İçeriğe Yönlendir

Frenleme tekniği nasıl olmalı


Murathan Yüksel

Recommended Posts

Olası bir tehlike anında bunu düşünebilirseniz öyle yapın, zira ben hiç sanmıyorum ;)

Yanına yapabilirsem yazmayı unutmuşum. :D Panik frenlemede zaten vites değiştirmeye çalışmak frene basma gücünüzü düşürecektir.Çok ta doğru bi fikir değil bide vites geçmezse... :)

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
(düzenlendi)

her zaman panik frende sadece frene basarım, motor durursa çalışır bi daha, durmazsa bende vurmamışsam - ki daha vurmadık allah'a şükür- yola devam :D

tarihinde Sani Ger?on tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
her zaman panik frende sadece frene basarım, motor durursa çalışır bi daha, durmazsa bende vurmamışsam - ki daha vurmadık allah'a şükür- yola devam :D

Frenden hemen sonra engelden kaçmak için hızlanmak gerekirse ya? Stop etmiş motor nasıl çalışacak o yarım saniyeden kısa sürede?

Yorum bağlantısı

Emmi abi frenleme tekniğini sen taşıdın dimi ;) Aslında güvenli sürüş kısmında olması daha iyi ama olsun. Bi de bi sorum olacak benim yönetici olabilmem için daha kaç fırın ekmek yemem lazım :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ben taşımadım aslında... Eski konu ile birleştirince böyle olmuş..

Taşıyorum şimdi..

Yorum bağlantısı
Ben taşımadım aslında... Eski konu ile birleştirince böyle olmuş..

Taşıyorum şimdi..

Mehmet Abi yönetici nasıl olunur bu sitede onu da anlatırmısın? :D

Yorum bağlantısı
Bu başlıkta mı :)

doğru Mehmet abi yanlış yer yanlış zaman :D zaten daha 19 yaşındayım.Hele bi yaşımı başımı alayım oda olur :D

Yorum bağlantısı
Otomatik araçlar daha şanslı, westinghouse ları daha büyüktür.

Çağlar abi bu westinghaus dediğin kamyonlardaki havalı fren olmuyor mu. Arabada ki fren merkez pompası daha farklı olmalı kamyonlarınkinden

Yorum bağlantısı
Serkan Çok
Otomatik araçlar daha şanslı, westinghouse ları daha büyüktür.

ben sunun için srmuştum birkacez acil fren yaptım arabada abs devreye girdi.

ama biraz yavaşlayınca araba abs de iken sanki birşey arkadan tutuyormuş gibi arabada anibir yayığılma yapıyor.

vitesi düşürüp kompresöremi geciyor anlamadım :unknw:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Westinghouse bir sistem ismidir, arabalarda mevcuttur, ayrıca kamyon vb. araçlarda hava takviyeli sistem vardır, genelde söylediğim kamyonda fren patlamaz lafı buradan gelmektedir. Hava tankındaki hava sayesinde kaliperleri-kampanayı açık tutar, hava kesildiği anda balataları diske yapıştırır. Mesela Vosvoslarda westinghouse yoktur, hidrolik siz ne kadar kuvvet uygularsanız o kadar kuvvet uygular.

Otomatik şanzımanlar, fren pedalından tetiklenince, vitesi boşa alır.

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Çağlar Bayur

1.vitese atıp debriyajdan ayağı kaldırıp, hızı şans eseri uygun düşerse tabii.

Yorum bağlantısı
Fatih Bayram

İşin sırrı öndekine değil... :crazy:

Onun da önündeki araçları takip etmektir...tabi olabileceği kadar...ve takip mesafesi... :)

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Ben neredeyse hiç fren kullanmıyorum. Böyle giderse fren balataları bitmeyecek. Ani birşey olmadıkca genelde 30-50 km/h hızın altında durmak için fren kullanırım.

Sıkışık trafikte giderken bazen mecbur fren kullanmak zorunda kalıyorsunuz. Sıkışık frafikte herkes aşağı yukarı aynı kafada olsa dur kalk yapıp boşluk doldurmaca oynamak yerine 10-15 km/sa hız ile sabit hızda ilerleyere hem fren kullanmaktan kurtulurlar hem arabayı boşuna sallayıp debriyaj balatasının ömründen yerler hemde gereksiz yakıt tüketmemiş olurlar. Ben gendelde önümdeki araba hareket edince ani kalkmak yerine yavaş yavaş kalkıp sabit hız ile ilerliyorum. Ben böyle yapınca mecburen arkamdakilerde bana uymak zorunda kalıyorlar.

Sıkışık trafikte birkaç kişi böyle yapsa arkasında onlarca araba rahat eder. Bazen tek şeride düşmüş yollarda önümdeki kalkınca bilerek 50 metre gitmesini bekleyip sonra 2. vites 20 ile sabit hızda gidiyorum. Öndekiler dur kalk yaparken biz sabit hızla gidiyoruz. Arkamdaki baştan sabırsızlanıp korna çalıyor ama sonradan mantık hoşuna gidince arkamdan kuzu gibi rahatca geliyor.

Bazende malesef sıkışık trafikte uyanıklar hemen önüne atlıyabiliyor. Kendilerince çok akıllılar ama hiç bir yere gidemiyorlar. Birçok kişininde işini bozuyorlar.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)

Video'da hata yapan, kural ihlali yapan sürücülerin üstüne gitmeye devam edicez diyor. Trafikte bunu denemeyin. :rolleyes: Ben birkere denedim, tali yoldan ana yola önüme atlatan sürücü adayı arabasındaki sürücü hocası beni kovaladı ve önümü kesti. Verdiği cevap ise ''çarptıkmı ne korna çalıyon'' Demek araba sürmenin mantığı çarpmadan herkezin önüne istediğin gibi atlamak...

tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ben neredeyse hiç fren kullanmıyorum. Böyle giderse fren balataları bitmeyecek. Ani birşey olmadıkca genelde 30-50 km/h hızın altında durmak için fren kullanırım.

Sıkışık trafikte giderken bazen mecbur fren kullanmak zorunda kalıyorsunuz. Sıkışık frafikte herkes aşağı yukarı aynı kafada olsa dur kalk yapıp boşluk doldurmaca oynamak yerine 10-15 km/sa hız ile sabit hızda ilerleyere hem fren kullanmaktan kurtulurlar hem arabayı boşuna sallayıp debriyaj balatasının ömründen yerler hemde gereksiz yakıt tüketmemiş olurlar. Ben gendelde önümdeki araba hareket edince ani kalkmak yerine yavaş yavaş kalkıp sabit hız ile ilerliyorum. Ben böyle yapınca mecburen arkamdakilerde bana uymak zorunda kalıyorlar.

Sıkışık trafikte birkaç kişi böyle yapsa arkasında onlarca araba rahat eder. Bazen tek şeride düşmüş yollarda önümdeki kalkınca bilerek 50 metre gitmesini bekleyip sonra 2. vites 20 ile sabit hızda gidiyorum. Öndekiler dur kalk yaparken biz sabit hızla gidiyoruz. Arkamdaki baştan sabırsızlanıp korna çalıyor ama sonradan mantık hoşuna gidince arkamdan kuzu gibi rahatca geliyor.

Bazende malesef sıkışık trafikte uyanıklar hemen önüne atlıyabiliyor. Kendilerince çok akıllılar ama hiç bir yere gidemiyorlar. Birçok kişininde işini bozuyorlar.

herkes ama herkes bunu yapsın, sıkışıklık %20-30 azalır

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Aklıma gelen ufak birşeyi daha yazayım.

Örneğin bazen trafikde ufak sıkışıklıklar olur. caddede önünüzde trafiğin sıkıştığını gördüğünüzde hızınızı düşürüp sabit hızda onlara doğru ilerleyin. Büyük ihtimal siz gelene kadar trafik açılmış olacak ve dur kalk yapmamış olacaksınız. Sizinle beraber arkadanızdakilerde yavaşlamış olacak. Sıkışık bölgeye ağır ilerlemiş olacaksınız. Bütün iş önünüzdeki boş mesafeyi akıllıca en verimli şekilde kullanmakta. Aksi halde duran sıkışık trafiğe doğru birçok araba yüksek hızla yaklaşıp ani fren yapacak ve sıkışıklığı ani olarak arttıracak. Dolayısıyla risklerde artacak.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Aslında istanbulda hegün işe giderken sıkışık trafiğe girenler için özet kısa bir yazı oluştursak ve çıktı alıp arabalarının arka camlarına yapıştırsalar arkadan gelip okuyan birçok kişi bilinclenir ve mantıklı olduğunu görünce uygulamaya başlarlar. Bizim halkımız meraklıdır, böyle yazıları kesin okurlar. Sıkışık trafikte hergün en az 100 kişi okur. 1000 arabalık bir trafikte 10 kişi uygulasa arkasından gelen herkes ona uyar ve yüzlerce kişi uygulamış olur. olur. Zamanla mantık oturur.

Örneğin:

Yavaş ama sabit hızla gidelim, hep gidelim. gibi...

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez
Fizikte bir kural vardır. Maddenin akışkanlığını moleküllerinin arasındaki uzaklık belirler.

Mesela, tahtanın molekülleri dip dibedir, bu nedenle serttir. Bal molekülleri bir nebze aralıklıdır, hafif akışkandır. Suyun molekülleri arasındaki uzaklık en ideal olanıdır, su çok kolay akar. Gazın molekülleri arasındaki uzaklık ise maksimumdur. Bu nedenle gazlar uçucudur, çok rahat akar.

Almanya'da öndeki araca 100 metre yaklaşmak yasaktır. Bu nedenle trafik gaz gibi akışkandır. Hiç sıkışmaz. Ben orada 3 arabanın arka arkaya dizildiğini görmedim. İngiltere'de takip mesafesine riayet edilir ama almanya kadar kural sert değildir. Trafik su gibi akar. Bizde ise takip mesafesine riayet edilmez. Arabalar moleküller gibi dibdibedir. Trafik bal gibi zorla akar. Hatta bazen tahta gibi akmaz.

Şu takip mesafesi olayına bir riayet etsek, İstanbul trafiği emin olun işkence olmaktan çıkar.

Çok güzel tanımlamışsın.

Hatırlarsan dün akşamda aynı konudan bahsetmiştik.

İstanbulda yol üstlerinde belediyenin led panoları var. Bazı yerlerle alakalı yoğun-akıcı gibi bilgilendirmeler yapılıyor. O panolarda "Akıcı bir trafik için, takip mesafesine riayet edin" diye bir cümle görmeyi çok isterdim.

Bence öncelik ile insan gibi araç kullanın diye yazılmalı.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Fizikte bir kural vardır. Maddenin akışkanlığını moleküllerinin arasındaki uzaklık belirler.

Mesela, tahtanın molekülleri dip dibedir, bu nedenle serttir. Bal molekülleri bir nebze aralıklıdır, hafif akışkandır. Suyun molekülleri arasındaki uzaklık en ideal olanıdır, su çok kolay akar. Gazın molekülleri arasındaki uzaklık ise maksimumdur. Bu nedenle gazlar uçucudur, çok rahat akar.

Almanya'da öndeki araca 100 metre yaklaşmak yasaktır. Bu nedenle trafik gaz gibi akışkandır. Hiç sıkışmaz. Ben orada 3 arabanın arka arkaya dizildiğini görmedim. İngiltere'de takip mesafesine riayet edilir ama almanya kadar kural sert değildir. Trafik su gibi akar. Bizde ise takip mesafesine riayet edilmez. Arabalar moleküller gibi dibdibedir. Trafik bal gibi zorla akar. Hatta bazen tahta gibi akmaz.

Şu takip mesafesi olayına bir riayet etsek, İstanbul trafiği emin olun işkence olmaktan çıkar.

Çok güzel tanımlamışsın.

Aynen güzel tanımlamış, biz odunuz :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez
Aynen güzel tanımlamış, biz odunuz :rolleyes:

odun yerine, ahşabız dersek daha makul olacak. :p

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...