İçeriğe Yönlendir

Süper Lüks Xtra: Tozko Paran


Zafer Ayvacı

Recommended Posts

Zafer Ayvacı

1993 model Doğan SLX. İsmini Tozko koydum, soyadı da Paran. Kısaca Tozkoparan diyebiliriz. :p 15000 kilometredeydi aldığımda, 17500 oldu. 115 midir 215 midir bilmem :) Ancak bir iki test sürüşünden ve bakımdan sonra motor durumu hoşuma gittiği için satın aldım. 7.850 TL verdim. Kasada çürük yok ancak ufak tefek taş izi gibi çökükler var, tavan+bagajda güneş yanıkları var. Geri kalan iyi. Tabanlarda direklerde herhangi bir çürüme yok. Araç 2002'den beri Karabük'teymiş. Eskipazar ilçesinde. Ayağımızı yerden kesiyor. Aldıktan sonra 1 kez İstanbul'a gidip geldim, gürültüye katlanılırsa basınca gidiyor. Sorun yok. Yağ eksiltmesi Tofaş standartlarında. :) Lastikleri ve tüp tesisatı komple 1 yıllık. Yenilenmiş. 25 lt gaz alan bir tankı var, İstanbul'a iki kez doldurmadan gidemiyorum :) Lastikleri Petlas. Yeni ama güvensiz, en ufak ıslak zeminde olduğu yerde dönüyor :) Ona göre kullanıyorum. Koltuklarda çökme gibi bir durum yok, iç kısımda genel olarak problem yok, biraz temizlik gerekli, gaza gelmem lazım. Önceki sahipleri yapıştırma iş yapmayı çok seviyormuş heralde. Sürekli birşeyler takmışlar ve hepsini yapıştırmışlar, sökünce de temizlenmesi gerekiyor. Söktüm ancak temizleyemedim tam manasıyla.

Aldıktan sonra ufak tefek bakımlarını yaptım, Tofaş kriterleri içerisinde biniyorum :)

Rabbim hepimize güle güle binmek nasip etsin.

BSKU5.jpg

GARpo.jpg

fg54Q.jpg

eY1I7.jpg

bmmZK.jpg

5LC8r.jpg

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Zafer Ayvacı

:nazar: :nazar: :nazar: Güle güle kullan Zafer. Hayırlı olsun.

Sağol hocam.

:nazar: Bir yerlerden başlanmalı :)

De get. :p

Hayırlı olsun :)

Teşekkür ederim :)

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Güle güle kullan Zafer.

O stoplar acil değişmeli.

Ayrıca gördüğüm kadarıyla lokal boyalar var ama bu yaştaki araçta normal.

Boyar bi tanıdığım var, komple boyayabilir, ona göre :)

Bu arada, acil olarak şahin le aralarındaki farkları bekliyorum :)

Yorum bağlantısı
Zafer Ayvacı

@Ahmet abi eyvallah :) Bence de oluru buydu. Oldu iyi oldu.

@Sani keyiflik işleri var işte. Gördüğün üzere. Değiştiririz yavaş yavaş.

Şahinle arasındaki en büyük fark koltukları :) Şahin'de gömülmüş gibiydim, bunda ise daha net bir oturuş pozisyonu var. Koltuklar ve oturuş daha yüksek. Şahin'de mesela neredeyse her bindiğimde dikiz ayarlama ihtiyacı duyardım. Bunda daha düzgün. Araç içine giren motor sesi Şahin'le aynı gibi ama ses daha tok. Motor farklı olduğu için. Rüzgar sesi Şahin'den daha fazla, sanırım yan aynalardan. Şekli itibariyle kasa ile ayna arasındaki boşluk fazladan bir rüzgar kanalı oluşturuyor. Birkaç kişiden Şahin aynası takılarak çözüm üretildiğini duydum ama denemedim. Çekişi, gidişi pek yazmaya gerek yok. Aralarındaki fark bunca seneden sonra aynı kalamaz zaten. En büyük farkı görüntüsü zaten, jantlar ve daha düzgün bir duruş. Aklıma geldikçe de yazarım artık.

@Semih; Sağol Semih. Teşekkür ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Zafer Ayvacı

Tempra motoru diyorlar :) Net teknik detayları bilmiyorum. Şekli de farklı motorların, yan motor diyen de var Doğan'dakilere. Şahin'ler düz motor.

Birkaç fark da, zamanın lüks anlayışını gösteriyor; Doğan'da ön otomatik cam, arka koltuk kafalıkları, taban+kaput altında ses izolasyonu, sis farları, boyalı aynalar, tampon var. Şahin'de yok.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Tempra'nın motorları 2.0'dı?

Doğan SLX'ler bildiğim kadarı ile enjeksiyonlu. Yan motor derken, enlemesine mi, diklemesine mi yerleştirmişler?

Arkadaşım, 4 resimle bizi niye zora sokuyorsun, detaylandırsana :D

Yorum bağlantısı
Zafer Ayvacı

2.0 değil, 1.6 işte. İsim olarak yan. Diklemesine yerleştirmişler :) Tamam çekeceğim kaput altı fotoğraflarını bakarız beraber. Ne bileyim senin bu kadar Tofaş meraklısı olduğunu :D 99'dan sonra var enjeksiyonlu motorlar. Ama çoğunluğu nasıl oluyorsa bu tek nokta enjeksiyonu söktürüp normale çevirmişler. Bir Kartal, bir de Doğan sahibi biliyorum "nefret ettirmişti" diyen.

Enjeksiyon da hikaye yani. Sadece adı var işte.

Sağol Yavuz :)

Yorum bağlantısı

Hayırlı olsun.İyi günlerde kazasız,cezasız,arızasız,zevk ile binmeni diliyorum. :good1::nazar: :nazar: :nazar: :nazar: :f1:

Tekrar tofaş alacagını düşünmüyordum açıkcası.

Renk en çok yakışanlardan,iyi cila ile çok fotojenik oluyor bu kuş. :good1:

Yorum bağlantısı
Zafer Ayvacı
:) Benim de düşüncelerim farklıydı abi ama nasip işte. Kopamadık yine. Teşekkür ederim.
Yorum bağlantısı
Cem Boneval

Zafer güle güle kullan, diri ve güzel duruyor, arka spoylerden perdeye aksesuar zengini, renk hoş, jantlar da öyle, parçası bol ve ucuz, bakımı kolay, içi ferah, daha ne olsun...

Eski kasa Doğan ile 100K+ devirmiş biri olarak rahat bir araç olduğunu, düzgün kullanıldığında çok keyif verdiğini söyleyebilirim, en önemli eksiği modern güvenlik donanımları, onu da sen sağ duyunla tamamlarsın artık olabildiğince...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

1994 yılında babamda 1993 model SLX almıştı.

O dönemin en lüx arabalarındandı.

Gören; Oooo camları elektrikli

oooo bütün kapıları kilitleniyor falan diye dumur olurdu.

2002 yılına kadar kullandık arabayı.

2002 de sattığımızda boyasız değişensiz hatta yanıksız 75000 deydi.

Güzel günlerimiz olmuştu.

Güle güle kullan Zafer. Allah kaza bela vermesin. :nazar: :nazar: :nazar:

Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar

hayırlı olsun..Güle güle kullan..babamdada 98 modeli var bununne zaman binsem keyif alırım..gençliğimizin arabaları ne de olsa.

Yorum bağlantısı
Zafer Ayvacı

Zafer güle güle kullan, diri ve güzel duruyor, arka spoylerden perdeye aksesuar zengini, renk hoş, jantlar da öyle, parçası bol ve ucuz, bakımı kolay, içi ferah, daha ne olsun...

Eski kasa Doğan ile 100K+ devirmiş biri olarak rahat bir araç olduğunu, düzgün kullanıldığında çok keyif verdiğini söyleyebilirim, en önemli eksiği modern güvenlik donanımları, onu da sen sağ duyunla tamamlarsın artık olabildiğince...

Teşekkür ederim Cem abi. Aynen saydıkların bu otomobil için artı tabi :) Yan camlardaki perdeleri söktüm ben aldıktan sonra, görüş açımı ciddi şekilde daraltıyordu, kör nokta zaten çok iyice artıyordu. Arkadakiler yine bir nebze, şimdilik onlara dokunmadım.

Sen en önemli eksiği söylemişsin, hemen arkasından benim de aklıma ikinci sırada ses yalıtımı ve izolasyon geliyor. Ciddi bir eksiklik.

Hayırlı uğurlu olsun :)

Teşekkürler.

1994 yılında babamda 1993 model SLX almıştı.

O dönemin en lüx arabalarındandı.

Gören; Oooo camları elektrikli

oooo bütün kapıları kilitleniyor falan diye dumur olurdu.

2002 yılına kadar kullandık arabayı.

2002 de sattığımızda boyasız değişensiz hatta yanıksız 75000 deydi.

Güzel günlerimiz olmuştu.

Güle güle kullan Zafer. Allah kaza bela vermesin. :nazar: :nazar: :nazar:

Teşekkür ederim abi. Amin cümlemize.

Kardeşim hayırlı olsun, güle güle kullan iyi günlerde inşallah.

:nazar: :nazar: :nazar: :nazar:

Teşekkür ederim Mustafa abi. Sağol, varol.

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

Zafer im Rabbim kazasız belasız güzel günlerde kullanmayı nasip etsin uğraştın baya ama gönlüne göre olduğuna inanıyorum içe siner kullanıtsın İnşallah.

Yorum bağlantısı
Uğraş Özyurt

Basıcan yere bunu, kamber falan :tongue: Şaka bir yana temiz duruyor güle güle kullanın, kendine has hastalığı ve hastaları olan bir araba , ben olsam işe lastiklerden başlardım :good1: bu arada ortamda güzelmiş...

Yorum bağlantısı
Zafer Ayvacı

Teşekkür ederim. Ortam Kastamonu, Araç, Yazıköy. Güzeldir evet. :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...