İçeriğe Yönlendir

Kompresyon Değeri Nedir?Düşükse Ne Yapılır?


Fatih Bayram

Recommended Posts

Fatih Bayram

Arkadaşlar bu meşhur kompresyon değeri nedir?

1-Sürekli karşımıza bu terim çıkıyor...Nedir bu kompresyon?

2-Kompresyon değeri niye düşer?

3-Düşük çıkarsa ne olur?Ne yapılması gerekir?

4-Bütün araçların kompresyon değerlerinde aynı sabit birim mi kullanılır?

5-Düşük çıktığı gibi yüksekte çıkabilir mi?

6-Kompresyon değerleri düşükse araçta ne gibi belirtiler gösterir?

7-Normal fiyat aralığı ne kadar olmalıdır?

Başka sorularda akla gelebiliyor tabi...Bu soruların bazılarının cevaplarını iyi-kötü biliyorum,fakat bilmeyen arkadaşlar olabilir...

Konu ile ilgili bilgi verenlere şimdiden teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Sıkıştırma basıncı demek, pistonun yukarı hareketi ile, silindir içindeki hava/yakıtı sıkıştırabildiği max. basınç demek. Kompresyon zamanla azalır, artmaz, azalır demek, piston ilk günki gibi sıkıştıramıyordur demek. Sebepleri farklı olabilir, segmanlar/supablar aşınmıştır, aradan hava kaçırıyordur, kurum bağlamıştır vb.

Kompresyon basınç birimidir, eşdeğer hacimli motorlarda hemen hemen aynıdır.

Zaten zamanla, km yaptıkça motor eskir ve basınç düşer, verim azalır, çekiş azalır, tüketim artar (nisbi)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Kompresyonun anlaşılması için bilindik bir örnek vereyim.

Şiringanın uçunu elimizle kapatıp arkasından bastırdığımızda içindeki lastik piston hiç hava kaçırmadığı için elimize ters bir kuvvet uyguluyor. İşte ona kompresyon diyebiliriz.

Şiringanın içindeki lastiğin yıpranmış çatlamış olduğunu düşünün. Ozaman sıkıştırma yapamayız ve hava kaçırır. İşte motorda da segmanları o lastik gibi düşünebiliriz. Aşınıp boşluklar oluştuğunda sıkıtırma yapamaz. Sıkıştırma yapmadığı için yanma sonuçu oluşan basınc güç oluşrmak yerine boşluklardan kaçarak boşa gider.

Yorum bağlantısı
Cem Işık
(düzenlendi)

Kompresyon kaybında öncelikle carbon clean ile temizlik denenir, kurum kaynaklı bir sorun varsa kompresyon düzelecektir. Çare olmazsa motora girişilir üst kapak açılıp,piston segman vs vs diye alır gider..

tarihinde Cem Işık tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Bayram

Normal değerler nedir?Kaça düşerse artık rektefiyelik diyebiliyoruz?

Kompresyon düşüklüğü bir nevi motorun gücünün düşüklüğü diyebilir miyiz?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Rektifiye aşamasına gelindi ise, zaten kompresyon ölçümünden çok yanan yağın verdiği egzos dumanı yeterli bir göstergedir. Ölçüm düşük çıkmış ise, birer damla yağ damlatılıp tekrarlanır, değerler yükselmiş ise, segmanlar, aynı kalmışsa subaplar sorunlu demektir. Sadece kompresyon ölçüp motor açılmaz, destekleyici bir ölçümdür.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

her aracın değeri farklı yine ölçü birimleri olarakta farklı farklı şeyler var kimisi psi cinsinden ölçüyor kimisi kg/cm2 olması lazım. en temizi katalog değerini bulmak netten. nizim arabalar için 13 14 kg/cm2 yada 160 170 ps diyenler vardı tam net olmasada

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Kompresyon kaybında öncelikle carbon clean ile temizlik denenir, kurum kaynaklı bir sorun varsa kompresyon düzelecektir. Çare olmazsa motora girişilir üst kapak açılıp,piston segman vs vs diye alır gider..

Carbon clean ın yüksek km li araçlarda ters durum oluşturabileceği de gözden kaçırılmamalıdır.Zira silindir içinde oluşmuş cizik yada boşluğun temizlenmesi kompresyon kaybına neden olabilecektir..!

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

silindir içinde kurum birikmez, safkan metaldir.

Benim aracım 155.000 km de ve Carbon clean şatış ve eğitim müdürü ile yaptığım sohbet sonucunda carbon clean yaptırmaktan vazgeçtim.Açıklaması yukarda yazmış olduğumun benzeri idi

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

silindirde değilde sübabların etrafında birikiyor. eğer sübab yanık ama kurumlar o yanığı kapadı ise carbon temizliği sonra kompresyon kaybı yaşanabilir. sübablar sağlam ise karbon temizliği her zaman faydalıdır. ben işkini 105 binde 2.sini 155 binde mi ne yaptım. ilk yaptığımda ciddi bir çekiş artışı oldu. tüketim değişmedi. 2.sinde ise daha hafif bir çekiş artışı hissettim. 200binde bir daha yaparım gibi :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Carbon clean ın yüksek km li araçlarda ters durum oluşturabileceği de gözden kaçırılmamalıdır.Zira silindir içinde oluşmuş cizik yada boşluğun temizlenmesi kompresyon kaybına neden olabilecektir..!

Bunun sebebi temizliğin tam yapılamaması, yada aşınmış yüzeyin zamanla kurumla kaplandığı için sağlammış gibi çalışması ancak kurum temizliği sonucunda birikmiş ve olumlu etki yapan kurumun atılmasıdır...

Sonuç olarak bu işlem, hiç bir zaman olumsuz etki yapmaz, sadece gizlenmiş olan hatayı ortaya çıkarır..

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Sonuç olarak bu işlem, hiç bir zaman olumsuz etki yapmaz, sadece gizlenmiş olan hatayı ortaya çıkarır..

+99

Yorum bağlantısı
Guest Hasan Ekici

Yeni araçların fazla yakıyor olması, zamanla yakıtın düşmesi, carbon clean yapıldığında yakıtın artacağı anlamına gelmez mi? Kurumun temizlenmesi bu durumda kompresyon artmasına değil azalmasına sebep olmuyor mu?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

bisiklet pompasi şeklinde bir alet var. bujiyi söküp oradan baglayıp (hortumunu) sıkıştırıyorsun. Ondan sonra pompalıyorsun bekliyorsun. Göstergede gösteren değer kompresyon değeri. Kaç olduğunu unuttum.

amerika'da ikinci el araç alırken herkesin baktığı şey buydu. Araba bakmaya gelenler kompresyon test pompasını isterler kendileri bakarlar teşekkür edip giderlerdi benim çalıştığım tamircide.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Mehmet hocam,

Benim ka'da osman usta o pompayı koyup marşa basmıştı. Tabi araç çalışmıyordu ancak değer üretmişti.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Tamam doğru. Öyle yapılıyor. süpap açık kalmış ise diye. duran araca da yapıldığını gördüm ama.

tarihinde Mehmet G&#246ktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Benzin girişi kesilir, buji sökülür, aparatı bağlanır, araca tam gaz verilir ve marşa basılır.. Her silindir için bu işlem tekrarlanır..

Gerek görülürse, bu işlemden sonra, silindir içerisinde bir iki damla yağ damlatılır ve işlem tekrarlanır.

Yağsız test sonucu subapların, yağsız ve yağlı testler arasında farklar, segmanların durumunu gösterir..

Yorum bağlantısı
  • 11 ay sonra...
Ümit Kocabaş
(düzenlendi)

Benzin girişi kesilir, buji sökülür, aparatı bağlanır, araca tam gaz verilir ve marşa basılır.. Her silindir için bu işlem tekrarlanır..

Gerek görülürse, bu işlemden sonra, silindir içerisinde bir iki damla yağ damlatılır ve işlem tekrarlanır.

Yağsız test sonucu subapların, yağsız ve yağlı testler arasında farklar, segmanların durumunu gösterir..

Bugün benim arabada okul dönüşü bir sıkıntı oldu tamircime gittim. Bujileri söktü kontrol etti sökmüşken kompresyon değerlerine bakalım dedi. Aleti tuttu ben marşa bastım olmadı dedi. Benzin akışını falan kesmedi ama ateşleme bobinin yan taraftaki fişini çekti, öyle kontrol edelim dedi. Hiç gaz vermeden sadece marşa bastım hocam değerler düşük (9-9-9-10 ) dedi. Tabi ölçüm yapılırken araba yoldan geldiği için sıcaktı. Ölçüm yapılırken yağ damlatarak ta denemedik. Sizce bu ölçüm sağlıklı yapılmışmıdır. Aracım 250bi kmde. Süratinde veya çalışmasında herhangi bir problemim yok ama rampalarda çekişten düşme var (baskı balatam yeni), Daha önce hiç carbon clean yapılmamış yaptırsam iyimi olur kötü mü? Sizce veya nasıl bir yol izlememi tavsiye edersiniz.

tarihinde Ümit Kocabaş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Değerler düşük ancak benim bildiğim, bujiler ve yakıt akışı kesilip öyle denenmeli.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Kocabaş

Değerler düşük ancak benim bildiğim, bujiler ve yakıt akışı kesilip öyle denenmeli.

Yanlış anlamış olabilirim kusura bakmayın eğer yanlış anlamadıysam bobinin fişini çekmeden deneyince usta araba çalıştı ölçemedim dedi ve bobinin fişini çekti ama benzinle ilgili birşey yapmadı ayrıca hiç gaza basmadan ölçüldü bu değerler.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yanlış anlamış olabilirim kusura bakmayın eğer yanlış anlamadıysam bobinin fişini çekmeden deneyince usta araba çalıştı ölçemedim dedi ve bobinin fişini çekti ama benzinle ilgili birşey yapmadı ayrıca hiç gaza basmadan ölçüldü bu değerler.

Gaza basılmayacak, bobin de çekilse zaten bujiler bu sırada takılı olmamalı?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Kocabaş
(düzenlendi)

Benzin girişi kesilir, buji sökülür, aparatı bağlanır, araca tam gaz verilir ve marşa basılır.. Her silindir için bu işlem tekrarlanır..

Gerek görülürse, bu işlemden sonra, silindir içerisinde bir iki damla yağ damlatılır ve işlem tekrarlanır.

Yağsız test sonucu subapların, yağsız ve yağlı testler arasında farklar, segmanların durumunu gösterir..

Gaza basılmayacak, bobin de çekilse zaten bujiler bu sırada takılı olmamalı?

Buji konusunu anladım ama gaza basma konusunda Emmi'nin cevabı farklı onun için söyledim.

Düzenleme: Bu arada cevabınız için teşekkür ederim. Bu konularda bilgi sahibi olmayınca basit şeyleri bile anlayamıyorum bazen. :)

tarihinde Ümit Kocabaş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Buji konusunu anladım ama gaza basma konusunda Emmi'nin cevabı farklı onun için söyledim.

Düzenleme: Bu arada cevabınız için teşekkür ederim. Bu konularda bilgi sahibi olmayınca basit şeyleri bile anlayamıyorum bazen. :)

Ben yaptırdığımda gaza bastığımı hatırlamıyorum :s

Emmi demişse doğrudur :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...