İçeriğe Yönlendir

Motor Sıcakken Rolanti Düşmesi


Savaş Değişli

Recommended Posts

Yakup Amanvermez

Yahu arkadaşlar!Bu rölanti sorunu ileri geri manevralarda(park yaparken) farların da anlık göz kırpmasına neden oluyor mu sizde de?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Toprak

Bazen oluyor. Benim aracımda Enez beyin sıkıntılarına benzer problemler ara sıra benim aracımda da oluyor.Takmamaya alışacağız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Semih İzgi

Bunların F1 de kronik oldugunu düşünüyorum. Rolanti ve far dalgalanmaları. Tertemiz yep yeni aküm var yine de oluyor debriyajdan ayağımı çekerken yeterli gaz vermediysem :)

Yanlız göz kırpma derken tamamen sönüyor mu yoksa biraz ışık kaybedip geri mi geliyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yakup Amanvermez

Bunların F1 de kronik oldugunu düşünüyorum. Rolanti ve far dalgalanmaları. Tertemiz yep yeni aküm var yine de oluyor debriyajdan ayağımı çekerken yeterli gaz vermediysem :)

Yanlız göz kırpma derken tamamen sönüyor mu yoksa biraz ışık kaybedip geri mi geliyor

Anlık ışık kaybı ve tekrar normale dönme oluyor.Park ederken ya da ışıklarda dururken anlık bir göz kırpma.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Semih İzgi

F1 de bunları henüz çözemedim. Aküm felan yeni ateşlemem ışıl ışıl,şarj dinamomda sorun olsa çok önceden ortaya çıkardı zaten. Bilemiyorum acaba yazılımsal mı? Yeni kalibrasyon ile böyle şeyleri çözenler olmuştu yanlış hatırlamıyorsam. araştırmak gerek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
evett soruna değişik bir boyut kattım :D Öncelikle vakum hortumlarını kontrol ettirdim hepsi normal. sorun 1: Yeni farkına vardım,rolantide düşmeyi sadece tüpte yapıyor ve durduğum yerde gaza 2200 ve 3000 devirlere kadar basıp çekince devir 600lere düşüyor,titreyip 800 devire sabitliyor,3000 devirden yukarı gaz verip bıraktığımda 800 den aşağı düşmüyor. Sorun 2: garip bir şekilde rolantide çalışırken arabaya gaz veriyorum 2400,2600 ve 2800 devirlerinde sabit tutamıyorum hemen 2200 devireinip araba kendi kendine gaz verip bırakıyor bu iki sorun hakkında bilgisiolan varmı acaba? Gaz kelebeği temizlendi,tüp yeniden ayarlandı ama sıkıntı hala devam.

Geç bir cevap ama... Kusura bakmayın..

Karter havalandırma hortumunu tekrar kontrol edin,

Sabah aracı çalıştırmadan önce, frene ilk bastığınızda fren sert ise,vestenhausa bağlanan vakum hortumunu ve subabını kontrol ettirin..

Dostlar şimdi yapmam gereken Gaz kelebeğini yeniden temizlemek,sonra rolanti valfini söküp temizlemek mi?

Gaz kelebeğini temizletin, Rolanti valfi temizlemek her zaman işe yaramayabilir.. Sebebi belirsiz rolanti sorunu varsa rolanti valfi değişmelidir, çünkü temiz olduğu halde düzgün çalışmayabilir..

Enez bey yolda giderken boşada atsanız rolanti 1000 gibi kalır zaten,800 e durduğunda iner.En azından bende de böyle :D

Olması gereken bu dur..

Yahu arkadaşlar!Bu rölanti sorunu ileri geri manevralarda(park yaparken) farların da anlık göz kırpmasına neden oluyor mu sizde de?

Akünüz zayıf demekki.. Yada şarjınız düşük.. Yapmaması gerekir..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

F1 de bunları henüz çözemedim. Aküm felan yeni ateşlemem ışıl ışıl,şarj dinamomda sorun olsa çok önceden ortaya çıkardı zaten. Bilemiyorum acaba yazılımsal mı? Yeni kalibrasyon ile böyle şeyleri çözenler olmuştu yanlış hatırlamıyorsam. araştırmak gerek.

Bence şarj dinamosu yeterli akımı üretemiyor olabilir yada araçta fazla akım çeken bir ampul vs sebebiyle dalgalanma oluyordur.Kısacası araç ihtiyaç duyduğu enerjiyi alamıyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Gidip birdaha ölçtüreyim yarın... :unsure2:

Ölçüm yaparken, gaz verdiğiniz anda voltaj yükseliyor mu baktırın. Farlarda ani parlamalar varsa, şarj dinamosunun tamiri gerekli. Dinamoda sıkıntılar arttıkça, gösterge ışıkları titreme yapacaktır. Aracın rolantisinde oynama benim Mazda'da var. Dİğer markalar altında yazdım. Yarın Allah kısmet ederse bujileri değiştireceğim. Bir de motorsilk uygulaması yapacağım motora. Değişiklikleri gözlemleyeceğim. Mazda forumlarında akışmetre ve rolanti sensörünü çıkararak aracı 15dk. yüksek devirde kullanıp düzelttiği söylenen bir usta var. Ankara Gölbaşındaymış. Söylenene göre aracın kalibrasyonu nu şekilde oluyormuş. Benzer bir sorun yaşayan kişi, bu işlemden sonra aracına lpg ayarı yaptırarak sorundan kurtulduğunu belirtiyor.

Saygılarımla.

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Semih İzgi

Değerli bilgiler için teşekkürler Evren abi.. Farlarda ani parlamalar derken; misal bazen devirde titreme ve farların ışığında azalma oluyor,gaza dokununca ışık eski haline dönüyor canlanıyor. Aynı şeyden bahsediyorsak sanırım şarj dinamom... Zira, aküm mutlu calcium silver 60A 1 ay oldu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Rica ederim Semih.

Akü ilk çalışma anında, dinamo araç kullanımdayken elektrik sağlıyor. Eğer araç hareket halindeyken bir şekilde şarj keserse (gösterge panelinde akü ışığı yanarsa) araç elektrik ihtiyacını aküden kullanıyor. Aracın çalışırken elektriği aküden kullanması aküyü zayıflatır. Yanlız rılanti düşerken aracın ışıklarının titremesi bence normal. Benim bahsettiğim durum, araç rolantide iken gaz verildiğinde fararın ve göstergelerin ani parlaması. Bu durum sürekli değilde anlık voltaj değişimi şeklinde. Rolanti devrine düşmeden gaz verildiğinde bir daha olmayan ama rolanti devrinde gaza basışta tekrar olan bir durum. Araçta şase olması, elektrik elemanlarının tolerasnlarını kaybederek akımı sabitleyememesi de buna neden olabilir.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Semih İzgi

Peki Evren abi, bozulmaya yüz tutmuş veya bozulmuş bir şarj dinamosu ne tip belirtiler gösterir?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Peki Evren abi, bozulmaya yüz tutmuş veya bozulmuş bir şarj dinamosu ne tip belirtiler gösterir?

En kötü durumda olanı şarj keser. Aracın mesel klimasını açtığında, rezistansını açtığında panelde akü ışığını görürsün.

Başlangıç aşaması iç aydınlatmalarda hafif, daha sonrasında giderek rahatsız hale gelen ışık dalgalanmaları.

Mesela bende en son şarj kesmeden, gaz verince Sony'nin ışıkları 1sn sönüyordu. Dİnamo önemli bir paça. Yüksek akımı düzenleyen bir parça. Tamiri kolayca yapılıyor. Üzerindeki kömürleri ya da konjektör genelde arıza çıkarıyor. Kömürler ışık titremesine, konjektör ise voltajın dengelemesine yol açar diye biliyorum ama çok da tekniğine hakim değilim açıkçası. Ancak düzgün çalışan bir şarj dinamosu aracın sıhhati açısından çok önemli. Tüketimden konfora kadar bir çok noktada aracın temel parçasıdır dinamo.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

LPG li araçlarda kalibrasyon da önemli.Eğer iyi yapılmamışsa araç rolantide çalışırken bu tip olaylar görülebiliyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Savaş Değişli

Ayhan abi kalibrasyonu yaptırdım iki kere.Hatta laptopu bağlayıp yola çıktık,yolda giderkende kalibre yaptılar.sonra başka bir lpgciye gittim oda lpg enimjektör borusunun uzun olduğunu daha kısa şekilde manifolda girmesi gerektiğini söyledi ama 1 senedir sorun yapmıyordu,pek ciddiye almadım.

Mehmet abi canın sağolsun acelesi yoktu zaten,arızayı hemen yaptırmayacağım.Yaza konyaya gidince yaptıracağım artık.Karter havalandırmaya tekrar baktırayım,birde frenleri deneyim abi.

Bugün contak temizleyici aldım.Philips yokmuş Viola diye bir marka aldım yağsız.Kelebeği 1 ay önce temizlettim,rolanti sensörünü temizleyim birde.Dikkat etmem gereken nedir, bir püf noktası varmı?kendim yapabilirmiyim acaba bu işi :D

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Rolanti sensörünü sökünce söktüğünüz yerde 2 tane yuvarlak delik var.Oraları da temizleyin ancak oralara doğrudan sprey falan sıkmayın.Üstübü tarzı bir şey ile temizleyin.Deliklerin birisi tam açık değil şaşırmayın :) Sensör üzerinde pek dikkat edilecek şey yok.Spreyi sıkın aksın sonra tekrar sıkın aksın..Bu şekilde tam kuruyunca sonra yerine takarsınız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Savaş Değişli

Tamamdır Ayhan abi yarın bir el atayım bu işe :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bugün contak temizleyici aldım.Philips yokmuş Viola diye bir marka aldım yağsız.Kelebeği 1 ay önce temizlettim,rolanti sensörünü temizleyim birde.Dikkat etmem gereken nedir, bir püf noktası varmı?kendim yapabilirmiyim acaba bu işi :D

Balata spreyi kullan.. kontak sprey dursun evde...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Savaş Değişli

Balata spreyi kullan.. kontak sprey dursun evde...

Mehmet abi kontak spreyi olmuyor mu rolanti sensörüne?

Yorum bağlantısı
Savaş Değişli

Rolanti sensörü temizlendi bugun,

2200-3000 devir arası devir sabit durmaması devam,

ısınınca devirin 600 e düşüp kendine gelmesi düzeldi :D

Yorum bağlantısı
Engin Ünal

Rolanti sensörü temizlendi bugun,

2200-3000 devir arası devir sabit durmaması devam,

ısınınca devirin 600 e düşüp kendine gelmesi düzeldi :D

Boşta 2200-3000 arası sabit durmama bendede var sanırıp herkeste var yükte herhangi bir problem yok.Rolanti düzeldi ise fazla kurcalama.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Savaş Değişli

Boşta 2200-3000 arası sabit durmama bendede var sanırıp herkeste var yükte herhangi bir problem yok.Rolanti düzeldi ise fazla kurcalama.

aynen engin bey,fazla kurcalamak iyi olmuyor:)

Bugün bir arkadaş vardı burada F1 Sw vardı geçen satmış 2001model megane scenic almış.Rolanti sensörünü temizleyimderken sensör mefta olmuş,sonra gaz kelebeği bozulmuş.Masraf 1100 tl

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mehmet Yalas

meraba arkadaşlar benim araçtada şöyle bir sorun oluyor

80-90 km hızla giderken kırmızı ışığa falan yaklaşınca aracı boşa alıyorum devir saati hala yüksek 2000-3000 arası ne zamanki tamamen durdum o zaman normale dönüyor

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...