu sistemi kapatayım diyordu. Ee tabi rot ayarı yapılınca direksiyon açı sensörü doğru yolu buldu ve diğer sensörlerle kardeş kardeş anlaşmaya başladılar, sorun ortadan kalktı ve bir daha esp devre dışı kalmadı. Şimdi bu iki sensör anlaşamayınca sistem kendini iptan etti, ya peki espsi yanal ivme sensöründen aracın düz gidip gitmediğinin sağlamasını yapmayıp da devreye girseydi?? Allah muhafaza sizin yaşadığınız olumsuzlukları yaşayabilirdim. Acaba diyorum, aracınızın sensörlerinden (özellikle direksiyon açı sensörü) biri rot ayarı vb başka bir nedenden dolayı sistemi yanlış yönlendiriyor olabilir mi? Özellikle düz yolda olduğunu belirtmişsiniz, ön tekerlekler tan düzken direksiyonunuzun konumunu bir kontrol etmenizi öneririm, belki de benim aracımdaki gibi basit bişeydir. 2 Yorum bağlantısı
Rıdvan Ergün 19 Aralık 2011 Yazar Paylaş 19 Aralık 2011 Benim şöyle bir tahminim var; zamanın birinde düz yolda giderken aracımın esp ışığı her 20 km bir yanıyordu, yani sistem devre dışı kalıyordu, sorunu bulmak için yerli yabancı forumları dolaştım, sonunda aracın rot ayarı bozuk olduğu için, araç düz giderken direksiyonda bulunan esp siteminin direksiyon açı sensörü sisteme hata kaydı düşerek espnin devre dışı kalmasına neden oluyordu, zira esp sisteminde bulunan diğer sensör (yanal ivme sensörü) aracın düz gittiğini söylüyordu sisteme ki yanal ivme sensörünün söylediği doğru olandı. Peki direksiyon açı sensörü neden aracın düz gitmediğini iddaa ediyordu Şöyle ki, aracın bir şekilde rot ayarı bozulmuştu ve direksiyon araç dümdüz bir şekilde giderken çok hafif sola dönüktü ve bu hatayı sadece yüksek hızlarda giderken veriyordu, şehir için trafiğinde vermiyordu, çünkü şehir içi trafiğinde zaten kısa bir süre sonra direksiyon gerçekten bir miktar çevrildiği için sistem hatayı yakalayamıyordu, tabi bunu başlarda anlamamıştık, sonra ustama forumdan aldığım bilgileri iletince, direksiyonu inceledik ve tekerlek açıları tam düz gidecek şekilde döndürüldüğünde direksiyonun hafif bir şekilde sola baktığını gördük ve bunun da rot ayarı bozulduğu için olacağını düşündük, hal böyle olunca sensörlerin biri düz gidiyorum diğeri hayır sola dönüyorum diyordu ve anlaşmazlık olduğunu sezen esp sitemi iyisimi ben bu sistemi kapatayım diyordu. Ee tabi rot ayarı yapılınca direksiyon açı sensörü doğru yolu buldu ve diğer sensörlerle kardeş kardeş anlaşmaya başladılar, sorun ortadan kalktı ve bir daha esp devre dışı kalmadı. Şimdi bu iki sensör anlaşamayınca sistem kendini iptan etti, ya peki espsi yanal ivme sensöründen aracın düz gidip gitmediğinin sağlamasını yapmayıp da devreye girseydi?? Allah muhafaza sizin yaşadığınız olumsuzlukları yaşayabilirdim. Acaba diyorum, aracınızın sensörlerinden (özellikle direksiyon açı sensörü) biri rot ayarı vb başka bir nedenden dolayı sistemi yanlış yönlendiriyor olabilir mi? Özellikle düz yolda olduğunu belirtmişsiniz, ön tekerlekler tan düzken direksiyonunuzun konumunu bir kontrol etmenizi öneririm, belki de benim aracımdaki gibi basit bişeydir. Erkan Bey açıklamalarınız için teşekkür ederim. Fakat sizin de belirttiğiniz gibi, bizim araçta ESP arıza uyarısı yapmayıp, doğrudan doğruya hatalı biçimde devreye girerek sağ tekerleklere fren yaptırdı. Araç ciddi şekilde savrulma tehlikesi geçirdi. Rot ayarının bozulması her araçta meydana gelir. Ama çok çok az sayıda araçta ESP'nin bu sebeple arıza uyarısı verdiğini duydum, ama hatalı biçimde devreye girdiğini duymadım. Rot ayarı bozuk araç sayısı ile bunu oranlarsak, bizdeki arızanın ayar bozukluğundan olma olasılığı çok düşük görünüyor. Doğuş Grubu otomobillerde kalibrasyonun ne denli önemli olduğunu ben de kendi Audimden biliyorum. Fakat ESP arızası olan Passat servise gitti ve serviste bilgisayara bağlandığında hiç bir arıza kodu görünmedi. Bu durumda kalibrasyon yapmak neyi çözecek? 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts