İçeriğe Yönlendir

Trafikte Sizi Rahatsız Eden Olaylar


Cihan Yetişken2

Recommended Posts

Hüseyin Matur

cık cık olmadı şimdi :elisopali:

Yolun akışına yani. :rallici:

Öyle böyle değil. Tam adaptasyondan bahsediyorum. :)

Yorum bağlantısı
Levent Güdü

Yolun akışına yani. :rallici:

Öyle böyle değil. Tam adaptasyondan bahsediyorum. :)

gözüm kapalı sürerüm diyor ;)

Yorum bağlantısı
Savaş Değişli

3 şeritli yolda inişte olan araçların orta şeridi kullanarak inmeleri tırmanma yaparken bunlara orta şeridin çıkan araçlara ait olduğunu selektor ile hatırlatınca malmal bakmaları.

80 km ile sol şeridi kapatıp ne korna ne de selektorden anlayanlar

sırf gıcıklık olsun diye en sağa yanaşıp sollayacak araçlara taş attıran kamyon şöförleri

Yorum bağlantısı
Hasan Tahsin Şipit

sırf gıcıklık olsun diye en sağa yanaşıp sollayacak araçlara taş attıran kamyon şöförleri

Bence bunu yol vermek için de yapıyor olabilirler. :)

Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

Az önce Bursa Yenişehir'den gldim. Gelirken İznik yolunu kullandım. Bilenler vardır bu yolda arka arkaya aşağıdaki 2 ayrı yüksek sayıda ölü bulunan kazalar meydana geldi. Yol çok tehlikeli, aşırı karanlık görüş mesafesi oldukça az. Bu yolda dikkatimi çeken şu oldu.

http://yurthaber.mynet.com/detay/bursa-haberleri/katliam-gibi-kaza-5-olu-4-yarali/50701

http://yurthaber.mynet.com/detay/bursa-haberleri/katliam-gibi-kaza-4-olu/10449

Yol üzerindeki civar köylüerin kullandığı traktörler. Belki 20 tane traktöre denk geldim. Ve hepsinin ön farları tam takır sorunsuz çalışıyordu. Neden, çünkü farları özellikle yaptırıp araçları ile ilgilenmezlerse önlerine göremez ve o yolda bir adım gidemezler. Ama gelin görün ki, traktörlerin arka stoplarında ışıktan eser yoktu. Yani ön farlarına gösterdikleri hassasiyeti hiçbir köylümüz arka stoplarına göstermemiş. Çünkü ön far olmazsa olmazları, ama arka stop önemli değildi. Ama böylemi olmalı, ne kadar büyük bir tehlike. Zifiri karanlıkta sağdan sağdan giden traktörler hiç aça hiç seçilemiyor. Yani işiniz şansa kalmış. Allah muhafaza herhangi birine arkadan vurup, hem onlara hem kendinize varsa arabada bulunan ailenize zarar vermek büyük olası.

Eğitim şart..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

traktörlerin arka stoplarında ışıktan eser yok

birine arkadan vurup, hem onlara hem kendinize varsa arabada bulunan ailenize zarar vermek büyük olası.

Eniştem bu tip kazada vefat etti, aynı kazada Babam ve Dayım ağır yaralandı ( 1983 yılı Sarıkamış-Selim karayolu )

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

Traktörlerin sebep olduğu, can kayıplı, bir çok kazaya şahit oldum. adamlara bir tane döner lamba bile takmak ağır geliyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Bence bunu yol vermek için de yapıyor olabilirler. :)

Aynısını sola yanaşarak da yapıyorlar ama.

Yorum bağlantısı
Levent Güdü

Burada yazılan herşeye katılıyorumda sarı ışıkda korna basanlar varyaaa... Beni en çok onlar ayar ediyor ...

Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

Eniştem bu tip kazada vefat etti, aynı kazada Babam ve Dayım ağır yaralandı ( 1983 yılı Sarıkamış-Selim karayolu )

Bu konu çok canımı sıktı benim. Hele şimdi daha da kötü oldum. Bugün trafikten bir arkadaşa sordum iznikte bir amiri varmış yakın tanıdık. Onunla görüşeceğiz. Elimden ne geliyorsa uğraşıp bişeyler yapılmasını sağlamaya çalışacağım. Umarım kale alırlar..

Gece yolculuklarında,traktörlerden korktuğum kadar hiçbişeyden korkmam...Geçen gün bir traktör gördüm,adam tepe lambasını yakmış,römorkun stopları yanıyor,hatta römorkun her yerine flaşör yapıştırmış,inanın durup adamı tebrik etmek istedim...

Helal olsun. :bravo:

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Az önce Bursa Yenişehir'den gldim. Gelirken İznik yolunu kullandım. Bilenler vardır bu yolda arka arkaya aşağıdaki 2 ayrı yüksek sayıda ölü bulunan kazalar meydana geldi. Yol çok tehlikeli, aşırı karanlık görüş mesafesi oldukça az. Bu yolda dikkatimi çeken şu oldu.

http://yurthaber.myn...-4-yarali/50701

http://yurthaber.myn...aza-4-olu/10449

Yol üzerindeki civar köylüerin kullandığı traktörler. Belki 20 tane traktöre denk geldim. Ve hepsinin ön farları tam takır sorunsuz çalışıyordu. Neden, çünkü farları özellikle yaptırıp araçları ile ilgilenmezlerse önlerine göremez ve o yolda bir adım gidemezler. Ama gelin görün ki, traktörlerin arka stoplarında ışıktan eser yoktu. Yani ön farlarına gösterdikleri hassasiyeti hiçbir köylümüz arka stoplarına göstermemiş. Çünkü ön far olmazsa olmazları, ama arka stop önemli değildi. Ama böylemi olmalı, ne kadar büyük bir tehlike. Zifiri karanlıkta sağdan sağdan giden traktörler hiç aça hiç seçilemiyor. Yani işiniz şansa kalmış. Allah muhafaza herhangi birine arkadan vurup, hem onlara hem kendinize varsa arabada bulunan ailenize zarar vermek büyük olası.

Eğitim şart..

Bu konu arkadan gelenler kadar kendileri içinde büyük tehlike ; orta büyüklükteki bir araç traktöre çarparsa traktördekilerde zarar görecektir.. Eğitim eğitim eğitim..

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

Bu konu arkadan gelenler kadar kendileri içinde büyük tehlike ; orta büyüklükteki bir araç traktöre çarparsa traktördekilerde zarar görecektir.. Eğitim eğitim eğitim..

Eğitim çok önemli ama, eğitim bir yoluda denetimdir, kimse birşey demezse adam yapmaz tabiki.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

VSA'sına güvenip 60 km hızla 180 derece dönen deliler de beni rahatsız ediyor :p

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

VSA'sına güvenip 60 km hızla 180 derece dönen deliler de beni rahatsız ediyor :p

Güvendikleri bişeler var demekki. :p

Yorum bağlantısı
Ercan Çakır

sağa ya da sola dönmek için sinyalinizi verdiniz ve yol ayrımına girmeye çalışıyorsunuz , yol istediğiniz araç gaza basıp sizi sıkıştırıyorya küplere biniyorum.

dört yol ağızlarına sağa sola bakmadan ölüme hızlı bir şekilde girenlere..

daha çok var ama kısacası beynini ve hoş görüsünü yanındaki koltuğa bırakıp kullananlar beni küplere bindiriyor. utanmasam kovalayıp indiririm aşağı...

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Levent bey,

Linkteki resimde sağdaki düğmelerin üstteki ekran ışık ayarı, alttaki de far yükseklik ayarı...

Sis stobu diye bişey yoktur. Ön / arka sis lambası vardır. Normalde birbirinden bağımsız yanmaları gerekir. Ön sis lambasını sonradan takanlar kolayına kaçıp yeni bir devre yerine direkt arka sis lambasına paralel bağlıyorlar. Arka sis lambaları görüş mesafesinin düştüğü (kar, sis, sağanak yağış, vb.) durumlarda kullanılabilir. Ancak ön sis lambaları sadece siste kullanılmalı. İtirazım ön sis lambalarının sisli hava dışında kullanılmasına. Hele yağmurda yere yakın olduğu için karşıdan gelenlerin gözüne gereksiz fazladan ışık girmiş oluyor...

Sanıyorum anlatmam gerekeni yanlış aksettirdim..

http://t2.gstatic.co...KZQy0VaH7ahEb1F

Mesela bu yukarıda ki linkde bulunan resime bakmanızı isterim Opel Vectra Sis Farı ve Sis Stopu için sağda iki ayrı düğme var..

Bizim 2001 focuslarda orjinal olarak sadece sis stopu vardır.. Ben aracı aldığımda ön tarafa sonradan sis farı takmışlar yağmurda farkındalığı arttırmak için sis stopunu çalıştırdığımda sis farlarıda otomatik açılıyor..

Yani birlikte açılan sis farı ve sis stopu ....

Aslında sana faydasıda olmuş... Dalıp gitmene izin vermemiş ayık tutmuş seni :))

Yorum bağlantısı
Adem Cengiz

Çayırova kavşağında kavşak üzeri (e5 tam üstü) tehlikeli bir noktada 5 senedir adamın biri reno steyşın araba ile karadeniz ekmeği ve turşu satıyor. Bir kere bile polis bunu kaldırmadı.

Mehmet Hocam o bayan 1998'den beri var, öncesini ben de bilmiyorum, steyşin reno da aynen devam ediyor...

Hatta o bayan kendini emniyete almış çayırın üzerinde bazen yatıyor bazende kazak falan örüyor ama kimse de burada trafiiği riske sokuyorsun şu aracını burdan al karşı tarafa (daha müsait) park et demiyor. :kafa2:

İyi gözlem :)

Karşı taraf neresi. Orda müsait yer yok. Kamyonlar ekmek almaya duruyorlar otobana girmeden. Sonra birleşen yoldan gelenler sıkışıyor. Ekmeği de başka araçla bir bey getiriyor. ford transit olabilir.

Ekmek parası diye acıyor olmalı polisler :yes:

Yorum bağlantısı
Adem Cengiz

Hep düşünüyorum, tamam bizim yollar hatalı, yetersiz, ama aynı yolları Alman sürücüsü kullansa emin olun %50 daha az trafik olur...

Örnek: Güzelyalı-Gebze arası E-5 rampa inişi yol bir anda genişliyor, sürücüler 2 şerit yolu abartısız emniyet şeritlerini, hızlanma şeritlerini de kullanıp10 şeride çıkarıyorlar, sonra tekrar 2 şeride düşecez diye uğraşıp duruyorlar, tıkanma noktasındaki ortalama hız 10 km/h civarı hatta zaman zaman 0 km/h. Oysa kalsak hepimiz 2 şeritte sol şerit 60-70 ile aksa sağ şeritteki de kısa bir süre 30 km hıza razı olsa ve en sol şeride düşük hızla atlamasa yağ gibi akacak trafik...

Fert fert zekiyiz, ama toplumsal zekamız çok gerilerde, hep birlikte kaybediyoruz...

Yorum bağlantısı
Levent Güdü
(düzenlendi)

Levent bey,

Linkteki resimde sağdaki düğmelerin üstteki ekran ışık ayarı, alttaki de far yükseklik ayarı...

Sis stobu diye bişey yoktur. Ön / arka sis lambası vardır. Normalde birbirinden bağımsız yanmaları gerekir. Ön sis lambasını sonradan takanlar kolayına kaçıp yeni bir devre yerine direkt arka sis lambasına paralel bağlıyorlar. Arka sis lambaları görüş mesafesinin düştüğü (kar, sis, sağanak yağış, vb.) durumlarda kullanılabilir. Ancak ön sis lambaları sadece siste kullanılmalı. İtirazım ön sis lambalarının sisli hava dışında kullanılmasına. Hele yağmurda yere yakın olduğu için karşıdan gelenlerin gözüne gereksiz fazladan ışık girmiş oluyor...

http://t2.gstatic.co...KZQy0VaH7ahEb1F Bu fotoğrafda panelin temsili fotoğrafı .. internette rast gele buldum.. hangisinin çizi olduğu önemli değil...

Herkesin rahat anlayabilmesi için arka sis farı kelimesi yerine sis stop u dedim.. Buna stop diyince fiyakasımı çiziliyor yani... Ayrıca eklediğim resimde sağ tarafı iyi görmüşsünüz fakat sol tarafa bakmamışsınız.. Baksaydınız dediğiniz gibi "sis ön far" ve "sis arkada far" farklı düğmeler olduğunu görecektiniz.. Basit bir konu üzerine neden bukadar gittiğinizi de anlamış değilim ...

tarihinde Levent Güdü tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Uğraş Özyurt
(düzenlendi)

Hep düşünüyorum, tamam bizim yollar hatalı, yetersiz, ama aynı yolları Alman sürücüsü kullansa emin olun %50 daha az trafik olur...

Örnek: Güzelyalı-Gebze arası E-5 rampa inişi yol bir anda genişliyor, sürücüler 2 şerit yolu abartısız emniyet şeritlerini, hızlanma şeritlerini de kullanıp10 şeride çıkarıyorlar, sonra tekrar 2 şeride düşecez diye uğraşıp duruyorlar, tıkanma noktasındaki ortalama hız 10 km/h civarı hatta zaman zaman 0 km/h. Oysa kalsak hepimiz 2 şeritte sol şerit 60-70 ile aksa sağ şeritteki de kısa bir süre 30 km hıza razı olsa ve en sol şeride düşük hızla atlamasa yağ gibi akacak trafik...

Fert fert zekiyiz, ama toplumsal zekamız çok gerilerde, hep birlikte kaybediyoruz...

geçen gün bir konuda da yazmıştım, bizim yolları Alman sürücüler kullansa emin olun kısa bir adaptasyon sürecinden sonra( hiç bir yasanın doğru dürüst uygulanmadığının ve trafikte bir kaç şey hariç hiç bir şeyin cezasının olmadığının anlandığı süreç) aynen trafik şu anki gibi olur. Yasalarımız Almanyadaki gibi uygulansa trafiğimiz oralardan bile güzel olur. Bir süre sonra onada sıra gelir diye düşünüyorum, aslında çok güzel bir gelir kapısı aynı zamanda, Ötv den biraz kısıp ordan toplasalar paraları diyeceğim ama, benimkide çok büyük hayal... :)

tarihinde Uğraş Özyurt tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Ada

Bayan şöförleri bilerek sıkıştıran insanlıktan nasibini almamışlara çok fena ayar oluyorum..

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Terimleri yanlış kullanmışsın, düzelttim. Cidden basit bir konu. :flowers:

http://t2.gstatic.co...KZQy0VaH7ahEb1F Bu fotoğrafda panelin temsili fotoğrafı .. internette rast gele buldum.. hangisinin çizi olduğu önemli değil...

Herkesin rahat anlayabilmesi için arka sis farı kelimesi yerine sis stop u dedim.. Buna stop diyince fiyakasımı çiziliyor yani... Ayrıca eklediğim resimde sağ tarafı iyi görmüşsünüz fakat sol tarafa bakmamışsınız.. Baksaydınız dediğiniz gibi "sis ön far" ve "sis arkada far" farklı düğmeler olduğunu görecektiniz.. Basit bir konu üzerine neden bukadar gittiğinizi de anlamış değilim ...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...