İçeriğe Yönlendir

Frenleme tekniği nasıl olmalı


Murathan Yüksel

Recommended Posts

Mustafa Tüfekçi
Bura çok büyük yanlış...

Motor freni sadece yavaşlamak maksatlı kullanılmalıdır..

Durmak için asla kullanılmamalıdır..

Yapılması gereken, debriyaj ve frene sonuna kadar basmaktır...

otomatikse iki ayakla frene yüklenmektir pedalı boşuna büyük yapmadılar heralde :D

tekar geçmiş olsun

Yorum bağlantısı

Geçmiş olsun. Merak etmeyin, trafik sigortanız karşı tarafın hasarını karşılar. Kaskonuzun devreye girecek kadar büyük bir hasar değil heralde araçlarda gözle görününen bişey olmadığını söylediğiniz kadarı ile. Tekrardan geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Fatih_Keskin

Bu arada sizin kaza durum 9 a giriyor takip mesafesini korumadığınız için suçu size verirler muhtemelen

DURUM 9

A aracı %100 (K.Y.T.K. 56/1-c Yön:107)arkadan çarptığından kusurlu, diğer B aracı kusursuz

Yorum bağlantısı
Murathan Yüksel
geçmiş olsun bu arada lastiklerin durumu nasıldı. araç durmadığına göre.

lastiklerin durumu gayet iyiydi ama zeminin ıslaklığının kurbanı oldum sanırım.

Bu arada sizin kaza durum 9 a giriyor takip mesafesini korumadığınız için suçu size verirler muhtemelen

DURUM 9

A aracı %100 (K.Y.T.K. 56/1-c Yön:107)arkadan çarptığından kusurlu, diğer B aracı kusursuz

evet aynen bu,suç tamamen bende takip mesafemi korumadığım için.

Yorum bağlantısı
Caner Güneş

kardeşim geçmiş olsun. :(

altında focus olsaydı vurmazdın :D

fren fren deyip kaçardın :)

Yorum bağlantısı
Murathan Yüksel
kardeşim geçmiş olsun. :(

altında focus olsaydı vurmazdın :D

fren fren deyip kaçardın :(

fren fren dedim de :) kaçacak yer yoktu ne yazık ki. hani dedin ya sen,dikkat et plakayı kestirdikten 2 gün sonra kaza yaptım ben diye..o geldi aklıma..

ayrıca altımda focus olsaydı üzüntüden ve moral bozukluğundan ağlıyor olurdum focusum kaza yaptı diye. :p

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
kardeşim geçmiş olsun. :(

altında focus olsaydı vurmazdın :D

fren fren deyip kaçardın :)

Focusta olsa vururdu... Ben vurdum... Ordan biliyorum... Bastım frene ama kaydıı gitti ve vurdum...

Yorum bağlantısı
Murat Dere

öncelikle geçmiş olsun kardeşim.

kullanma kılavuzlarında debriyaj+fren yazar. ancak debriyaja bastığınızda motorun devrinden kaynaklanan motor freni de devreden çıkmış oluyor. sadece frene basarken ayak gazdan da çekildiğinden ve motorun devri düşmekte olduğundan, motor freni etkisi ile aracın daha kısa mesafede durması beklenir. ayrıca debriyajla birlikte frene basıldığında tüm yükün balatalara bindiğini de göz ardı etmemekte fayda görüyorum. yani aracın durması için, intikal süresi, balataların durumu, lastiklerin durumu, yolun durumu, engele olan mesafe çok önemli. bence.

geçmiş olsun...

Yorum bağlantısı
Murathan Yüksel
Focusta olsa vururdu... Ben vurdum... Ordan biliyorum... Bastım frene ama kaydıı gitti ve vurdum...
öncelikle geçmiş olsun kardeşim.

kullanma kılavuzlarında debriyaj+fren yazar. ancak debriyaja bastığınızda motorun devrinden kaynaklanan motor freni de devreden çıkmış oluyor. sadece frene basarken ayak gazdan da çekildiğinden ve motorun devri düşmekte olduğundan, motor freni etkisi ile aracın daha kısa mesafede durması beklenir. ayrıca debriyajla birlikte frene basıldığında tüm yükün balatalara bindiğini de göz ardı etmemekte fayda görüyorum. yani aracın durması için, intikal süresi, balataların durumu, lastiklerin durumu, yolun durumu, engele olan mesafe çok önemli. bence.

geçmiş olsun...

sağ olun hocam. görüşünüze ben de katılıyordum,panik frende yük tamamen balatalara biniyor diye düşünüyordum ancak durmak isteniyorsa debriyaj ve frene tamamen basılır diyor büyüklerim,artık öyle yapacağım :D

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

bu takip mesafesi teorikte iyi güzelde pratikte takip mesafesi bırakcam diye gidilecek yerede varılmıyor takip mesafesini biz bırakıyoruz başksı dolduruyuor biz bırakıyoruz başkası dolduruyor herkes bilinçli sürse tamam da canavarlar sürüsüyle tarafikte seyir halindeyiz

focusta vurur cümlesine bende katılıyorum kayacağınız varsa kralıda kayıyor abs yi kullanma şansınız varsa engelden kaçıyorsunuz yoksa temelin fıkrsınıdaki gibi abi benim benim devam et dersiniz :D

Yorum bağlantısı
Murathan Yüksel
bu takip mesafesi teorikte iyi güzelde pratikte takip mesafesi bırakcam diye gidilecek yerede varılmıyor takip mesafesini biz bırakıyoruz başksı dolduruyuor biz bırakıyoruz başkası dolduruyor herkes bilinçli sürse tamam da canavarlar sürüsüyle tarafikte seyir halindeyiz

focusta vurur cümlesine bende katılıyorum kayacağınız varsa kralıda kayıyor abs yi kullanma şansınız varsa engelden kaçıyorsunuz yoksa temelin fıkrsınıdaki gibi abi benim benim devam et dersiniz :D

ben ben devam et :) ayrıca focus durur yahu,focus bu. içimdeki focus aşkını söndürmeyin :(

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
ben ben devam et :D ayrıca focus durur yahu,focus bu. içimdeki focus aşkını söndürmeyin :(

39 metre de duruyor sanırım ama önünüzde 39 metre olursa :)

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Öncelikle geçmiş olsun arkadaşım, Allah beterinden saklasın....

Yapılması gereken, debriyaj ve frene sonuna kadar basmaktır...

Buna katılmıyorum çünkü mesela rally yarışlarında araç kullanma tekniği frene sol ayakla yani debriyaj ayağı ile basmaktır. Amaç ise hem sağ ayağı sürekli gazda tutabilmek hem de gerektiğinde sert fren yapabilmektir.

Rally yarışlarında hem gaz hem frene basılması arabaya devir kaybettirmemek içindir..Sert frenle alakası yoktur kanımca....Motor freni servis freninden daha geç etki eder aracın durmasına...Bütün yük balatalara binse ne olacakki, o balatanın işi arabayı durdurmak olduğuna göre tam işe yarayacağı zaman o zamandır diye düşünüyorum...

Yorum bağlantısı
Sina Güran

Öncelikle geçmiş olsun...

En iyi durma tekniği üzerine yazılanları takip ediyorum. Ortak bir noktada buluşulursa çıkıp trafiğe kapalı bir alanda birebir deneyecem ABS siz arabam ile.

Benim bildiğim ise;

Ani fren yapıp, durmak amaç ise; Debriyaj+Fren olması gerektiği. Ancak bir yandan da motor frenide destek mi olur diyorum. Fakat duyduğum şey motor freni yaparken araba kompresöre ilk bindiği an yaptığı yavaşlamadan sonraki süreçte aksine bir direnç yapmakta olduğuydu. Yani Kompresyon yaptıktan sonra destekten çok köstek olduğu. Bu ne kadar doğru?

Vites ufaltarak durmak amaçlanmıyor, ani yavaşlama sağlanırken gaza basınca hemen tepki alabilmek amaçlanıyor gibi de geliyor. Sizler ne dersiniz?

Bütün yük balatalara binse ne olacakki, o balatanın işi arabayı durdurmak olduğuna göre tam işe yarayacağı zaman o zamandır diye düşünüyorum...

Abi bakış açın düz mantıkta doğru ancak bir frenin işi bu zaten diyerek onun koşullarını kötüleştirmeninde bir manası yok diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Murathan Yüksel
Öncelikle geçmiş olsun arkadaşım, Allah beterinden saklasın....

Rally yarışlarında hem gaz hem frene basılması arabaya devir kaybettirmemek içindir..Sert frenle alakası yoktur kanımca....Motor freni servis freninden daha geç etki eder aracın durmasına...Bütün yük balatalara binse ne olacakki, o balatanın işi arabayı durdurmak olduğuna göre tam işe yarayacağı zaman o zamandır diye düşünüyorum...

doğrudur abi zaten balataya birşey olacak ya da balata yanacak diye değil,balatalara yardımcı olur durma mesafesi kısalır düşüncesiyle motor freni yaptım zaten. ama olmadı,bi dahakine artık :D

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Sina'cım, balatalara yük binse ne olur, senin araba gibi iki taneyi durdurur panik frende...Balata ne zaman işini yapamaz, uzun rampa inişlerinde birde araba yüklü ise ve sen sürekli frene basarak arabayı yavaşlatırsan. O balataya aşırı yük binmiş olur o zaman işte...Ancak panik frende balata işini yapmış tekerleği kilitlemiştir ya da abs li ise araç zaten tüm olay 50-100 mt. içinde ve birkaç saniye içinde olacaktır..Onun için ihtiyacın olunca bas frene sonuna kadar, onun işi arabayı durdurmak.... :D:)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Buna katılmıyorum çünkü mesela rally yarışlarında araç kullanma tekniği frene sol ayakla yani debriyaj ayağı ile basmaktır. Amaç ise hem sağ ayağı sürekli gazda tutabilmek hem de gerektiğinde sert fren yapabilmektir.

Fren yaparkey debriyaja basılmasının tek amacı araç durunca viteste kalıp stop etmemesidir. Debriyaja basılmalıdır ancak araba frenle iyice yavaşlatıldıktan sonra. Hatta normalde bile durmak için önce sadece frene sonra araba yavaşlayınca debriyaja basma alışkanlığı kazanılmalıdır.

Bazı şeyler yine ters Özgür Bey..

Rally'lerde gazı kesmeden frene basmanın tek amacı, turboyu durdurmamak ve torku düşürmemektir...

İkince bölüme katılırım ama bir şartla..

Panik anında bu sistem çöker..

Panik yani ani fren ve ani duruş gerektiği anlarda, hem arabayı hem motoru durdurmaya çalışmış olursunuz... Enjeksiyonlu motorların devirleri geç düzer, stop etme meylinde ise kendisi gaz verir...

Bunları düşününce ortaya çıkan şudur... : Amaç ani bir duruş ise; Her iki pedala da basılmalı, bu sayede frenler sadece arabayı durdurmaya uğraşmalı bir de motorla uğraşmamalıdır...

Yorum bağlantısı

Geçmiş olsun Renault'ların Frenleri genelde sanırım zayıf şayet ben megane aracımda Hiç sevmemiştim fren dozlamasını ne yaptıysam istediğim gibi olmuyordu. Genel bi problem olabilir. Allah beterinden saklasın...

Yorum bağlantısı
Murathan Yüksel
(düzenlendi)
Geçmiş olsun Renault'ların Frenleri genelde sanırım zayıf şayet ben megane aracımda Hiç sevmemiştim fren dozlamasını ne yaptıysam istediğim gibi olmuyordu. Genel bi problem olabilir.

sanmıyorum,yani Renault'ların frenleri genel olarak zayıf olabilir ancak ön arka disk fren olan LagunaII aracımın frenleri gayet tatmin edici bence. yaklaşık 7.000 km boyunca kullandığım frenim halen başarılı diye düşünüyorum,ha diyeceksiniz kaza yapan sen değil misin..kaza bu,olacağı varmış oldu :rolleyes: ayrıca kullandığım birçok meganeII da fren konusunda lagunadaki güveni hissedemedim,o da bir gerçek..

Allah beterinden saklasın...

amin cümlemizi..

tarihinde Murathan Y tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Sadece önce frene sonra arkasından da debriyaja basıp vites düşürelim diyorum.

Bu kazanın oluşma süresi 5 saniye yoktur Özgür Bey..

Panik frende vitesle uğraşılması zaman ve mesaje kaybıdır...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Geçmiş olsun, adı üstünde kaza: anlık istenmeyen bir durum. Frenaj ile ilgili olarak ta:

1. Ralli araç ve kullanımını bambaşka bir dünya, zira en temelden başlarsak, onlarda ön-arka fren dağılımı bile her zaman değişken tasarlanır vs.

2. Sıkıntılı anlarda, aracın rölanti devrine düşmesi gerektiği için debriyaja basılır ki, Westinghouse a giden vakum en üst seviyeye ulaşıp, ayakla basabildiğiniz güce ilave olarak hidroliği sıkıştırabilsin, en üst düzey vakum da rölanti devrine en yakın devirlerde elde edilir.

3. Öndeki engeli gözünüzle görüp ayağınızdaki kaslara hükmetmeniz için gereken süre de 1.5 saniye civarıdır (normal insan refleksi), zaten bu sürede belirli bir metre araç boşta yol alır.

Yani çoğumuza hız gibi bile gözükmeyen 50km/h hızda, 1.5 saniyede 28metre yol alırız, yani yaklaşık 7 araba boyu daha ayak kasımız fren pedalına bile gidemeden frensiz aldığımız yol dur.

Uzun yol dönemi öncesi bunu okuyanlara ufak bir hatırlatma olsun istedim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...