Eray Eski 15 Kasım 2011 Paylaş 15 Kasım 2011 Herkese merhaba. yeni mondeo sahibi oldum. 99 model glx sedan siteyi uzun zamandir bilmeme rağmen bir ford sahibi olunca üye olmak nasip oldu Benim sorunum arabam sabahları veya motoru stop edip üç dört saat beklemeden sonra motor 10-15 tur dönmeden çalışmıyor. Ancak motor calistiktan sonra herhangi bi sorun yok. Gerek performansi gerekse yakit tuketimi, benzinden gaza gecmesi gibi akliniza gelebilecek herseyi normal. Benzinde ve lpgde performansi cok iyi. Ayrica benzinde gazi aniden dipledigimde de herhangi gaz yememe sorunu veya gec tepki verme sorunu yok. Hersey normal iken arabamin gec calismasi neden ? Silindir komprasyonlari da yeni olculdu ve normal degerlerde. Bujiler yanlis takilmis orjinali ile degistirildi, buji kablolari kontrol edildi, benzin pompasinin basinci sokulerek olculdu basinc normalmis. Aklimiza gelenleri kontrol ettik hersey normal ama sorun nerede olabilir sizce ? ayrica motor zar zor calistiktan sonra stop edip tekrar mars basinca tek marsta calisiyor hemen. saglikli bi teshis koyabilmeniz icin herseyi detayli olarak yazdim. gorusleriniz ve yardimlariniz icin simdiden tesekkurler. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 15 Kasım 2011 Paylaş 15 Kasım 2011 Eray Bey, Kontağı açın 5 saniye bekleyip kapatın, tekrar kontağı açın 5 saniye bekleyip kapatın.. Tekrar kontağı açın 5 saniye bekleyip marşa basın.. İlk marşta çalışırsa benzin pompanız bozuk demektir.. Normal demişler ama siz bu testi motor soğukken yapın.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Kasım 2011 Paylaş 15 Kasım 2011 Kompresyon değeri kaç çıkmıştı? rakamsal? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 15 Kasım 2011 Paylaş 15 Kasım 2011 (düzenlendi) MAF-Jikle ikilisi olabilir mi? Sıcaklık sensörünüz doğru gösteriyor mu? 15 Kasım 2011 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Eray Eski 15 Kasım 2011 Yazar Paylaş 15 Kasım 2011 kompresyon degeri sirasini hatirlamiyorum ama en dusuk 10.5 en yuksegi 11 civariydi galiba. tamirci normal degerlerde dedi. ve birbirine yakin degerler. Mehmet bey dediginizi defalarca denedim ama sonuc yine ayni. uzun suren mars. hatta baska bi gun sabah sunu denedim. kontagi ilk acinca pompa benzin pompaliyor sesinden duyuluyor. bi sure pompaladiktan sonra ses kesiliyor. marsa basinca tekrar benzin pompalamaya basliyor. ve bu sefer surekli benzin pompaliyor. buraya kadar hepimizin arabasi ayni... ben kontagi actim bi sure benzin pompalayip kesildikten sonra kontagi azicik daha cevirip 1 saniye mars dinamosunu tiklayip biraktim ve ilk kontagi yarim tur actigimizdaki pompaladigi benzine gore daha uzun (2-3 kat ) benzin pompaladi. enjektorler benzinle dolsun diye iyice bunu 2 -3 kere yapip tam mars bastim ama yine gec calisti. bence benzin pompasi saglam gibi gorunuyor.. sorun baska biyerde ama nerde. bi baska tamirci arkadasim subablar kaciriyor olabilir dedi ama kompresyon degerleri normal olduguna gore subablar kacirmiyor demektir dogrumu soyledim ... Yorum bağlantısı
Fatih Bayram 15 Kasım 2011 Paylaş 15 Kasım 2011 Krank ve egsantrik sensörüne de baktırın... Yorum bağlantısı
Eray Eski 15 Kasım 2011 Yazar Paylaş 15 Kasım 2011 Fatih Bayram yazdı: Krank ve egsantrik sensörüne de baktırın... tamircime hatirlatirim onerinizi. ama gec calismayla ilgisi olabilirmi ? calistiktan sonra hersey normal... Yorum bağlantısı
Fatih Bayram 15 Kasım 2011 Paylaş 15 Kasım 2011 (düzenlendi) Krank sensörü ile ilgili geç çalışmaya yol açtığı vs..ile ilgili birçok yerde yazı okumuştum... Krank-egsantrik birlikte bakılıyor-değişiyor bildiğim kadarıyla... En azından söyleyin-baktırın kaybedecek birşey yok sonuçta...büyük ihtimalle de bunlarla ilgisi olabilir. Hava akışmetre-boğaz kelebeği temizliği-kontrolü de yaptırın... Bu arada Eray kardeş usta falan da değilim...sadece arabalara meraklı kendi halinde,halim selim bir öğretmenim...yazdıklarım sadece tavsiye niteliğinde... Edit:ekleme 15 Kasım 2011 tarihinde Fatih Bayram tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Eray Eski 15 Kasım 2011 Yazar Paylaş 15 Kasım 2011 tavsiyelerinizi tamircime iletecem. belkide dediginiz yerde sorun. butun ihtimalleri degerlendirmek lazim. bogaz kelebegi temizligi yapildi bu arada. ilginiz icin tesekkur ederim Fatih bey. Yorum bağlantısı
Fatih Bayram 15 Kasım 2011 Paylaş 15 Kasım 2011 İnşallah sorun çözülür... Sorun çözülünce buradan paylaşırsanız yapılan işlem vs...iyi olur. Çünkü bu ve buna benzer sorunlar çok yaşanıyor,en azından başına bu tarz sıkıntı gelen için referans olur. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 15 Kasım 2011 Paylaş 15 Kasım 2011 Eray Eski yazdı: kompresyon degeri sirasini hatirlamiyorum ama en dusuk 10.5 en yuksegi 11 civariydi galiba. tamirci normal degerlerde dedi. ve birbirine yakin degerler. Mehmet bey dediginizi defalarca denedim ama sonuc yine ayni. uzun suren mars. hatta baska bi gun sabah sunu denedim. kontagi ilk acinca pompa benzin pompaliyor sesinden duyuluyor. bi sure pompaladiktan sonra ses kesiliyor. marsa basinca tekrar benzin pompalamaya basliyor. ve bu sefer surekli benzin pompaliyor. buraya kadar hepimizin arabasi ayni... ben kontagi actim bi sure benzin pompalayip kesildikten sonra kontagi azicik daha cevirip 1 saniye mars dinamosunu tiklayip biraktim ve ilk kontagi yarim tur actigimizdaki pompaladigi benzine gore daha uzun (2-3 kat ) benzin pompaladi. enjektorler benzinle dolsun diye iyice bunu 2 -3 kere yapip tam mars bastim ama yine gec calisti. bence benzin pompasi saglam gibi gorunuyor.. sorun baska biyerde ama nerde. bi baska tamirci arkadasim subablar kaciriyor olabilir dedi ama kompresyon degerleri normal olduguna gore subablar kacirmiyor demektir dogrumu soyledim ... Sorun kompresyonda veya karışımda... Kompresyonlarınız düşük.. Motorlarımız aynı ve benim değerlerim 14'ün üstünde.. Bu ciddi bir etkendir.. Bunun dışında, aracınız lpg'li ise sorun yaşıyor olabilirsiniz. Lpg var mı ? Bence önce carbon clean yaptırın ve kullanılan ürünün markası da carbon clean olsun.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Kasım 2011 Paylaş 15 Kasım 2011 Kompresyon rakamını bu yüzden merak etmiştim, herşeyin kontrol edilip, ne olduğu anlaşılmayan olaylarda, derine inince, aslında hiçbir kontrolün layığı ile yapılmadığı ortaya çıkar (sıkça) Kompresyon değeriniz aşırı düşük hatta nerede ise yok kıvamında. Bu araba uzun süre çalışmadan yatmış mıdır? Yorum bağlantısı
Eray Eski 15 Kasım 2011 Yazar Paylaş 15 Kasım 2011 Çağlar Bayur yazdı: Kompresyon rakamını bu yüzden merak etmiştim, herşeyin kontrol edilip, ne olduğu anlaşılmayan olaylarda, derine inince, aslında hiçbir kontrolün kayığı ile yapılmadığı ortaya çıkar (sıkça) Kompresyon değeriniz aşırı düşük hatta nerede ise yok kıvamında. Bu araba uzun süre çalışmadan yatmış mıdır? olmasi gereken degerler ne peki? arabayi yeni aldik Caglar bey. subab ayarimi yapilmasi gerekiyor peki ? Mehmet Özyürek yazdı: Sorun kompresyonda veya karışımda... Kompresyonlarınız düşük.. Motorlarımız aynı ve benim değerlerim 14'ün üstünde.. Bu ciddi bir etkendir.. Bunun dışında, aracınız lpg'li ise sorun yaşıyor olabilirsiniz. Lpg var mı ? Bence önce carbon clean yaptırın ve kullanılan ürünün markası da carbon clean olsun.. evet Mehmet bey siyah motor var 99-2000 model mondeolarda. focus motoruymus galiba. zavoli marka lpg var aracimda. insallah motor revizyonu gerekmiyordur... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 15 Kasım 2011 Paylaş 15 Kasım 2011 13-14 aralığında çıkmalı, mondeo da subap ayarı yoktur. yapılması gereken 11.iletideki işlemler, ama önce yeni bir usta bulun, Denizli de neredensiniz? Hakan Tarım size usta bulabilir umarım Yorum bağlantısı
Eray Eski 15 Kasım 2011 Yazar Paylaş 15 Kasım 2011 benzin filtresi tikanmis olabilirmi ? tikali bi filtreden benzin gecebilmesi icin uzun sure benzin pompalanmasi gerekiyor. bide filtreyi kontrol ettireyim. Yorum bağlantısı
Eray Eski 15 Kasım 2011 Yazar Paylaş 15 Kasım 2011 Mehmet Özyürek yazdı: Sorun kompresyonda veya karışımda... Kompresyonlarınız düşük.. Motorlarımız aynı ve benim değerlerim 14'ün üstünde.. Bu ciddi bir etkendir.. Bunun dışında, aracınız lpg'li ise sorun yaşıyor olabilirsiniz. Lpg var mı ? Bence önce carbon clean yaptırın ve kullanılan ürünün markası da carbon clean olsun.. Mehmet bey carbon clean i arastirdim. dedikleriniz mantikli geldi. yaptirip sonucu gormek lazim. ayrica sizin aracinizin km si kac ? benim aracim 198.000 km de. mantikli olarak dusunursek carbon clean i yaptirmam gerekiyor. cunku km yuksek baya. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 15 Kasım 2011 Paylaş 15 Kasım 2011 Eray Bey para harcamayın.. Düzgün bir usta bulun.. Silindir kompresyonlarını yeniden ölçtürün, yine düşük çıkarsa karbon clean yaptırın.. Bu işlem sonucunda kompresyon değerlerini yeniden ölçtürün.. Eray Eski yazdı: Mehmet bey carbon clean i arastirdim. dedikleriniz mantikli geldi. yaptirip sonucu gormek lazim. ayrica sizin aracinizin km si kac ? benim aracim 198.000 km de. mantikli olarak dusunursek carbon clean i yaptirmam gerekiyor. cunku km yuksek baya. Benimki de sizinkine yakın.. 157 binde benim aracım.. Yorum bağlantısı
Eray Eski 15 Kasım 2011 Yazar Paylaş 15 Kasım 2011 tamam Mehmet bey dediklerinizi uygulicam. yarin kompresyon degerlerini tekrar olctureyim sizlerle paylasirim. kompresyon degerlerinden emin olalim oncelikle. tam hatirlayamiyorum cunku. olcum sonucuna gore carbon clean gerekli olup olmadigi belli olacak insallah. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 15 Kasım 2011 Paylaş 15 Kasım 2011 10-11-12 gibi değerler görürseniz hemen yaptırın dediğimi.. Yorum bağlantısı
Eray Eski 16 Kasım 2011 Yazar Paylaş 16 Kasım 2011 motor kompresyon degerleri sirasiyla 12-11-12-11 yarin ne gerekiyorsa yapilacak artik. carbon clean ise yarar insallah... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 16 Kasım 2011 Paylaş 16 Kasım 2011 Düşük ve geç çalışmanın sebebi bu olabilir.. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 16 Kasım 2011 Paylaş 16 Kasım 2011 (düzenlendi) Bir kere yaptırıp sonra tekrardan ölçtürün. Tahmini 14'e çıkmalılar. Olmazsa 3-5bin km sonra bir daha derim. 16 Kasım 2011 tarihinde Sani Gerşon tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir 17 Kasım 2011 Paylaş 17 Kasım 2011 (düzenlendi) kimse yanlış anlamasın ama, bunun sebebi kompresyon düşüklüğü değildir. Kompresyon 2 birim düşük olabilir, ancak silindirler arası senkron da bir farklılık yok , 11-12 gibi değerler birbirine yakın. Yani bir silindir 12 gelirken diğeri 9 gelmiyor.. Zaten kompresyonla bağlantılı birşey olsa araba çalıştıktan sonra stop edilip tekrar çalıştırıldığında aynı hatayı yapması lazım. Ama Eray beyin yazdığı olayda böyle birşey yok, sadece araç uzun süre yatınca marşı geç alıyor. Kısa süre beklemeli marşlarda problem yok. Bence hikaye boğaz kelebek sensöründen, maf 'a kadar gider. 17 Kasım 2011 tarihinde Tunç Tunçdemir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Kasım 2011 Paylaş 17 Kasım 2011 Tunç, tabiki haklısın ancak... Bu motorda önce kompresyon düzelmeli, 11-12 kompresyon motor sıcakken ölçülen değerler.. Soğukken kim bilir nasıldır.. Subap sorunları genelde motor soğukken aşırı tepki veriyor.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Kasım 2011 Paylaş 17 Kasım 2011 Kompresyon düşükse, ilk marşta zor alır, çalışır çalışmaz tam gaz yapıp yola çıkmaya kalksak sarsılmayı da gözlemleyebiliriz, zira marş motor düzaynında, düşük kompresyonlu motoru çalıştırma gücü yoktur. Isınınca (motor değil, subap kafaları, 1 dakika gibi bir sürede ısınır) nispeten genleşir ve bu düşüklüğü tolere eder,motor normal çalışıyor derken de; kompresyon (kurum kaynaklı ise) düşüklüğü binlerce km içinde nano nano oluşur, performans kaybını algılamamaız mümkün olmaz, temizliği yapınca, 1 saat önceki motor gider bambaşka bir motor gelir, o zaman algı kuvvetli olur. Yorum bağlantısı
Recommended Posts