Arda Bülent Güzel 9 Ekim 2011 Paylaş 9 Ekim 2011 Şimdi Emre arkadaşım sürttü demişsin ama arabanın arabaya vurma açısıda önemlidir Sorento büyük araç diye sağlam olacak diye birşey yok mesala bizim arkadaş pejo 407 ile brodwaya vurdu arkadan buradwayde birşey yok pejo resmen haşat şimdi brodway daha mı sağlam alakası yok vuruş açısına ve aracın yüksekliği ve alcaklığına göre değişir sizin passat sorentoya arkadan vursaydı bakalım passat ne olurdu saygılar Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 9 Ekim 2011 Paylaş 9 Ekim 2011 O marka sağlam bu marka sağlam,şu marka dandik dersek, "benim babam senin babanı döver" e benzer Yorum bağlantısı
Misafir 9 Ekim 2011 Paylaş 9 Ekim 2011 +1Mondeoya LPG taktırdığım yerin sahiplerinin Ghia-x'i var. Birgün benim araba ile bir yere gidelim dedik. Adam oh bee ne güzel, bizim arabada 17 jant var, yollarda takır tukur perişan oluyoruz, bu iyiymiş dedi. Yani 16 ile 17 arasında bile bu kadar fark hissedilebiliyor. Tabi Diyarbakır'da. Çünkü bu farkı Ankara'da bu kadar çok hissetmezsiniz. Avrupa genelindeki yolları düşünürsek, bu arabaya 18 jant konulması çok normal. İş burada biraz da ithalatı yapanlara düşüyor bence. Kusur markadan çok ithalatçılarda. Lastik ebadı konforu kesinlikle bozuyor, katılıyorum Ahmet Bey. Arkadaşımın 2001 model Mk3'üne bindiğimde aracın yaylanması çok farklı gelmişti bana. Ancak lastik ebadının incelmesi bir mühendislik hatası değil, aracın görsel açıdan güzelleşmesi için modeli dizayn eden diğer birimlerin tercihi. Lastik yanağı inceldikçe çirkin siyah görüntü yerine, jantın deseni ile doğru orantılı bütünleyici bir güzellik ortaya çıkıyor. Konfordan vazgeçme pahasına yol tutuşun artması için amortisörlerin sertleştirilmesi tercihi gibi. Yine konfordan feragat ederek, görselliği arttırmak adına yapılan bir işlem. Eğer otosan mesela bizim GhiaX'leri 16 jant getirseydi Avrupada ki GhiaX'e benzemeyen ara bir model gibi olacaktı. Ben Ford kullanıcısı olarak, bu sert amortisörlere alıştım. Sadece çukurlara girdiğimde araca birşey oluyorcasına gelen seslere üzülüyorum. Konforsuz gibi gelmiyor bana. Ben tercihimi yol tutuştan yana yapıyorum. Belki sürekli aracı savuracak bir sürüş tarzım yok ama gerektiği yerde yolda kalma hissi, yatmaması güven telkin ediyor bana. Octavia konumlama itibari ile hangi sınıfta olduğu tam kestirilemeyen bir araç. Bazı dergilerde Focus ile bazılarında ise Mondeo ile karşılaştırılabilir. Bunun nedeni sınıfına göre daha büyük ebatlı bir araç olması ve üst sınıf işçiliği taşımasıdır. Eski kasa Octavialar'ın elegance donanımı çok zengindi ancak 1.6 MPI benzinli motor bu markaya yapılan haksızlıktı. İlk başlarda gelen 1.8T motorlarla gelseydi, kimbilir belki yollarda Passat'tan çok Octavia görüyor olacaktık. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Misafir 9 Ekim 2011 Paylaş 9 Ekim 2011 vuruş açısı aynıydı tampondan tampona o bize arkamızdan sürttü passat rahat ve çok geniş bir araç mondeoyuda biliyorum ama superb ile mondeoyu kıyaslamak elma ile armutu kıyaslamaya benzer bahsi geçen modeller arasında Bu tarz cümlelerin şahsi görüşün ötesine geçmesi için destekleyici örnekler vermeniz gerekir. Bu örnekler göreceli olmamalıdır. Örneğin; Suberp Mondeo'dan farklıdır, çünki iki aks arası mesafesi Mondeo'ya göre 10cm uzundur. Bu da sınıf olarak lüks gruptaki araçlarda görmeye alışkın olduğumuz bir ölçüdür gibi. Ben size mesela bir örnek vereyim. Çin'de uzun şaseli Passatlar var(mış). Bir önceki SuperB'ler bu şase üzerine geliştirilmiş. Yani araç aslında Passat'tan farklı değil, ancak Avrupa yollarında bu büyüklükte araç olmadığı için farklı bir dizayn olarak düşünülüyordu. Skoda'nın Dünya üzerindeki satış rakamları; Toplam 378.747 adetin dağılımı. Ocak-Haziran dönemi: Skoda’nın Dünya genelinde en çok talep gören aracı Octavia’nın satış adedi de yüzde 20 artarak 158 bin 24’e ulaştığı kaydedildi. Skoda’nın en yeni modeli Yeti’nin satış adetleri 25 bin 868’e ulaşırken, markanın lüks segmentteki temsilcisi Superb’in yükselişi göze çarptı. Pazara yeni giren Superb Combi ise yüzde 150’lik artış göstererek 47 bin 830 adetlik satış ile Skoda’nın amiral gemisi ünvanına sahip oldu. Bunun dışında ayrıca 2010 yılı ilk 6 ayında 111 bin 967 adet Fabia, 14 bin 900 adet Roomster ve 18 bin 738 adet Octavia Tour alıcılara ulaştırıldı. Ford'un ise satış adetleri incelendiğinde, sadece Batı Avrupada ki satış rakamlarının Skoda'dan fazla olduğu rahatça görülebilir. Sadece Avrupa'daki Mondeo kullanıcı sayısı, toplam SuperB sayısına yakın. Bunun çeşitli nedenleri olabilir pek tabi. Zaten biz de bu başlıkta bunun sebebini bulmaya çalışıyoruz, bunun nedenlerini kendimizce belirtip, konuyu açan arkadaşa yardımcı olmaya çalışıyoruz. Bu nedenle girişteki hatırlatmamı yineliyorum, yoksa burda araçları yarıştırmıyoruz. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel 10 Ekim 2011 Paylaş 10 Ekim 2011 Sizin kadar da bilgi sahibi degil demek ki, vuracagini da dusunememis baksaniza. bu bilgi benim bilgim değil bunu araba kullanan herkes bilir yanak azaldıkca arabanın en ufak yol kusurunda o sesi yapacağını ama octavia yapmayabilir uzaydan geldiği için Yorum bağlantısı
Umeyr Sadık Turan 11 Ekim 2011 Paylaş 11 Ekim 2011 Vw grubu zaten yumuşak süspansiyon özelliklerinden dolayı ford dan konforludur,zaten fordun hemen tüm modelleri yol tutuşda referans olarak kabul edilirler ve bu yol tutuş içinde konfordan feragat edilmiştir.Fakat bana göre konfor ve yol tutuş dengesini en iyi ayarlayan markalardan biri ford dur.Ford kullanıcıları bunu bilerek araç alırlar.Mesela bmw lerde(3 serisi olsun 5 serisi olsun)16" janlar olmasına rağmen bozuk-çukurlu yollarda neredeyse bel fıtığı olursunuz 2 gün sırt ağrısı çekersiniz,şimdi o araç konforsuz diyemeyiz.Kişilerin ihtiyaçları ve araçdan ne bekledikleri değişkenlik gösterir ve herkes kendi kritelerine uygun araç seçer ve kullanır.Her marka kendine göre özellikler sergiler ve bizlerde kendimize uygun olanı tercih ederiz,bu iyiymiş bu kötüymüş dememiz markalara haksızlık olur, malesef ki hiçbir araç bütün kriterleri karşılamıyor. mondeo ya binmedim ama 2010 passat sıfır aldı ortağımız ona bindim sürdüm 1.6 102 benzinli benim umduğumu vermedi vw o kadar yumuşak süspansiyon yapmıyor araba kasiste küttü. ses gelmiyor ama sallıyor.onun dışında sertliği yol tutuşunu artırır ona lafım yok dayanıklılığı artırır onada lafım yok . yani ford-vw süspansiyonda hemen hemen aynı gibi. passat birde D sınıfında araç daha rahat olmalıymış bence...saygılarımla Yorum bağlantısı
Umeyr Sadık Turan 11 Ekim 2011 Paylaş 11 Ekim 2011 Vw grubu zaten yumuşak süspansiyon özelliklerinden dolayı ford dan konforludur,zaten fordun hemen tüm modelleri yol tutuşda referans olarak kabul edilirler ve bu yol tutuş içinde konfordan feragat edilmiştir.Fakat bana göre konfor ve yol tutuş dengesini en iyi ayarlayan markalardan biri ford dur.Ford kullanıcıları bunu bilerek araç alırlar.Mesela bmw lerde(3 serisi olsun 5 serisi olsun)16" janlar olmasına rağmen bozuk-çukurlu yollarda neredeyse bel fıtığı olursunuz 2 gün sırt ağrısı çekersiniz,şimdi o araç konforsuz diyemeyiz.Kişilerin ihtiyaçları ve araçdan ne bekledikleri değişkenlik gösterir ve herkes kendi kritelerine uygun araç seçer ve kullanır.Her marka kendine göre özellikler sergiler ve bizlerde kendimize uygun olanı tercih ederiz,bu iyiymiş bu kötüymüş dememiz markalara haksızlık olur, malesef ki hiçbir araç bütün kriterleri karşılamıyor. mondeo ya binmedim ama 2010 passat sıfır aldı ortağımız ona bindim sürdüm 1.6 102 benzinli benim umduğumu vermedi vw o kadar yumuşak süspansiyon yapmıyor araba kasiste küttü. ses gelmiyor ama sallıyor.onun dışında sertliği yol tutuşunu artırır ona lafım yok dayanıklılığı artırır onada lafım yok . yani ford-vw süspansiyonda hemen hemen aynı gibi. passat birde D sınıfında araç daha rahat olmalıymış bence...saygılarımla Yorum bağlantısı
Mehmet Yayla 14 Ekim 2011 Paylaş 14 Ekim 2011 arkadaşlar tutturmuş lastik ebadı diye... tamam ebatlara birşey demiyoruz dediklerinizde haklısınız. karşılaştırmayı şöyle yapalım o halde ebatı aynı olan araçları kıyaslıyalım. Yorum bağlantısı
Halis Parlak 24 Ekim 2011 Yazar Paylaş 24 Ekim 2011 Konu bayağı uzamışBu tartışma burada bitmez galiba Performans ve sürüş zevki=Mondeo Konfor ve rahatlık+lüks=SuperB SuperB teki motorun common rail olmaması kötü,çok sesli çalışır dışarıda.İçeriyi bilmem. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 25 Ekim 2011 Paylaş 25 Ekim 2011 Konu bayağı uzamışBu tartışma burada bitmez galibaPerformans ve sürüş zevki=Mondeo Konfor ve rahatlık+lüks=SuperB SuperB teki motorun common rail olmaması kötü,çok sesli çalışır dışarıda.İçeriyi bilmem. vw grubuda artık common raile geçti diye biliyorum. yani o eski tip motorlar 1.9 du yeniler 2.0 ve test arabasını sürmüştüm superB nin dizeldi ama traktör fealn değildi. evet fiyat listsinde de yazıyor CR dediği şey Common rail dizel Yorum bağlantısı
Halis Parlak 25 Ekim 2011 Yazar Paylaş 25 Ekim 2011 Yeni motorlar tabiki Common Rail. 1.9 tdi iler common rail değil arkadaşlar yanlış mı biliyorum? Yeniler tabiki de common rail. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 25 Ekim 2011 Paylaş 25 Ekim 2011 2.0 tdi ler 2008 den sonra geçti. Sesleri farklıdır. biraz daha az yakarlar. Yorum bağlantısı
Halis Parlak 25 Ekim 2011 Yazar Paylaş 25 Ekim 2011 2.0 tdi ler 2008 den sonra geçti. Sesleri farklıdır. biraz daha az yakarlar. 2005-2006 ve 2007 ler common rail değil mi?İlk kez sizden duydum. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 25 Ekim 2011 Paylaş 25 Ekim 2011 1.9 tdi iler common rail değil arkadaşlar yanlış mı biliyorum?Yeniler tabiki de common rail. evet 1.9 tdi lar common rail değil Yorum bağlantısı
Mehmet Yayla 30 Ekim 2011 Paylaş 30 Ekim 2011 şimdi ne almaya karar verdiniz? yoksa ikisindende vaz geçip başka bişey almayasınız:) Yorum bağlantısı
Halis Parlak 30 Ekim 2011 Yazar Paylaş 30 Ekim 2011 şimdi ne almaya karar verdiniz? yoksa ikisindende vaz geçip başka bişey almayasınız:) Hala karar vermiş değilim.Ama adaylar focus,c-max (Bunlar İlk 11 de) Passat,mondeo (Bunlar Yedek) Yorum bağlantısı
Halis Parlak 18 Aralık 2011 Yazar Paylaş 18 Aralık 2011 şimdi ne almaya karar verdiniz? yoksa ikisindende vaz geçip başka bişey almayasınız:) İkisinden de vazgeçip 2007 Jetta 2.0 TDİ Comfortline aldım. Common Rail olmadığı için sesli çalşıyor bence.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts