İçeriğe Yönlendir

Sizce V Grubu Mu? Yoksa H Mi?


Serkan Kılıç2

Recommended Posts

Serkan Kılıç2

Aracım F1 2001 ghia.

Üzerinde Michelin 195-60-15 88 H.Ancak 2008 4.hafta iyice bitmiş.Uzun zamandır lastik arayışı içindeyim.En ucuz lastik

adını bile duymadığım bir marka ve 135 TL adet fiyatı.(16 ekim itibariyle)

Son kararım Good Year Efficent Grip...Kampanyasından ötürü,biliyorsunuzdur Pıranha 5" HD Navigasyon kampanyası mevcut,Cihazın piyasa fiyatı 240 ile 300 arası değişmekte,

Good ların H serisi de V serisi de 200 TL,

HD olanı alabilmek için V serisi lastik almak lazımmış. Satıcı 88H ile 88V arasında hiç fark yok diyor,ama başka bir lastikçi V sert kaçar diyor,sizce bu araca illa 88H mi almak lazım? yoksa 88V de sorunsuz kullanılır mı?

Şimdiden cevaplarınız için teşekkür ediyorum.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Satıcı V ile H arasında fark yok diyorsa, Migrosta manav bölümünde işe başlasın.

1. 200 TL uçuk geldi bana bu ebat için, fiyatları mı güncellendi lastiklerin?

2. H hız grubu focus için yeterli.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

H fazlasıyla yeterli. V gereksiz. Devamlı yüksek hızlarda otoban yolculukları yapmıyorsanız H şehir içi ve şehirler arası yollarda daha verimli olacak.

Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar

H tip lastik ısınmada da V tipe göre avantajlıdır.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Benim merak ettiğim bir konu V tipi H ye göre daha mı çok dayanır? Eski aracımda 91W lastikleri 90bin km kullanmıştım hala da yeni gibiydiler. (P6000 205/55/16/91W).

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

h v w hız endeksi. focusun max hız teknik verisi 190-195 gibi bir şey olması lızm H serisi 210 a kadar hıza tekabül ediyor. yani H yeterli.

aşınma durumuna gelince H ile V arasında fark yüksek hızda tekerin sürtünmeden dolayı maruz kaldığı ısının kavucuk yapısına verdiği zarar. H ile 1-2 saat sürekli 210 km de gittiğinizde lastik deforme olurken V hız endeki daha az etkilencek çünkü onun hız endeksi 240 civarı idi diye kalmış aklımda.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

peki 210 değil de 170 ile gitseydik birinde %3 diğerinde %5 mi olacaktı? bir de 88/91/95 gibi yük endeksi var ki bu da bence uzun ömür ve sağlamlıkla ilişkili. Tabi ne kadar sağlam o kadar sert olabilir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

P6000 başlı başına tez konusu, dişler görünür ama lastiğin var olduğu pek söylenemezdi :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
peki 210 değil de 170 ile gitseydik birinde %3 diğerinde %5 mi olacaktı? bir de 88/91/95 gibi yük endeksi var ki bu da bence uzun ömür ve sağlamlıkla ilişkili. Tabi ne kadar sağlam o kadar sert olabilir.

yük endeksi de yanak sağlamlığı ile ilgili gibi geliyor bana. çünkü benim baktığım ebatlarda yanak düştükçe yük endekside düşüyordu. yani 195 55 15 alacağım zaman 88H pek bulunmumuyor gibi. yine aracın ağırlığına göre yük endeksi oynuyor o ayrı.

uzun otoban sürüşlerinde evet H serisi V ye göre daha çabuk su koyverir bence. yüksek hızda gitmesekte biri diğerine göre daha dayanıksız ısıya göre. yani H serisi mesela aynı şartlarda V serisinden %10 daha çabuk kavucuk deformasyonunua uğrayabilir gibi düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
(düzenlendi)
Benim merak ettiğim bir konu V tipi H ye göre daha mı çok dayanır? Eski aracımda 91W lastikleri 90bin km kullanmıştım hala da yeni gibiydiler. (P6000 205/55/16/91W).

Hocam , lastik yanaklarında TREADWEAR sayısı vardır, burada ne kadar kolay aşındığı yazar. 400 olan 200e göre iki kat fazla dayanır. ( Teorik)

http://en.wikipedia.org/wiki/Treadwear_rating

tarihinde Evren Erak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

H ve V arasındaki aşınma durumunu şu şekilde yorumlayayım.

İki lastiğin sahip olduğu max hız limitleri var. Örneğin H lastik 210 km hızda 5 saat güvenli kullanılabiliyor ve bu süre sonucu lastiğin ulaştığı belli bir sıcaklık, belli bir aşınma değeri var. Aynı durum V lastik içinde geçerli fakat aralarındaki fark max hız.. Tek ortak noktaları kendi sahip oldukları max hızdaki sıcaklıkları ve aşınma değerleri.

H lastik 210 km/sa hız ile 5 saat sonra 60'Cye ulaşıp, atıyorum 1 mm aşındıysa V lastik 5 saat 240 km hız ile gittiğinde 60'Cye ulaşır ve 1 mm aşınır. Bunun sebebi kullanılan malzemenin farklı olması. Bu farklı malzemelerinden farklı hızlarda aynı sıcaklığa gelebiliyor olması. Aşınmada sıcaklık ile orantılı dersek Hız indeksi yüksek lastik düşük hızlarda gerekli sıcaklığa ulaşamadığı için aşınma miktarı ve yol tutuşuda o derece düşük olur.

Üretici şu şekilde düşünür.

Bir lastik modeli üretir, şehir içi kullanacaklar Q alsın, şehirler arası kullanacaklar H alsın, uzun otoban yolculuklarında kullanacaklar V alsın der. Bu lastikleri alanların hepside arabalarını kullandığı yollarda aynı performansı ve aynı km ömrünü yakalasınlar der. Bu standardı yakalamanın yoluda farklı ısınma özelliklerine sahip hamurlar kullanmaktır. Aksi halde Otoban içi Q lastik alıp 200 km hızda kullananlar lastiğin aşırı ısınmasından dolayı hem yol tutuşta problem yaşarlar, hemde lastik çok kısa sürede aşınır. Aynı zamanda ısınarak aşırırı yumuşayan lastiğin patlama riski yüksek, dayanımı düşüktür.

Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt

Ek olarak V serisi lastik için tutunma performansını göstermesi için belirli bir ısınma süreci gerekir diye biliyorum. İlk kilometrelerde H'ın tutunma performansı daha iyi olabilir. Özellikle soğuk hava koşullarında.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serkan Kılıç2

konu epey bir akademik hal aldı ama benim tercih ikilemi şundan kaynaklanıyor,yani orjinali 88H olan lastiğe ben 88V takarsam şehir içi performans kaybı yaşarım ve genel olarak şehir içi kullanan biri olarak V serisi çabuk aşınır diyoruz tavsiye etmiyoruz mutabık mıyız?

Satıcı V ile H arasında fark yok diyorsa, Migrosta manav bölümünde işe başlasın.

1. 200 TL uçuk geldi bana bu ebat için, fiyatları mı güncellendi lastiklerin?

2. H hız grubu focus için yeterli.

yokohama da tanesi 200 tl dediler,good year da,hele michelinler tanesi 250 tl.sanırım zam gelmiş.

Yorum bağlantısı
Cem Boneval
(düzenlendi)

Pek çok bilgi aktarılmış ama ne kadarı işinize yarar ben de kestiremedim. Ayrıca yazılanların bazılarının geçerliliği konusunda kuşkularım da var.

Ben de doğru bildiğimi aktarayım:

H veya V harfleri hız dayanıklılık testindeki kategoriyi tanımlar, lastikler laboratuvar ortamında 10 dakikalık sürelerde her seferinde hız 10 km/s arttırılarak hedefledikleri kategoriye kadar test edilirler. Buna göre H serisi bu testi 210 km/s'e 10 dakika süre ile dayanarak geçmiş, V serisi ise 240 km/s hız testine dayanmıştır. 11.dakikada ne olduğunu kimse irdelemiyor bu arada...

Tabii bu hız garantisi, belli bir diş derinliğinin altına inmemiş, doğru basınçla şişirilmiş ve tamirsiz lastikler için geçerli.

Aracınızın standart hali ile arkadan rüzgar ve yokuş aşağı bile olsa bu hıza ulaşması ve bunu 10 dakika süre ile sabit tutması olanaksız göründüğünden sizin için H serisi yeterlidir.

V serisi takabilir misiniz? Elbette. V serisi daha önce de belirtildiği gibi yüksek hızlarda oluşan ısıya dayanabilecek bir kauçuk karışımı ile üretilmiştir. Bu özellik sizin için gerekli olmasa bile (HD cihaz sahibi olma olasılığı dışında) zararı da olmaz. Kullanım şekli, aşınma özellikleri, konfor vb. alanlarda H serisinden pratikte hiçbir farkı olmaz. Hele ki aynı fiyatsa çekinmeden alabilirsiniz. Yalnızca elde kalmış eski lastik olmamasına üretim tarihini DOT rakamlarından kontrol ederek emin olmanız yeterlidir.

tarihinde Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

H serisi ile V serisini aynı fiyata veriyorsa ,V serisi bir de 5" HD navigasyon cihazı al daha sonra navigasyon cihazını sat :) Lasitk maliyetin düşsün.

Yorum bağlantısı
Burak Akgedik

ya arkadaşlar bana 195/45/16 için tavsiye verin,, bilemiyorum ne alacağımı,,

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Lastikçi rafında, bu ebatta lastik gördünüz mü hiç? İnternet ilanı değil ama!

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
konu epey bir akademik hal aldı ama benim tercih ikilemi şundan kaynaklanıyor,yani orjinali 88H olan lastiğe ben 88V takarsam şehir içi performans kaybı yaşarım ve genel olarak şehir içi kullanan biri olarak V serisi çabuk aşınır diyoruz tavsiye etmiyoruz mutabık mıyız?

yokohama da tanesi 200 tl dediler,good year da,hele michelinler tanesi 250 tl.sanırım zam gelmiş.

Bence H çabuk aşınır. ama marjinal.

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Uğur Samyeli

Arkadaşlar,bugün bir arkadaşım arabasıyla ilgili bir soru sordu,fakat bilgim olmadığı için yanıt veremedim.Sizlerle bunu paylaşıp bilgilenmek istedim.Sorun şu.Arabanın ön lastikleri v82, arkalar h82 endekslerine sahipmiş.Bunun arabanın sürat,titreme veya benzeri nasıl olumsuzluklar yaratabileceğini sordu.Ayrıca ön ve arka lastiklerin farklı markalarda olmasının bir sorun oluşturup oluşturmadığı.Bende sizin deneyim ve bilgilerinize başvuruyorum...

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Arkadaşlar,bugün bir arkadaşım arabasıyla ilgili bir soru sordu,fakat bilgim olmadığı için yanıt veremedim.Sizlerle bunu paylaşıp bilgilenmek istedim.Sorun şu.Arabanın ön lastikleri v82, arkalar h82 endekslerine sahipmiş.Bunun arabanın sürat,titreme veya benzeri nasıl olumsuzluklar yaratabileceğini sordu.Ayrıca ön ve arka lastiklerin farklı markalarda olmasının bir sorun oluşturup oluşturmadığı.Bende sizin deneyim ve bilgilerinize başvuruyorum...

Hocam konunuz birleştirildi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Uğur Samyeli

Mehmet Bey teşekkürler..Fakat ön ve arka lastiklerin farklı markada olması ile ilgili bir bilgiye ulaşamadım.Yoksa ben mi göremedim acaba??

Yorum bağlantısı
Serdal Soysal

Her ikiside ömrü içerisinde ise sağ sol desen farkları yoksa sorun yaratmıyacağını düşünüyorum.

Mehmet Bey teşekkürler..Fakat ön ve arka lastiklerin farklı markada olması ile ilgili bir bilgiye ulaşamadım.Yoksa ben mi göremedim acaba??

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...