Tonguc Barış Akın 9 Ekim 2013 Paylaş 9 Ekim 2013 Sevgili büyüklerim, kardeşlerim, hepinize merhabalar.. Yaklaşık 1 ay evvel 2005 model C-Max TDCİ GHİA alarak aranıza katıldım. Aracımdan son derece memnunum, tıkırtı ve gıcırtılar haricinde herhangi bir sıkıntı ile karşılaşmadım şimdiye dek. Yalnız aklımı kurcalayan birşey var; malumunuz kışın soğuk havalarda el freni yapışmaları önlemek için hiç çekilmez veyahut daha gevşek çekilir.(en azından ben öyle biliyorum) Bizim EPB'de daha önce kışın açılmama sorunu yaşayan oldu mu, yoksa için rahat olsun mu diyorsunuz? Sevgiler Cengiz merhaba, el freni de diğer frenler gibi diske yapışabilir, 0' ın altında dikkat et, zaten diğer arkadaşlar nasıl iptal edileceğini yazmışlar. Ben 3 kişi de duydum bu problemi ( Van, Zonguldak, Erzurum) halat kopması büyük sorun açıyor. Tamiri basit lakin işini seven pratik zekalı usta kıtlığı var memlekette ! Bununla birlikte el freni arızası ile karşılaşan olursa bana ulaşsın, engin tecrübelerimle yardımcı olabilirim Yorum bağlantısı
Tonguc Barış Akın 30 Ekim 2013 Paylaş 30 Ekim 2013 epd de halat yok ki? halat yok derken? Yorum bağlantısı
Misafir 30 Ekim 2013 Paylaş 30 Ekim 2013 halat yok derken? Elektirkli el freninden bahsediliyor. (içeride sadece buton/ tuş bulunan Ghia versiyonlar) Bunlarda el freni kolu olmadığından halatta yok. Yorum bağlantısı
Tonguc Barış Akın 30 Ekim 2013 Paylaş 30 Ekim 2013 Elektirkli el freninden bahsediliyor. (içeride sadece buton/ tuş bulunan Ghia versiyonlar) Bunlarda el freni kolu olmadığından halatta yok. el freni merkezi kart ve motordan oluşsa da kalipere giden bağlantı çelik halattan oluşmakta ve bu halatın diğer ucu fren merkezinin içinde bulunan motora bağlı ayrıca kolçağın içinde manuel olarak çalışan bir kol var bu kol da çelik halat ile el frenine bağlı sonuç itibariyle bir bütün çelik halat, el freni merkezi( elektronik devre, elektrikli bir motor ) servis arıza durumunda bu parçayı komple değiştiriyor, bir bütün yani Yorum bağlantısı
Tonguc Barış Akın 30 Ekim 2013 Paylaş 30 Ekim 2013 el freni merkezi kart ve motordan oluşsa da kalipere giden bağlantı çelik halattan oluşmakta ve bu halatın diğer ucu fren merkezinin içinde bulunan motora bağlı ayrıca kolçağın içinde manuel olarak çalışan bir kol var bu kol da çelik halat ile el frenine bağlı sonuç itibariyle bir bütün çelik halat, el freni merkezi( elektronik devre, elektrikli bir motor ) servis arıza durumunda bu parçayı komple değiştiriyor, bir bütün yani Yorum bağlantısı
Misafir 31 Ekim 2013 Paylaş 31 Ekim 2013 Gerçekten utandım kendimden. Güzel bir çalışma olmuş. Ellerinize sağlık. Gerçekten bizim için mi söküp fotoğrafladınız, daha önceden kalma bir çalışamamıydı yoksa netten filan mı buldunuz? Eğer sırf fotoğraflamak için söktüyseniz de bir kat daha Yorum bağlantısı
Tonguc Barış Akın 31 Ekim 2013 Paylaş 31 Ekim 2013 Gerçekten utandım kendimden. Güzel bir çalışma olmuş. Ellerinize sağlık. Gerçekten bizim için mi söküp fotoğrafladınız, daha önceden kalma bir çalışamamıydı yoksa netten filan mı buldunuz? Eğer sırf fotoğraflamak için söktüyseniz de bir kat daha sizin için gecenin geç bir saatinde sökmekten zevk duyardım, araştırmadan kaçınmam,(ar-ge) işimiz bu! bu parça ile ilgili geçmiş başlıklarda epey konuşmuştuk, o kısımları herhalde okumadınız, ben sizin için özet geçeyim: hareket halindeyken ,aracımda elektronik el freni arıza vermişti. usta söktü , kart dedi, kart üzerinde baya uğraştık ama sorun çözülmedi ardından çıkma bir merkez bulduk, o da sorunu çözmedi , sonra aracın altını kontrol ederken tesisatta kopuk bir kablo buldum, kabloyu onarınca sorun çözüldü, daha sonraları forumdan bir çok kişiye bu elektronik el freni tedarik ettim.liftte ki araç görseli benim aracım değil, diğer açılmış merkez benim aldığım çıkma parçanın görselleri. yetkili servislerde 3600 tl civarında, Almanya üzerinden getirtirseniz 800 euro (ortalama). sıkıntılı bir parça tamirini bilen , yok denecek kadar az. Bundan dolayı Ford yeni modellerde her türlü elektronik parçayı kullansa da el frenini manuele çevirdi. 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Duran Say 31 Aralık 2013 Paylaş 31 Aralık 2013 birkaç gündür düzcede çok çamur vardı bugün akşam üzeri arabamı yıkatayım dedim arabayı dışarıdan yıkatıp işyerinin önüne çektim herhangi bir sorun yoktu akşam eve giderken abs esp beraber yanmaya başladı usta biraz kullan geçer dedi 3-4 km kullandım geçmedi. akşam arabayı birdaha çalıştırdım bu sefer motor ikaz lambası yandı yardımcı olabilirmisiniz hayırlı geceler Yorum bağlantısı
Misafir 31 Aralık 2013 Paylaş 31 Aralık 2013 birkaç gündür düzcede çok çamur vardı bugün akşam üzeri arabamı yıkatayım dedim arabayı dışarıdan yıkatıp işyerinin önüne çektim herhangi bir sorun yoktu akşam eve giderken abs esp beraber yanmaya başladı usta biraz kullan geçer dedi 3-4 km kullandım geçmedi. akşam arabayı birdaha çalıştırdım bu sefer motor ikaz lambası yandı yardımcı olabilirmisiniz hayırlı geceler Ön aks bilyasını değiştirdikten sonra aynısı başıma gelmişti, usta aks körüğünü yırtmış, oradan sıçrayan gres, abs sensörüne bulaşmıştı. Temizlendikten sonra düzeldi. Ama motor arıza ışığı için kayıtlı arızayı sildirmek gerekiyor. Önce servise gidip arıza koduna göre tespit yaptırırsanız daha isabetli olur. Yorum bağlantısı
Erhan Ataman 2 Ocak 2014 Paylaş 2 Ocak 2014 EPB nin kontrolü bizim elimizde mi? Bende aracı stop edince anahtarı çıkarır çıkarmaz kendisi devreye giriyor. Yorum bağlantısı
Misafir 6 Ocak 2014 Paylaş 6 Ocak 2014 EPB nin kontrolü bizim elimizde mi? Bende aracı stop edince anahtarı çıkarır çıkarmaz kendisi devreye giriyor. Bizim kontrolümüzde. Eğer EPB tuşuna basılı tutarak anahtarı çıkartırsanız devreye girmez. Yorum bağlantısı
Aydın Perçem 7 Ocak 2014 Paylaş 7 Ocak 2014 (düzenlendi) Ön aks bilyasını değiştirdikten sonra aynısı başıma gelmişti, usta aks körüğünü yırtmış, oradan sıçrayan gres, abs sensörüne bulaşmıştı. Temizlendikten sonra düzeldi. Ama motor arıza ışığı için kayıtlı arızayı sildirmek gerekiyor. Önce servise gidip arıza koduna göre tespit yaptırırsanız daha isabetli olur. ABS ışığı yanmaya başlamıştı ve sınırlı ebp veriyordu. Arzıa okuttuğumda ön teker bilyasından abs senör hareket okuyamıyor gibi bir belirteç vardı. Bilyayı (poryalı) söküp baktığımızda sensörün okuduğu noktada bilya üzerinde aşırı yağlanma vardı, muhtemelen bilyadandı, yenisini takınca sorun ortadan kalktı.. 7 Ocak 2014 tarihinde Aydın Perçem tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
asım berkem 16 Ocak 2014 Paylaş 16 Ocak 2014 Aracı lifte kaldırıp tekerleri elle kontrol ettiğimizde her iki diskte sürtme var dı? Bazen de hiç bırakmıyordu, serviste cihaza bağlayıp uğraştılar çözemediler. ancak dün İzmir de yetenekli bir usta ile sağ kaliperi değiştirdik ardından motor üzerinde oynama yaparken sorun çözüldü. Bu gün itibariyle sorun yok. selam banada lazım elfirenim arızali yardımcı olurmusunuz çok sevinirim Yorum bağlantısı
Tufan Günaydın 6 Şubat 2014 Paylaş 6 Şubat 2014 benim 20005 c max elektrikli el frenını cekip 1 vitese atıp gaza yuklendiğim de arka sağ teker cok iyi tutuyor ama sol teker hiç tutmuyordu krıkoda bile el freni cekili halde teker elle donuyordu bugun kafama takıldı tekerı soktum fren kaliperinide soktum kaliperin pistonunun içinde bi vida var kalıper pistonunu sökmek için pistonun kafa kısmını boru anahtarı ile sıkıştırıp sola cevirerek cıkıyor ve ayar yapmak içinde pistonu sağa veya geregi kadar sola cevirmek gerekıyor pistonun içinde vida tarzı bi mil var ayarları yapıp tekrar topladım taktım şimdi arka iki tekerde aynı oranda tutuyor mukemmel oldu gram kacırma yok Yorum bağlantısı
Kemal Arslan 4 Temmuz 2014 Paylaş 4 Temmuz 2014 Konuyu hortlatayım. Aracım önce ön sağdan ince bir ses yapmaya başladı. Gaza bastıkça artan inceden bir vızıldama şeklinde, sonra "sınırlı epb fonksiyonu" hatası verdi. Bundan 5 dakika sonra da akü arıza ışığını yaktı. Daha önce forumda okuduğum için hemen foruma baktım mobil ile dinamo diyot ve kömür değişimi ile arızanın giderildiğini okudum. Hemen sanayiye gittim elektrik harcayan şeyleri kapayarak. Usta araca baktı, sesi dinledi, "diyot bitmiş değişecek" dedi. Dinamoyu söktü, diyotu değiştirdi. Kömürün de değişmesi gerekmiyor mu dedim. Bu araçların kömürü bitmez hemen dedi, kömür biterse zaten dinamonun değişmesi lazım komple dedi. Kömürü de gösterdi, bitmemişti gerçekten. Güzelce geri monte etti. Ölçümlerini yaptı sorunsuz çalışıyordu dinamo. Aracın verdiği hatalar da geçti. Diyot tablası - 75 TL İşçilik - 50 TL Toplamda 125 TL ' ye halloldu. Fakat hem elektrik ustasına hem de kendi ustama sorduğum bir ses geliyor dinamodan. Önceki gibi yüksek bir vızıldama sesi değilde çok çok ince bir vızıldama. Ustalar normal dedi dinamonun normal çalışma sesi dedi. Daha önce dikkat etmediğimden mi yoksa şimdi arıza yaptığı için çok dikkat ettiğimden mi bilmiyorum kaput kapalıyken aracın sağ tarafında dışarıdan duyuyorum sesi. Normal mi sizce bu ? Tatile çıkıp bir sürü yol yapacağım yolsa bırakmasın beni. Bir de usta dinamoyu kötü akü bozar dedi. Şarj olmuyorsa eğer akü dinamo çok çalışır eskir ve arıza yapar dedi. Araç 115.000 de. Alalı 7 ay oldu. İlk aldığımda ustama ölçtürmüştüm normal şarj ediyor demişti. Araçta 7 aydır ekstra araç kamerası, 6 aydır Hkw+ hidrojen sistemi (3 V çekiyor), 1 aydır gündüz ledleri var. Sürekli elektrik çeken sadece bunlar var. Bu tip aletler de arıza yapmasına sebep olur mu, olursa ne kadar sürede sebep olur ? Aküme güvendiğim için bunları düşünüyorum. Siz ne dersiniz bu konuda ? Yorum bağlantısı
Sabri Dükan 17 Temmuz 2014 Paylaş 17 Temmuz 2014 el frenini ışığı araç giderken yanıyor sinyal ve dörtlü çalışmıyo - kapı açma kapama çalışmıyo - klıma açık ama eco modunda gibi - küçük ekrandaki ısı ölçer yerinde çizgiler var ölçüm yapmıyo ısı sensöründe proplem olabilirmi Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 17 Temmuz 2014 Paylaş 17 Temmuz 2014 El freni ışığı için fren hidroliğinizi kontrol edin. Diğerleride elektiriksel sorun gibi gözüküyor. Akünüzün sağlam olduğundan eminseniz iyi bir elektirikçi bulmanız lazım. Yorum bağlantısı
Serkan Gülderen 17 Temmuz 2014 Paylaş 17 Temmuz 2014 Balatalarınızı kontrol ettiriniz eğer bitmişse yanma olayı oluyormuş el freni ışığı. Servis soylemiştı. 1 Yorum bağlantısı
Serhan Gürbüzol 17 Temmuz 2014 Paylaş 17 Temmuz 2014 Arkadaşlarımızında dediği gibi öncelikle hidrolik seviyesi ve ardından balatalarınız bitiş seviyesini gösteren tipte ise balatalar kontrol edilmeli, kolay gelsin şimdiden.... Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu 18 Temmuz 2014 Paylaş 18 Temmuz 2014 Buna çok benzer bir sorun başıma gelmişti forumda da birkaç yerde yazmıştım. Benim sorunum el freni ışığı sürekli yanıyordu. Ekranda ise motor kaputu açık, Düşük fren yağı seviyesi, Düşük yıkama sıvı seviyesi uyarıları vardı. Balatalar fren hidroliği vs hepsi kontrol edildi sorunu bulamamışlardı. Ford servisine gittiğimde iki dk da yaptılar. Şase kablosu çıkmış o yüzden yapıyormuş. Hatta servis fişi bile açmadılar. Para bile istememişlerdi. Sorun aynımıdır bilmem. Belki de arkadaşların dediği gibi balatalarınız vs de bitiyor olabilir ama sanayide kurcalatmak yerine direk yetkili servise gösterin derim. Çünkü ben sorunu çözene kadar elektrikçiler motor kaputunun swich ini bile kesip direk bağladılar sonuca ulaşamadılar. Ford servisindekilere de göstermiştim böyle yaptılar diye usta manyak mı bu adamlar arabayı yakar bu öyle bağlanır mı hiç dediler. O yüzden deneme yanılma yaptırmayın. Yorum bağlantısı
Barış Güler 21 Ağustos 2014 Paylaş 21 Ağustos 2014 Herkese iyi günler.Birkaç gündür c-max aracımın otomatik el frenini çekerken alttan tak diye ses geliyor.Sanki çelik halat benzeri bir şey kopar gibi.Fren disklerine demirle vurur gibi yankı yapıyor.Takırdamayı ayağım frendeyken fren pedalından hissediyorum.bunun sebebi ne olabilir. Yorum bağlantısı
Recommended Posts