Alper Ekinci 28 Ekim 2011 Paylaş 28 Ekim 2011 Merhaba üstadlar.Baştan sona okudum Escort ile ilgili tüm yazılanları.Kafamda birşeyler canlansa da belki sizin söyleyecek farklı şeyleriniz olur.Son iki haftadır her zaman olmasa da, aracın belirli devir aralıklarında tekleme yaptığını gördüm.Seyir halindeyken anlık yumulma oluyor ve araç bayağı bir silkeleniyor.Araç LPG'li fakat benzinde de aynı şey oluyor.Bujileri yeni değiştim.Buji kabloları da orjinal ve 6 aylık.Ölçümlerini yaptırdım bir sıkıntı yok gözüküyor.Araçta alüminyum borulu soğuk hava emiş kiti var.Hiç bir ayara dokunmadan uzun süre sorunsuz kullandım ama şu an böyle bir sıkıntım var.Rölanti bazen seyir haliydeyken 2000-2500 devirde takılı kalabiliyor.Maf sensörü,gaz kelebeği,rölanti sensörü ve hego sensörünü yeni temizlettim.Teklemenin düşük devirlerde olması bana sanki rölanti valfi ya da km sensöründen dolayı oluyormuş gibi geliyor ama pek de emin değilim açıkçası.Bu tekleme sıcak soğuk farketmiyor.Hem gazda hem benzinde aynı sıklıkla oluyor.Siz öncelik olarak ne yapmamı uygun görürsünüz? Yorum bağlantısı
Alper Ekinci 28 Ekim 2011 Yazar Paylaş 28 Ekim 2011 Geçen kış hiçbir ayar yapmadan da sorunsuzdu.Benzinde de aynı sorun var Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Ekim 2011 Paylaş 28 Ekim 2011 Bazen rölanti düşmeyip yüksek devirde mi kalıyor? araba yürümeden , lastik dönmeden, yoksa durunca rölanti düşüyor mu? Bundan ayrıca bazende kesiklik yapıyor tekliyor gibi olup sonra düzeliyor mu? Motor 1.8 lt mi? Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik 28 Ekim 2011 Paylaş 28 Ekim 2011 Geçen kış hiçbir ayar yapmadan da sorunsuzdu.Benzinde de aynı sorun var Sorun ondan olmayabilir ama kış ayarı önemli mutlaka yaptırın. Yorum bağlantısı
Alper Ekinci 28 Ekim 2011 Yazar Paylaş 28 Ekim 2011 Sorun ondan olmayabilir ama kış ayarı önemli mutlaka yaptırın. Bilgilendirme için teşekkürler Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Ekim 2011 Paylaş 28 Ekim 2011 Sıralı sistemde sıcak/soğuk ayarı var mı? Yorum bağlantısı
Alper Ekinci 28 Ekim 2011 Yazar Paylaş 28 Ekim 2011 Bazen rölanti düşmeyip yüksek devirde mi kalıyor? araba yürümeden , lastik dönmeden, yoksa durunca rölanti düşüyor mu? Bundan ayrıca bazende kesiklik yapıyor tekliyor gibi olup sonra düzeliyor mu? Motor 1.8 lt mi? Rölanti olayı tam olarak şöyle;Aracı 4.vites 2000 devirde sürerken boşa aldığım zaman genelde ya 2000 devirde kalıyor ya da 2500 devire kadar çıkıyor.Nedense 3. ya da 2. viteste bu durum gözlenmiyor.Bu durumu frene basıp devrin 2000in altına düşmesini bekleyip öyle boşa alıyorum ya da vites küçültüyorum.Bu şekilde yaparsam mutlaka normal rölanti devrine geliyor ama ne zaman 2000 devirde boşa alsam ya sabit kalıyor ya da yükseliyor.Araç durduğu anda devir normal seyrine iniyor.Nadir olarak araç dururken devir 500e kadar inebiliyor.Şöyle de bir örnek vereyim;Örneğin aracı yüksek devirlere çıkarıyorum(3.vites 4500 devir)sonra gazı çektiğimde araç silkeleyerek devrini düşürüyor ki bu çok rahatsız edici.Aracı kompresyona sokamaz oldum.Kesiklik en çok kompresyonda hissediliyor.Bazen anlık olarak silkeliyor bazen de 1-2 saniye kadar sürebiliyor.Araç 1.8 115 Hp efi plastik manifolt Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Ekim 2011 Paylaş 28 Ekim 2011 Egr sistemi olan egzos manifoldu mu var? 115 Ps ve 99 model mi??? Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 28 Ekim 2011 Paylaş 28 Ekim 2011 Egr sistemi olan egzos manifoldu mu var? 115 Ps ve 99 model mi??? 1.8 Cabriolarda var EGR li manifoldu olanlar ama sedanda vs görmemiştim hiç. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Ekim 2011 Paylaş 28 Ekim 2011 1.8 ler biraz karışık 105/115 var, egr si olan olmayan var. ateşleme modülü dışarda olanı bile gördüm. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 28 Ekim 2011 Paylaş 28 Ekim 2011 1.8 ler biraz karışık 105/115 var, egr si olan olmayan var. ateşleme modülü dışarda olanı bile gördüm. 1.8 EGR li cabriolar 130hp. 1996-1998 arası 130,115 lik 105 lik var. 105 ler 98 den sonra bitti,hepsi 115 oldu. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Ekim 2011 Paylaş 29 Ekim 2011 1.8 coupe egrli 115 te vardı, hatta arıza sonucu müdahlee edip 130 Ps olarak tamir etmiştik dyno kağıdı ile, sahibi çok mutlu olmuştu Yorum bağlantısı
Alper Ekinci 29 Ekim 2011 Yazar Paylaş 29 Ekim 2011 EGR var mı yok mu nasıl anlarım? Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 29 Ekim 2011 Paylaş 29 Ekim 2011 (düzenlendi) EGR var mı yok mu nasıl anlarım? Egzoz manifoltunun üzerinden anlaşılır. Tapa varsa EGR yoktur. EGR valfi şudur: 29 Ekim 2011 tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Alper Ekinci 29 Ekim 2011 Yazar Paylaş 29 Ekim 2011 öyle bişe hatırlamıyorum ama inip bakayım var mı yok mu diye Yorum bağlantısı
Alper Ekinci 29 Ekim 2011 Yazar Paylaş 29 Ekim 2011 Tapa yok orda.Manifoldun üst tarafı da aluminyum sacla örtülmüş Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Ekim 2011 Paylaş 29 Ekim 2011 O sac ısı kalkanı, o sökülünce altta manifold gözükür. Yorum bağlantısı
Alper Ekinci 29 Ekim 2011 Yazar Paylaş 29 Ekim 2011 Yandan baktım tapa göremedim.Bu arada bugün tekrardan bi emiş borusu,gaz kelebeği ve mafı temizledim.Hava almaması için bağlantı yerlerini iyice sıktım.30 km falan kullandım aracı bir kere bile teklemedi ama rölanti hala kafasına göre Tekleme çok can sıkıyodu en azından şimdilik ondan kurtuldum Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 29 Ekim 2011 Paylaş 29 Ekim 2011 Yandan baktım tapa göremedim.Bu arada bugün tekrardan bi emiş borusu,gaz kelebeği ve mafı temizledim.Hava almaması için bağlantı yerlerini iyice sıktım.30 km falan kullandım aracı bir kere bile teklemedi ama rölanti hala kafasına göre Tekleme çok can sıkıyodu en azından şimdilik ondan kurtuldum Escortların özellikle 1.8 leirn devir dalgalanma sorununu kalıcı çözebilecek biriyle daha tanışmadım. Benim takada da sonra zamanlarda nüksetti bu sorun,Işıklarda yavaşlarken devir 400-500 d/d'e kadar düşer oldu. Her yerini temizletecem yine. Yorum bağlantısı
Alper Ekinci 1 Kasım 2011 Yazar Paylaş 1 Kasım 2011 Dün karter havalandırma subabını ve hortumları da temizledim ve öncekine göre çok iyi ve tekleme tamamen gitmiş durumda.Seyir halindeyken gazdan çekince artık araç durma eğilimine giriyor ve rölanti olması gerektiği yerde.Tavsiye ederim Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler 5 Kasım 2011 Paylaş 5 Kasım 2011 Merhaba üstadlar.Baştan sona okudum Escort ile ilgili tüm yazılanları.Kafamda birşeyler canlansa da belki sizin söyleyecek farklı şeyleriniz olur.Son iki haftadır her zaman olmasa da, aracın belirli devir aralıklarında tekleme yaptığını gördüm.Seyir halindeyken anlık yumulma oluyor ve araç bayağı bir silkeleniyor.Araç LPG'li fakat benzinde de aynı şey oluyor.Bujileri yeni değiştim.Buji kabloları da orjinal ve 6 aylık.Ölçümlerini yaptırdım bir sıkıntı yok gözüküyor.Araçta alüminyum borulu soğuk hava emiş kiti var.Hiç bir ayara dokunmadan uzun süre sorunsuz kullandım ama şu an böyle bir sıkıntım var.Rölanti bazen seyir haliydeyken 2000-2500 devirde takılı kalabiliyor.Maf sensörü,gaz kelebeği,rölanti sensörü ve hego sensörünü yeni temizlettim.Teklemenin düşük devirlerde olması bana sanki rölanti valfi ya da km sensöründen dolayı oluyormuş gibi geliyor ama pek de emin değilim açıkçası.Bu tekleme sıcak soğuk farketmiyor.Hem gazda hem benzinde aynı sıklıkla oluyor.Siz öncelik olarak ne yapmamı uygun görürsünüz? bu sıkıntı genelde karter havalandırma ve hortumlarından yapar motorun rahat nefes alması lazım bu konu hakkında gerçi eski yorumlarımdada belirtmiştim karter havalandırma ve hortumların kontrolu diye fakat bu aralar işler yogun sayfaya giremiyorum biraz uzak kaldım. Yorum bağlantısı
Recommended Posts