Şaban Aygen 28 Ekim 2011 Paylaş 28 Ekim 2011 Benim arabamda yeni olan bir arızadan bahsetmek istiyorum. Geçen pazar şehir dışına çıkacaktım.Sabah kontağı yarım açtığımda MOTOR SİSTEM ARIZASI diye bir mesaj belirdi,ve sağındaki kırmızı lamba yandı. Motoru çalıştırmadan bir kaç kez denedim,hep aynı mesaj geldi.Reset tuşu ile siliniyor.Ancak arıza lambası sönmüyordu.Denemek için motoru çalıştırdım.İlk anda problem yok gibiydi.Pazar günü olması ve önemli işim olması dolayısı ile yola çıktım.Otobanda 110-120 den yukarı çıkamadım.Vites boşta ikende 3000 devirden yukarı çıkmıyordu. Arıza lambası çok kısa sürelerde bazen söndü, o zaman normale dönüyordu. Geri dönünce özel serviste bilgisayara bağlatıp arıza bulundu. Kızdırma bujileri arızalı çıktı.Değiştirildi,sorun çözüldü.(not:arıza her yazılımda gözükmüyor,bilginiz olsun.Usta yazılımın orijinal olduğunu söyledi.) Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 28 Ekim 2011 Paylaş 28 Ekim 2011 Geçmiş olsun. Kızdırma bujilerini söküp takmak harbi usta işiymiş diye duydum. Bazı yetkili servisler buna bile garanti veremiyor... Yorum bağlantısı
Şaban Aygen 28 Ekim 2011 Yazar Paylaş 28 Ekim 2011 Ayrıca belirtmeyi unuttum.Aracım 2008 TDCİ Collection 73500 km.de Ustalara sorum olacak: kızdırma bujilerinin bozulmasının sebepleri nelerdir. eğer arızalı ise motor neden çalışıyor. 4 bujide değişmeli mi. Sani Gerşon yazdı: Geçmiş olsun. Kızdırma bujilerini söküp takmak harbi usta işiymiş diye duydum. Bazı yetkili servisler buna bile garanti veremiyor... Teşekkür ederim.Bende forumdan faydalanıp ince eledim. Yorum bağlantısı
Mehmet Boylan 28 Ekim 2011 Paylaş 28 Ekim 2011 Şaban Aygen yazdı: Ayrıca belirtmeyi unuttum.Aracım 2008 TDCİ Collection 73500 km.deUstalara sorum olacak: kızdırma bujilerinin bozulmasının sebepleri nelerdir. eğer arızalı ise motor neden çalışıyor. 4 bujide değişmeli mi. Teşekkür ederim.Bende forumdan faydalanıp ince eledim. kızdırma bujileri motor ilk hareketi almadan önce yanma odasındakı havayı ısıtır ve motorun daha rahat çalışmasını saglar bu bujiler arızalı olsada motor çalışır bi problem olmaz Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Ekim 2011 Paylaş 28 Ekim 2011 tdci motorda kızdırma bujileri sadece ilk çalıştırmada değil yolda da devreye girer çıkar Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın 28 Ekim 2011 Paylaş 28 Ekim 2011 Benim fiesta da öyle mi çalışırken de giriyor mu ben çalıştırırken lambasının yandığına hiç şahit olmadım da? Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 28 Ekim 2011 Paylaş 28 Ekim 2011 Benim bildiğim kızdırma bujisi kolay kolay bozulmaz. Tabi süekli ışığı sönmeden marş yapılmadıysa. Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın 28 Ekim 2011 Paylaş 28 Ekim 2011 Işığı hiç yanmadı ki başka fiestalarda da şahit olmadım. Yorum bağlantısı
Mustafa Yalçın 28 Ekim 2011 Paylaş 28 Ekim 2011 Şaban Aygen yazdı: Benim arabamda yeni olan bir arızadan bahsetmek istiyorum.Geçen pazar şehir dışına çıkacaktım.Sabah kontağı yarım açtığımda MOTOR SİSTEM ARIZASI diye bir mesaj belirdi,ve sağındaki kırmızı lamba yandı. Motoru çalıştırmadan bir kaç kez denedim,hep aynı mesaj geldi.Reset tuşu ile siliniyor.Ancak arıza lambası sönmüyordu.Denemek için motoru çalıştırdım.İlk anda problem yok gibiydi.Pazar günü olması ve önemli işim olması dolayısı ile yola çıktım.Otobanda 110-120 den yukarı çıkamadım.Vites boşta ikende 3000 devirden yukarı çıkmıyordu. Arıza lambası çok kısa sürelerde bazen söndü, o zaman normale dönüyordu. Geri dönünce özel serviste bilgisayara bağlatıp arıza bulundu. Kızdırma bujileri arızalı çıktı.Değiştirildi,sorun çözüldü.(not:arıza her yazılımda gözükmüyor,bilginiz olsun.Usta yazılımın orijinal olduğunu söyledi.) Geçen ay yetkili serviste bakım yaptırdım (87 bin km). Bakımda arac bilgasayara bağlanmamıştı (IDS cihazı). Daha sonra kendim bi daha ki uğrayışımda aracın cihaza bağlanarak bakılmasını istedim. Isıtma bujileri arızalı görünüyordu ancak arıza lambası yanmıyordu. Teknisyen muhtemelen havalar soğuyunca arıza lambasını yakacağını söyleyerek bilgisayarda görünen arızayı sidi. Şimdi size sorum; ileride karşılaşılacağı düşünülerek tamiri nerede ve ne kadar bir tutarla yaptırdınız? Yorum bağlantısı
Şaban Aygen 29 Ekim 2011 Yazar Paylaş 29 Ekim 2011 Mustafa Yalçın yazdı: Geçen ay yetkili serviste bakım yaptırdım (87 bin km). Bakımda arac bilgasayara bağlanmamıştı (IDS cihazı). Daha sonra kendim bi daha ki uğrayışımda aracın cihaza bağlanarak bakılmasını istedim. Isıtma bujileri arızalı görünüyordu ancak arıza lambası yanmıyordu. Teknisyen muhtemelen havalar soğuyunca arıza lambasını yakacağını söyleyerek bilgisayarda görünen arızayı sidi.Şimdi size sorum; ileride karşılaşılacağı düşünülerek tamiri nerede ve ne kadar bir tutarla yaptırdınız? 80 tl bujiler 4 adet (ISKRA marka orjinal değil) Servisteki bir usta orijinali kadar kaliteli dedi. 10 tl tiner temizlik için 60 tl işçilik+bahşiş Kadosan da özel bir serviste yaptırdım. Yorum bağlantısı
Şaban Aygen 29 Ekim 2011 Yazar Paylaş 29 Ekim 2011 Çağlar Bayur yazdı: tdci motorda kızdırma bujileri sadece ilk çalıştırmada değil yolda da devreye girer çıkar Eskiden dizel araçlarda ısıtma sistemine benzer bir şeyler vardı.Kontağı açıp bayağı bir süre bekleniyordu.Ben kızdırma bujilerini sadece soğuk havalarda rahat çalışma için gerekli sanıyordum.Yeni bir şey daha öğrendim,teşekkürler. Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın 30 Ekim 2011 Paylaş 30 Ekim 2011 Biraz detaylı anlatabilirmisiniz devamlı devreye girebileceğini. Birde İzmir şartlarında ben benim arabada görmedim kızdırma lambasının yandığını çalıştırırken. Devreye girmiyormudur yanmazsa ? Yorum bağlantısı
Şaban Aygen 1 Kasım 2011 Yazar Paylaş 1 Kasım 2011 Mehmetali Bilir yazdı: Biraz detaylı anlatabilirmisiniz devamlı devreye girebileceğini. Birde İzmir şartlarında ben benim arabada görmedim kızdırma lambasının yandığını çalıştırırken. Devreye girmiyormudur yanmazsa ? Focus da kontağı yarım açınca yanan ışıklardan yay şeklinde görülen ısıtma yani kızdırma bujisi göstergesidir,diye biliyorum.Çalıştırınca hepsi sönmeli.....! Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk 1 Kasım 2011 Paylaş 1 Kasım 2011 Şaban Aygen yazdı: Eskiden dizel araçlarda ısıtma sistemine benzer bir şeyler vardı.Kontağı açıp bayağı bir süre bekleniyordu.Ben kızdırma bujilerini sadece soğuk havalarda rahat çalışma için gerekli sanıyordum.Yeni bir şey daha öğrendim,teşekkürler. bende o şekilde biliyordum. TDCI motorlarda neden yolculuk halinde de devreye giriyor? Yorum bağlantısı
Mehmet Solak 1 Kasım 2011 Paylaş 1 Kasım 2011 (düzenlendi) Şaban Aygen yazdı: Focus da kontağı yarım açınca yanan ışıklardan yay şeklinde görülen ısıtma yani kızdırma bujisi göstergesidir,diye biliyorum.Çalıştırınca hepsi sönmeli.....! çalıştırmadan önce yay şeklinde olan ışığın sönmesi beklenmelidir.yolculuk anında neden devreye giriyor bende merak ettim. 1 Kasım 2011 tarihinde Mehmet Solak tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Kasım 2011 Paylaş 1 Kasım 2011 Sorun yoksa kızdırma bujisi lambası yanmaz, arıza ikazıdır, patlamaya destek ihtiyacı duyduğu her an devreye girer çıkar, belirli bir zamanı yoktur, sadece eskisi kadar az çalışan bir parça değil, eskiden marşa yardım ederi o kadar ama o zman da rail hattı yoktu. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Yalçın 4 Kasım 2011 Paylaş 4 Kasım 2011 Şaban bey teşekkür ederim. Şlmdilik lamba yanmadı. Derler ya ağrımayan başa çaput bağlanmaz. Biraz daha bekleyelim bakalım. Bu arada tamir sonrası izlenimlerizi de paylaşırsınız sonra. Selamlar. Yorum bağlantısı
Şaban Aygen 12 Kasım 2011 Yazar Paylaş 12 Kasım 2011 Mustafa Yalçın yazdı: Şaban bey teşekkür ederim. Şlmdilik lamba yanmadı. Derler ya ağrımayan başa çaput bağlanmaz. Biraz daha bekleyelim bakalım. Bu arada tamir sonrası izlenimlerizi de paylaşırsınız sonra. Selamlar. Tamir sonrası belirgin bir fark göremedim.Arıza öncesi ile aynı gibi.. Yorum bağlantısı
Behram Doygun 3 Aralık 2013 Paylaş 3 Aralık 2013 Konuyu hortlatayım bugün aracımla yola çıkacaktım ki motor sistem arizası yazıyor ekranda fakat arıza lambası yanmiyor göstergede hemen servise gittim bilgisayara bağladılar kızdırma bujisi turbo basınç az çıktı usta kızdırma bujisi ile alakalıdır o dedi ve birde debriyaj ile ilgili bir sorun çıktı tam hatırlayamıyorum 2 sini sildi usta beyinden ama kızdırma bujisi arızası silinmedi. Değişmesi gerekiyor dedi işçilik dahil 220 lira fiyat verdi ve birde kızdırma bujilerini sökerken kırılma ihtimali var % 50 dedi ne demek istedi anlamadım yani kırılırsa bir daha mı ekstra ücret ödeyeceğim? Ve orjinal kızdırma bujisi takım olarak mi değişir yoksa arızalı hangisiyse onu mu değişecekler. Suan sıkıştırıyorum arabayı 3000 devirden sonra yemiyor araba 65 beygirlik kangoo gibi gidiyor araba ağırlaştı ataklığı kesildi. 1 Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 3 Aralık 2013 Paylaş 3 Aralık 2013 doğru olan takım olarak değiştirmektir. en kısa sürede değiştirmkte fayda var. Aynı sorun bendede olmuştu yolda kalma riski var. Usta adam kırmadan çıkartır. Kırsada eskiler kırılır çıkartmak için çok uğraşacaktır. Ben Ford serviste değiştirmiştim orjinal parçası +işç 280 tl tutmuştu geçen sene... Yorum bağlantısı
Serdal Soysal 3 Aralık 2013 Paylaş 3 Aralık 2013 Bende takım olarak değiştirdim 220TL tuttu. Kırılma söküm esnasında oluyormuş ve kırılan parçayı sökebilmek için motor blogu açılması gerekiyormuş. Kırılırsa burada 450-1000TL ye kadar rakamlar çıkartıyorlar. Yorum bağlantısı
Behram Doygun 3 Aralık 2013 Paylaş 3 Aralık 2013 M.Fatih Yüce yazdı: doğru olan takım olarak değiştirmektir. en kısa sürede değiştirmkte fayda var. Aynı sorun bendede olmuştu yolda kalma riski var. Usta adam kırmadan çıkartır. Kırsada eskiler kırılır çıkartmak için çok uğraşacaktır. Ben Ford serviste değiştirmiştim orjinal parçası +işç 280 tl tutmuştu geçen sene... Benim anlamadığım değiştireceğim orası kesin araştırdım forum sponsorunada baktım takım olarak 80 100 lira arasında değişiyor sitelerde orjinal olarak işçilik neden pahalı bu kadar motorumu indirecek 4 tane kızdırma bujisi için onu anlamadım 120 lira işçilik var sonuçta. Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 3 Aralık 2013 Paylaş 3 Aralık 2013 (düzenlendi) Behram Doygun yazdı: Benim anlamadığım değiştireceğim orası kesin araştırdım forum sponsorunada baktım takım olarak 80 100 lira arasında değişiyor sitelerde orjinal olarak işçilik neden pahalı bu kadar motorumu indirecek 4 tane kızdırma bujisi için onu anlamadım 120 lira işçilik var sonuçta. Motor inmiyorda zaman ile pas yada çeşitli nedenler ile sıkıştığından kırılıncada işi zorlaştıran bir yerde yani riskli bir işçiliği varmış bana öyle demişlerdi. Benzinli araçlardaki buji gibi düşünme bunların değişimi... 3 Aralık 2013 tarihinde M.Fatih Yüce tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Behram Doygun 3 Aralık 2013 Paylaş 3 Aralık 2013 Benzinli aracın ki basit önceki aracımı kendim değiştirmiştim bujilerini ama dizel olunca bir de servis kırılma ihtimali var deyince birde ford servisi yani usta olmaları lazım sonuçta kendi araçları yani ona şaşırdım. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts