İçeriğe Yönlendir

Motor Sıcakken Rolanti Düşmesi


Savaş Değişli

Recommended Posts

Savaş Değişli

Arkadaşlar selamlar

geçenlerde bir konu içinde yazmıştım ama fikir alamadım buraya açmak istedim konuyu,Yöneticiler gerekli görürlerse konuyu taşıyabilirler

2 hafta önce 750 km yol yaptım,arabayı evin önüne çektim durdum devir 500 e kadar inip araba kısa bir süre titriyor sonra 800-900 devire geliyordu.Yol yorgunluğu dedim,arabayı biraz çalıştırıp park ettim ertesi sabah çalıştırdım sorun yok,devir gayet normal.100 km bir yere gittim geldim yine arabayı durdurdum devir yine düştü araba titriyor sonra kendini topluyor.

Gördüğüm kadarı ile sorun motor sıcakken oluyor?soğukken bir sıkıntı yok.

bayrama arabamın yanına gideceğim bir şey yapamadım bu sorun ile ilgili,gidince sanayiye gideceğim,gitmeden sizden fikir almak istedim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Savaş Değişli
(düzenlendi)

Güncel!

bir önerisi olan varmı,kontrol etmeye nereden başlamamız lazım arkadaşlar?

tarihinde Sava? De?i?li tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tahir İlter
Karter havalandırma borusuna ilk olarak baktırın

+1 Bu forumda F1 lerle ilgili ne zaman rolanti problemi görsem hep sıkıntı motorun bir yerden hava alması oluyor çözümüde genelde bunu gidermeye dayalı oluyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Var.. Hortumlar kontrol edilmeli.. Muhtemelen ısınan vakum hortumları büzüşüyordur..

Yorum bağlantısı
Savaş Değişli
Karter havalandırma borusuna ilk olarak baktırın

Teşekkür ediyorum Çağlar abi,bayramdan sonra direk Amasya oruçlara bir uğrayayım

+1 Bu forumda F1 lerle ilgili ne zaman rolanti problemi görsem hep sıkıntı motorun bir yerden hava alması oluyor çözümüde genelde bunu gidermeye dayalı oluyor.

Teşekkür ediyorum Tahir bey,evet bir yerden mutlak hava alıyor ama ısınınca olması kafamı karıştırıyordu benim

Var.. Hortumlar kontrol edilmeli.. Muhtemelen ısınan vakum hortumları büzüşüyordur..

Mehmet abi,vakum hortumları hangileri?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sen üst kapağa girip çıkan her hortumu araç çalışırken izle abim... Büzüşen, daralan, yumuşayan varsa değiştir..

Yorum bağlantısı
Mehmet Saat

debriyaja basınca dalgalanan rolantinin düzelmesinin sebebi nedir benim nereye bakmam lazım acaba

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Mehmet Bey, rolantiniz kısmen bozuk.. Debriyaja basıp motoru yükten kurtarınca motor rahatladığı için rolanti düzeliyor...

Buji, buji kablosu olabilir...

Voltajınız düşük olabilir... Akü veya jarj dinamosu...

Rolanti valfiniz bozuk yada kirli olabilir...

Karter havalandırma hortumlarında ve müşüründe bozukluklar olabilir...

Ben bujiden başlardım...

Ne zaman değiştiklerini hatırlıyor musunuz.. doğru bujiler mi ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Saat

mehmet bey bujiler 4 bin kilometre önce değişti orjinal buji ile değiştirmiştim... sarj dinamosu yada akü de problem olsa başka vermesi gereken bir arıza vermıdır

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Uzun süredir bu sorunu yaşıyorsanız akü yada şarj dinamosu sağlamdır...

Yorum bağlantısı
Savaş Değişli

Teşekkür ediyorum Mehmet abi,hepsini kontrol edeceğim,Buji dediniz aklıma geldi benimde bujileri değiştirmem gerek,15 bine yaklaştılar :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Saat
Uzun süredir bu sorunu yaşıyorsanız akü yada şarj dinamosu sağlamdır...

bir aya yakındır bu sorunu yaşıyorum hortumları kontrol ettirsem iyi olacak galiba yardımınız için teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Mehmet Saat

bugün tamirciye gittim.. gidene kadar sorunum devam ediyordu rolanti durmadan dalgalanıyordu tamircinin kapısına geldim rolanti düzeldi :shok: milim kımıldamıyor tamirciyle çıktık dolaştık hiçbir sorun yok eve gelene kadar da sorun çıkarmadı. galiba arada sırada sanayi sınırlarına girip çıkmak faydalı oluyor..usta bugün kalabalıktı hafta içi gelde kelebek, rolanti ayarlayıcısı, ve bir kaçtane sensörü temizleyip hortumları kontrol edelim dedi... nerdeyse 1 aydır hergün dalgalanan rolantim düzeldi.. umuyorum

Yorum bağlantısı
Özkan Pehlivan

Mehmet Bey;

Eğer stop etme durumu yoksa çok ta kafanıza takmayın. Ben bu rölanti sorununa çare bulamadım, bir zararını da görmedim. Forum, bir dünya masraf yapıp bu rölanti sorununa çare bulamayanlarla dolu. Aracınızı olduğu gibi sevin :D

Yorum bağlantısı
Savaş Değişli

evett soruna değişik bir boyut kattım :D

Öncelikle vakum hortumlarını kontrol ettirdim hepsi normal.

sorun 1:

Yeni farkına vardım,rolantide düşmeyi sadece tüpte yapıyor ve durduğum yerde gaza 2200 ve 3000 devirlere kadar basıp çekince devir 600lere düşüyor,titreyip 800 devire sabitliyor,3000 devirden yukarı gaz verip bıraktığımda 800 den aşağı düşmüyor.

Sorun 2:

garip bir şekilde rolantide çalışırken arabaya gaz veriyorum 2400,2600 ve 2800 devirlerinde sabit tutamıyorum hemen 2200 devireinip araba kendi kendine gaz verip bırakıyor

bu iki sorun hakkında bilgisiolan varmı acaba? Gaz kelebeği temizlendi,tüp yeniden ayarlandı ama sıkıntı hala devam.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Ali Toprak

Benim aracımda da buna benzer problem var dı.Rolanti sensörnü söktüm WD-40 ile temizledim tekrar taktım sorun çözüldü .şimdi rolantide dalgalanma yok.ve kalkışlarda ki titremede ortadan kalktı.

Yorum bağlantısı
Enez Güner

evet aynı sorun benimde başıma geldi hatta benmkisi biraz sıkıştırıp boşa atınca stop etmeye kadar gidebiliyordu :) rolanti sensörü temizlenince düzeldi rolanti dalgalanmıo ve stop etmiyo.. sensör çok kolay bir yerde emme manifoldunun hemen sağ taraffında yumurta büyüklüğünde demirden 2 adet 10 somunla tuturulmuş vaziyette ve emme manifoldun altına kalan tarafta fişleri var..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Semih İzgi
(düzenlendi)
evett soruna değişik bir boyut kattım :D Öncelikle vakum hortumlarını kontrol ettirdim hepsi normal. sorun 1: Yeni farkına vardım,rolantide düşmeyi sadece tüpte yapıyor ve durduğum yerde gaza 2200 ve 3000 devirlere kadar basıp çekince devir 600lere düşüyor,titreyip 800 devire sabitliyor,3000 devirden yukarı gaz verip bıraktığımda 800 den aşağı düşmüyor. Sorun 2: garip bir şekilde rolantide çalışırken arabaya gaz veriyorum 2400,2600 ve 2800 devirlerinde sabit tutamıyorum hemen 2200 devireinip araba kendi kendine gaz verip bırakıyor bu iki sorun hakkında bilgisiolan varmı acaba? Gaz kelebeği temizlendi,tüp yeniden ayarlandı ama sıkıntı hala devam.

Savaş abi benim focusu çalıp kullanıyormuşsun gibi bir izlenim oluştu. Aynı durumlar mevcut. ama 2.sorunu benzinde yapıyor benim F1

Rolanti valfimi 15bin km önce felan söküp temizlemiştim. En iyisi birdaha sökmek ve duruma bakmak.. :)

tarihinde Semih İzgi tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Rolanti valfini temizlerken gerçekten temizlendiğinden emin olun.İçinde yay gibi bir kısım var bakınca görürsünüz oraya yoğunlaşın..Philips'in mavi kapaklı kontak spreyi var yağsız..Onu kullanın.390dcs/00 diye geçiyor.Yağ sökücü temizleyici adı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Savaş Değişli

Dostlar şimdi yapmam gereken Gaz kelebeğini yeniden temizlemek,sonra rolanti valfini söküp temizlemek mi?

Yorum bağlantısı
Enez Güner
(düzenlendi)

arkadaşlar biraz önce deliksiz bi 100 km yol yaptım birşey dikkatimi çekti anlam veremedim rolanti sensörü de temiz üstelik.

araçı hızlandırıp boşa atıyorum solanti 600 devre düşüp sonra 1100-1150 civarına geri çıkıp sabitleniyor ve öyle duruyo sonra araçı hiç vitese takmadan ve gazda vermeden çekiyorum sağa durunca hop bizim rolanti tekrar normale düşüyor 600-700 gibi birşey anlamadım yani kısaca araç suratli giderken rolantiyi dengelemiyor 80-100km hızla mesela teşekkrler :) nazar değdi araça :( :(

tarihinde Enez Güner tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Savaş Değişli

Enez bey yolda giderken boşada atsanız rolanti 1000 gibi kalır zaten,800 e durduğunda iner.En azından bende de böyle :D

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...