Kamil Dombaycı 16 Kasım 2011 Paylaş 16 Kasım 2011 Merhabalar, Sonunda çok istediğim c-max(2005 tdci ghia) e ikinci elde olsa kavuşabildim. Malesef servislerden ekspertiz hizmeti alamadığım için bir kaç ustaya gösterip satın almak zorunda kaldım. Usta(lar) ise motor için eksantrik zincirinden ses geldiğini ve değişmesinin iyi olacağını söyledi. Anlamadığım olay ise (gerçi motordan çok anlamam ama) araçta triger kayışı ve eksantrik zinciri olduğu ve ikisininde değişmesi gerektiği. Km düşürme olayından dolayı hiç riske girmek istemiyorum ve değiştireceğim. Sormak istediğim kayış ve zincirin bir arada olup olmadığı. Eğer böyle ise ikisinin ne farkı vardır ? Son olarak kayış ve zincirden herhangi birinin kopması arasında bir birinden bir farkı var mıdır ? Şimdiden teşekkür ediyorum. Araştırma aşamasında forumdan çok faydalandım. Yorum bağlantısı
Tahir İlter 16 Kasım 2011 Paylaş 16 Kasım 2011 Triger kayışı ve eksantririk zinciri aynı şeyler olması lazım kayış olan araçya zincir olmaz zincir olanda ise kayış. Sizin bahsettiğiniz kayış V kayışı olabilir. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 16 Kasım 2011 Paylaş 16 Kasım 2011 trgier ile egzantrik kayışı aynı şey. araç 1.6 tdci ise zincir vs değil kayış var. Yorum bağlantısı
Kamil Dombaycı 16 Kasım 2011 Yazar Paylaş 16 Kasım 2011 bende öyle biliyorum fakat, parça satılan sitelerde aynı model c-max için eksantrik zinciri ve triger kayış seti ayrı ayrı satılıyor. Olayı tam çözemedim. Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 16 Kasım 2011 Paylaş 16 Kasım 2011 (düzenlendi) Aracınızı kazasız belasız sorunsuz güzel günlerde kullanın. Antalya gibi bir ilde expertiz yaptıracak servis olmaması çok garip geldi. Bizim tdci araçlarda kayış kullanılıyor. O ilanları bende gördüm sanırım bir yanlışlık olmalı. 16 Kasım 2011 tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sabri Güngör 17 Kasım 2011 Paylaş 17 Kasım 2011 Kamil Dombaycı yazdı: Merhabalar, Sonunda çok istediğim c-max(2005 tdci ghia) e ikinci elde olsa kavuşabildim. Malesef servislerden ekspertiz hizmeti alamadığım için bir kaç ustaya gösterip satın almak zorunda kaldım. Usta(lar) ise motor için eksantrik zincirinden ses geldiğini ve değişmesinin iyi olacağını söyledi. Anlamadığım olay ise (gerçi motordan çok anlamam ama) araçta triger kayışı ve eksantrik zinciri olduğu ve ikisininde değişmesi gerektiği. Km düşürme olayından dolayı hiç riske girmek istemiyorum ve değiştireceğim. Sormak istediğim kayış ve zincirin bir arada olup olmadığı. Eğer böyle ise ikisinin ne farkı vardır ? Son olarak kayış ve zincirden herhangi birinin kopması arasında bir birinden bir farkı var mıdır ? Şimdiden teşekkür ediyorum. Araştırma aşamasında forumdan çok faydalandım. Aracınızı güle güle kullanın, sizin aracınızda trıger kayışı var, hem kayış hem zincir Connect ve Focus1 dizel,de (1.8) var Yorum bağlantısı
Kamil Dombaycı 17 Kasım 2011 Yazar Paylaş 17 Kasım 2011 Sabri Güngör yazdı: Aracınızı güle güle kullanın, sizin aracınızda trıger kayışı var, hem kayış hem zincir Connect ve Focus1 dizel,de (1.8) var cevaplarınız için çok teşekkür ediyorum. O zaman ustanın duyduğu şıkırtı şeklinde zincir sesi dediği ses nedir? Yorum bağlantısı
Sabri Güngör 17 Kasım 2011 Paylaş 17 Kasım 2011 Kamil Dombaycı yazdı: cevaplarınız için çok teşekkür ediyorum. O zaman ustanın duyduğu şıkırtı şeklinde zincir sesi dediği ses nedir? Araç yakın olmayınca tahmin yürütmek zorundayız, grank pule,si olabilir V kayış gergisi olabilir Eksoz borusunun motorun altında bağlantısı var kırılmış olabilir Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Kasım 2011 Paylaş 17 Kasım 2011 2 egzantirk mili arasında zincir ve gergisi vardır, bu ses yapmaya başlamış ise değişmeli, ilave olarak triger kayışını da değişin, içiniz rahat olsun, tdci bu parçalar koparsa, arabanın yarısı kadar masraf çıkabilir. 1 Yorum bağlantısı
Kamil Dombaycı 18 Kasım 2011 Yazar Paylaş 18 Kasım 2011 Çağlar Bayur yazdı: 2 egzantirk mili arasında zincir ve gergisi vardır, bu ses yapmaya başlamış ise değişmeli, ilave olarak triger kayışını da değişin, içiniz rahat olsun, tdci bu parçalar koparsa, arabanın yarısı kadar masraf çıkabilir. zincir + kayış olduğu doğrulandı o zaman. özel serviste usta 600-700 tl fiyat çıkardı. Yetkili serviste 2. el kampanyasına katılarak ne kadar fiyat olur birde onu araştırayım. Uygun olana yaptırayım. teşekkür ediyorum yardımlarınız için. Yorum bağlantısı
Fatih Taktak 9 Nisan 2014 Paylaş 9 Nisan 2014 1 haftalığına İzmir'e kurs için geldim ve gelmişken bikaç iş halledeyim dedim. Bugün triger seti değişimi için izmir ustaeller özel servise gittim. km dolmadı ama 6 yıl olduğu için değiştirmek istedim. Sağ olsun Sabri usta ilgilendi ve ne gerekiyorsa yapacağını söyledi. Aracı bıraktım ertesi gün akşam aldım. (Kurs nedeniyle) Triger seti değişirken devir daim pompası da terleme yaptığı ve ilerde de kaçırma ihtimali olduğu için kayışıyla birlikte değişti. Aracın Radyatör alt muhafaza kırıkmış onu da taktırdık. Triger seti + Devir daim pompası ve kayışı + radyatör alt muhafaza + antifrizli motor suyu + motor temizleme Toplamda 650-660 civarı tuttu. Forum indirimiyle birlikte 590,00 TL ödedim. Bu işler için Yetk. Serviste ne öderdim onu da arayıp öğreneceğim ve paylaşacağım en kısa zamanda. Yorum bağlantısı
Raşit Akfırtına 23 Şubat 2015 Paylaş 23 Şubat 2015 Sabri Güngör yazdı: Aracınızı güle güle kullanın, sizin aracınızda trıger kayışı var, hem kayış hem zincir Connect ve Focus1 dizel,de (1.8) var sabri usta iyi çalışmalar benimde bir problemim var aracım aydın merkezde özel serviste ısıtma bujileri değişti ama değişim zamanında kırılma oldu ve onun için ust kapak söküldü, söküldük den sonra aracımda fazla sarsılma, yakıt fazlalığı ve enjektör yerinde mi yada subaplardan mı bilmiyorum ses tıkırdı ses geliyor vede aracımda performans düşüklüğü yaşadım. Örneğin 220 km ile giderken su an 170-180 arası zor gidiyor. Bana nasıl yardımcı olabilirmisiniz.. Hayırlı işler... Yorum bağlantısı
Mustafa Ayıkoğlu 23 Şubat 2015 Paylaş 23 Şubat 2015 Aracınızda hem zincir hemde kayış mevcuttur.Eğerki zincir ses yapıyorsa hemen değişmesi gerekir aksatılmaya gelmez ses yapıp yapmadığı kolayca anlaşılır. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 23 Şubat 2015 Paylaş 23 Şubat 2015 Çağlar beyin açıklaması doğrudur. Tdci 1.6 motorda triger kayışı vardır. Değişim periyodu yurt dışında 120 bin km (Trde 90 bin) olması gerekiyor. Ayrıca, bu kayıştan ayrı olarak üst egzantrik millerini birbirine bağlayan zincir de vardır. Ses motor soğukken geliyorsa kesin zincirdendir. Bu zincirin değişim periyodunu tam bilmiyorum ama 200-250 bin km civarındadır... Yorum bağlantısı
Recommended Posts