Rıfat Çakar 17 Ocak 2012 Paylaş 17 Ocak 2012 Bu testte hangi lastikler kullanılmış , bir bilgi var mı abi. ? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Ocak 2012 Paylaş 17 Ocak 2012 Bu testte hangi lastikler kullanılmış , bir bilgi var mı abi. ? fabrika ne takmışsa o kullanılmış 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 17 Ocak 2012 Paylaş 17 Ocak 2012 focus I için testlerde 39 metre olması lazımdı 100-0 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 17 Ocak 2012 Paylaş 17 Ocak 2012 1100. Ağırmış. Benim naylon bile 1090. Çamurluklardan kazanıyorum galiba KA 890kg idi mesela, 200kg yi nereye eklemişler bilemedim. Şasi de aynı... Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 17 Ocak 2012 Paylaş 17 Ocak 2012 Jetta'nın frenleri nedense güven vermiyordu bana başta. Ancak iki defa önümdeki trafik aniden durdu, aha çarptım dememe rağmen öndekine 1-2 mt. kala durabildim. Sanırım ebd'nin etkisi bu. Frene basış hızınıza göre dozluyor. Burada takip mesafesinin önemini hatırlatmak lazım ama tekrar. ebd o değil aga fren destek sisitemi o BAS yada AFU gibi adları oluyordu marklarda. ve genelde elektrik destekli olduğu için hissiz ve saçma tepki veren bir fren. alışana kadar Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 17 Ocak 2012 Paylaş 17 Ocak 2012 (düzenlendi) Bir de benim Fiesta'nın frenlere kötü diyorlar, Jetta benimle aynı mesafede duruyormuş. 2000 yılı testindeyse ABS opsiyonu olmayan test aracımız için çok başarılı diyordu. Mustafa Abi de çok beğendiydi zaten Fiesta MK4 1.4 Fun İncelemesi (2000) Karoser, iç mekan 2000 yılında yenilenmesi beklenen, genelde yumuşak ve yuvarlak hatlara sahip Fiesta hala modernliğini korusa da Escort hariç diğer Ford modelleriyle karşılaştırılınca aslında kardeşlerinden geri kaldığı anlaşılıyor. Buna karşılık rakipleri arasındaki Opel Corsa, VW Polo, Citroen Saxo gibi otomobiller karşısında tasarım olarak hala güncelliğini koruyor. Fiesta Fun'ın gösterge tablosu 1.25 litre motorlu Flair versiyonuyla yapı olarak aynı; ancak sportifliği vurgulamak için göstergelerde beyaz zemin kııllanılmış. Fiesta Fun'ın sportif kullanıma uygun ön koltuklarının yan destekleri oldukça iyi. Koltukların dolgu malzemesinin sertliği iyi ayarlanmış; ancak arka koltuklarda diz mesafesi yetersiz. Fiesta'nın 250 litrelik bagajı sınıf ortalamaları içinde ve koltukların yatırılabilmesiyle hacim 930 litreye kadar yükseltilebiliyor. Motor, performans Fiesta Fun'ın 1.4 litrelik, üstten çift egsantrikli, sıralı enjeksiyonlu, 16 supaplı motoru ZETEC ailesine mensup. 5600 d/d'de 90 HP güç üreten 1.4 litrelik motorun maksimum torkuysa 4500 d/d'de 125 Nm. 1.4 litrelik motor çok kolay devirleniyor ve 6500 d/d'ye kadar kesintisiz gidiyor. 2 ve 3'üncü vitesleri 1.25 litrelik versiyondan daha uzun tutulan Fun'ın diğer vites dişlileri ve son dişli oranı kardeşiyle aynı. Kısa oranlı son dişli ataklık sağlıyor; buna karşılık genelde orta ve üst devirlerin kullanılmasına, dolayısıyla gürültü düzeyinin yükselmesine sebep oluyor. Oldukça net ve kolay geçen vitesler kullanım keyfini artırıyor. Hızlanma testlerinde 0'dan 100 km/s hıza 10.3 sn'de ulaşan otomobil, test koşullarında 100 km mesa fede 8.8 litre yakıt tüketerek performansına oranla ekonomik olduğunu kanıtlıyor. Yürüyen aksam, kullanım 1.25 litrelik versiyondan daha ağır olan hidrolik direksiyon çok başarılı. İstenilen tepkileri gecikmeden veren sistem yoldaki bozuklukları sürücüsüne hafifleterek hissettiriyor. Fun, yoldaki uzunlamasına ek yerlerinde ve bozukluklarda izinden çıkmıyor ve güven veriyor. Sportif süspansiyon sistemi başarılı bir yol tutuş ve darbeleri de yeterince iyi emerek konfor sağlıyor. Fiesta'nın Türkiye'nin bozuk yollarına uygun yerden yüksek yapısı da yol tutuşu bozamıyor. Opsiyon olarak sunulan ABS ile donatılmış frenler, otomobili 100 km/s hızla giderken 42,7 metrede durduruyor. 1 metre fark varmış. 17 Ocak 2012 tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 17 Ocak 2012 Paylaş 17 Ocak 2012 İşte herkes hafifliğine vuruyor iyi gidişini hafif falan değil halbükü Cihan abi'nin koyduğu testle gördüm ki ben iki testi birleştirmişim çok pardon Murat,Ford fren konusunda fiesta,ka,escort ve mk1 mondeoda çok iddialı değildi. Bunu üzerine Focus1 de daha büyük diskler ve nerdeyse 2 kat büyük westinghouse kullandı. ondan sonra bir şeyler olmaya başladı bu alanda. Mondeo mk4 de bi aralar sınıfında en iyisiydi mesela mk3 ün tersine. Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar 17 Ocak 2012 Paylaş 17 Ocak 2012 fabrika ne takmışsa o kullanılmış Ben fren mesafesinde önemli ölçüde etkenin , doğru hava koşulunda doğru lastik olduğunu düşünüyorum. Sisteme yapılan yatırım elbette birinci sırada gelir ama lastikte önemli. ABS ye çabuk geçişi engelleyen iyi lastikli araç , fren konusunda 1 adım önde olur. Tabii testin yapılış amacı biraz daha farklı , iyi de olmuş. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 17 Ocak 2012 Paylaş 17 Ocak 2012 Murat,Ford fren konusunda fiesta,ka,escort ve mk1 mondeoda çok iddialı değildi. Bunu üzerine Focus1 de daha büyük diskler ve nerdeyse 2 kat büyük westinghouse kullandı. ondan sonra bir şeyler olmaya başladı bu alanda. Mondeo mk4 de bi aralar sınıfında en iyisiydi mesela mk3 ün tersine. mk4 mondeo fren sistemi 2.5 Turbo motorlu olanla 1.6 da aynı diyolardı. Arkadaştaki mondoe ile focusu denemiştik ışıklarda beni geçecem diye frene geç bastı yanımdan zıplaya zıplaya gidişini gördüğümde kaza sonrası babasına ne söyleyecem diye plan yapıyordum Allahtan araba ışıkları geçmeden durdu hayvan gibi cüsse var ona görede hayvan kadar disk kaliper. focus I fren sistemi. arka kampanlar ayarlı ise makul ama yüklüyken kimsenin çok güvenmesini önermem. 6 kişi rampa aşağı inişte. iniş sonunda frendeki tutmama ve balata kokusunu tecrübe etmişliğim var. araba arka kampana cırcıları kurmuş baktıki önler yalan oldu Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Ocak 2012 Paylaş 17 Ocak 2012 Güzel konu olmuş Çağlar.. Eline sağlık.. Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi 17 Ocak 2012 Paylaş 17 Ocak 2012 Faydalı ve direksiyonda iken akılda tutulması gereken bilgiler... Bu arada lastik seçimine göre hatırı sayılır oranda değişmekle beraber jetta'nin fren mesafesini biraz uzun buldum. Muadili focustan iki metre kadar daha uzun ve bu da duruma göre kaza yapmakla yapmamak arasındaki ince çizgide başrol oynayabilir. Eskiden araba testlerinde detaylı esneklik değerlerini de verirlerdi, bu da günlük hayata araclarimizi pek öyle yarış pistlerinde kullanmadığımiz için reel ve ise yarar hızlanma değerleriyle ilgili ciddi fikirler verirdi. Artık malesef biraz baştan savma ve fakir içerikli geliyor bu testler... Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi 17 Ocak 2012 Paylaş 17 Ocak 2012 mk4 mondeo fren sistemi 2.5 Turbo motorlu olanla 1.6 da aynı diyolardı. Arkadaştaki mondoe ile focusu denemiştik ışıklarda beni geçecem diye frene geç bastı yanımdan zıplaya zıplaya gidişini gördüğümde kaza sonrası babasına ne söyleyecem diye plan yapıyordum Allahtan araba ışıkları geçmeden durdu hayvan gibi cüsse var ona görede hayvan kadar disk kaliper. mk4 lerde tüm modellerin fren sistemleri aynı bile olsa, 1.6 benzinli modeldeki 205/55/16 lastikler ile örneğin 2.0 tdci'lardaki 235/45/17 ölçüsündeki lastiklerin taban olarak tutunma kuvvetleri nihai durma mesafesini etkilemekte. 1.6 benzinlinin frenlerini defalarca test etmiştim,lastik ölçüsü 205/55/16 idi. şu andaki aracımdakiler 235/45/17. Lastik üreticileri aynı. Disk/balata durumları birbirine çok yakın. Her ikisinde de frenler gerçekten çok başarılı. Ancak gene de arada hissedilir ölçüde fark var, büyük ölçülü lastikler daha fazla sürtünme yüzeyiyle daha etkin bir şekilde durduruyorlar. Yorum bağlantısı
Erkut Uysal 17 Ocak 2012 Paylaş 17 Ocak 2012 Ağırmış. Benim naylon bile 1090. Çamurluklardan kazanıyorum galiba KA 890kg idi mesela, 200kg yi nereye eklemişler bilemedim. Şasi de aynı... yeni fiesta ruhsatta yazan ağırlık 1399 kg Yorum bağlantısı
Serkan Dalgıç 18 Ocak 2012 Paylaş 18 Ocak 2012 Teşekkürler Çağlar abi...Biraz daha dikkatli olmalıyız.Hem kendimiz hemde sevdiklerimiz için... Yorum bağlantısı
Cem Boneval 18 Ocak 2012 Paylaş 18 Ocak 2012 (düzenlendi) Paylaşım için teşekkürler Ekleyeceklerim var: EK TEHLİKE FAKTÖRÜ 1: Caddy, Transporter gibi ticariler maalesef çoğunlukla bineklerden çok daha riskli kullanıyorlar. EK TEHLİKE FAKTÖRÜ 2: Asfalt kalitesi... Pütürlü asfaltta ben daha kolay durabiliyorum. Sıcak iklimlerdeki pütürsüz asfaltlar güneşin yumuşatması ve lastiklerin ezmesi ile kaymak gibi oluyorlar ve fren mesafesi inanılmaz uzuyor, sürücü olarak kendimizi düz asfaltta daha konforlu ve güvenli hissediyoruz ama yanlış, mutlaka yolun durumunu fren açısından da değerlendirmek lazım. EK TEHLİKE FAKTÖRÜ 3: Yağış! Hele ki ilk çiseleme sonrası yolun üzerindeki ince tozun çamurlaşması kar kıvamında bir kayganlık yaratıyor ve şiddetli yağış durumundan çok daha tehlikeli. Yazılanları hatırlamak zorunda kalmamanız dileğiyle... 18 Ocak 2012 tarihinde Cem Boneval tarafından düzenlendi 5 Yorum bağlantısı
Mustafa Kestel 18 Ocak 2012 Paylaş 18 Ocak 2012 Arkadaşlar fren konusunda bugüne kadar net olarak iki aracı karşılaştırabilirim; babamın Bora ve benim Focus. Ayrıca geçmiş yıllarda vw frenleriyle ünlü bir markaydı diye hatırlıyorum. Test verilerini yanlış hatırlamıyorsam 100km/h hızla giderken Bora 41mt. gibi bir mesafede duruyordu ancak Focus 39mt. Fakat gelin görün ki ben Focus'un frenlerine hiç güvenemiyorum galiba bunda BAS sisteminin Focus'ta mevcut olmamasının etkisi söz konusu. Borayla giderken ani fren yaptığınızda araba resmen geriye doğru asılıyor (ve fren pedalı gerçekten mükemmel derecede yumuşak), ancak Focus'ta frene basınca pedal o kadar sert ki; sanki fren pedalı da alttan ayağımı yukarı doğru itiyor bu da güvensizlik hissi yaratmaya yetiyor malesef Yorum bağlantısı
Fatih Uzun 18 Ocak 2012 Paylaş 18 Ocak 2012 Çağlar abi aynı bahsettiğin testi geçen hafta otohaber dergisi de yapmış onlar Armorok u da tete dahil etmişler,maalesef Armork un frenleri daha endişe verici yaklaşık 50mt de durabildi. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 18 Ocak 2012 Paylaş 18 Ocak 2012 Paylaşım için teşekkürler Ekleyeceklerim var: EK TEHLİKE FAKTÖRÜ 1: Caddy, Transporter gibi ticariler maalesef çoğunlukla bineklerden çok daha riskli kullanıyorlar. EK TEHLİKE FAKTÖRÜ 2: Asfalt kalitesi... Pütürlü asfaltta ben daha kolay durabiliyorum. Sıcak iklimlerdeki pütürsüz asfaltlar güneşin yumuşatması ve lastiklerin ezmesi ile kaymak gibi oluyorlar ve fren mesafesi inanılmaz uzuyor, sürücü olarak kendimizi düz asfaltta daha konforlu ve güvenli hissediyoruz ama yanlış, mutlaka yolun durumunu fren açısından da değerlendirmek lazım. EK TEHLİKE FAKTÖRÜ 3: Yağış! Hele ki ilk çiseleme sonrası yolun üzerindeki ince tozun çamurlaşması kar kıvamında bir kayganlık yaratıyor ve şiddetli yağış durumundan çok daha tehlikeli. Yazılanları hatırlamak zorunda kalmamanız dileğiyle... Hocam 2.maddeniz hatalı. Kuru iken kaymak asfalt daha iyi duruş sağlar. Beton asfaltta en iyi tutuşu sağlar. Pütürlü asfalt fren mesafesini arttırır. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 18 Ocak 2012 Paylaş 18 Ocak 2012 Neyseki bizde spor yay söz konusu 40mt olan fren mesafemizi 39mt ye indirmişizdir:) Frenlemeyi ABS nin kısalttığının kanıtı kuru zemin için. Dk. 3.52 ye bittim süper faydalı olmuş 1 Yorum bağlantısı
Cem Boneval 18 Ocak 2012 Paylaş 18 Ocak 2012 Hocam 2.maddeniz hatalı. Kuru iken kaymak asfalt daha iyi duruş sağlar. Beton asfaltta en iyi tutuşu sağlar. Pütürlü asfalt fren mesafesini arttırır. Ben de uzun süre öyle zannediyordum ta ki Antalya'da değişik asfalt yapılarını yakından tanıyıncaya kadar. Onun için özellikle "ben" ve "sıcak iklim" diye özelleştirerek yazdım. Yolun düşerse hemen test ederiz, ikna etmem zor olmayacaktır 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 18 Ocak 2012 Paylaş 18 Ocak 2012 ABS'li bir arabada tam fren yapmanız gerektiğinde fren pedalına kuvvetli bir şekilde basın. Unutmayalımki ABS ilk olarak yere en az tutunan tekerlekte devreye girer. 4 tekerlekte de aynı anda girmez. Tek tekerlekte ABS'nin erken devreye girmesi 4 lastiğinde kayıyormuş gibi anlaşılıp sizi yanıltarak ''ABS arabayı durdurmuyor'' izlenimini verebilir. Frene kuvvetlice basmassanız evet öyledir... ABS ile frenlemede asıl önemli olan ABS devreye girsede fren pedalına biraz daha baskı uygulayarak yola en iyi tutunan tekerleklerinde tam fren yapabilmesini sağlayarak 4 tekerlekte de tam fren yapmış olmaktır. EK TEHLİKE FAKTÖRÜ 2: Asfalt kalitesi... Lastik nekadar önemliyse asfaltta okadar önemli. Yolu tutan lastiktir ama yol onu tutmadıktan sonra önemli yoktur. Yorum bağlantısı
İbrahim Akkaya 18 Ocak 2012 Paylaş 18 Ocak 2012 Çok faydalı bilgiler. Teşekkürler paylaşımlar için. Umarım hepimiz bunları "Freni kullanırken değilde, Gaza basarken hatırlarız". Yorum bağlantısı
Misafir 18 Ocak 2012 Paylaş 18 Ocak 2012 Hocam 2.maddeniz hatalı. Kuru iken kaymak asfalt daha iyi duruş sağlar. Beton asfaltta en iyi tutuşu sağlar. Pütürlü asfalt fren mesafesini arttırır. Pütürlü asfalt sürtünmeyi arttıracağı için fren mesafesinin kısalması gerekmez mi? Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 18 Ocak 2012 Paylaş 18 Ocak 2012 (düzenlendi) Ben de uzun süre öyle zannediyordum ta ki Antalya'da değişik asfalt yapılarını yakından tanıyıncaya kadar. Onun için özellikle "ben" ve "sıcak iklim" diye özelleştirerek yazdım. Yolun düşerse hemen test ederiz, ikna etmem zor olmayacaktır Erimiş asfalt için doğru tabi. En ideal tutuş beton asfalt, slik lastik( düz dişsiz lastik) Taban zemine maksimum şekilde tutunur. Daha doğrusu yapışır. Pütürler tutmayı azaltır. 18 Ocak 2012 tarihinde Evren Erakçora tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 18 Ocak 2012 Paylaş 18 Ocak 2012 Erimiş asfalt için doğru tabi. En ideal tutuş beton asfalt, slik lastik( düz dişsiz lastik) Taban zemine maksimum şekilde tutunur. Daha doğrusu yapışır. Pütürler tutmayı azaltır. O zaman zımparanın sürtünmesinin az olması gerekmez miydi? Yorum bağlantısı
Recommended Posts