İçeriğe Yönlendir

Frenleme tekniği nasıl olmalı


Murathan Yüksel

Recommended Posts

Murathan Yüksel

arkadaşlar herkese merhabalar. bugün sabah işe gitmek üzere konya yoluna çıktım. o yolu kullananlar bilir,sabahları ankamall ın ordaki köprüye kadar acayip trafik olur. o trafiği atlattıktan sonra rahatlayan trafikte yaklaşık 40-50 civarında bir hızla giderken önümdeki mercedes clk200 compressor bir anda durdu. tabi ben de motor freni-normal fren falan filan derken duramadım ve şiddetli bir şekilde arkadan vurdum kendilerine.

allaha şükür bizlerde birşey yok,araçlarda da gözle görünür hiçbirşey yok. öndeki aracın sahibi yine de tutanak tutmayı istedi,ben de kabul ettim. tutanakta olayı tüm gerçekliğiyle açıkladık. fotoğraflar çekti mercedes sahibi. tutanağın bir sureti de bende. yalnız bende fotoğralar yok,yanımda dijital kamera ya da telefon olmadığı için çekemedim.

mercedes sahibi,aracını servise götüreceğini;herhangi bir kazadan dolayı arıza durumunda benimle irtibata geçeceğini ve tutanağı göndereceğimizi söyledi. acaba bi tuzağa düşürebilirler mi beni? araç babamın üzerine kayıtlı zaten. acaba daha önceden var olan bir sorunu da kazada oluşmuş gibi gösterirler mi? böyle birşey yaparlarsa da benim sigortam-kaskom bunu karşılar mı?

affınıza sığınarak hatırlatıyorum,henüz biraz tecrübesizim kaza-sigorta-kasko vb. konularda..

not: takip mesafeniz mutlaka hız/2 olsun arkadaşlar. özellikle freni kuvvetli arabaları takip ederken...

Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir

Geçmiş olsun, bir problem olacağını sanmam, sigortacılar öyle problemleri kaza sebebiyle olmuş gibi göstermezler.

Takip mesafesi hızx2 olmalı.

arkadaşlar herkese merhabalar. bugün sabah işe gitmek üzere konya yoluna çıktım. o yolu kullananlar bilir,sabahları ankamall ın ordaki köprüye kadar acayip trafik olur. o trafiği atlattıktan sonra rahatlayan trafikte yaklaşık 40-50 civarında bir hızla giderken önümdeki mercedes clk200 compressor bir anda durdu. tabi ben de motor freni-normal fren falan filan derken duramadım ve şiddetli bir şekilde arkadan vurdum kendilerine.

allaha şükür bizlerde birşey yok,araçlarda da gözle görünür hiçbirşey yok. öndeki aracın sahibi yine de tutanak tutmayı istedi,ben de kabul ettim. tutanakta olayı tüm gerçekliğiyle açıkladık. fotoğraflar çekti mercedes sahibi. tutanağın bir sureti de bende. yalnız bende fotoğralar yok,yanımda dijital kamera ya da telefon olmadığı için çekemedim.

mercedes sahibi,aracını servise götüreceğini;herhangi bir kazadan dolayı arıza durumunda benimle irtibata geçeceğini ve tutanağı göndereceğimizi söyledi. acaba bi tuzağa düşürebilirler mi beni? araç babamın üzerine kayıtlı zaten. acaba daha önceden var olan bir sorunu da kazada oluşmuş gibi gösterirler mi? böyle birşey yaparlarsa da benim sigortam-kaskom bunu karşılar mı?

affınıza sığınarak hatırlatıyorum,henüz biraz tecrübesizim kaza-sigorta-kasko vb. konularda..

not: takip mesafeniz mutlaka hız/2 olsun arkadaşlar. özellikle freni kuvvetli arabaları takip ederken...

Yorum bağlantısı
Murathan Yüksel
Geçmiş olsun, bir problem olacağını sanmam, sigortacılar öyle problemleri kaza sebebiyle olmuş gibi göstermezler.

Takip mesafesi hızx2 olmalı.

Teşekkür ederim. şimdi araç bir de mercedes olunca insan ister istemez endişeleniyor,allah uzak etsin küçük bi kazadan ağır şeyler çıkarırlar sonra babamla papaz olurum. ayrıca,eğer ki bir masraf çıkarsa bunu ben mi karşılamak zorundayım,yoksa sigortam mı-veya kaskom mu?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

bu kasko işini sırf olurda lüx bir arabayla kazamız olursa diye primleri yüksek tutturuyorum bir mersoyu pert ettirirsek sağ kaldığımızda hayata zor olur gibi geliyor bana :good1:

Teşekkür ederim. şimdi araç bir de mercedes olunca insan ister istemez endişeleniyor,allah uzak etsin küçük bi kazadan ağır şeyler çıkarırlar sonra babamla papaz olurum. ayrıca,eğer ki bir masraf çıkarsa bunu ben mi karşılamak zorundayım,yoksa sigortam mı-veya kaskom mu?

sigorta belirli bir miktara kadara ödüyor devamını kaskonuz varsa o ödüyor eğr kaskonuzu aşan bi durum olursa öddettiriyorlar diye biliyorum emmi bu işi açıklar

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Geçmiş olsun..

Durmak istediğiniz zaman motor freniyle falan uğraşılmaz..

Debriyaj ve frene sonuna kadar basarsın, bu arada kaçacak yerin varsa kaçarsın.. Kaçamaz yada duramazsan vurursun..

Yorum bağlantısı
Cavit Doğan
Geçmiş olsun..

Durmak istediğiniz zaman motor freniyle falan uğraşılmaz..

Debriyaj ve frene sonuna kadar basarsın, bu arada kaçacak yerin varsa kaçarsın.. Kaçamaz yada duramazsan vurursun..

Tutanaktı, sigortaydı bilmemneydi olan bölümünüde Çağlar cevaplar artık.. :):good1:

Yorum bağlantısı
Murathan Yüksel
Geçmiş olsun..

Durmak istediğiniz zaman motor freniyle falan uğraşılmaz..

Debriyaj ve frene sonuna kadar basarsın, bu arada kaçacak yerin varsa kaçarsın.. Kaçamaz yada duramazsan vurursun..

emmi zaten frene ve debrijaya sonuna kadar bastım,araç abs de zıplaya zıplaya mercedese doğru gidiyor. göz göre göre vurmaya gidiyorum yani. orda aklıma motor freni geldi bi anda,motoru yığarak belki durmasına yardımcı olurum dedim ama olmadı :good1:

peki bu sigorta-kasko olayları hakkında sorularımla ilgili düşüncelerini alabilir miyiz?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Tutanaktı, sigortaydı bilmemneydi olan bölümünüde Çağlar cevaplar artık.. :p:good1:

:)

Haklısın abi..

Gereken yapılmış..

Resim gerekirse çarptığı adamdan ister.. telefonunu almıştır zaten..

Ayrıca hasarlı noktalar tutanakta işaretlenmiş ifadeler yazılmıştır..

Trafik sigortası, bir mercedesin arkasını ödemeye yeter...

Yetmezse kasko da devreye girer..

Kasko çarpan aracın hasarlarını ödeyecektir..

Yorum bağlantısı
Deniz Tayanç
Takip mesafesi hızx2 olmalı.

yada 88-89 kuralı (takip mesafesi için)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kural mural sökmez bu işte...

Bir saniye geç gördün mü vurursun...

Yapacak bişey yok...

Olacağı varmış..

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Geçmiş olsun.. Yerler ıslıkamıydı o saatlerde? Normal şartlada 40-50 km ile durmanız lazımdı..Önemli olan frene basmak için aradan geçen fren intikal süresini kısa tutabilmek..Motor freni falan yapmak bu süreyi uzatır..

Yorum bağlantısı
Murathan Yüksel
:good1:

Haklısın abi..

Gereken yapılmış..

Resim gerekirse çarptığı adamdan ister.. telefonunu almıştır zaten..

Ayrıca hasarlı noktalar tutanakta işaretlenmiş ifadeler yazılmıştır..

Trafik sigortası, bir mercedesin arkasını ödemeye yeter...

Yetmezse kasko da devreye girer..

Kasko çarpan aracın hasarlarını ödeyecektir..

telefonlarımızı aldık,fotoğraflar bende yok karşı tarafta var. tutanakta da hem açıklamalarımızla,hem de şekillerle kazayı ve çarpışan noktaları gösterdik. sigorta karşılar,yetmezse kasko karşılar benden çıkan olmaz anladığım kadarıyla? yani bu kısacası endişelenmemi gerektirecek bir durum yoktur mu demek oluyor?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Eğer debriyaja basarsan frenin etkisini %30-50 azaltırsın zaten. Ancak vites küçültüp debriyajdan çekersen ayağını o zaman frenleme etkisini %30-40 arttırabilirsin.

Panik frenleme anında motor freni için bile zaman yoksa kesinlikle debriyaja basılmadan frene basılmalı ve ancak araba güvenli hıza inince debriyajla vites küçültülmeli.

Bura çok büyük yanlış...

Motor freni sadece yavaşlamak maksatlı kullanılmalıdır..

Durmak için asla kullanılmamalıdır..

Yapılması gereken, debriyaj ve frene sonuna kadar basmaktır...

Yorum bağlantısı
İlker Kadılar

geçmiş olsun .. olumsuz düşünülecek birşey olmaz görüküyor...

Yorum bağlantısı
Murathan Yüksel
Geçmiş olsun.. Yerler ıslıkamıydı o saatlerde? Normal şartlada 40-50 km ile durmanız lazımdı..Önemli olan frene basmak için aradan geçen fren intikal süresini kısa tutabilmek..Motor freni falan yapmak bu süreyi uzatır..

evet abi,kısmi bi şekilde kaza yaptığım yer ıslaktı. en büyük şanssızlığım da bu idi sanırım. :good1: olacağı varmış buna şükür diyorum tabi ama moral bozuluyor elbette...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
telefonlarımızı aldık,fotoğraflar bende yok karşı tarafta var. tutanakta da hem açıklamalarımızla,hem de şekillerle kazayı ve çarpışan noktaları gösterdik. sigorta karşılar,yetmezse kasko karşılar benden çıkan olmaz anladığım kadarıyla? yani bu kısacası endişelenmemi gerektirecek bir durum yoktur mu demek oluyor?

Endişelenmeni gerektirecek herhangi bir durum yok... Rahat ol

Yorum bağlantısı
Fatih_Keskin

Geçmiş olsun araca bakan eksper zaten kazadan kaynaklanmayan bir hasarı tamirci veya servis yazmış bile olsa onaylamaz o onaylamıyınca sigorta şirketide ödeme yapmaz merak etmeyin o konuda bir sorun olmaz. Trafik sigortasıda 12.500 TL ye kadar olan hasarları öder 12.500 ü geçen hasarlarıda kaskonuz karşılar.

Yorum bağlantısı
Murathan Yüksel
(düzenlendi)
Endişelenmeni gerektirecek herhangi bir durum yok... Rahat ol

teşekkür ederim emmi,çok sağ olun.. iyi ki ford aşığı fordclubtr takipçisi bir renö cuyum. bu forumun farkı da bu işte,daha olayın etkisi üzerimden geçmeden birçok arkadaş yardım ve iyi dileklerini sundular. herkese çok teşekkür ederim ilginizden dolayı.. allah hepimizi kazadan beladan cezadan ve bir anda duran mercedes-bmw lerden korusun :good1:

Geçmiş olsun araca bakan eksper zaten kazadan kaynaklanmayan bir hasarı tamirci veya servis yazmış bile olsa onaylamaz o onaylamıyınca sigorta şirketide ödeme yapmaz merak etmeyin o konuda bir sorun olmaz. Trafik sigortasıda 12.500 TL ye kadar olan hasarları öder 12.500 ü geçen hasarlarıda kaskonuz karşılar.

bu güzel bilgi için çok teşekkür ederim. zaten 40-50 ile giderken o araca 12.500 TL lik hasar vermek zor olanı başarmaktır,hiç frensiz arkadan direk girsem ancak o kadar olur tahminimce. :)

tarihinde Murathan Y tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Deniz Tayanç

geçmiş olsun bu arada lastiklerin durumu nasıldı. araç durmadığına göre.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...